Raskauden ensioireet?

• Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti
Röllityttö_93
Heipskukkuu taas. Eli kävin tänään labrassa, mutta koska mulla on kuukautiset, testii ei tehty. Mietin tässä vain, että voiko olla mahdollista, että vaikka kuukautiset olisikin, se ei sulje raskauden mahdollisuutta? Että ovatko kuukautiset "satavarma" merkki siitä, ettei ole raskaana? Tietääkseni voi olla raskaana vaikka olisikin kuukautiset? Sovin hoitajan kanssa, että heti niiden jälkeen menen tekemään testin terkkulaan. Pahoittelen, sekava viesti, toivottavasti saitte selvää... Pää on vaan sekaisin ja mieli on ihan pyörällä.

jennyskä
oen toivonut meidän perheeseen pikkukakkosta, esikoinen on 3v nyt..meillä ei kovin usein seksiä harrasteta mut aina kun on pienikin mahdollisuus raskauteen niin hypin seinille=)..olen lukenut monenlaista puolesta ja vastaan,mun kierto on 26-28vrk pitkä ja nyt oli seksiä kp 6 niin mietin et voiskohan siitä raskautua kun siittiötkin voipi elää sen max 7vrk sisällä.en jaksa millää odottaa et tietää sit ku menkat pitäs tulla, kyl vaan kuitenki tipun korkeelta taas jos en oo raskaana=((

jennyskä
hei, edelliset kuukautiset alkoi 6.1.2013 ja kiertoni on 26-28 päivää...niin milloin voi testata herkällä testillä jonka voi tehdä jo ennen oletettujen kuukautisten alkua??

"Haaveilija"
Alkuperäinen kirjoittaja jennyskä;27880900:
hei, edelliset kuukautiset alkoi 6.1.2013 ja kiertoni on 26-28 päivää...niin milloin voi testata herkällä testillä jonka voi tehdä jo ennen oletettujen kuukautisten alkua??
Laskeskelin että 28-30.1. pitäisi herkällä näkyä. Mutta vinkkinä et ainakin David- merkkiset testit on kuulemma huonot, hyvän ja herkän testin saa jopa S-marketista, (isoimmista ainakin) nimeltään pregcheck ja on tosi herkkiä... mulla kanssa piinapäivät menossa, ja muutaman päivän joutuu odottamaan...
Ja vielä: homehealthuk:sta saa hyviä testejä halvalla (liuskatestit 50kpl 20e ja toimii) :)
Toivotaan plussaa :D

"Haaveilija"
[QUOTE="Haaveilija";27889963]Laskeskelin että 28-30.1. pitäisi herkällä näkyä. Mutta vinkkinä et ainakin David- merkkiset testit on kuulemma huonot, hyvän ja herkän testin saa jopa S-marketista, (isoimmista ainakin) nimeltään pregcheck ja on tosi herkkiä... mulla kanssa piinapäivät menossa, ja muutaman päivän joutuu odottamaan...
Ja vielä: homehealthuk:sta saa hyviä testejä halvalla (liuskatestit 50kpl 20e ja toimii) :)
Toivotaan plussaa :D[/QUOTE]

niin ja jos tiedät milloin sun ovis on niin siitä ovispäivästä 10-12 niin herkillä pitäisi näkyä...

Täältä näät milloin eri merkeillä on plussat tullut: HPT and OPK Photo Gallery - FertilityFriend.com

jennyskä
ok...tilasin raskauskeijusta testejä, testaan joskus kuun vaihtees ni sit on ainaki varmasti tarpeeks kulunut aikaa et saan oikeen tuloksen=)ja nyt muutaman iltana on iltasiin tuntunu nipistyksiä ja ihmeen mökellystä alamahassa...koitan vaa olla toivomatta liikaa plussaa, se vaan sit tulee, tai ei tuu.tulen tänne sitten ilmottamaan=)

jennyskä
juttelin tuossa raskaana olevan ystävän kanssa mun raskaus mahkuista, niin se esitti ajatuksen että mun omituiset masun nippailut ja muljahtelut saattaa olla kyllä ovulaatiosta johtuvia tuntemuksia vaan,vähänkö ottaa päähän jollen okkaa raskaana, ovulaatio kyllä saattaa olla nyt...mut jos on nyt ovulaatioo tämä ni ei oo kyllä valkovuotoo mitenkään erityisen paljon,kuten yleensä tiedän ovulaation juurikin siitä!!mut nyt ei oo...ota nyt sit tästäkin selvää!

