Raskaana vaikka testi negatiivinen?

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
"Känkkäränkkä"
Ajattelin nyt tänne kirjottaa, jos joku vaikka osaisi neuvoa tai on ollut samassa tilanteessa. Elikkä kuukautiset on nyt 12 päivää myöhässä ja minulla on aina säännöllisesti tullut kuukautiset saattaa olla joskus myöhässä max. sen 2 päivää ei sen enempää. Iltaisin saattaa olla hieman heikko olo (huono olo), alavatsaan sattuu (tuntuu samalta kuin kuukautiskivut), mieliala vaihtelee (känkkäränkkä käy päivän aikana monta kertaa kylässä). Mistäköhän tämä voisi johtua? En ole käyttänyt e-pillereitä 7-vuoteen, enkä myöskään ole käyttänyt yli vuoteen muitakaan ehkäsyjä. Tänään tein raskaustestin joka on ostettu apteekista, mutta testi näytti negatiivista.
 
mimamax
Täällä on kp 45, kierto aika tarkalleen 30 päivää. Oon tehnyt viimeisen kahden viikon aikana viisi testiä, nega tullut. Tänään viimeisin selkeä nega. Maanantaina eli kolme päivää sitten ehkä kummistusviiva pitkän ajan jälkeen herkällä testillä, mutta ohjeessa luki, ettei kymmenen minuutin jälkeisillä muutoksilla ole merkitystä tulokseen. Raskaus olisi kyllä hyvin todennäköinen, tunsin ovulaation kuun vaihteessa. Olo on kuin raskaana olisi, nenä supertukossa, älytön turvotus alavatsassa (kohta varmaan joku tulee kysymään oonko raskaana...) ja nukkuminen pätkittäistä. Tänään tuli ensimmäinen aamuoksu aamupalalla, mitä ei ole aikaisemmissa raskauksissa ollut oireena. Olen saanut jo kaksi varhaista keskenmenoa tänä vuonna, rv 5+6 ja 4+jotain... Nyt menis rv 6+3, että enkkoja vedeltäis :) Mutta testit vaan negaa näyttää, uskomatonta!!! Pelottaa uusi pettymys, jos johtuu kohdunulkoisesta tai sit vaan on joku psyykkinen valeraskaus. Huomenna teen viimeisen kotitestin ja ensi viikolla varaan ajan labratestiin. Toivottavasti eivät naura siellä mun raskaustunteille, jos taas negaa näyttää.
 
"miu"
Alkuperäinen kirjoittaja hölmö-äiti;13728184:
Missä vaiheessa testasit? Ite oon tehnyt pari testiä, mut negaa näyttää... lo on kun oisin raskaana, pahoinvointia myöten ja muutenkin on sellanen olo kun olisin raskaana... En oikeen osaa selittää mix...Voiko toiveajattelu tehdä kepposet?
Mulle ainakin toiveajattelu todellakin tekee monesti kepposet. Nytkin on mukamas pahoinvointia ja rintoja vihloo silloin tällöin , mutta tiedän ettei noita oireita oikeasti tässä vaiheessa vielä tule. ja samanlaisia tuntemuksia on ollut aiemmissakin kierroissa. Yritän vaan pitää pään kylmänä ja yritän olla liikaa tarkkailemasta kaikenlaisia pieniä tuntemuksia. Ainakin edellisessä raskaudessa oireita mulle tuli vasta pari päivää sen jälkeen kun menkkojen olis pitänyt alkaa.
 
---
Mulla näytti testi negaa, ja menkat myöhässä nyt, no vasta 6 päivää mutta kuitenkin.. tein testin melko aamulla ja iltapäivällä kun sitä vilkaisin niin oli ilmestynyt viereen haalea toinen viiva.. ? mahdollista että raskaana ? jostakin luin että jos tekee liian aikasin ei testi välttämättä näytä viellä luotettavaa vastausta mutta ihan apteekista ostettu ja eikö testien pitäisi näyttää mahdollinen raskaus jo silloin kun menkat ekaa päivää myöhässä ? auttaakaa minua. :)
 
"Maaria"
Juu olet raskaana :) Haalea viiva = plussa. TOSIN kohdunulkoisen raskauden mahdollisuus toki on, se täytyy pois sulkea ultrassa..

