Raskauden ensioireet?

  • Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti
tuleva äippä...kö?
itsellä alkoi kaksi viikkoa sitten pahoinvointi,olin siis kaksi viikko "mahataudissa" ennen ja jälkeen syönnin oksetti ja pyöri mahassa. Kahvia en voi juoda enään,hajukin tekee pahaa :D vatsassa on tuntunut ihan samalta kuin menkkojen aikaan yleensä. Mutta tuota "vilustumista" en osannut arvata oireeksi,pientä lämmön nousua ollut viiko ajan. Väsymystä ei ole ollut tosin:) onneksi! Mutta viikko sitten tekemä testi näytti negatiivista,tk hoitaja neuvoi tekemään testin uudelleen,,eli huomenna uudestaan ja toivotaan parasta!:))
 
- R -
Reilut kolme viikkoa sitten tein testin, joka näytti negatiivista. Viime viikolla oli menkat, jotka olivat todella niukat. Ja jo viime viikosta ollut erittäin väsynyt ja voimaton olo , mutta siltikin yöllä en saa nukuttua. , ruokahalu on kasvanut. Koko ajan on näläntunne. Vessassa saa ravata mekolailla puolen tunnin välein. Valkovuotoakin on ollut. Ja mielialat vaihtelevat rajusti. Minipillereitä syön säännöllisesti. Ja ensi kuun alussa ajattelin uuden testin tekaista.
 
"Marikki"
Plussa tuli tänään! Oireet ei olleet siis kuvitelmaa! Jihuu!

Oireet (osa tosin saattaa olla liittymättä raskauteen):

-viikon ajan kunnon nippailua oikean munasarjan kohdalta
-nenä tukossa
-rinnat tosi arat ja nännien mieletön kutina
-kuolemanväsymys
-elävät unet
-oudon epätodellinen olo, pää kuin pumpulia, kaupungilla kävely tuntui leijumiselta
-mittava ruokahalu

toiveena tulla äidiksi: Olen pahoillani negatestistä. Toivottavasti tässä kierrossa tärppäisi!
 
-.-
Eka raskausoire oli menkkojen puuttuminen, sen jälkeen positiivinen testi. Tässä vaiheessa sain jo ihastella isoja tissejäni :D Muuttuivat hetkessä beestä ceeksi.

Viikolla 5 alkoi etova olo, vilunväristykset ja aivan järkyttävä väsymys! Ois voinut nukkua vuorokausia putkeen, mutta työt vähän hankaloittivat sitä...

Sitä vastoin ei ole nippaillut vatsassa eikä rinnat ole arat. Yleisesti vain kipeä olo.
 
"Vieras"
Minä tein testin pari viikkoa sitten ja näytti negaa. Kuukauden verran kuitenkin ollut pahoinvointia ja huippausta. Alavatsassa sekä oikealla että vasemmalla puolen nipistelyä päivittäin sekä turvonnut olo koko ajan. Ruoka ruennut maistumaan ja rinnat kasvavat miehen mielestä silmissä. Menkat tulivat kuitenkin silloin pari viikkoa sitten tosin niukempana kuin ennen ja valkovuoto todella runsasta. Mitäpä olette mieltä joko pitäis milloin tehdä uusi testi vai mitä? :)
 
toiveena tulla äidiksi
elikä siis mulla oli viime perjantaina ovis aika ja silloin tuli miehen kaa oltuksi silleen ja ny mulla on iskeny alle viikon sisällä huono olo vaikka olen syöny kunnolla. onko mahollinen raskauden oire vai ei??????
 
