Raskauden ensioireet?

  • Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti
sirre
Ensimmäinen oire n.viikkoa oletetun oviksen jälkeen oli vessassa paperiin jäänyt veritippa, jota en meinannut edes huomata. Tämän jälkeen vatsaa nippaili pari päivää ja mietiskelin että kuukautiset taitavat alkaa todella aikaisin. Kierto on ollut 28 päivää ja Kp.28.na tein testin,sillä olin menossa häihin samana päivänä ja ajattelin tarkistaa, voinko juoda. Negaa näytti :(
Alavatsaa nipisteli molempien munasarjojen kohdalta (yleensä vain toiselta puolelta,ennen menkkoja)
Kp.31 tein testin ja se näytti plussaa! Olen niin onnellinen!

Olemme siis yrittäneet lasta vuoden ja puoleen vuoteen en ole jaksanut edes testailla mahdollista raskautta.Pettymys negasta on aina niin suuri.
 
"Vierailija"
Olen aika varma että olen raskaana menkat ovat viikon kaks myöhässä:) Nännit ovat tosi arat ja päätä särkee ja kuume nousee vähä tosin olen muutenki sairas..En ole tehnyt vielä testiä..mutta arveluttaa että olenko jo 8rv vai 6rv kun viimeksi kun oli "menkat" niin se oli vuoto oli tosi vähäistä mutta kesti sen 5pv..Oli jopa 2pv väliä ettei vuotanu..Mut nyt ei ole menkkoja ja piti alkaa jo kaks viikkoa sit laskujen mukaan..Toivomme mieheni kans tosi paljon lasta :) <3 <3 Edellinen meni kesken ja se oli todella rankkaa..
 
hei½!!
Mulla on raskausoireet alkaaneet tosi aikaisin. Viimeksi alkoivat samana päivänä kun tuli kiinnittymisvuoto. En vain tajunnut sitä koska raskaus oli todellinen ylläri.

Mutta juuri nämä perinteiset oireet, tissit pinkeänä ja kipeenä (jota ne ei tosin ole menkkojen aikaan) Kahvia ei pysty juomaan, hajut ällöttää, tupakka ei enää maistunut ja loppui itsestään, jatkuva bnälkä joka ei syömällä taltu. Isoin ja haastavin oire on ollut väsymys, nukun 3-4 päikkärit päivässä plus kunnon yöunet. En myöskään jaksa mitään tehdä.
 
"Vierailija"
Odotetaan innolla että mitä testi näyttää aamulla teen testin :) Toivottavasti plussa:) <3 Mullakin on et väsyttää koko ajan tosin yleensäkin on mutta katsottiin elokuvaa niin tuntui päivällä että ei pysy millään hereillä ja aina ku pidettiin tauko leffasta niin nukahdin ihan täysin..Mul ei niinkään nälkä oo mut täytyy syödä siihen tiettyyn kellon aikaan jollon edellis päivänä syöny jos jää illaks ruoka niin tutnuu et maha poksahtaa..kahvikin maistuu hieman erilaiselle ja joskus roskat oksettaa(normaalisti ei) niin ja tupakan savu oksettaa (mieheni poltaa ja normaalisti se tuoksuu ihan ok:lta)
 
"vierailija"
laskujen mukaan minä olisin 10rv en oo ihan sata varma mut viime kuussa ei ollut edes kunnon kuukautisia pientä vuotoa vain ja siinki kuus se vuoto oli myöhäs muistaakseni mut jospa tuo selviäisi:)
 
