Raskaana vaikka testi negatiivinen?

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Vivian
Miksi epäilet olevasi raskaana vaikka testi on negatiivinen? Jos menkat ovat reilusti myöhässä ja raskaustesti näyttää negatiivista niin olisin yhteydessä lääkäriin, en palstaan. Paitsi jos muutenkin tuppaa menkat tulemaan vähän silloin kun niitä huvittaa.

:)
 
ei sitäkään tule jos ei ole raskaana
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuvaemo:
Eli en varsinaisesti plussannut missän vaiheessa, mutta loppujen lopuksi noin viidennen testin jälkeen ilmestyi haalea viiva.

Varasin ajan alkuraskauden ultraan, kun olin itse 100 % varma raskaudesta.
haalea viiva on plussa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei sitäkään tule jos ei ole raskaana:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuvaemo:
Eli en varsinaisesti plussannut missän vaiheessa, mutta loppujen lopuksi noin viidennen testin jälkeen ilmestyi haalea viiva.

Varasin ajan alkuraskauden ultraan, kun olin itse 100 % varma raskaudesta.
haalea viiva on plussa :)
Siis joo, lopulta oli tooosi haalea viiva, mutta missään vaiheessa ei ihan selkeää plussaa.
Ja ne kaikki neljä ekaa oli selviä negoja.

 
hölmö-äiti
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuvaemo:
Eli en varsinaisesti plussannut missän vaiheessa, mutta loppujen lopuksi noin viidennen testin jälkeen ilmestyi haalea viiva.

Varasin ajan alkuraskauden ultraan, kun olin itse 100 % varma raskaudesta.

Missä vaiheessa testasit? Ite oon tehnyt pari testiä, mut negaa näyttää... lo on kun oisin raskaana, pahoinvointia myöten ja muutenkin on sellanen olo kun olisin raskaana... En oikeen osaa selittää mix...Voiko toiveajattelu tehdä kepposet?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vivian :
Miksi epäilet olevasi raskaana vaikka testi on negatiivinen? Jos menkat ovat reilusti myöhässä ja raskaustesti näyttää negatiivista niin olisin yhteydessä lääkäriin, en palstaan. Paitsi jos muutenkin tuppaa menkat tulemaan vähän silloin kun niitä huvittaa.

:)

No raskaushan on aina mahdollinen kun ei koivet ristissä eletä. Myöhässä ovat reilusti, 8pv ja neuvolaan on jo soitettu, käskivät odottaa koska muuta ei voi kuulemma tehdä. Ja kierto on ollut viimeisen puoli vuotta-vuoden säännöllinen (30-32pv, nyt kierto 38pv).

 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Onko jollekin käynyt näin, millä viikolla sait negatiivisen testin ja koska plussaa? Kokemuksia kaipailen
ekan testin tein kun kuukautiset oli viikon myöhässä eikä näyttänyt mitään, toisen tein viikko sen jälkeen ja selvä plussa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Onko jollekin käynyt näin, millä viikolla sait negatiivisen testin ja koska plussaa? Kokemuksia kaipailen
ekan testin tein kun kuukautiset oli viikon myöhässä eikä näyttänyt mitään, toisen tein viikko sen jälkeen ja selvä plussa.

Löytyikö koskaan syytä miksei se ekalla kerralla näyttänyt ja oliko sulla oireita raskaudesta? Muutakuin pois jääneet kuukautiset. Ja millä testeillä teit?
 
Joo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Onko jollekin käynyt näin, millä viikolla sait negatiivisen testin ja koska plussaa? Kokemuksia kaipailen
ekan testin tein kun kuukautiset oli viikon myöhässä eikä näyttänyt mitään, toisen tein viikko sen jälkeen ja selvä plussa.

Löytyikö koskaan syytä miksei se ekalla kerralla näyttänyt ja oliko sulla oireita raskaudesta? Muutakuin pois jääneet kuukautiset. Ja millä testeillä teit?
No eiköhän se yleisin ja luonnollisin syy oo se, että ovis on ollukin myöhemmin kun laskennallisesti ois pitäny.

Mutta koitetaan ny muistaa, että jos mensut on jo viikon myöhässä ja testi negatiivinen, niin TODENNÄKÖISEMPÄÄ on, ettei ole raskaana. Menikös se niin, että noin 98 % naisista on siihen mennessä plussannut.

