Raskauden ensioireet?

  • Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti
Minäkin rekisteröidyin, en keksinyt hyvää nimeä. Edellisellä sivulla nimellä "kismet" mutta se ei tuntunut omalta ollenkaan. Siis mä tilasin jo kaksi raskaustestiä netistä. Menkat pitäisi alkaa ensi maanantaina. no, testit vanhenee vuonna 2014 et enköhänmä ne kerkiä käyttämään :) Kovasti sitä toivoisi että raskaana olisi jo nyt ekalla yrittämällä mutta aika epätodennäköistähän se on.
 
"jenni"
jokunen aika sitten testasin,se oli nega.mut olen miettinyt kun aina kun yskii, tai aivastaa niin sattuu munasarjoihin, ja tänää on kp 26/26 eikä menkkoja näy,yleensä ne on aika hyvin tullu aina näin, harvemmin päivän jaälkeen tai ennen...jos ei o tullu 30/26 ni testaan, koska sinne asti ne ei oo ikinä myöhästynyt!mut kyl ottaa päähä tää oottelu,olen pettynyt nii monta kertaa=//mut silti on taas toivon kipinä=)
 
"jenni"
[QUOTE="jenni";27533367]jokunen aika sitten testasin,se oli nega.mut olen miettinyt kun aina kun yskii, tai aivastaa niin sattuu munasarjoihin, ja tänää on kp 26/26 eikä menkkoja näy,yleensä ne on aika hyvin tullu aina näin, harvemmin päivän jaälkeen tai ennen...jos ei o tullu 30/26 ni testaan, koska sinne asti ne ei oo ikinä myöhästynyt!mut kyl ottaa päähä tää oottelu,olen pettynyt nii monta kertaa=//mut silti on taas toivon kipinä=)[/QUOTE]

vielä piti sanoa että iltasin posket helottaa punasena, ja nännin päät on muttunut punertaviksi!,tänää on 27/26 innolla meen tän päivän jollei menkkoi tu!side on housus kyl menkkojen varalta=)nut jospa ne ei tuliskaan enää ja paksuna oisin=))
 
"jenni"
juu jaksaa jsksaa..ku jaksaski vaa ootella ja ihmetellä, ei tänääkään menkkoja...jospa eivät tulis ollenkaa!-oisin muailman onnellisin mamma,tää ois meil kakkonen=)odotan viel sunnuntaihi,jos ei näytä plussaa ja menkat ei tuu ni ootan viel viikon ja sitte labraan=P
 
Ihmettelen vain
Hei!

Menkkani alkoivat normaalisti oikeaan aikaan, mutta eivät ole koskaan olleet näin niukat. Ensimmäisinä päivinä vuoto on ollut yleensä runsasta, mutta hyvä jos saan nyt edes yhden normaalin siteen täyteen. Ennen kuukautisia lämpöni nousi 37 asteeseen ja pyöri sen molemmin puolin, kun kuukautiset alkoivat niin lämpö ei laskenutkaan mihinkään edelleen pysyy tuossa 37 kohdilla.

Alaselkä on aavistuksen kipeä aiheuttaa istuessa ongelmia, kun tuntuu ettei ole hyvä istua. Nälkä on myös kadoksissa, edes suurimpia herkkujani ei tee mieli. Yleensä ei ole ikinä ollut mitään kuukautiskipuja, mutta nyt niitä on ollut ensimmäistä kertaa elämässäni, vatsa on ollut kipeä, sekaisin ja päänsärkyä mistä kärsin ehkä kerran pari vuodessa.

Nyt sitten mietityttää voiko nämä asiat liittyä raskauteen vai ihan muuhun? Pillereitä syön säännöllisesti. Onko muilla jotain kokemuksia? En saa päästäni näitä ajatuksia ulos, että saattaisin olla raskaana.
 
waiting
olemme noin vuoden yritetty ja eikä vieläkään tärpännyt. nyt alkaa vähän hermostuttaa ja rupean joka kuukausi huomaa raskauden ensioireet ja sitten kuukautiset alkaavatkin. viime kuussa kuukautiset olivat noin viikon myöhässä ja silloin niin ajattelin, että tulin raskaaksi, mutta sitten ne alkoi. itkin koko sunnutaipäivän. anteeksi kun tulin tänne murheita kirjottelee.
Oikein paljon onnea kaikille positiivista tulosta saaneille. tiedän kuinka parasta tunnetta on, kun niin käy.
 