Itse sain lähes 2vkoa negatiivisen raskaustestin kun kuukautiset olivat jääneet pois, jonka jälkeen lopulta haalea plussa... Ultrassa sitten selvisikin syy kun alkio olikin pienempi, että ovulaatio oli ollut tosi myöhäinen (vaikka kuukautiset säännölliset...hämmentää edelleen). Huomenna laskettu aika!! ;) Piti alunperin kuukautisista laskettuna olla pari viikkoa sitten..
 
"Maaria"
Ja lisään vielä, että oireet oli tuon 2viikkoa ihan selkeet ja olin ihan varma että raskaana ollaan.. vaikka ensimmäistä odottelen niin ei ollut edes mikään "tuttu tunne".. Nännipihaan tuli näppyjä ja tummui, paleli..yms. :D
 
Syön minipillereitä ja mulle ei tule menkkoja. Nyt kuitenkin olen tuntenut alavatsakipua useamman päivän ja tänään aamulla oli niin paha olo että olin varma että oksennan, mutten sitten kuitenkaan oksentanut. Tein päiväpissistä clearbluen testin joka näytti negaa, mutta nyt paha olo palasi taas, etoo ja ällöttää. Kerran unohdin ottaa pillerin n. kk sitten, oisko "vahinko" käynyt? Tosin vahinko ois oikein toivottu ja oikeestaan jo innostuinkin. Esikko nyt 6kk, toista suunnittelin vasta syksylle, mutta sais hän olla nytkin jo tuloillaan, mutta ehkä vain toiveajattelua?? :p
 
"Tiivi"
En puhu nyt omasta vaan kaverin ekasta raskaudesta. Hänellä oli kaikki raskauden oireet eli kuukautiset reilusti myöhässä, väsytti, oksetti ja pelkkä ruuan näkeminen alkoi tehdä pahaa. Kävi viemässä pissanäytteen raskaustestiä varten terveyskeskukseen. Negatiivinen. Oireet jatkuivat ja vei uuden näytteen, negatiivinen sekin. Vielä vähän odotusta ja ihmettelyä miksi olo on niin kurja ja vei kolmannen näytteen, negatiivinen sekin. Vasta neljäs näytti plussaa.
 
voi peijoona
No niin. Pääsenpä purkamaan oloani. Meillä 8kk tyttö, eikä ihan vielä ole ollut seuraava vauva ajatuksissa, joten olemme mieheni kanssa käyttäneet kumia. Paitsi kuukautisten aikaan. Mulla menkat 11pvä myöhässä. 12pvä sitten tuli vaaleanpunaista vessapaperiin ja ajattelin, että nyt ne alkaa. No, eipä ole näkynyt. Ekan testin tein 5pvä sitten, siinä saattoi olla haalea viiva. Silloin se nähtiin molemmat mieheni kanssa, mutta 3 uuden negan jälkeen alan epäillä. Ajattelin jo varhaista keskenmenoa, mutta olisihan niiden kk:en jo pitänyt alkaa ja kovalla rytinällä.

Voiko siis olla mahdollista, että olen tullut raskaaksi menkkojen aikana? Tosin kun aloin katsella kalenteriani, niin kkt olivat silloin kummalliset. Vähäistä vuotoa ja pari kuivaa päivää välissä. Normaalisti makaan kkt kyyryssä sängyssä, nyt en tarvinnut edes kipulääkkeitä.

Ja sitten vielä nuo negatiiviset testit.. Huoh. Oireet on samat ku ekasta muksusta, eli vihlontaa häpyluun alla, päänsärky ja kuumat ja kylmät aallot. Eilen myös närästi, mikä on tapahtunut viimeksi 8kk sitten. Ja sitten se ihme limavuoto. Mut muistaisin, et mulla oli tissit kipeänä ensimmäisestä. Sitä ei ole kyllä vielä ilmennyt.
Ja se, että kuinka paljon mieli nyt keksii näitä oireita sen ekan haalean,haalean viivan jälkeen. Sen plussan jälkeen alkoi kuitenkin jo elätellä toiveita...

