Hei!
Olen 34-vuotias lapseton. Olen syönyt melko säästeliäästi ikäisekseni pillereitä elämäni aikana, koska minulle kerrottiin lääkärissä, että pillereiden pitkäaikainen käyttö voisi johtaa vaikeuksiin raskaaksi tulemisessa. Mene ja tiedä. Joka tapauksessa, lopetin pillerit marraskuussa 2012, reseptin hävittyä. Olemme mieheni kanssa siitä eteenpäin edenneet rytmimenetelmällä ja beting-seurustelutaktiikalla. Vasta huhtikuussa 2013 aloimme tietoisesti ajoittaa yhdyntää ovulaation kohdille. Olin siihen asti ollut varma, ettei raskaaksi olisi voinutkaan tulla, koska pillereiden vaikutuksen poistuminen kestäisi jonkin aikaa. Ovulaatio oli 11.4. ja päätimme tehdä tästä tiedettä rakkauden nimissä. Yhdyntöjä oli jo muutamaa päivää ennen ovulaatiota, koska ikäiselläni naisella voi ovulaatio kestää vain tunteja ja siittiöiden tiedetään elävän useita päiviä kohdussa odotelemassa munasolua. Toki ovulaation aikaankin toimitettiin pakolliset kuviot, ihan varmuuden vuoksi.
Suosittelen ennakoimaan tuota ovulaatiopäivää, eikä ajoittamaan yhdyntää vain sille tietylle päivälle. Olin aluksi aivan shokissa, kun luin, että tilastojen mukaan 34-vuotiaan ja lapsettoman naisen hedelmällisyys e-pillereiden lopettamisen jälkeen nousee hitaasti ja on vasta vuodenkin päästä palautunut vain 30%, joten kaikki vippaskonstit lienevät sallittuja!
Iloa ja rakkautta kaikille raskaaksi haluaville! Kun oma mieli on tyyni ja sydän täynnä iloa, on raskauden odottaminenkin helpompaa.