Raskauden ensioireet?

  • Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti
Maria
Kuinka nopeasti hedelmöityksen jälkeen teille on ilmaantunut raskauden ensimmäiset oireet? Minä joudun koko ajan juoksentelemaan vessassa, alavatsaa nippailee silloin tällöin ja päänsärkyäkin on. Mahdollisesta hedelmöityksestä on kuitenkin vain 12 vuorokautta, liekö tämä kaikki "kuvitelmaa" ja toiveajattelua vain?

Ainiin, ja viime viikolla minulla oli kuukautiset (?) tosiaankin lyhyet sellaiset ja niukkaa vuotoa. Hitsinvitsi toivon silti että raskaana olisin :) !
 
  • Tykkää
Reactions: Säde86
Oireet:
väsymys, muutokset rinnoissa, tihentynyt virtsaamistarve, pahoinvointi, hajut, vastenmieliset ruuat ja juomat, oudot himot, nälkä, vilunväreet, mielialat, vihlaisukivut, muutokset vatsan toiminnassa, tukkoinen nenä

Ensimmäiset merkit raskaudesta saattavat ilmaantua äidille jo ennen kuin kuukautiset ovat edes myöhässä mutta kaikki eivät oirehdi kummemmin koko raskausaikana.
 
muru
Mulla alkoi palelu ja vessassa ramppaaminen. Ja tissit tuli tosi aroiksi, ei kärsinyt edes kylkeä kääntää, ettei olis sattunut vietävästi.
Sit lisäksi oli semmoinen olo kuin kävelisi "ilmassa" :) sellainen vähän niin kuin huippaava tms. :)
 
kippe
Mä olin pari kuukautta syönyt vähintään 1-2 salmiakkijäätelöä päivässä. Oviksesta vain pari päivää eteenpäin tuli stoppi - en pystynyt enää ko. jädeä suuhuni laittamaan. Vajaan kahden viikon päästä testasin plussan. :D Tuli niitä muitakin oireita sen kahden viikon aikana, mutta epäily heräs tosta jätski-jutusta (vaikkei vissiin noin aikaisin pitäis mitään tunteakaan!).

Ekan testin tein 4 pv ennen menkkojen alkua, nega. Seuraava testi sillo kun olis pitänut alkaa, plussa. :)
 
Maria
Jep minulla myös tuota paineen tunnetta, autossakin kun istuu ja töyssy tulee, niin alavatsassa on sellainen jännä tunne. Ja lämmön mittasin tänään, hieman korkeampi kuin yleensä, 37 astetta. Mutta rinnoissa ei ole mitään poikkeavaa, ei aristusta, ei mitään. Mutta eihän kaikilla kaikkia oireita olekaan. Tässä sitä vain odottelen mahdollisimman paljon oireita, heh heh. Olisi se raskaus kyllä pitkään toivottu ja ihana juttu :) <3
 
Jemina
Ovulaatio oli 16-21.6 jolloin sängyssä peuhattiin monet kertaan kaikkina nuina päivinä. No siitä on nyt n.viikko... Menkkakipujen tapaista nippailua ja paineen tunnetta ollut jo neljä päivää, yleensä menkkakivut alkaa vuodon ensimmäisenä päivänä.. viimeyö tuli nukuttua 15h...?! Rintakipuja ei näy mutta pissattanut ehkä hieman enempi... Tänään huvikseni tein testin ja negaa näytti, itku meinasi päästä, mutta menkkojen pitäisi tulla näinä päivinä, toivottovasti ei näy että pääsisi tekemään testin uudestaan... Kuulostaako toivottomalta, olisiko jo mahdollisuus?
 
luulotautinen?
Kuukautisten pitäisi alkaa tarkalleen tänään, mutta ei mitään tunnetta että alkaisi. Päänsärkyä, vessassa juoksemista kun pissattaa jatkuvasti ja ihme mielihaluja. En tohdi uskoltautua miettimään että olisin raskaana, enkä uskolla tehdä testiä vielä etten joudu pettymään että en olekkaan raskaana. Vilunväreitäkin saan herkästi.. Harkitsin tekeväni ensi viikolla, jos menkkoja ei näy, jopa toivon että menkat jäisi pois, vaikka ei ole mitenkään suunniteltu lapsen tuloa..
 
Halukas äidiksi..
piti lähteä tänne kyselemään ennen kuin alan mitänä kummempaa tekemään. ollaan mieheni kanssa yritetty puol vuotta saada toista lasta (ensimmäinen 4v), Helmikuussa meni kesken, ja nyt olisi uutta yritystä. Ovulaatio oli viime viikolal ja nyt on ollut pari päivää pahaa oloa, pissillä on pitäny juosta (jopa yöllä herättäny), valkovuotoa on tullut reilummin (ihan kuin olisi jatkuvasti märkänä), ala mahassa pientä vihlaisua ja muljuisua välillä. Onko kaikki tämä vain toiveiden kanssa olemista vai voisiko olla mahdollista? Voiko raskauden oireet tulla, jos haluaa kovasti? En uskaltaisi vielä kertoa miehelleni mitään.
 