Erottaakko kohdunulkoisen raskauden jotenkin muuten kuin ultraamalla? Kommentteja lukemalla se saattaisi olla vastaus negoihin tuloksiin(ko)?? Kauanko pitää odottaa, ennen kuin kannattaa edes soitella äippäneuvolaan?

Ja hei te, jotka ette kaikesta oireilusta huolimatta olleet raskaana, niin kertokaa kauanko niitä menkkoja oikein odotitte.. Saattaahan tää olla, et ne jäi vaan välistä. ..mut se haalea viiva... ...ja oireet. En mä tiiä. Katsotaan. Kiitos ja anteeksi. :) Ja kaikille ihanaa lumisateen odotusta.

Ja naljailijat. Älkää vaivautuko. Kommentteja otan mielelläni vastaan, mutta ne turhat haukut saa jättää koirille.
 
raskaanakovaiei
pakko nyt jonnekin purkaa pahaa mieltä kun sopivan ketjun löysin. itsellä alkoi toukokuun puolessa välissä oireet. menkkamaisia tunteita alavatsassa ja "outo jatkuva lievä vatsatauti", heikkoa oloa ym ym... lisäoireena jatkuva vuoto, vuotoa siis n. 2 vk välein. vatsakivut lisääntyy ja kovenee kokoajan. lääkäri sitä mieltä että johtui e-pillerimerkistä. vaihto ei vaan auttanut vaan oireet jatkuu uudesta merkistä huolimatta. nyt kuukauden rinnat todella kipeät ja kasvaneet. testäjä tehty 4 negatiivista. välillä tuntuu että varmasti ollaan raskaana. välillä taas ajattelee olevansa vainoharhainen. lääkäri ei tunnu muutenkaan ottavan vakavasti, jos ei raskaana niin sitten jotai vialla? ahdistaa kun kohta 4kk asiaa stressattu ja mihinkään tutkimuksiin ei pääse.
 
Siis yhtäjuttua en nyt ymmärrä:
jos kotitesti näyttää negaa ja silti ei menkkoja kuulu, niin miks ihmeessä sillo ei mennä labraan verikokeeseen!? vaan kirjoitetaan kaksplussalle ja puidaan asiaa joka ois jo selvä saman päivän aikana ollu useaan otteeseen. en tajua tätä turhaa puintia....
 
raskaan?
Se on ihan mukavaa vaihella kokemuksia..

Mä oon kans kuullu tosta, että testi näyttää negaa vasta melko myöhäisessä vaiheessa. Meidän äidillä esimekrkiks puolessavälissä raskauttakaan testi ei vielä näyttänyt mitään ja lääkärikin sano että sillä ois vaan joku sairaus(nimeä en nyt muista) ja sitten kun tämä 'sairaus' syntyi, meinas mamma mennä kyseisen lääkärin vastaanotolle näyttämään tätä 'sairautta' :D

Mut kuitenkin. Mä oon pillereitä vetäny nyt kuukauden. Ensimmäiset välipäivät ku pidin, menkat kesti päivän vaikka yleensä vuodan ku seula ja jostain syystä tuli 19 päivää edellisten jälkeen mikä on aika hassua koska ne välipäiväthän on laskettu.. Oon kasvissyöjä ja jo muutamana päivänä on tullu ihan hullu lihan himo vaikka 6 vuotta oon ollu lihaa syömättä. Eilen oksensin ja aamupahoinvointia ollu toisinaan. Rinnat ollu aivan kosketus arat. Tänään tein testin (kaupasta ostetun.. ) ja negaa näytti.. Nyt ois tosi kiva jos joku viisaampi vos kertoa voiko tää nyt johtua niistä pillereiden hormooneissta vai voinko olla raskaana? raskautta epäilin jo ennen pillereiden alottamista koska ei ollu silloin kumiallergian vuoksi mitään ehkäisyä vähään aikaan käytössä..
KIITOS! :)
 
"just"
Siis yhtäjuttua en nyt ymmärrä:
jos kotitesti näyttää negaa ja silti ei menkkoja kuulu, niin miks ihmeessä sillo ei mennä labraan verikokeeseen!? vaan kirjoitetaan kaksplussalle ja puidaan asiaa joka ois jo selvä saman päivän aikana ollu useaan otteeseen. en tajua tätä turhaa puintia....
No jos ei ole jotain erityistä syytä miksei voisi odottaa viikon-pari ja tehdä sitten uutta testiä niin ei todellakaan kuulu jokaisen hysteerisen wannabe-odottajan mennä kuormittamaan terveydenhoitoa turhilla testeillään.
 