miss_piggy
Mulla oireina oli oviksen jälkeen seuraavia:

- närästys
- omituiset mahakivut
- juilinnat alamahassa
- närästys joka oli päivittäistä.

Haamuviivan sitten sain dpo 11, ja tänään tehty digi näytti, että raskaana 2-3 :)

Mun ovis oli tässä kierrossa vasta kp 26, eka kierto terolutien jälkeen, ja heti tärppäs. Vikat menkat oli 6.12.12, joten nyt on sitten ilmeisestikin menossa rv 6+2.

Mulla herkkä liuskatesti näytti vielä puhdasta negaa dpo 10.

mdldh
Alkuperäinen kirjoittaja Röllityttö_93;27839959:
Heipskukkuu taas. Eli kävin tänään labrassa, mutta koska mulla on kuukautiset, testii ei tehty. Mietin tässä vain, että voiko olla mahdollista, että vaikka kuukautiset olisikin, se ei sulje raskauden mahdollisuutta? Että ovatko kuukautiset "satavarma" merkki siitä, ettei ole raskaana? Tietääkseni voi olla raskaana vaikka olisikin kuukautiset? Sovin hoitajan kanssa, että heti niiden jälkeen menen tekemään testin terkkulaan. Pahoittelen, sekava viesti, toivottavasti saitte selvää... Pää on vaan sekaisin ja mieli on ihan pyörällä.
Kyllä menkat voi tulla vaikka olisikin raskaana. Harvinaista se on mutta niin voi käydä ja joillakin 'onnellisilla' tulee menkat ihan normaalisti koko raskauden ajan.

jennyskä
mua pyörryttää tosi usein kun nousee sängystä tai istumastakin,meinaa pimetäja edellee tuntuu mökellystä ja nipistelyä ja tuikkasuja mahassa, ihan alhaalla!!en jaksa oottaa et pääsen testaamaan!!testiin viel melkein pari viikko...plääh...ku jo sais varmuuden!!mut mul on yks kysymys: jos testi näyttää haaleaa viivaa niiin olenko sillonki varmasti raskaana, voiko se näyttä väärän plussan missään tapauksessa??koskaan kenellekkään??

piritta 75
joka raskaudesta ollu kk aikaan vuotoa ,niukemmalti entä tavallisesti mutta kuitenkin, nyt mulla vauva kohta lasten välillä ollu niin keskenmenoa,kuin hematoomaa, raskauden aikana ym. nyt nuorimmaisen kohdalla päätin että näkyy kun näkyy ,toiseksi nuorinta odoteltiin melkein vuosi ja kun vähiten odotin ilmotti tulostaan, nyt sama , en stressannu ja pitkitin testiä,koska sitä ennen ostin turhaan 5 testiä. totesin että ei kannata hermoilla, kyllä se näkyy ja tuntuu kun oikeasti odottaa ja sekin että kaikkia oireita oli vaikken ollu odottanu,mutta kun sitä niin paljon toivo :)

jennyskä
nyt hätäpäissäni testasin viiden oireilupäivän jälkee david-testillä ja negahan se oli...meinasin pettyä,voi kurjuus!..mut otetaa järki käteen-eihän se vielä voi todellakaa näkyä ees!!mun kierto oli 26-28pv ni aattelin testata kp 29 clearbluen digi-viikko näyttö testillä sitten..osupahan oikein..viel melkei kaks viikkoo kyl siihen..mite mä jaksan odottaa!!