Itse plussasin noin kolmisen viikkoa sitten. Muutamat oireet alkoi jo ennen oletettua menkkojen alkamispäivää, olin kauheen kärttynen (mitä en ennen menkkoja edes ole), ja mies huomasi ekana tumman viivan joka meni alhaalta aivan napaan asti. Totesi heti että nyt oot paksuna :D Seuraavat oireet ilmestyi kp 28 (millon luulin menkkojen alkavan) ja siitä lähtien niitä on putkahdellu tulla joka viikko:
- menkkamaiset nippailut alavatsassa jotka jatkui noin viikon
- seksin jälkeen todella kirkasta verivuotoa, mitä ei oo ikinä ollut
- rinnat oli ihan saamarin kipeät :| mikä jatkuu edelleen
- kamala jano ja nälkä
- vessassa ravaaminen
- yökkäävä fiilis, jos ei syö parin tunnin välein tai juo tarpeeksi vettä
- hirveä väsy, nukun nykyään päikkärit ja 10 tunnin yöunet
- iho meni huonoksi
- palelu
- päänsärky
 
Vaivaa
Mulla oli viime viikol 2pv kestävät menkat ja ne ei oo ennen kestäny noin vähän aikaan.. Ja menkat on ennenki ollu sen 5pv kestävät.. harrastin sitä ennen seksiä ilman kumia nykyseni kanssa.. Kannattaako mun tehä vielä mitään testiä? Mulla on nytte ollu huonoa oloa ja alavatsa ollut arkana ja pää ollu välillä jumalattoman kipiä.. Että oisko kellään mitään kokemusta asiasta?? Näkyykö vielä plussaa jos teen testin vai negaa? Ihmetyttää vähä nää olot ja haluaisin asiaan selkeyden..
 
"Vierailija"
Tein positiivisen testin 25.6 :) Tätä lasta on kyllä odotettu <3 Olen nyt rv 10 :) kahden viikon päästä eka neuvola käynti..Mulla oli ennen ku ees tein positiivisen testin niin kaks vk kauhee päänsärky ei mikään auttanu ja sit oli maha arka ja löytyhän siihen särkyyn sit selitys et pieni pienokainen sieltä tulee :) Sen jälkeen tuli rinnat/ nännit aroiksi,yökkäilyä ( mut mitään ei tuu),kauhee huono-olo välil,väsyttää kokoajan,huimausta pientä, ja nipistelyä vatsas :) mut kivat ne nipistelyt et siel on meijän ihan vauva kasvamas :) <3 Tää lapsi on kyl niin toivottu <3 Jännittää eka neuvola käynti ^_^ välil tuntuu et odotan kaksosia ku kummaltaki puolen mahaa nipistää välil :D mut en tiijä
 
19v
en ole käyttänyt ehkäisyä poikaystäväni kanssa pariin kertaan. on ollut paljon huimausta, ja yhtenä päivänä töissä purskahdin itkuun ilman syytä ja oksensin, tein kyllä testin mutta näytti negatiivista mutta suojaamattomasta yhdynnästä on vain 2 viikkoa, ja kuukautiset on myöskin myöhässä noin 3-2viikkoa.
 
"Epätietoinen"
Minä olen epätietoinen ja haluan tietää olisiko nämä raskausoireita? Olen tuntenut pahaa oloa parisen viikkoa kun syömättä usean tunnin,rinnat vähän arat,yksi mieliteko (halusin ananasta yhtäkkiä ) ja viikon päästä pitäs menkat alkaa.pillerit jätin kk sitten ja yksi normaalikierto oli.
 
"pelokas"
Olen 14w tyttö ja minulla on vähän vanhempi poikaystävä. Olemme harrastaneet suojaaamatonta seksiä, mutta poika ei ole ikinä lauennut sisääni vaan on aina ottanut sen pois ennekun hän tullee. Minulla on nyt ollut menkat 3päivää myöhässä. (aikaisemmin ollut säännölliset), vatsa turvonnut, väsyttää, nenä vähän tukossa. Viime yönä heräsin siihen kun vatsassani oli kipu mikä on aina ennenkuin menkat alkavat, mutta ei ne alkanutkaan. Mitä minä teen? Tarvitsisin pikaista neuvoa? Ja enhän ole raskaana?
 