"Arwen"
Mulla tänään kp34/29. Testasin kp 31:llä ja tuli puhdas nega. Toisaalta tein aamuvirtsasta testin ja olin aamuyöllä käynyt jo pissalla, eli voisko olla että pissa oli liian "ohutta" positiiviseen testiin? Koskaan ei näin pitkä kierto ole ollut, maksimissaan 32. Ajattelin odottaa vielä muutaman päivän ja testata uudestaan kun on kp37/29. Ensimmäistä yritetään ja vuosi ollaan yritetty.
 
"Arwen"
Tänään kp 36/29 eikä vieläkään merkkejä menkoista. Toisaalta, ei ole minkäänlaisia "oireita" suuntaan eikä toiseen. Rinnat ei ole kipeät. Ainoastaan sairas väsymys kokoajan, mutta sekin voi johtua vuodenajasta. Toivotaan, toivotaan... :)

Lauantaina, eli kp 38/29 testaan uudestaan jos ei oo alkanu.
 
"Arwen"
Nega sieltä tulikin ja menkatkin alkoi sitten kp 40/29. Ei hajuakaan miksi oli noin paljon myöhässä... voisko stressi vaikuttaa? Mutta nyt taas mennään kohti seuraavaa ovista toiveikkaina... ;)

Tsemppiä kaikille toiveikkaille!
 
apuja!
Olisikohan mahdollista huomata jo nyt että olisinko raskaana kun yhdynnästä on vasta viikko mutta kuukautiset ovat olleet myöhässä nyt 4 päivää mutta pientä tiputtelua tuli päivän ajan ilman että tarvitsi edes tamppoonia että pelkkä pikkuhousun suoja riitti. Mutta on tullut myös oirena kramppeja alavatsassa (menkkakivuista en koskaan kärsi) ja alaselkä jumalattoman kipeäksi sekä hajuille herkkyyttä ja huonovointisuutta ja oksentelua + rinnatkin jo arat eli pohdin että voisiko kyse olla raskaudesta vai mikä oikein mättää !? Apuja jos kokemusta löytyy ! :)
 
"Mimmi"
Heippa,

olen lukenut näitä sivuja ja haluaisin kysyä.. Olen syönyt pillereitä kohta 5 vuotta ja nyt on ollut kuukauden päivöt sellaista omituista tunnetta.. Koko ajan kylmä ja välillä tuska hiki, räkäkin on juossut reilun viikon. On ollut sellaista omituista tunnetta, että menkat alkaisi kesken pillereiden syönnin, mutta kuitenkaan ei tule ja sitten taas tulee muutaman päivän pientä vuotoa (edelleen kesken pillereiden). Silloin kun aloitin työt pari kuukautta aikaa s-koon vaatteet sopivat hyvin, nyt ne vain puristaa joka puolelta.. Muutaman päivän on ollut alavatsassa sellaista tunnetta että menkat alkaisi ja vihlaisee välillä lujaa.. Pillereitä pitäisi syödä vielä viikko ja sitten odotella menkkojen alkua.. Mielialat vaihtelevat huomattavasti.. Ruoka ei oikein maita, mutta pakko syödä jotain.. Päätä särkee välillä monta päivää peräkkäin ja sitten tulee muutaman päivän tauko, rinnat aristaa välillä ihan törkeesti.. Eikö ne pillerit olleetkaan sitten niin varmat vaikka luulin..??
 