"tanny"
mulla tulee huomenna viikko täyteen menkkojen pois jäännistä olen tehnyt 2 koti testia ja ne oli nekaa.terkkarissä kävin kun menkat kolme päivää myöhässä,tein seuravana päivänä terkkarissa uuden koska ajattelin että tulos neka koska ei ollut aamu pissa.seuraavana päivänä taas terkkarin labraan ja tulos neka.mutta jotenkin vain mulla on olo että olen raskaana kaiken näkösii oireitakin löytyy.mutta nyt kai vain odotan joitakin päiviä ja haen apteekista testintai kai sinne verikokeeseen pitäs vaa kysyy se lähete,alkaa vaan jo hävettää tuol terkkarissa ramppaaminen ja se mitä ajattelevat
 
"miimii"
Mulla alkoi armoton väsymys noin kuukausi sitten. Ei auttanut vaikka kuinka yritti nukkua päiväunia ja pitkiä yöunia. Aloin suorastaan uupumaan jo. Reilu viikko sitten alkoi alavatsassa tuntua "outo tunne", ikäänkuin painetta alavatsassa kokoajan. Samoihin aikoihin aloin juosta vessassa pissalla normaalia enemmän, mutta myös vastaavasti juoda enemmän. Vajaa viikko sitten tuli huono olo. Huono olo ei ole painottunut mihinkään vuorokaudenaikaan vaan tulee satunnaisesti, yleensä kun en ole muutamaan tuntiin syönyt. Aamulla ei kuitenkaan pahoinvointia ole. Olen aina syönyt paljon mutta nyt minulle tulee oikeasti näläntunne 3-4 tunnin välein.
Se mikä laittaa mietityttämään, on se että olen ollut viimeksi yhdynnässä noin 6 viikkoa sitten. siitä kaksi viikkoa ja minulle tuli menkat, jonka jälkeen siis tuli tuo väsymys jne... Nyt kuitenkin niin vahvat oireet, että olin jo varma raskaudesta, mutta kuitenkin tänä aamuna alkoivat kuukautiset. Tosin, ainakin näin ensimmäisenä päivänä tuntuvat olevan hyvinkin niukat verrattuna aiempiin.
Mikä muu voisi aiheuttaa tuon paineen tunnun alavatsassa? Testejäkin olen pari tehnyt ja negatiivista näyttää. Vaikka nyt onkin kuukautiset niin "oireet" edelleen tallella... vai olenko vain saanut ne itse jotenkin aikaan toivomalla raskautta niin kovin..?
Tänään kävin lääkärillä, joka oli niin kauan sitä mieltä että olen raskaana kunnes kerroin kuukautisten tänään alkaneen. Huomiseksi aika gynekologille ellei aamulla vuoto ole muuttunut runsaaksi.
 
vierasEmma
Moikka,
Olen nyt usean päivän lueskellut näitä ketjuja omia oireitani silmällä pitäen, ja päätin nyt sitten kirjoittaa ja pyytää kommentteja tilanteestani.

Eli olen ollut viimeksi yhdynnässä 3 viikkoa sitten ja ajankohta natsaisi aika hyvin ovulaatioon. Viikko sitten kävin poistattamassa kuparikierukan ja gyne varoitteli, että voin tulla raskaaksi jo tästä kierrosta, koska yhdyntä ollut ja ei vielä kk. Eli kierukka poistettiin 2 viikkoa yhdynnän jälkeen.

Seuraavana päivänä kierukan poistosta, lauantaina, tuli pieni rusehtava vuoto. Sunnuntaina pieni(!) verinen vuoto. Ei kipuja. Maanantaina alkoi alavatsassa tuntua polttelua, nippailua, värinää" yms. kummallisia tuntemuksia, mutta ei kipua. Ma-Ti yönä hieman verta, tiistaina päivällä jo enemmän verta (ei kuitenkaan yhtä paljon kuin menkoissa). Tiistaina myös kipuja, erilaisia kuin menkoissa kuitenkin. Keskiviikkona ja torstaina taas vähemmän verta. Nyt pe, ei enää ollenkaan.