"piija"
voisikohan sitä olla raskaana, menkkoja ei ole ollut 2kuukauteen ja nekin tulivat keltarauhashormooneiden avulla! Silloin kyllä testailin ja negaa näytti, mutta nyt on outoja tuntemuksia vatsassa vihlaisuja ollut ,ruoka ja tupakkikaan ei enää maistu kaiken lisäksi olen niin tukossa ja turvonnut !
Viikonloppuna olimme isäni luona juuri illastamassa ja yhtäkkiä tuli etovaolo, sitten hiki nousipintaan ja rupesi pyörryttämään onko huimaaminen oire? kaiken huipuksi alaselkä on niin jumalattoman kipeä, ikinä ei minulla ole selkäkipua ja nyt parin viimisen viikon aikana ollut aina niin jumalattoman kipeä
 
"Vierailija"
Vihdoin me saatiin mieheni kans se mitä on toivottu nimittäin lapsi;( <3 olen nyt rv 9+5 raskaana :) eka neuvolas käyty ja ensi viikolla ultra <3 Hyvin menny raskaus ei oo ollu oksentelua mut kaikkea muuta on huimausta,nipistelyä vatsas ja rinnat olleet arat nyt ne alkaa helpottaa..Menisi aika äkkiä haluaa jo sen pienen nyytin syliin <3 :)
 
s0
tuli ensimmäiset oireet vasta kahdeksannella viikolla. Yöllä nipisteli vatsaa niin että niihin heräsi. Ennen sitä ei ollut mitään. Sitten samalla viikolla tuli tajuton huono olo, joka alkoi kuin salama kirkkaalta taivaalta. Oksensin, ei pystynyt syömään mitään ja noin viikko oireiden alkamisen jälkeen tajuton väsymys, nukuin kokoajan.
 
Mä luen mielenkiinnolla näitä :)

Tosin en kyllä voi uskoa vielä olevani raskaaana, kun lopetin vasta pillerit ja tää on eka luomukierto, mutta bongasin kyllä oviksen ja päätettiin kokeilla.

Oman kiertoni pituutta en varmaksi tiedä, mutta nyt olisi kolmas päivä menkkoja jos söisin yhä pillereitä.

Outoja oireita on ollut, eikä näistä kaikki kyllä ole kuvittelua. Lieneeköhän sitten johtuvan vielä kuitenkin pillereiden lopettamisesta.

-Mulla on yöt hankalia. Siis älyttömät vatsakivut iskee yöllä.
-Mulla on ollut useampi vuosi satunnaisesti refluksimaista vaivaa, eli yöllä meinaa maatessa nousta mahasta tavara kurkkuun. Nyt tää on pari yötä ollut todella paha ongelma.
-Pari yötä nenässä leijui jatkuvasti outo "jauhelihakastikemainen" haju. Haistoin tän koko ajan.
-Alavatsa on kipeä, menkkamaista mutta ei kuitenkaan ihan menkkamaista kipua ja pistelyä sekä turvotusta aivan alavatsassa.
Paha maku suussa. Hengitys varmana haisee järkylle! :S
-Öisin on muutenkin sekava olo, jalat raskaat jne.
-Iltaisin alkaa heikottaa
-Vaikka nukun yöt surkeasti oon aamulla virkku ja illalla aivan poikki.
-Välillä heikottaa ja pyörryttää.
-Silmätulehdus iski todella pahana toissapäivänä. Äidilläni oli silmätulehdus odottaessa.
-Flunssainen olo, joka toinen päivä tuntuu terveeltä, joka toinen päivä oon aivan rikki.

Että tällaista. Näistä oikeastaan mikään ei kuulunut päiväohjelmaan pillereiden aikana, joten lieneekö kroppa vain sekaisin vai voisiko kuitenkin olla kyse jostain iloisemmasta...?
 
