Raskauden ensioireet?

  • Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti
Ilokarpalo
Pelokas: Joo, olishan toi kyllä nuori ikä tulla äidiksi.

Toiveena tulla äidiksi: jee, hienoa. :)

Mulla on vieläkin n. viikko siihen, kun kuukautisten pitäis alkaa. En millään jaksais odottaa sinne asti... Nyt on tuntemukset vähentyneet, vain epämääräistä lievää jomotusta alavatsassa ja lievää päänsärkyä tavallista enemmän (yleensä ei melkein koskaan). Voi olla, että oon kuvitellut nuo oireet eikä mitään olekaan tapahtumassa. Mä oon siis yli 30-v ja raskaus on ihan tervetullut juttu, jos sattuu niin käymään. Koko pääsiäinen epätietoisuudessa, aargh. No, tuun taas myöhemmin avautumaan. :)
 
Ilokarpalo
Kuukautiset alkoi sittenkin... Ehkä tuo oli jokin vaaraton kysta, joka oireita aiheutti. Sellaisia mulla on ollut aiemminkin. Tai sit varhainen keskenmeno. Baah, tällaista tää on, better luck next month.
 
Höntsy
Hei!

Olen 34-vuotias lapseton. Olen syönyt melko säästeliäästi ikäisekseni pillereitä elämäni aikana, koska minulle kerrottiin lääkärissä, että pillereiden pitkäaikainen käyttö voisi johtaa vaikeuksiin raskaaksi tulemisessa. Mene ja tiedä. Joka tapauksessa, lopetin pillerit marraskuussa 2012, reseptin hävittyä. Olemme mieheni kanssa siitä eteenpäin edenneet rytmimenetelmällä ja beting-seurustelutaktiikalla. Vasta huhtikuussa 2013 aloimme tietoisesti ajoittaa yhdyntää ovulaation kohdille. Olin siihen asti ollut varma, ettei raskaaksi olisi voinutkaan tulla, koska pillereiden vaikutuksen poistuminen kestäisi jonkin aikaa. Ovulaatio oli 11.4. ja päätimme tehdä tästä tiedettä rakkauden nimissä. Yhdyntöjä oli jo muutamaa päivää ennen ovulaatiota, koska ikäiselläni naisella voi ovulaatio kestää vain tunteja ja siittiöiden tiedetään elävän useita päiviä kohdussa odotelemassa munasolua. Toki ovulaation aikaankin toimitettiin pakolliset kuviot, ihan varmuuden vuoksi.

Suosittelen ennakoimaan tuota ovulaatiopäivää, eikä ajoittamaan yhdyntää vain sille tietylle päivälle. Olin aluksi aivan shokissa, kun luin, että tilastojen mukaan 34-vuotiaan ja lapsettoman naisen hedelmällisyys e-pillereiden lopettamisen jälkeen nousee hitaasti ja on vasta vuodenkin päästä palautunut vain 30%, joten kaikki vippaskonstit lienevät sallittuja!

Iloa ja rakkautta kaikille raskaaksi haluaville! Kun oma mieli on tyyni ja sydän täynnä iloa, on raskauden odottaminenkin helpompaa.
 
Höntsy
Jotain olennaista unohtui: Rintojen arkuus ja huomattava koon muutos (A->B), jonka myös mies on huomannut. Himo vihreisiin papuihin, kahvinjuonti on aivan yhtäkkiä loppunut, turvotus, vessassa käynti useammin, hetkelliset huonovointisuuden puuskat kun ed. syömisestä on kulunut useita tunteja, mahdoton uuvutus.
 
"..."
anteeksi kun sanon tän ääneen.. mutta missä ihmeessä te ihmiset olette olleet koulun seksivalistuksen aikana?????? :O (luin siis ketjun alusta loppuun, ja ei voi muuta ku ihmetellä suuuureen ääneen että mitä ihmettä!!??) ja ei ne oireet nyt herran jumala päivä ovulaation jälkeen ala :eek:
 
rimppakintturuikuli
Helou ja help!

Tää koko juttu voi kuulostaa jonkun kokeneemman mielestä todella naurettavalta, mutta mulla ja poikaystävällä kävi pikku fiba ehkäisyn kanssa ja nyt on riskinä että oon tulossa raskaaksi.

Hommailuistamme on aikaa 2pv (joo, kyllä VAAN 2) ja nyt on tullut lievästi verta? Pyyhkäistessä vain hieman vaaleanpunaista.
Kuukautisten alkamiseen on vielä reilu pari viikkoa mutta hirvittää odottaa niin pitkään!
Raskaus on tällähetkellä kaikkea muuta kuin kaivattu.

Voinko vaan nauraa räkäsesti turhalle hätäilylle vai olisiko syytä tehdä jotain?
 
rimppakintturuikuli
[QUOTE="...";28371024]anteeksi kun sanon tän ääneen.. mutta missä ihmeessä te ihmiset olette olleet koulun seksivalistuksen aikana?????? :O (luin siis ketjun alusta loppuun, ja ei voi muuta ku ihmetellä suuuureen ääneen että mitä ihmettä!!??) ja ei ne oireet nyt herran jumala päivä ovulaation jälkeen ala :eek:[/QUOTE]

Hahaha voi apua! just kun lähetin ton mun viestin niin luin tän sun kommentin. Joo no kyllä järki kauniiseen käteen mutta silti, mulla verenvuotoa kesken kuukautiskierron?!
 
Banzku
Hei. Voikohan olla mahdollista että olisin raskaana kun menkat on myöhässä jo 1kk. On ollut pahoinvointia, nälkä on kokoajan, mahaan sattuu tai vihloo kipeästi. Olen aatellut monena päivänä tehä testin mutta en ole vieläkään tehnyt:s
 
Hei.

