Raskauden ensioireet?

• Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti
"Jeba"
Ensimmäistä kun aloin odottamaan niin ei ollut minkäänlaisia oireita ollenkaan ja nyt viime viikolla tein positiivisen raskaustestin ja toinen siis tuloillaan ja voi kuinka kaikki on erilaista, tissit on mega kipeät, palelee koko ajan, väsyttää sikana, ällöttää vähän väliä, pissattaa :D

Lopetin pilLerit elokuussa syyskuun menkat tuli mutta lokakuun menkkoja ei ole vielä näkynyt ( viime menkoista 34 päivää). Tein testin mut negaa näytti, mutta lämpöä on 37 ei normaali lämpö, nännit kipeenä, mahaa sattu pari päivää sitte ja välillä tulee oikeen kuuma. Oisko raskauden oireita? Onko mahdollista et oisin raskaana vaikka testi näytti negaa? Pitäiskö tehä uus testi jos menkat ei ala? Kiva jos joku vastailis :)

"Ninni"
Lopetin pilLerit elokuussa syyskuun menkat tuli mutta lokakuun menkkoja ei ole vielä näkynyt ( viime menkoista 34 päivää). Tein testin mut negaa näytti, mutta lämpöä on 37 ei normaali lämpö, nännit kipeenä, mahaa sattu pari päivää sitte ja välillä tulee oikeen kuuma. Oisko raskauden oireita? Onko mahdollista et oisin raskaana vaikka testi näytti negaa? Pitäiskö tehä uus testi jos menkat ei ala? Kiva jos joku vastailis :)

Huomenna heräiltyäni teen itse testin, jos näyttää negaa, niin alkuviikosta soitan gynelle :)
Omakohtaiset "oireeni" ovat olleet alavatsan nippailu, alavatsan turvotus ja unohtelen asioita jatkuvasti. Tossa viime viikolla ystäväni jota en ollut nähnyt hetkeen tokaisi että "Sun tissit on muute kasvanu !" heti kun olin takin pois päältä saanut. Ja myönnetään, tuntuvat olevan enemmän tiellä, tai sitten huomioin asiaa nyt vain enemmän.

La Paset
raskaus todettiint hirveän myöhään, koska minulla kuukautiset jatkuivat. Olin kolmannella kuulla, en enää voinut nukkua vatsallani ja hirveästi väsytti. Ei muita oireita. Äitiyspakkausasian kanssa meinasi tulla ongelmia, mutta sekin hoitui hienosti.

Pieni tyttö
Itselläni pieni pelko pehvassa, sillä reilu viikko sitten tuli eksän kanssa muisteltua menneitä ja nyt on ollu jotain päiviä aivan ihme olo. Kokoajan hirveä nälkä, mutta silti suurin osa ruoaista etoo ja vahvoja hajuja en siedä ollenkaan. Alavatsassa kipuja ja muutenkin jatkuvasti paha olo, vessassa ravataan, turvotusta vatsassa vähän ja rinnat kasvanut kokoa, arat ne eivät kuitenkaan pahemmin ole.

Menneistä ei kyllä muisteltu aivan ovulaation aikaan, mutta kun pelote tarinoita äidiltä on saanut kuulla, että meidät muksut on saanut mahaansa muuhunkin kun niin sanotusti laskettuun ovulaatioaikaan.. Kai sitä pitäis se testi sitten hieman myöhemmin ostaa, mutta yksin tällasta on todella karmeeta miettiä :)

* kevät *
On hienoa lukea viestejänne, paitsi mieli pahatulee, kun huomaan että joku odottaa innolla plussaa ja joutuu pettymään..

Itselläni on 8v tyttö ja 6v tyttö ja uusi elämänkumppani <3 <3
Olen seurustellut vajaan vuoden uuden kanssa ja mitään näin upeaa en olisi itselleni uskonut kohdalle, hän niin aidosti rakastaa tyttöjäni myös.

No sit asiaan ;)
Itse olen toivonut vielä lasta ja puolisoni myös. Olinkin raskaana mutta sain keskenmenon 10+ viikolla, ne kivut ja tuskat, toivoin vain että tulisi nopesti pois sillä tiesin että kesken meni, kun niin kovatkivut, itkin ja olin kyyryssä. Eden synnytys ei ollut niin kipeää ja olen molemmat synnyttänyt ilman lääkettä.

Nyt olen monesti tehnyt testin tosin paria päivää ennen kun menkkojen pitäisi alkaa ja negaa ollut :(
Mutta tunteet ovat olleet, että olisin raskaana...

Nyt en uskalla enää odottaa toivoa että olisin kun pettymys on kuitenkin suuri, mutta silti piti tänne kirjoittaa kun ne tunteet ovat jälleen. Vatsaan välillä sattuu, paleltaa, tissit herkät, laiska olo, alaselkä kipeä. No sunnuntaina tai viim tiistaina (11-13.11) pitäisi menkkojen alkaa ja nämä tunteet ja kivut ovat todennäköisesti niitä menkka kipuja :(

Mutta toivon että vielä joskus :)

Toivotan kaikille onnea ja menestystä, käyn kyllä kertomassa kun ne menkat ensiviikolla alkavat :)

Menkat ei oo vieläkään alkanu, taidan vielä loppuviikosta tehä testin ( tällä kertaa aamulla heti) jos menkat ei ala. En kyllä malttaisi odottaa sinne asti. Toivottavasti tulisi plussaa, se nega on aina niin inhottava! :/

Okei, no pitää sitte ittekki mennä labraa jos menkat ei ala ja testit näyttää negaa. Tuun sitte kertoo miten kävi tuleeko plussaa vai negaa! :D mietin että pitäiskö ainaki oottaa torstaihin ni sitte ois viikko menny ku viime testin tein.