"Toiveikas"
Mä toivoisin ihan kamalasti että olisi nyt tärpännyt, 2-5 päivän päästä pitäis alkaa kuukautiset, toivottavasti ei ala :D oireita mulla on

-rintojen lievähkö arkuus
-lämpö ollut koholla viime päivät, 37 astetta ja vähän ylikin, mutta lähinnä iltaisin :eek: aamuisin n. 38,8
-täysin vetämätön olo koko kropassa
-päätä jomotellut
-itkuherkkä ollut eilen ja tänään
-jatkuva kuvotuksen tunne
-vatsavaivat

voi voi kun en nyt kuvittelisi, ja olisi masussa vauva <3 vähän kuitenkin pelkään että tässä on vaan flunssa iskemässä tai jotain, tai että mielikuvitus tekee tepposiaan vauvakuumeiselle :D
 
"diu"
[QUOTE="pelokas";26802298]Olen 14w tyttö ja minulla on vähän vanhempi poikaystävä. Olemme harrastaneet suojaaamatonta seksiä, mutta poika ei ole ikinä lauennut sisääni vaan on aina ottanut sen pois ennekun hän tullee. Minulla on nyt ollut menkat 3päivää myöhässä. (aikaisemmin ollut säännölliset), vatsa turvonnut, väsyttää, nenä vähän tukossa. Viime yönä heräsin siihen kun vatsassani oli kipu mikä on aina ennenkuin menkat alkavat, mutta ei ne alkanutkaan. Mitä minä teen? Tarvitsisin pikaista neuvoa? Ja enhän ole raskaana?[/QUOTE]

Hei älkää olko ihan idiootteja, se että ei laukea sisään ei todellakaan ole mikään ehkäisy. Ihan yhtä lailla voi tulla tolla tavalla raskaaksi kuin loppuun asti viedystä yhdynnästä. Onko vaikeaa ostaa niitä kortsuja?!
 
"Kaisa"
Minulla on nyt vähän reilut 2viikkoa menkat myöhässä ja välillä vatsassa tuntuu menkkamaisia vihlaisuja, vatsani on ihan turvonnut ja on ollut oksettavaa tunnetta, vaikka ei ole oksennus tullut ja huippaustakin on ollut. Voisikohan olla raskauden merkkejä ? Olimme poikaystäväni kanssa yhdynnässä hedelmällisellä jaksolla usein.. Ja olin terveyskeskuksessa raskaustestissä joka tehtiin verikokeella, testi näytti miinusta. Sitten minulle annettiin viikko lisää aikaa, jospa ne menkat tulisivat, noh, odotin viikon ja ei vieläkään menkkoja.. Menin uuteen testiin mutta en ole saanut tulosta vielä. Jännittää hullunlailla, että onko plussa, vai kuvittelenko vain osan oireista...? Tosin menkkojen pitkä viivästys mietityttää....
 
"Moi"
Tein eilen positiivisen raskaustestin. :) oireita ennen ja jälkeen plussan:

-arat rinnat, jopa turvonneet
-huono olo
-väsymys
-alavatsan nippailut, menkkamainen lievä kipuilu
-huimailu, jos syönyt liian harvoin
-kahvi ei maistu enää
 
"Vierailija"
Pitäähän se itekki nenä työntää tänne keskusteluun pari päivää näitä lueskeltuani :)
Tein tänään positiivisen raskaustestin enkä koskaan ole ollut näin onnellinen!!
Oireita ennen plussaa
-aivan tajuttoman turvonneet ja kosketusarat rinnat
-tolkuton väsymys
-KAIKKI etoo :D
-nippailu alamahassa, hieman menkkamaisia kipuja..
-ja en nyt sitte tiiä liittyykö tämä tähän mitenkään, mutta hampaita harjatessa ei tule enää verta ikenistä :D (viimeiset pari vuotta tullu, joten vähä yhdistelin tähän :D)

Ensimmäisenä tuli tuo rintojen arkuus, josta jo arvelin että oon raskaana :)
tänään 4+4 ja toivon enemmä ku mitään muuta että vauveli pysyy matkassa syntymään saakka <3
 

Yhteistyössä