"Mimmi"
[QUOTE="Mimmi";27678012]Heippa,

olen lukenut näitä sivuja ja haluaisin kysyä.. Olen syönyt pillereitä kohta 5 vuotta ja nyt on ollut kuukauden päivät sellaista omituista tunnetta.. Koko ajan kylmä ja välillä tuska hiki, räkäkin on juossut reilun viikon. On ollut sellaista omituista tunnetta, että menkat alkaisi kesken pillereiden syönnin, mutta kuitenkaan ei tule ja sitten taas tulee muutaman päivän pientä vuotoa (edelleen kesken pillereiden). Silloin kun aloitin työt pari kuukautta aikaa s-koon vaatteet sopivat hyvin, nyt ne vain puristaa joka puolelta.. Muutaman päivän on ollut alavatsassa sellaista tunnetta että menkat alkaisi ja vihlaisee välillä lujaa.. Pillereitä pitäisi syödä vielä viikko ja sitten odotella menkkojen alkua.. Mielialat vaihtelevat huomattavasti.. Ruoka ei oikein maita, mutta pakko syödä jotain.. Päätä särkee välillä monta päivää peräkkäin ja sitten tulee muutaman päivän tauko, rinnat aristaa välillä ihan törkeesti.. Eikö ne pillerit olleetkaan sitten niin varmat vaikka luulin..??[/QUOTE]

Jatkaisin vielä, että tuntuu että koko ajan saa käydä vessassa, nukun ketterästi yli 10 tuntia yössä jos vaan saan nukkua (teen 3-vuorotyötä) ja siltikin väsyttää välillä päivisin..
 
iireesti joitain neuvoja. Harrastin seksiä noin tasan 4 viikkoa sitten useita kertoja kyseisen yön aikana ja emme käyttäneet kondomia, mutta mies ei lauennut kumminkaan sisälleni vaan otti sen juuri sillä hetkellä aina pois. Olisiko silti mahdollista että olisin raskaana? Olen tässä viimeisen viikon aikana potenut aika kovaa pahoinvointia aina ennen nukkumaan menoa ja vessassa on tullut rampattua huomattavasti useammin kuin normaalisti ja pari päivää sitten luulin menkkojeni alkavan, sillä en nyt olen ihan varma koska niiden olisi pitänyt alkaa ja vuotoa oli tullut todella vähän mutta ei sitten sen enempää. Kannattaisi nyt varmaan tarkistutta asia lähi päivinä vai? Ruokahaluni on myös ollut hieman erilainen kuin yleensä ja kylmiäväreitäkin on tullut todella usein ja nyt on myös ollut tukkoinen olo ja nenä vuotaa koko ajan muttei sitten kumminkaan muita flunssan oireita ole ollut..
 
Heippa!

Oon käyny nii monta kertaa kiertelemässä eri keskusteluissa ja lukemassa kokemuksia "raskausoireista" Ite lopetin e-pillerit 6vko sitten ja vielä ei oo menkkoja kuulunu. Mutta toisaalta söin niitä monta vuotta joten oletan, että hormonien tasaantumine voi kestää kauanki.. Kuitenki lapsi haaveissa mahd.piann!! <33

KUITENKI, mulla on mm. seuraavia tuntemuksia:

Painetta alavatsassa ja sellane olo että jännittäis ja turvottais ja ties mitä kaikkee samanaikasesti! oon kyllä koittanu miettii et ehkä se on vaa ilmaa tai jotai mikä ei tunnu pillereitten aikana.. Myös nännit aristaa ja kylmä on ja välillä ihan järkyttävän kuuma! Suutun myös vähä väliä jostai miehelle ja sit alan yhtäkkiä itkee ja sitte nauranki jo kippurassa ja sama tunne rumba jatkuu D
Eilen illalla tapahtu aika pelottava asia.. Eli harrastettii kondomin kanssa seksiä piiitkästä aikaa ja sen jälkee alko polttelee munasarjoja ja muutenki alavatsaa ihan älyttömästi! se kipu tuntu myös nivusissa ja etureisissä.. Se kesti jonku aikaa ja sitte tuli tosi kylmä ja iha tärisin. HUI!! säikähin heti että kumiallergia puhjennu tai että on joku kysta tai syöpä tai jotain.. varmaa pitäis lääkärille aikaa varailla.. Onko kellään tällasesta kokemuksia..? :/ ei varmaa ainakaa raskausoireisiin liittyvää..?

