Raskauden ensioireet?

  • Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti
"Vierailija"
Unohtu mainita tää aivan TOLKUTON nälkä :D kokoajan vois jotain syödä, ja huono olo tulee jos on liian pitkään syömättä.. sekä myös mielialojen vaihtelut, välillä naurattaa ja seuraavana sekunttina kiukuttaa kaikki.. :D ja itkuherkkyys....
Onnea Plussasta "moi" ja kaikki muut plussanneet!!! <3
 
-hunaja-
Hei kaikki!

Mukava ollut lueskella teidän juttuja ja tuntemuksia. Tämä viestiketju suorastaan kihisee jännittynyttä tunnelmaa ja odotusta.

Itse tein ensimmäisen testin sunnuntaina(menkat myöhässä viikon), joka näytti positiivista. Tein vielä varmistuakseni asiasta toisen testin maanantaina, ja positiivinen oli sekin. Hyvin onnellisia asiasta olemme, vaikka vauva meille hieman ylläri onkin.

Hirmu monet oireet mitä täältä luin ovat menneet yksiin omieni kanssa. Olen ollut todella todella väsynyt, oikein uupunut. Välillä ei ole mikään huvittanut ja välillä pursuilen energiaa. Toisinaan olen nukkunut kuin tukki, ja toisinaan yöt ovat kamalan levottomia. Välillä on kuumapuuskia ja toisinaan taas viluttaa hirmuisesti, ja olo tuntuu flunssaiselta. Tuntuu kuin pää olisi jotenkin pilvissä, välillä huippaa. Mieli on toisinaan aivan maassa ja välillä on hirmuisia onnellisuuden/hellyyden/rakkauden puuskia että melkein ihan itkettää. Rinnat ovat turvonneet ja niiden pintaan on ilmestynyt verisuonia, ja muutenkin rinnat tuntuvat raskaammilta ja suuremmilta. Rinnoista se mieskin eilen sanoi "Ihan niin kuin nää olis jotenkin isommat". Masua on välillä vihlonut kovinkin ja menkkamaista kipua on ollut, lisäksi masu alkaa pömpöttää enenevissä määrin iltaa kohden mentäessä. Päätä on särkenyt migreenimäisesti useampanakin päivänä ja tämä päänsärky saattaa kestää läpi koko päivän. Välillä olen kovin nälkäinen jatkuvasti ja toisinaan tuntuu ettei nälätä ollenkaan. Olen himoinnut hiilihydraattipitoisia ruokia, kuten makaroonia. Suuta kuivaa välillä hirmuisesti. Jotenkin näytän säteilevältä. Mummonikin sanoi, että näytän jotenkin erilaiselta, jotenkin aikuisemmalta kuin aikaisemmin(Mummo ei siis tiennyt mitään positiivisesta testistä näin sanoessaan, mutta jotenkin mummo lukee minua aina kuin avointa kirjaa..).

Toivottavasti monella muullakin tätä viestiketjua lukevalla tulee posiitivisia testejä! Ja onnea kaikille paljon odotukseen!!
 
"Vierailija"
Olen 13rv raskaana <3 :) Käytiin ultras tos joku aika sit ja olihan se vaan mahtava nähdä oma vauva siel :) <3 Mul on vielki ihan tajuton väsy,töissä ei taho jaksaa olla yhtään,ja nyt alkanut aamupahoinvoinnit,huimausta(sillon tällön) ja eri ruokiin on välil kauhee himo :D
 
"Nani"
Aika sekavissa tunnelmissa tosiaan viimeinen viikko tässä mennyt. Miehen kans ei olla lasta sen kummemmin yritetty mut ihan tervetullut olis kuitenkin. Nyt sitten oviksen jälkeen, viikko ennen kun menkkojen olis pitäny alkaa aloin bongata erilaisia oireita ja olo oli jotenkin vähän erilainen. Alavatsaa alkoi vihloa ja huono olo tuli joka päivä melkein kellontarkasti. Aloin miettii et voiskohan nyt olla niin et kuitenkin olisin raskaana, kerroin miehelle et nyt on varmaan käyny näin, ja todettiin vaan et eihän se mitään haittaa :) oireet jatku ja la olis pitäny alkaa menkat, ei kuulunu, olin vaan entistä varmempi koska en oo koskaan myöhässä. Välillä oli niin huono olo et ei mitään voinu syödä ja välillä teki mieli jotain outoa ja kerran jopa närästi, mitä ei ikinä mulle tapahdu. Lisäoireita tuli, tupakanpolton lopetin kun ei maistunut yhtään, tosi tukkonen olo oli ja on edelleen, välillä vihlo vatsaa tosi kovaa mut ei menkkamaiseen tyyliin. Jotenkin olin vaan ihan varma. No ma ei edelleenkään kuulunu menkkoja ja aattelin sit testata koska oli jo useemman päivän myöhässä, nega tuli ja itku pääs. Vaik ei sitä edes oltu odotettu. No kuitenkin, ti sit alko menkat, mut ei nekään normaalit, vuoto alko pienesti, yhden päivän käytin sidettä ja nyt kolmantena päivänä enään vähän jotain tuhrua (normaalisti kunnon vuoto ja kestää 5 pv). Joten en tiedä, kysymys kai kuuluu et voisko se olla raskaus kuitenkin? Hämmentää et miks kroppa on näin erilainen ja kummallinen ja miks pään sisällä kans jotenkin niin varma olo. Enkä oikein usko et mieli tekis tepposia, kun ei tää tosiaan ollu suunniteltua millään tavalla. Nyt oon ihan sekasi et mitä kropas tapahtuu kun kaikki jotenkin ihan outoa.. Kertokaa joku onko ollut samanlaisia tuntemuksia, ja ootteko sit ollu raskaana, tai jos jollain joku muu looginen selitys näihin oireisiin, niin let me know :)
Onnea kaikille odottaville ja niille joita tärppi vielä odottaa :)
 