"meemi"
Okei, no pitää sitte ittekki mennä labraa jos menkat ei ala ja testit näyttää negaa. Tuun sitte kertoo miten kävi tuleeko plussaa vai negaa! :D mietin että pitäiskö ainaki oottaa torstaihin ni sitte ois viikko menny ku viime testin tein.
Mulla kans kuukautiset parisen viikkoa myöhässä. Kaks testiä tehnyt, molemmat negoja. Vieläkään ei minkäänlaisia oireita, että menkat alkaisivat ja kovasti toivon raskautta, mutta jotenkin toivo mennyt noiden negojen takia :/

Toisaalta raskausoireita on olevinaan, mutta voihan se pää tehdä kepposet koska niin kovasti toivon raskautta... Enkä nyt ite heti uskalla testiä tehä, jos sieltä nega taas tulee. Kyllä se vaan yllättävän pahalta tuntuu, kun ilmestyykin vain yks viiva ruutuun.

Mä ehkä sinuna koittasin malttaa oottaa tuohon torstaihin :) Vaikka varmasti yöunet siitä kärsivät.. Oisko eka pikkunen tulossa? :)

Toiveena tulla äidiksi: ...minkämerkkisiä testejä teit? Tosi kummallista, jos kusitesti labrassa on positiivinen, mutta kotitestit negatiivisia O: Alkoi pelottaa kannattaako noihin kotitesteihin ollenkaan luottaa. Jos niitä maanantaikappaleita on vähän enemmänkin. Ainakin noiden netistä tilattavien halppistestien joukossa voi hyvinkin olla testejä, missä mitään raskauden näyttävää ainetta edes ole.

toiveena tulla äidiksi
ja koti tekoiset testit voi valehdella jos hormonit on sekaisin ja ne on yleensä raskauden aikana sekaisin eli mä suosittelen niille joilla on näyttäny negaa testit niinkävisivät varmuuden vuoksi nyt jo labras. labrasta voi tullakin ilo uutinen

"Kismet"
Elokuussa lopetin pillereiden syönnin ja pari kiertoa annoin mennä "ohitse" jotta tiedän kierron pituude jne. Melkoisen tarkka 28 päivää on! Myös ovulaatio on ollut selvästi havaittavissa, ainakin luulisin olevan, pillereiden aikana ei sellaista ole ollut. Venyvää kirkasta limaa joka vaa venyy ja venyy... Ekalla kierrolla pillereiden jälkeen oli myös vatsa kipeänä limapäivien yhteydessä, oletan että ovulaatio siis tapahtuu tuolloin. Ekan kierron jälkeen ei vatsakipua ole ollut, vain sitä limaa. Eilee oli just se 14 päivää viime menkkojen alkamisesta ja 14 päivää seuraavien alkuun. viikonloppuna ja maanantaina peittoja heiluteltiin, tänään jäi valitettavasti väliin.

Hieman on ristiriitaiset tunteet - kokoajan itselleni jankutan että tulee jos on tullakseen mutta näköjään ihan yrittämällä yritän. Just tilasin kaksi raskaustestiäkin "valmiiksi kaappiin". kokoajan mietin vaan että jos en osaakkaan sitä ovulaatiota tulkita oikein ja ajoitus on ihan pielessä. Ja että kun jää se yksi päivä väliin niin mitä jos se onkin se ratkaiseva päivä?? Siittiöt elää joo mutta jos kaikki ehti "valua" ulos ennen kun munasolu on valmis :D

Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja toiveena tulla äidiksi;27480300:
kummastako katotaan eka ultraus?mahan päältä vai alapään kautti?? auttakaa
En tiedä mistä ultraus katsotaan, mutta kun ultrataan mahassa olevaa vauvaa, niin ainakin mulla on aina tehty alkuraskauden ultra sisäkautta.

Nega tuli :/ kaks viikkoa menkat myöhässä, ens viikolla sitte labraa. Mistä tää johtuu ettei menkat ala? Ikinä ei oo käyny näin et ois kaks viikkoo myöhäs. Kylläpä osaa nyt ärsyttää

Viimeksi muokattu:
toiveena tulla äidiksi
tiuskii:soita äiteys neuvolaan niin sielä sit ilmoitetaan et haet virtsanäyte putkilon. ja sit seuraavana aamuna viet. voi tulla sieltä sit positiivinen tulos

Vierailija26
R-testit pitäisi olla todella luotettavia kotioloissakin. Toki kannattaa käyttää harkintaa, ostaakko halpistesti netistä vai n.7e hintainen testi apteekista. Itse olen käyttänyt tuota "Apteekin raskaustestiä", joka on halvin ja samalla yksi luotettavimmista apteekin testeistä. Apteekista tietää saavansa ainakin rahoilleen vastinetta. Kun sain "Apteekin raskaustestistä" + tuloksen, tein vielä mielenkiinnosta Clearbluen testin joka kertoo suurinpiirtein millä viikolla raskaus on menossa. Halusin tehdä jälkimmäisen testin mielenkiinnosta, koska menkkani ovat tulleet todella harvakseltaan pillereiden lopettamisen jälkeen ja kaiken lisäksi unohdin merkitä viimeisten menkkojen alkamisen. Testin mukaan olen 4-5vkolla ja eka aika neuvolaan olisi ylihuomenna. :)

Yhteistyössä