HUH taispa tulla aika sekava viesti..:D
 
Röllityttö_93
Heipskukkuu!

Oon täällä lukenu näitä viestejä ja mun pelko vaan kasvaa kasvamistaan. Ja mä oon 19-vuotias, kolmannen vuoden opiskelija. Eilen mulle tuli mun miehen kanssa puheeks, kun mun menkat on 1½ vk myöhässä, että "jos ehkäsy on pettäny, mitäs sitten?" Ja ennen kuin me mitään petipuuhii ryhdyttiin, niin olitiin keskusteltu muutaman kerran, että jos ehkäsy pettää, niin mitä sen jälkeen? Kun rupesin lueskelee oireita, niin osa täsmää mulle mutta mä toivon hartaasti, että se on toiveajatteluu. Sinänsä hassua, kun mulla on aika kamala vauvakuume ja miehelläkii on. Me tiedetää kuitenkin, että ollaan aika nuorii vanhemmiks, kun mä oon vasta 19 v. ja hän itse on 20 v., plus me opiskellaan.

Ja mulla on epätavallista, että juoksen jatkuvasti WC:ssä, alavatsaa nipistelee, huimaa, väsyttää ja on jotenkiin kiree olo ja mieliala heittelee, palelee, flunssainen olo. Ajoittain suussa on paha maku. :( Kävin kyllä terveydenhoitajalla ja sain lappusen labraan ensi viikoks. Olenko ainoa, joka ei haluaisi olla raskaana?? Muuten hyppisin varmaan ilosta, mutta vauva ei mun elämäntilanteeseen nyt ainakaan sovi. Oon kyllä muuttamassa ihan tässä ennen valmistumistani lähihoitajaksi... Hassua sinänsä, että vaikka mä suunnilleen tiedän raskauden oireita teoriassa, ja heti kun on jotain raskauteen viittavaa, tulee paniikinomainen tunnetila.

Kiltit ihmiset, voisitteko auttaa...
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Röllityttö_93;27814648:
Heipskukkuu!

Oon täällä lukenu näitä viestejä ja mun pelko vaan kasvaa kasvamistaan. Ja mä oon 19-vuotias, kolmannen vuoden opiskelija. Eilen mulle tuli mun miehen kanssa puheeks, kun mun menkat on 1½ vk myöhässä, että "jos ehkäsy on pettäny, mitäs sitten?" Ja ennen kuin me mitään petipuuhii ryhdyttiin, niin olitiin keskusteltu muutaman kerran, että jos ehkäsy pettää, niin mitä sen jälkeen? Kun rupesin lueskelee oireita, niin osa täsmää mulle mutta mä toivon hartaasti, että se on toiveajatteluu. Sinänsä hassua, kun mulla on aika kamala vauvakuume ja miehelläkii on. Me tiedetää kuitenkin, että ollaan aika nuorii vanhemmiks, kun mä oon vasta 19 v. ja hän itse on 20 v., plus me opiskellaan.

Ja mulla on epätavallista, että juoksen jatkuvasti WC:ssä, alavatsaa nipistelee, huimaa, väsyttää ja on jotenkiin kiree olo ja mieliala heittelee, palelee, flunssainen olo. Ajoittain suussa on paha maku. :( Kävin kyllä terveydenhoitajalla ja sain lappusen labraan ensi viikoks. Olenko ainoa, joka ei haluaisi olla raskaana?? Muuten hyppisin varmaan ilosta, mutta vauva ei mun elämäntilanteeseen nyt ainakaan sovi. Oon kyllä muuttamassa ihan tässä ennen valmistumistani lähihoitajaksi... Hassua sinänsä, että vaikka mä suunnilleen tiedän raskauden oireita teoriassa, ja heti kun on jotain raskauteen viittavaa, tulee paniikinomainen tunnetila.