  • Tykkää
Reactions: Emmiina85
halukas mutta silti pelokas ja 18vuotias
Olen joutunut käymään vessass huomattavan usein ja ruokahaluni ovat kasvaneet huomattavasti, kun vertaa siihen että painan 45 ja yleensä syön kuin pikkulintu, nenän tukkoisuutta kin on ollut ilmassa. rinnat minulla ei ole vielä arat eikä kipuja tunnu vatsassa. Syön toki E-pillereitä. Minulla on onneksi vakituinen poikaystävä, mutta silti jännittää tosi kovaa, jos olisinkin raskaana, koulukin on kesken.Olisiko tämä kuvitelmaa vai ei. Voisiko joku asiantunteva vähä jeesiä tytteliiniä hädässä :D
 
Vieras
Voiko sellainen menkkakipujen tapainen, pistävä kipu alavatsassa olla oire? Menkat pitäis alkaa n. viikon päästä jos oon oikein laskenu. Noitten edellisten postausten innoittamana menin mittaamaan lämmönkin, hurjat 0,3 astetta koholla. Tullaan mukaan kyselyrinkiin, onko mahiksia että olisin raskaana? :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Voiko sellainen menkkakipujen tapainen, pistävä kipu alavatsassa olla oire? Menkat pitäis alkaa n. viikon päästä jos oon oikein laskenu. Noitten edellisten postausten innoittamana menin mittaamaan lämmönkin, hurjat 0,3 astetta koholla. Tullaan mukaan kyselyrinkiin, onko mahiksia että olisin raskaana? :)
mahikset on olla raskaana, jos on ollu yhdynnässä ovulaation aikoihin.
oireet voi olla todelisia tai sitten päänkeksimiä kun toivoo niin kovasti ja kuulostelee.
mulla oireet tullu vasta kun menkat ollu myöhässä. en oo sitä ennen edes ajatellut koko asiaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Voiko sellainen menkkakipujen tapainen, pistävä kipu alavatsassa olla oire? Menkat pitäis alkaa n. viikon päästä jos oon oikein laskenu. Noitten edellisten postausten innoittamana menin mittaamaan lämmönkin, hurjat 0,3 astetta koholla. Tullaan mukaan kyselyrinkiin, onko mahiksia että olisin raskaana? :)
mahikset on olla raskaana, jos on ollu yhdynnässä ovulaation aikoihin.
oireet voi olla todelisia tai sitten päänkeksimiä kun toivoo niin kovasti ja kuulostelee.
mulla oireet tullu vasta kun menkat ollu myöhässä. en oo sitä ennen edes ajatellut koko asiaa.
No siis toi kipu ollu ny n. viikon, myöskin ruokahalu kasvanu n. 100 %... Mutta joo, testaillaan ja ihmetellään, eiköhän aika näytä mitä tuleman pitää :) Voihan toi olla stressiperäistäkin.

 
Sankkuli
mulla on kans jokusia päiviä ollu itku herkällä, pelkästään siitäkin kun katson nukkuvia lapsia, rinnat tuntuu "raskailta" ja nenä ollut tukossa jokusia päiviä, vaikka muuten ei flunssaa olekkaan. mutta kiitos viime toukokuisen keskenmenon en jaksa iloita ja riemuita, enkä viitti edes testailla ennen kuin menkat on myöhässä vähintään viikon. ja voi olla että kuvittelen osan oireista, aika näyttää.
 
Äiti
Täällä kans ihme oireita; menkkakipuja ollut jo neljättä päivää, vihlaisuja, turvotusta ja ruokahalu kasvanut.... Viikon päästä pitäis menkkojen alkaa. Raskaus tuntuu kaukaa haetulta, koska mulle on tehty sterilisaatio. Mutta voihan sekin tietty pettää.
 
not a mom (yet)
Oliko täällä kukaan nyt raskautunut? Toivottavasti jollain lykästi.
Monellahan nuo oireet mitä listailtu, menkkakivut, kasvanut ruokahalu ->turvotus jne. on juuri niitä normaaleita menkkaoireita. Mulla saapuu joka ikinen kuukausi tuo sama litania oireita, ainahan sitä toivoo että ne olisi jostain muusta mutta itseään ei pidä lähteä huijaamaan. Moni tuttu äiti kuitenkin sanoo, että sen vain tiesi sitten kun oli raskaana, se oli joku tunne mikä oli eri.
Lykkyä syksyyn kaikille!
 

Yhteistyössä