"Vierailija"
Voiko mahakivut , oksentaminen, huimaus, mielialojen vaihtelu, mielihalut , runsas pissahätä tarve, kylmät väreet ja se et ei saa yöllä oikee unta ku on nii kylmä liittyä siihen et olisin raskaana. Mulla tuli myös menkat välissä. Mut sit menkkojen jälk. kaikki alko. Sitä on ny kestäny noin kuukausi.
Välillä tuntuu et rinnat on arat. Ja se et rinnat on vähä tummemmemmat. Mut voiko se olla mahdollista ja milloin testi olisi hyvä aika tehdä?? Siis oonko mä ny raskaana? Ja jos ooon mite ihmees saan päätettyy teenkö abortin vai pidänkö? Olen vielä kuitenkin aika nuori?
 
gjdds
[QUOTE="Vierailija";26992891]Voiko mahakivut , oksentaminen, huimaus, mielialojen vaihtelu, mielihalut , runsas pissahätä tarve, kylmät väreet ja se et ei saa yöllä oikee unta ku on nii kylmä liittyä siihen et olisin raskaana. Mulla tuli myös menkat välissä. Mut sit menkkojen jälk. kaikki alko. Sitä on ny kestäny noin kuukausi.
Välillä tuntuu et rinnat on arat. Ja se et rinnat on vähä tummemmemmat. Mut voiko se olla mahdollista ja milloin testi olisi hyvä aika tehdä?? Siis oonko mä ny raskaana? Ja jos ooon mite ihmees saan päätettyy teenkö abortin vai pidänkö? Olen vielä kuitenkin aika nuori?[/QUOTE]

Mä en nyt tosiaan ymmärrä mitä tarkottaa että menkat tuli välissä (missä välissä?) ja millon ne viimeks on ollut tai onko olleet myöhässä. Mutta raskauden saat tietää vaan testillä ja testeissä on ohjeet milloin kannattaa aikaisintaan tehdä.
Mutta jos aiot ehkä tehdä abortin niin tee vähän helvetin äkkiä se testi koska aborttia ei saa enää tiettyjen viikkojen jälkeen, et voi siis vain odotella loputtomiin.
 
pelokas nuori
Minulla on suurimmaksi osaksi ollut, näitä kaikkia edellä mainittuija oireita, muun muuassa rintojen aristelua, pahoinvointia muttei oksentelua, vessattanutkin on enemmän kuin normaalisti, ruokahaluni on kasvanut. Minulla on jo viikon ajan ollut kipuja, kuin menkat alkaisiva, myös lihaskipuja, olen havannoinut. Paleltanutkin on välillä, tänään on jumalaton päänsärky alkanut.
Todellisuudessa menkkani ovat jo reilun kahden päivän myöhässä. En ole varma, oleko raskaana, sillä lasta ei ole ollut suunitelmissa, sillä koulu on kesken, viimeisellä vuodella. En ole tehnyt testiä, enkä tiedä jos teen sitä vielä, sillä odottelen menkkojen alkua vielä. Kannattaisiko minun tehdä se testi, vai antaa ajan näyttä? Sillä, en tiedä miten suhtautua asiaan, jos se olisi positiivinen. (Asunnossani, kämppikselläni on noin kaksivuotias tyttö ja olen huomannut kovasti kiintymystä häneen)
 
toiveena tulla äidiksi
moi. olen 20v nainen ja mulla alkoi viime perjantaina ovulaatio ja la-su välisenä yönä tuli sit harrastetuksi seksiä mieheni kaa. kysyisin et kuinka nopeaa raskaus oireet alkavat??
 
eiköhän ne oo tulleet selviksi jo tästä ketjusta, jos vähän lueskelet :p Jolleki ei tuu yhtään oireita, joillekin tulee jo melko aikaisin. Sitten ku toivoo vauvaa niin sitä on jokaisesta pienestä oikusta takajaloilaan, et tääks nyt on sitä jne.. Mut varmaan pahoinvointi alkaa joskus viikolla 5-7, jos alkaa. Alavatsanippailut voi tulla just viikol 4-5.. Aika yksilöllistä.
 