Mut ihan miten haluaa aatella, niin että 98 & todennäköisyydella ei ole, tai että 2 % todennäköisyydellä kuuluu niihin harvoihin jolla näkyy myöhemmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hölmö-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuvaemo:
Eli en varsinaisesti plussannut missän vaiheessa, mutta loppujen lopuksi noin viidennen testin jälkeen ilmestyi haalea viiva.

Varasin ajan alkuraskauden ultraan, kun olin itse 100 % varma raskaudesta.

Missä vaiheessa testasit? Ite oon tehnyt pari testiä, mut negaa näyttää... lo on kun oisin raskaana, pahoinvointia myöten ja muutenkin on sellanen olo kun olisin raskaana... En oikeen osaa selittää mix...Voiko toiveajattelu tehdä kepposet?
Ekan testin tein, kun kuukautiset olivat viikon myöhässä. Ja sitten aina muutaman päivän välein.
En ihan tarkkaan enää muista, kun tuo vauvakin on jo kahdeksankuinen.

Koko ajan oli vahva raskautunne.
 
r
Mulla menkkojen poisjäännistä asti päivän selvät oireet (samat kuin edellisessä raskaudessa) Testit ja ultra kuitenkin negoja verikoekin vielä viikolla 9 nega. Sain keltarauhashormonikuurin jonka jälkeen heti selvä plussa (rv11). Hoitajat ja lääkärit väittää etten ole voinut olla raskaana vaikka itse olen siitä aivan varma.. Ultrattiinkin mahanpäältä, eikä lääkäri (joka myönsiettei tee ultria usein) löytänyt mitään.
Vituttaa kun ei oteta tosissaan ja selvitetä mikä raskaudessa on mahdollisesti vikana kun noin hitaasti tuntuu etenevän.
 
Argh... :)
Alkuperäinen kirjoittaja r:
Mulla menkkojen poisjäännistä asti päivän selvät oireet (samat kuin edellisessä raskaudessa) Testit ja ultra kuitenkin negoja verikoekin vielä viikolla 9 nega. Sain keltarauhashormonikuurin jonka jälkeen heti selvä plussa (rv11). Hoitajat ja lääkärit väittää etten ole voinut olla raskaana vaikka itse olen siitä aivan varma.. Ultrattiinkin mahanpäältä, eikä lääkäri (joka myönsiettei tee ultria usein) löytänyt mitään.
Vituttaa kun ei oteta tosissaan ja selvitetä mikä raskaudessa on mahdollisesti vikana kun noin hitaasti tuntuu etenevän.
Miten päädyitte tuohon keltarauhashormooniin? Minulla vähän sama ongelma, eli epäilen olevani raskaana, mutta testit näyttävät negaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja r:
Mulla menkkojen poisjäännistä asti päivän selvät oireet (samat kuin edellisessä raskaudessa) Testit ja ultra kuitenkin negoja verikoekin vielä viikolla 9 nega. Sain keltarauhashormonikuurin jonka jälkeen heti selvä plussa (rv11). Hoitajat ja lääkärit väittää etten ole voinut olla raskaana vaikka itse olen siitä aivan varma.. Ultrattiinkin mahanpäältä, eikä lääkäri (joka myönsiettei tee ultria usein) löytänyt mitään.
Vituttaa kun ei oteta tosissaan ja selvitetä mikä raskaudessa on mahdollisesti vikana kun noin hitaasti tuntuu etenevän.
Kuulostat aika pelottavalta. Ja keltarauhashormonikuuri itsessään saa aikaan väärän positiivisen tuloksen r-testissä. Mikä siinä on niin vaikeaa uskoa ettet ole raskaana?
 
riksraks
Mikä siinä on niin vaikeaa uskoa ettet ole raskaana?[/quote]

Onko tosissaan noin vaikeaa vastata asiallisesti?
Jos on selkeät raskausoireet ja kysyy apua koska tilanne on erikoinen, ei ole pakko lyödä maahan noin vahvasti. ällöttävää tuollainen. oppisitte olemaan.
On paljon ihmisiä, joilla raskaus ei näy heti selvästi. ystävälläni tuli menkat 3kk:n ajan, testit negatiivisia, mutta oli kuitenkin raskaana ja itse tiesi sen jo varhain. Ei se aina heti testeissä näy.
 