"Vierailija"
Mä olen nyt rv 18:) raskus alus meni hyvin mut sit 12rv alko pahoinvointi ja sen jälkee kolmen viikon päästä korkee kuume ja eikä oikeen mitään voinu syyä ku tuli pihalle:/ Sit selvis ku viikon olin sairastanu et oli munuaistulehus ja virtsatietulehus:/ olin 6pv sairaalassa ja nyt sit mennyt hyvin:)odotetaan innolla et vauvamme syntyy <3 masu näkyy jo ihan okosti vaik ei niin ite hoksaa sitä:)
 
Vatsallaan nukkuja
Mulla ei ole mitään menkkakipujen kaltaista ollu, mutta rinnat arat, väsyttää, vessassa ramppaamista, tuntuu kuin ilma kiertäis vatsas, mut ei pieretä, runsasta valkovuotoa, hieman huonoa oloa, ja tosiaankin vatsallaan nukkuessa tuntuu alavatsan seudulla kummallista painetta joka on hieman tois puoleista (oikean, tuntuu silloin häiritsevästi).
Ja kaiken kukkuraksi mulle ei enään oikeen maistu suklaa, jolle olen aina ollu hirveen perso. Myös kaikki vahvat hajut tekee pahaa ja lisää huonoa oloa.
 
duster
Täällä myös elätellään kovasti toiveita ensimmäisestä raskaudesta :)

Ehkäisy jäi pois reilu pari viikkoa sitten ennen ovulaatiota. Muutama päivä ovulaation jälkeen alkoi vessassa juokseminen, nenän tukkoisuus ja se väsymys, voi luoja. Tuntuu että voisi nukkua vaikka miten paljon ja mikään määrä unta ei tunnu riittävän. Nyt pitäisi olla n. 3-4 päivää menkkojen alkamiseen ja yleensä pms-oireet tulevat 10 päivää ennen niiden alkua, nytkin olen niitä odotellut, mutta en ole huomannut olevani kiukkuinen, itkuherkkä, alakuloinen tai kipuisa. Eilen illalla alkoivat menkkamaiset alavatsakivut, pieni vihlonta ja kuvotuksen tunne vähän ennen nukkumaanmenoa, mikä on jatkunut tänään koko päivän. Mikään ei oikein maistu, vaikka normaalisti tähän aikaan kuusta voisin syödä vaikka hevosen. Välillä tuntuu, että olen raskaana, välillä tuntuu, että en varmasti ole.

Täällä on varmasti kymmeniä, jotka miettivät samaa, ollako vai eikö olla. Miltä kuvailemani oireet kuulostavat jonkun raskauden ensioireet kokeneen korvaan?

Minä päivänä minun pitäisi tehdä testi, sitten vasta, kun menkat ovat selvästi myöhässä?
 
"Vauvaunelma"
Täällä on just eilen tullu plussa ovulaatiotestistä. Yrityskerta 1 siis meneillään, ja ainakaan seksin määrästä se ei jää kiinni.. ;)

Mielenkiinnolla olen lukenut ensioireista, toivon vaan, että itse en alkaisi kuvitella mitään oireita. Nyt olen kyllä tuntenut nipistelyä ja lievää kipua oikealla alavatsalla, ajattelin, joskohan se munasolu olisi siltä puolelta irtoamassa.

Onnea yritykseen teille kaikille muilleki, jotka olette yrittämässä!
 
toiveena tulla äidiksi
eipä oo itselläkään kii seksin määrästä. on tullu joka viikonloppu harrastetuksi ku mies omn ollu lomilla. toivon kans et tulisin raskaaksi tänä vuona jo
 
"Vaimoke"
Lopetin 10 vuoden käytön jälkeen pillerit toiveissa lapsi. Tyhjennysvuoto ja ekat kuukautiset tuli normisti, kierto 33 päivää, sitten ei mitään. Kauheet "menkkakivut" alavatsalla, välissä repivää kipua liikkuessa niinkui olis vatsalihas revähtäny. Odottelin kuukautisia eikä mitään tullut. Luin sitten täältä raskauden ensioireista ja totesin, että taidan olla raskaana. Testin (itse asiassa kaksi) tein kiertopäivinä 34 ja 39 ja raskaana ollaan! Oireina noiden kipujen lisäksi väsymys, pahoinvointi, nenän tukkoisuus, pieni huimaus, aivan älyttömät unet, järkyttävä palelu. Turvottaakin kovin. Mutta näillä mennään :)
 
toiveena tulla äidiksi
soitin neuvolaan ja sielä ehdotettiin et veisin virtsanäyteen labraan. no tänään sit vein ja neuvolasta soitettiin ja snotiin et testi näytti positiivistä eli olen raskaana. kiitoksia ama
 

Yhteistyössä