....
No odottele rauhassa. jos kk on myöhässä vaikka viikon tee testi, siitähän se sit selviää. Aina joka kuukaus on uus mahis .. no ok ei ihan joka kuukaus :p mut ovulaatiotestit sit käyttöön.
 
"pelokas"
Minulla kesti edelliset menkat kaksi päivää,ja vuoto oli tosi niukkaa.ja nyt minulla on ollu kuukauden ajan outoja vatsa särkyjä ja alasellkä välillä kipee,sekä nyt pari viikkoa tiheytynyttä virtsan tarvetta puolen tunnin välein.sunnuntaina otin viime viikolla viimeisen e-pillerin eikä menkat ole vielä alkaneet,siis voinko olla raskaana?
 
toiveene tulla äidiksi
mulla on nyt tullu mielialan vaihtelua et olen jossakin kohtaan vihainen ja sit tulee noin 15min päästä itku ja tuota on ollu 2 päivää. plus mulla on menkat myöhäs ekaa kertaa ja ne ei oo ollu koskaan ennen myöhäs
 
Sen verran huomasin, että edellisellä viikolla ennen plussaa nukahdin joka päivä sohvalle, kun katsoin tv:tä. Ajattelin silloin, että olin vain nukkunut edellisenä yönä huonosti. Raskaus on saanut alkuna alkionsiirrosta ja tämä oire alkoi noin viikko siitä. Pahoinvointi alkoi vasta, kun olin tehnyt raskaustestin ja epäilen, että se johtui aluksi ainakin järkytyksestä, koska en koskaan uskonut tulevani raskaaksi.
 
nuorukainen17(:
Odotin kuukautisiani alkaviksi viimeisintäänkin viime viikon vaihteessa (n.24-26.8), mutta mitään ei näy. Epäilykseni heräsivät kun huomasin että pistäviä/viiltäviä kipuja on hetkittäin, rinnat ovat viikon ajan aristaneet, nyt entistä enemmän. Tuntuvat myöt ehkä hiukan 'kiinteämmiltä'.. Pinna on ollut aika kireällä, mutta se voi tietty johtua mistä tahansa :) Noh, jos ei piakoin ala kuulumaan, niin täytyyhän se testi tehdä. Vielä sen verran, että normaalisti vähäisien vatsakipujen alkamisesta n.1-2 päivää, niin kuukautiset jo alkavat, ja muita kipuja ei ole ollenkaan .. No, josko huomenna jo menisin hakemaan testin, täytyyhän se varmuus saada. Olen lukenut palstan alusta loppuun, ja vähemmästäkin alkaa kuvittelemaan kärsivänsä vaikka ja mistä oireista :D Tsemppiä lasta toivoville, ja odottaville ! :)
 
toiveena tulla äidiksi
mulla on ollu ny menkat myöhäs 2päivää ja ne ei ole koskaan ollu myöhäs. toivoisin että olisin raskaana. lapsi olis tervetullu mun ja mieheni elämään
 
tyttöparka
Hei vaan kaikille! oon tässä jo muutaman päivän miettiny olisinko mahollisesti raskaana. Silleen n. 3-5 päivää vatsassa ollu ihme tunne, melkee ku kiertäis koko ajan ja painetta on kun istuu, tai vaikka seisoiski. Pahoinvointia on kans välillä, välil on semmonen olo että kuolen kuumuutee ja sit taas päin vastoi et on hiton kylmä. Hajuihin reagoin tosi vahvasti. viimesestä yhdynnäst on ollu ehkä vasta muutama päivä, mut aktiivista on ollu joten ei voi tietää jos tää kömmähdys on käyny jo aikasemmin mut oireet tullu vast nyt.

kiitoksia jo etukäteen jos jaksatte vastailla:)
 
tyttöparka
Hei vaan kaikille! oon tässä jo muutaman päivän miettiny olisinko mahollisesti raskaana. Silleen n. 3-5 päivää vatsassa ollu ihme tunne, melkee ku kiertäis koko ajan ja painetta on kun istuu, tai vaikka seisoiski. Pahoinvointia on kans välillä, välil on semmonen olo että kuolen kuumuutee ja sit taas päin vastoi et on hiton kylmä. Hajuihin reagoin tosi vahvasti. viimesestä yhdynnäst on ollu ehkä vasta muutama päivä, mut aktiivista on ollu joten ei voi tietää jos tää kömmähdys on käyny jo aikasemmin mut oireet tullu vast nyt. menkat ollu puoles välis kuuta ihan normaalisti kumminkin.

kiitoksia jo etukäteen jos jaksatte vastailla:)
 

Yhteistyössä