Oireiden perusteella luulisin kyllä että olet. :) Itse testasin päivää ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt edes alkaa niin näytti positiivista ja oireita on ihan samoja kuin sinulla, tietty muitakin oireita mutta kuitenkin :) Tee ihmeessä testi ja kerro sitten kuinka kävi ;)
 
banzku
Hei.

Oireiden perusteella luulisin kyllä että olet. :) Itse testasin päivää ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt edes alkaa niin näytti positiivista ja oireita on ihan samoja kuin sinulla, tietty muitakin oireita mutta kuitenkin :) Tee ihmeessä testi ja kerro sitten kuinka kävi ;)
Okei. Olen tosiaan vasta 17v että oon kyllä miettiny jos sitä paksuna oon niin että pitäisin sen mutta vanhemmille se ois jotenkin vaikea sanoa..muutenkin kun mun äiti on valittanut tuosta asiasta ja että tän ikäsenä ei mitään kakaroita vielä saa hankkia:/ Mutta jos nyt tekee kumminkin sen testin tässä tällä viikolla ennen kun mitään rupee enempään mietiin. Kerronpa sitten miten kävi. :)
 
banzku
Mitä tekisitte jos olisitte 17v raskaana?? Pitäisitkö lapsen vai? Että kun on niin kurja olo enkä tiiä mitä teen..Teen estin nytten vklp:na eikä menkkoja oo ollu tässä kuussa kertaakaan:/
 
toiveena tulla äidiksi
Mitä tekisitte jos olisitte 17v raskaana?? Pitäisitkö lapsen vai? Että kun on niin kurja olo enkä tiiä mitä teen..Teen estin nytten vklp:na eikä menkkoja oo ollu tässä kuussa kertaakaan:/
hei bansku. mä tunnen yhen naisen joka sai ensimmäisen lapsensa vasta 16vuotiaana niin mä kyl pitäisin sun kohalla lapsen ku oothan sä pian aikuinen nainen. mä olen jo 21v ja ny pian saan ekan lapseni täs kesä-heinäkuus
 
banzku
Alkuperäinen kirjoittaja toiveena tulla äidiksi;28531912:
hei bansku. mä tunnen yhen naisen joka sai ensimmäisen lapsensa vasta 16vuotiaana niin mä kyl pitäisin sun kohalla lapsen ku oothan sä pian aikuinen nainen. mä olen jo 21v ja ny pian saan ekan lapseni täs kesä-heinäkuus
Okei. Niin mää oon miettinyt nyt yöt ja päivät että pitäisinkö sen ja en oo kunnolla saanu nukuttuakaan..Pitkään pohdittuani päätin että kyllä mä sen pitäisin. Kyllä kai sen kans tulis toimeen vaikka aluks se voi olla hankalaa:) Mutta onnittelut sulle!:)
 
oiskohan onnistanut 1-2 vko, mahasta nippaillu selkä kipuillut, valkovuoto mielestäni runsaantunut, väsyttää enemmän, tuntuu että saa useammin käydä vessassa, päänsärkyä, nännit hieman herkemmät, vilun väreet, tänään alko mieli tekeen maitoa, enkä ole moneen vuoteen tykännyt maidosta.. eilen tein testin, näytti negaa.
 
"epätoivoinen"
Nyt kyllä jännittää. Lopetin e-pillereiden syönnin ma 13.5. tauon Jälkeen ja seuraavana vkl harrastin seksiä. Tiedän, Että kroppa voi olla hyvinkin sekaisin lopettamisen jölkeen, mutta kyllä pelottaa, jos Olenkin raskaana. Kuukautisten Olisi pitänyt alkaa 3pv Sitten, pillereiden kanssa ollut super säännölliset. Oireenkaltaisia On ollut: olen ollut flunssainen (pistin allergian piikkiin), väsynyt (jet lag ja vähäinen uni), rintojen aristus ja nännit ovat kasvaneet, maha kipuilee ja hieman ummettaa ym, melkein kaikki oireet paitsi miyään ruokaongelmia. Voi olla ihan muista asioista johtuvaa, mm siitä pillerien lopettamisesta, mutta pelottaa. En uskalla tehdä testiä, ei nimittäin ole toivottua tällä hetkellä.. :( sitä paitsi, jos olenkin raskaana, millaiseen lääkäriin pitäisi mennä? Ei ihan perus gynelle varmaan, Heh.
 
Tänään varmistui meidän masuasukin ikä 8+4 viikkoa olisi näillä näkymin. Kovasti siellä heilutteli ja sätki kun ultrattiin. Niin, mielenkiinnosta selvitin että koska hedelmöitys on tapahtunut ja kyllä näköjään jo samana päivänä on alkaneet oireet (älyttömän paha olo siideristä) kun on tärpännyt. :D
 
Noonii, nyt on parisen viikkoo ollut oireita 2 koti testiä tehnyt negaa näyttänyt, huomenna labraan ja sit viikon päästä lääkäri niin näkee et oisko onnistanut, 4-5 henkilöö on sitä mieltä et oon raskaana :)
 
"vipi"
Itsellä menkat myöhässä nyt 10 päivää ja yleensä ollut todella tarkat (jätin e-pillerit huhti/toukokuun vaihteessa.. lieneekö syy siinä..?) 2 haamu testiä olen tehnyt ja nyt sitten maanantaina menen verikokeisiin testaamaan ollakko vai eikö olla. :D Verikokeisiin menen sen takia kun se taitaa olla tarkin testaus..?
 

Yhteistyössä