toiveena tulla äidiksi
vaikkakin mä ny joudunkin laittamaan ekana sosiaalitoimiston vaikeuksiin täs samalla ku ootan et mikko syntyy
Olin juuri vastaamassa viestiisi, jotta melko selkeitä raskausoireita ovat, mutta huomasinkin että kirjoituksestasi onkin jo kymmenen päivää. Oletettavasti olet siis jo testaillut. Plussasit kai?Alkuperäinen kirjoittaja Mitä jos..;28603806:Itselläni on kuukautiskierto ollut nyt n. puolivuotta säännöllistä (5 vuotta siis suurinpiirtein meni että kroppani löysi oikean kierron), kierto siis n.4,5 vk. nyt ovat 1,5 vk myöhässä. Kerran ennen menkkani ovat jättäneet tulematta kolmeen kuukauteen (kovan sairastelun ja stressin seurauksena, mös painoni oli tuolloin heitellyt). Nytkin on ollut pientä työstressiä ja yksi ystävistäni on todennut minun laihtuneen hirmuisesti (Itse koen vain kiinteytyneeni enkä varsinaisesti laihtuneen).
Kuitenkin pari oiretta mitä täällä palstallakin on mainittu löytyy omalta kohdalta. mm. mieliala vaihtelee (olen aina ollut aika herkka eli itkuinenkin, mutta viimeaikoina tuntuu että se on jopa hieman vielä herkemmässä), palelua (olen kyllä jonkun verran nyt joutunut työskentelmään pakkasvarastossa, eli voi ola vilustumistakin, kurkkukin on nimittäin ollut vähän kipeä) ja olen käynyt useammin pissalla. Normaalilämpö minulla on n.36,2 ja äsken mittasin 37,0 (tietenkin jos olen kipeänä se selittäisi..)
Mitä luulette, olenko vainoharhainen, en ole uskaltanut tehdä testiä vielä. Ensiviikolla kuitenkin teen jos menkkoja ei ole siihen mennessä tullut..
kuinka montaa päivää sulla on menkat myöhäs?? mulla nousi epäilykset vasta ku menkat oli noin kuukauden myöhäs.Hei kaikki olen vasta 15vuotias ja todella peloissani oleva teini.harrastimme seksiä poikaystäväni kanssa ja kondomi petti poikaystäväni vakuutti että ei lauennut sisääni.
Mutta minulla on menkat myöhässä ja alavatsa nippailee,lisäksi nenä tukossa.
Olen lievässä paniikissa enkä tiedä mitä teen en todellakaan halua pitää lasta joten antakaa kiltit neuvoja vedenpitävistä oireista ????
Ps.onnea kaikille äideille jotka ovat raskaana
Tämä kommentti ei varmaan nimimerkkiä 'Peloissaan' enää hyödytä mutta tuossa tilanteessa että kondomi rikkoutuu tai jos on tullut vaikkapa oltua kokonaan ilman ehkäisyä eikä halua lasta niin pitää lähteä heti hakemaan jälkiehkäisypilleri apteekista. Sekään ei ole täysin 100%:n varmasti toimiva joten sitten jonkin ajan päästä pitää tehdä raskaustesti eikä odotella että ilmestyykö jotain oireita.Hei kaikki olen vasta 15vuotias ja todella peloissani oleva teini.harrastimme seksiä poikaystäväni kanssa ja kondomi petti poikaystäväni vakuutti että ei lauennut sisääni.
Mutta minulla on menkat myöhässä ja alavatsa nippailee,lisäksi nenä tukossa.
Olen lievässä paniikissa enkä tiedä mitä teen en todellakaan halua pitää lasta joten antakaa kiltit neuvoja vedenpitävistä oireista ????
Ps.onnea kaikille äideille jotka ovat raskaana
Minullo on noista väsymysä rintojen arkuudet ja vähän kasvannut virtsaamis tarve, pahvointi aamuisin heikotus / kuvotus ei tee ruokaa miele vihlaisukivut viluväreet iltaisin, muutokset vatsantoiminnassa , ja aamuisin tukkoinen nenäOireet:
väsymys, muutokset rinnoissa, tihentynyt virtsaamistarve, pahoinvointi, hajut, vastenmieliset ruuat ja juomat, oudot himot, nälkä, vilunväreet, mielialat, vihlaisukivut, muutokset vatsan toiminnassa, tukkoinen nenä
Ensimmäiset merkit raskaudesta saattavat ilmaantua äidille jo ennen kuin kuukautiset ovat edes myöhässä mutta kaikki eivät oirehdi kummemmin koko raskausaikana.