Raskauden ensioireet?

  • Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti
"jenni"
hei!minä olen jo kahden vuoden ajan ja reilutkin jo luullut joka kuukaus olevani raskaana, mut en oo ollu, mutta nyt, ensin kävi niin että kun kuukaustisten piti tulla(jotka ovat runsaat ja kestää viikon)niin tuli neljä päivää tuhrua välillä pari tippaa ja välillä kirkasta verta tippa tai kaksi, aina ei siteeseenkään asti vaan vain pyyhkiessä.olen tehnyt sillo ku tippavuoto alkoi ,testin, oli nega, ja sitte muutama päivä sitte, sekin nega,mut nyt tullu jo maha kipuja ja menen muutaman päivän päästä tk:lle testiin...luulen et nyt on tärpännnny, mut mikä omituisinta niin jos olen raskaana niin olen raskautunut touhu-tipoista!!luin netistä että ne harvemmin sisältäää siittiöitä, mut joskus kuulin niinki päin että niis on eniten siittiöitä?miten tämä teidän mielestä on??mut tulen perjantaina ilmottaan olenko paksuna,ku saan tulokset=)
 
"Ninni"
.. Ja ihmetellään. Normaalisti kuukautiset tullu aina kuun vaihteessa, kaikessa epämiellyttävyydessään, mutta nyt ei viikkoon oo niitä odottelusta huolimatta kuulunut. Tässä ollut muutaman viikon aikana hurjaa väsymystä ja yöunet helposti viruneet n 14h, siitäkin huolimatta väsynyttä meininkiä jatkuvasti. Pillerit lopetin viimeisimpien kuukautisten aikoihin, eli kk:n ollut nyt ilman. Viimeisten kahden viikon aikana alkanu tulla silloin tällöin pikku pukluja (minimaalinen määrä oksennusta nieluun), tuntuu että oman päänikin hukkaisin ellei olisi hartioissa kiinni ja alkanut turvottaa niin että itseä inhottaa. Nyt parin päivän aikana alkanut hiukan tulla rusehtavaa limaa aina vessassa käynnin yhteydessä, välillä taas kirkkaita pisaroita, kuten edellisellä kirjoittajalla. Nyt pari yötä sitten myös nippasi asemmalta puolelta lantiota, että tässä nyt sitten aattelin huomenissa varata ajan ehkäsyneuvolaan että siellä sitte raskaustestin tekisivät+ sun muut tutkimukset, olispahan ainakin aika sitte valmiiks varattuna jollei ens viikkoo mennes menkkoja ala kuulua ! Viikon alussa vois piipahtaa myös apteekissa hakemassa kotitestin, kauhee kun on toisaalta onnesta soikeena ajatuksesta että ois pieni ihme tuloillaan, ja samaan aikaan hirvittää niin mielettömästi, apua... :D
 
"Ninni"
Niin ja tosiaan, viimeisen kuukauden aikana ollut yhdynnässä useampaan otteeseen, mut ei jotenki usko riitä et heti ois vaava tuloillaa :O :D Miltä mun meininki, ollako vai eikö, ulkpuolisen silmään vaikuttaa ? Miestä jo alustavasti varoitellut, muttei viitisi kauhesti lietsoa vielä jos sitte tuleeki negaa..
 
"jenni"
täs sitä odotelaa huomista,oireina on siis ollu, kuukautisten puuttuminen,tuhru vuoto, pistelyt ala mahaan,pyörryttänytkin on, hajut tulee nenään aika voimakkaana, ja pissa on neon keltasta!!=)kumpa nyt vaan olis=))
 
"Ninni"
Kannattaa tehdä raskaustesti :) Itelläää ollu huonovointisuutta, huimausta, väsymystä ja mielitekoja vieläkin vaikka näytti negaa testi, vuotoa tuli selvästi normaalia vähemmin ja eikä kestänyt normaalia 5-7pvää + oli vetisempää, niin aattelinpa uusia testin tossa muutaman viikon sisää jollei olo tasaannu. Apteekista saa testin ostettua alle neljällä eurolla, eli ei paljoa budjettiin vaikuta :)
 