"Suski"
Mulla on nyt menkat myöhässä vasta kolme päivää! Oireita löytyy hurja väsymys, tissit todella arat (pakko pitää yölläkin liivejä) mahassa hassua painetta.. Pakko käydä tänään ostaan testi(viime menkat 27.12). Toiveena olis raskaus mutta miehellä vielä vähän epäröintiä.. =(
Ovulaation aikaan touhuttiin mutta ei loppuun saakka, olisko kuitenkin joku tippa ehtinyt.. Voih kuullostaa niin säälittävältä:D

jennyskä,
ilmaantunut ihmeellisiä mielihaluja! toissapäivänäkö se oli kun halusin välttämättä sipsiä ja dippiä,ja nyt oli pakko hakee suklaata!ikinä mun ei tee mieli noin kovasti mitään!

"vieras"
jennyskä, kannattaisiko harrastaa useammin seksiä jos toivoo raskautta? tai toinen vaihtoehti on tehdä clearbluen digitaalisia ovistestejä, ja heti kun näyttää plussaa niin harrastaa seksiä. :) olisi vähän paremmat mahdollisuudet.

jennyskä
joo kyl varmaa kannattas,mut olen täs miettiny tätä että jos en ole nyt raskaana niin miksi mua nippasee kokoajan, ja kun käy istumaan niin tärähtää,tai autossa ottaa mahasta semmone jännä tunne, ja sillo nippasee jos poltan tupakkia(olen lopettelemassa!) tai sitte kun kannoin painavaa pyykkikoria niin tuli pistos selkään..kun nousee sänygystä makaamasta nii pyörryttää ja meinaa pimentya, mies tuli kotii töistä ja mä nousin sit sänystä ni se kysyi et miks valahdin iha kalpeeks?sitte on noita mielitekoja, ja just sain kirpparille esikoisen viimeset pienet vaatteet, ja anoppikin kysyi et eiks teil tuu lisää lapsia, ja sitte se hössötti jotai että kun hän ei ole viel kenekää muun mummo kun meidän tytön ja painotti sitä "vielä" sanaa=)...et kyl mä luulen et raskaana voitas olla

jennyskä
Alkuperäinen kirjoittaja jennyskä;27927965:
ja tänää aaamulla yrjötti!!ja nippail jatkuu ja jatkuu=)
mitähän tämä nyt on..eilis iltapäivästä tähän päivään niin ei ole paljon tuntunut mitäää..pikkasen kyllä mut ei saman lailla kun jo yli viikon nippaili ja muuta..mietin et onko menny kesken?mut soitin lääkärille ja kysyin ni se tuumas et kyl se verinen vuoto alkais heti ja kipujakin useesti on..onko muilla oireet hävinny?ens viikolla vasta pääsen testaan et ollaanko raskaanakaan,kun tiedän, ja positiivinen jos tulee ni meen kyllä yksityiselle alkuraskauden ultraan!!..mut nyt oikeesti mietin et onko kaikki hyvin?kokemuksia??

jennyskä
Alkuperäinen kirjoittaja jennyskä;27940728:
mitähän tämä nyt on..eilis iltapäivästä tähän päivään niin ei ole paljon tuntunut mitäää..pikkasen kyllä mut ei saman lailla kun jo yli viikon nippaili ja muuta..mietin et onko menny kesken?mut soitin lääkärille ja kysyin ni se tuumas et kyl se verinen vuoto alkais heti ja kipujakin useesti on..onko muilla oireet hävinny?ens viikolla vasta pääsen testaan et ollaanko raskaanakaan,kun tiedän, ja positiivinen jos tulee ni meen kyllä yksityiselle alkuraskauden ultraan!!..mut nyt oikeesti mietin et onko kaikki hyvin?kokemuksia??
ei ne oireet loppunukkaa vaan alkoi ihan hillitön mahan vääntäminen!alamahan..onb tää nyt jo omituista!!

Yhteistyössä