Kiltit ihmiset, voisitteko auttaa...
Auttaa, tee testi..
 
miipi
mulla on jotenki vahva tunne että olisin raskaana. Väsyttää tavallista enemmän, yökötys oloa ollut, rinnat oli yhessä vaiheessa kosketusarat ja alavatsassa nipistelyä ja 'kuplintaa'. Oon tehny yhen kotitestin joka näytti Negaa. Ja toinen labralla mutta Ilmeisesti sekin näytti Negaa. Menkat oli viikon myöhässä kunnes ne alkoivat jouluna ja kestivät 5pvää. Olivat myös tavallista niukemmat. Ja nyt taas tuntuu että menkat on myöhässä, epäsäännölliset kun Ovat. En oikein tiedä mitä pitäisi aatella /: mut no, Kai tää tästä selviää :)
 
"Sipuli"
Mulla oli menkat kokonaan pois pari vuotta (todettu pco), kunnes nyt painon pudotessa ne alkoi yhtäkkiä ja tuli säännöllisesti syksyn ajan, mutta joulukuu jäi nyt välistä.. Ovat olleet kyllä todella niukat, mutta lääkäri sano että neki lasketaan :)
Mulla on ollu nyt pari päivää ihmeellistä tunnetta pissalla käydessä.. Eli pissaamisen loppuvaiheessa pistelee hermokipumaisesti rakon kohdille, tossa alavatsan ja häpykummun "välissä" jossain tuolla sisällä :D Aiemmin tuli nyt 1-2 viikon ajan vaihtelevasti ohuempaa kirkasta limaa ja välillä vähän paksuhkoa vaaleampaa limaa. Nyt tällä viikolla ollut verensekaista limaa ja sitä tulee varsinkin pyyhittäessä.. Välillä taas paperiin jää ihan kirkasta limaa. Heti pissaamisen jälkeen/vähän ajan päästä tuntuu että pitäisi mennä uudelleen vaikka ei olisi edes juonut. Myös sellaista "sykkivää" tunnetta tuntuu tuolla alapäässä vessassa käynnin jälkeen ja aina kun tuntuu että pissattaa.. Mitähän ihmettä? Voisikohan olla raskaus, pissatulehdus vai onko mulla taas niukat menkat jotka oireilee vähän eri tavalla?
Testin tein viikko sitten ja näytti kyllä negaa, mutta....
 
S.L
Hei!

Olen syönyt e-pillereitä 3kk, mutta pilsujen ottaminen on ollut hieman epäsäännöllistä (joka päivä kyllä, mutta ei samoihin aikoihin). Pari kertaa ollut maha löysällä/oksentanu, joten voiko olla että voisin olla raskaana? Raskausoireita (tai luulen niin) on tullut.. Pidemmän aikaa ollut alavatsa kipeä välillä, nyt muutaman päivän ollut paineen tunnetta mahassa, mahassa kuplii ja hieman turvoksissa. Palelee jatkuvasti ja välillä taas hikoiluttaa. Lämpö on jatkuvasti 36,6-37,3 (normaali lämpö on n. 35,8..), väsyttää, heikottaa, huonoa oloa, mielialat vaihtelee (herkkää itkuisuutta pienistä asioista), ennen join kahvia monta kuppia päivässä ja yhtäkkiä tuli stoppi sille, se rupes ällöttää enkä oo juonut enään. Teetä taas oon ruvennu juomaan (mitä en yleensä paljoa juo). Ilmavaivoja, rinnat arat, Varsinkin toinen on todella kipeä ja turvoksissa (yhtäkkiä lyhyessä ajassa kasvanut isommaksi kun toinen :eek: ) ja hieman jännän tuntuinen. Valkovuoto on ollut jonkin aikaa tosi runsasta. Tiheä virtsaamisen tarve.. Eilen otin vikan pilsun liuskasta ja samana iltana kun kävin pissalla, niin pyyhkiessä paperiin tuli punaista. Aattelin että, menkathan ne alko mut ei oo enempää tullu sitten.. Niin paljo tekstiä, et nyt ei heti tuu muuta mielee oireista tms.. Testiä en vielä viitsi tehdä, kun muutaman kerran joutunu niin pettymään, ku negaa näyttäny ja niin kovasti lasta haluaisin. Vai voiko oireet olla vain omaa mielikuvitusta? :/
 

Yhteistyössä