"vieras"
Kuukautisten puuttumisesta en voinut päätellä mitään kun niitä ei ollut muutenkaan pitkään aikaan pillerien lopettamisen jälkeen. Ensimmäisiä raskausoireita oli kova väsymys, jo alkuillasta torkuin sohvalla ja sittemmin mielialan vaihtelut. Välillä oli kuukautismaisia tuntemuksia vatsassa ja sitten niitä nippailuja. Rinnat näyttivät jo aivan alkuvaiheessa kasvaneen näkyvästi. Kuudennella viikolla alkoi pahoinvointi, ensin sellaisena ettei oikein mikään maistunut eikä tiennyt mitä haluaisi syödä ja kaikki vähänkään makeat ruoat ja niiden haju yökötti. Pääasiallinen oire oli tuo pahoinvointi alkuraskaudessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja toiveena tulla äidiksi;27135151:
eikös "menkat" voi olla 3päivän kestoiset

Hmm... kyllä mulla menkat joskus kestäneet vaan 2 päivää, johtu kyllä siitä kun pillereitä söi et vuoto oli niin paljon niukempi. Vaikutat aika nuorelta, ootkos minkä ikäinen ja onko yritystä kauankin jo? :)

Kyllähän meillekkin olisi esikoinen toivottu, mutta en sen pahemmin viitsi asiaa ajatella. Tulee kun on tullakseen. Paitsi tässä muutamina päivinä havahtunut muutamiin oireisiin. Ensin nipisteli rintoja aina jostain puolelta ja tavallaan kun polttelisi. Vessassa saa juosta kyllä vaikka yhen hörpyn vaan joisi. Nälkä aivan karsea ja väsymys, tuntuu että voisin vain nukkua. :D Ja tässä yksi aamu etoi ihan älyttömästi. Aamupalan söin, olin ylös kävelemässä ja haistoin jonkun pahan hajun ja lensi suoraan oksennus...

Ja viikonlopusta lähtien vihlonut emättimen ja alavatsan väliltä ja eilen nipisteli navan kummaltakin puolelta? :O Jaa... pikkusta päänsärkyä. Mutta en kyllä uskalla innostua, tuntuu että noi voi johtua ihan jostain muustakin ja mulla on niin epäsäännölliset kuukautiset, että oisko jotain muuta...
 
toiveena tulla äidiksi
olen 20v. ja nuo mun "menkat" oli 3päivän kestoiset vaikka ne on yleensä kestäny 6-7päivää ja pillereitä en oo syöny yli 6kk. plus itselläkin on ollu muita oireita
 
"Ninni"
Alkuperäinen kirjoittaja toiveena tulla äidiksi;27145480:
niin mulla oli "menkan" tapaiset jo tällä kuula eli verta tuli ja ny ihmettelen miks multa tulee taas verta???
Soitappas aika gynelle, siellä varmaan osaavat sanoa paremmin, menee muuten aikalailla lottoamiseks ja saatpaha sitte siellä tietää että mistä moinen :)
 
"Marikki"
Mulla on varma tunne, että olen raskaana. Tänään on vasta KP23/28, joten en voi vielä testailla. Perjantaina ajattelin testailla, vaikka sekin on liian aikaista. Jotenkin vaan on sellainen varma olo, että tässä sitä nyt ollaan. Mikä on tietysti ihan mukava juttu.

Oireet:

-nenä on ihan tukossa, mutta ei vuoda.

-vatsaa nippailee kunnolla oikealta puolelta, tuntuu, kuin kipu tulisi munasarjoista: nips-nips-nips-NIPS! On tuntunut jo viisi päivää. En ole aiemmin kokenut vastaavaa kipua. Onko muilla ollut tätä?

-Syön kuin hevonen ja haluan nukkua koko ajan. Yleensä olen pieniruokainen ja aamuvirkku.

-tissit on kipeät, mutta ne on aina muutenkin ennen menkkoja.
 
"Marikki"
Malttamattomana testasin eilen illalla ja tulos oli tietenkin negatiivinen. Kuitenkin vielä viisi päivää oletettujen kuukautisten alkamiseen. En jaksaisi odottaa!

Tänä aamuna nukuin pahasti pommiin. Olin kuolemanväsynyt, mikä on mulle epänormaalia. Koko päivän olen ollut töttöröö. Ratikassa aloin ihmetellä, kuka täällä haisee hieltä, mutta kotona tajusin, että se olen minä. Minun hikeni ei ole koskaan haissut miltään! Jos tämä ei todista raskautta, niin ei mikään.

Käykö tällä palstalla nykyään muita? Olisi kiva kuulla muidenkin jännääjien kokemuksia.
 

Yhteistyössä