Ladybird
..edellisen kanssa samaa mieltä, että häntä edeltävä vastaaja idiootti. Miten niin pelottavalta kuulostaa, jos joku on selkeästi kokenut raskausoireita ja ihmettelee miksei oteta vakavasti? Sinun täytyy olla tosi tyhmä kun haukut ihmisiä tuolta pohjalta. Kyllä näitä juttuja kuulee riittää ihan lähipiirissä että raskaana ollaan vaikka terveyskeskuksessa on vähättelijöitä eikä reagoida mihinkään. herää ihminen, kunnioittamaan muita ihmisiä. Eikä sinun tarvitse valistaa meitä muita mitä keltarauhashormoni saa aikaan - luulisi älyn riittävän ymmärtämään senkin että mahdollisuus ihan siihen todelliseen plussaankin on jos testi sitä näyttää.
 
TYTTTÖ. :)
mmoi. mulla oli menkat mut ne tuli liian ajoissa ja nyt niitä ei oo oikeen tullut kunnolla :eek: maha on kokoajan kipeä ja alaselkään sattuu välillä niin ettei pysty nukkumaan.raskaus-oireita on. tein testin,mutta se näyttää negaa.. voiko se olla mahdollista,että olen raskaana,vaikka testi ei näytä plussa ? kuinka kauan siinä suunnilleen menee yhdynnä jälkeen,että testistä näkee onko raskaana vaiko ei? :eek: kiitos kaikille jotka osaa vastata.
 
"ihmettelijä"
Minulle tehtiin pilleri raskauden keskeytys 29.10 rv 8 tällöin suunniteltiin kapselin laittoa jo sairaalassa ollessani, mutta sovittiin kuitenkin että se laitetaan jälkitarkastuksessa kuukauden päästä. Tyhmyyksissäni kuvittelin että raskaaksi ei voisi tulla kovin nopeasti raskauden keskeytyksen jälkeen (johtuen vielä kohollaan olleesta raskaushormonipitoisuudesta) joten olin kumppanini kanssa yhdynnässä 2 kertaa n. 1,5 ja 2 viikkoa keskeytyksen jälkeen. Netin keskustelupalstoilta tarkemmin luettuani ilmaisin kuitenkin huoleni uudesta raskaudesta hoitajalle jälkitarkastuksessa, mutta hän otti asian hyvin kevyesti ja laittoi kapselin kuitenkin käsivarteeni. Lähete tuli labraan.
Mieltäni rauhoittaakseni tein kuitenkin kotitestin tänään eli n. 2,5 viikkoa viimeisimmästä yhdynnästä ja testi näytti negatiivista. Kummallinen tunne vatsanpohjassa ja muitakin samantyyppisiä oireita on kuitenkin hitaasti alkanut ilmaantua. Kuukautisten odotetusta alkamispäivästä ei varsinaisesti ole tietoa, mutta hoitaja sanoi, että pitäisi jo tällä viikolla alkaa.
Toista keskeytystä en missään nimessä tee, mutta raskaus on kuitenki epätoivottu.
Laboratorioon menen tiistaina, mutta mieltä rauhoittaakseni tulin kysymään täältä muiden kokemuksista.
 
päää
Mulla menkkojen poisjäännistä asti päivän selvät oireet (samat kuin edellisessä raskaudessa) Testit ja ultra kuitenkin negoja verikoekin vielä viikolla 9 nega. Sain keltarauhashormonikuurin jonka jälkeen heti selvä plussa (rv11). Hoitajat ja lääkärit väittää etten ole voinut olla raskaana vaikka itse olen siitä aivan varma.. Ultrattiinkin mahanpäältä, eikä lääkäri (joka myönsiettei tee ultria usein) löytänyt mitään.
Vituttaa kun ei oteta tosissaan ja selvitetä mikä raskaudessa on mahdollisesti vikana kun noin hitaasti tuntuu etenevän.
( niimpä, sepä just että ku ei oteta tosissaan. minullaki oli raskaudenoireita 2kk menkat myöhäs, niin neggua näyttää. ja raskaaks oon yrittänyt monet kerrat mutta aina negaa)
 
  • Tykkää
Reactions: Spukka
"just nii"
Alkuperäinen kirjoittaja päää;23045627:
( niimpä, sepä just että ku ei oteta tosissaan. minullaki oli raskaudenoireita 2kk menkat myöhäs, niin neggua näyttää. ja raskaaks oon yrittänyt monet kerrat mutta aina negaa)
mul kävi nii et kuukautiset jäi pois ja kaikki testit negaa 4kk ajan. sisäinen ultra tehtii n. 2kk kuukautisten poisjäännin jälkee eikä mitään. sit 5:llä kk tuli positiivinen ja siit 5kk eteenpäin ja vauva oli sylis ja syntyi ajallaan. lääkärit oli ihmeissään mut koko ajan ite tiesin vaik ei ollu todisteita jakaa muille =D
 

Yhteistyössä