Nämä voi olla ihan kuukautisetkin, mutta kivut ja vuodon määrä yms. erilaiset. Vatsassa myös paineen ja poltteen tunnetta edelleen, vaikka veri loppunut. Olen ollut myös erittäin väsynyt, päätä särkenyt, närästänyt ja röyhtäilyä, painetta alaselässä/häntäluussa. Nyt nenä tukossa. Oudointa kaikessa, viime sunnuntaina, vatsaani ilmestyi selvä linea negra, eli raskausviiva!!

Testannut olen viimeksi tänään, negatiivinen. Kuvittelenko kaiken ja miten voin kuvitella linea negran?
 
Zoffee
[QUOTE="miimii";24630068]Mulla alkoi armoton väsymys noin kuukausi sitten. Ei auttanut vaikka kuinka yritti nukkua päiväunia ja pitkiä yöunia. Aloin suorastaan uupumaan jo. Reilu viikko sitten alkoi alavatsassa tuntua "outo tunne", ikäänkuin painetta alavatsassa kokoajan. Samoihin aikoihin aloin juosta vessassa pissalla normaalia enemmän, mutta myös vastaavasti juoda enemmän. Vajaa viikko sitten tuli huono olo. Huono olo ei ole painottunut mihinkään vuorokaudenaikaan vaan tulee satunnaisesti, yleensä kun en ole muutamaan tuntiin syönyt. Aamulla ei kuitenkaan pahoinvointia ole. Olen aina syönyt paljon mutta nyt minulle tulee oikeasti näläntunne 3-4 tunnin välein.
Se mikä laittaa mietityttämään, on se että olen ollut viimeksi yhdynnässä noin 6 viikkoa sitten. siitä kaksi viikkoa ja minulle tuli menkat, jonka jälkeen siis tuli tuo väsymys jne... Nyt kuitenkin niin vahvat oireet, että olin jo varma raskaudesta, mutta kuitenkin tänä aamuna alkoivat kuukautiset. Tosin, ainakin näin ensimmäisenä päivänä tuntuvat olevan hyvinkin niukat verrattuna aiempiin.
Mikä muu voisi aiheuttaa tuon paineen tunnun alavatsassa? Testejäkin olen pari tehnyt ja negatiivista näyttää. Vaikka nyt onkin kuukautiset niin "oireet" edelleen tallella... vai olenko vain saanut ne itse jotenkin aikaan toivomalla raskautta niin kovin..?
Tänään kävin lääkärillä, joka oli niin kauan sitä mieltä että olen raskaana kunnes kerroin kuukautisten tänään alkaneen. Huomiseksi aika gynekologille ellei aamulla vuoto ole muuttunut runsaaksi.[/QUOTE]

Heippa!

Kaks viikkoa sitten oli ovulaatio ja käytettiin se tietysti hyödyksi. Viikon verran on ollut seuraavia tuntemuksia: Nenä tukossa koko ajan, päätä särkenyt, närästänyt välillä (mitä ei mulla ei ole ollut muuten kuin raskaana ollessa), kova väsymys, kylmät ja kuumat "aallot", mielialat vaihtelee heräkästi, vatsakipuja ja alaselkäkipua, tunne että menkat alkaa. Mulla on nyt yhteensä 5 päivää kestänyt ruskea niukka vuoto, kuukautiskierto on noin 28-32 päivää ollut toisen lapsen syntymän jälkeen (hän nyt 1v 1kk). Tällä viikolla olis pitänyt siis alkaa menkat mutta nyt onkin ollut sen 5 päivää hyvin niukkaa rusehtavaa vuotoa. Ei kunnon menkkoja. Normaalisti vuodan ku seula ja menkat kestää noin viikon. Pari ekaa päivää menkat on kivuliaat ja usein joudun ottamaan särkylääkkeen. Nyt ei ole ollut sellaista, vaikka välillä vatsaa nippaileekin ja alaselkää koskee.

Tunnistan ovulaationi ja yhdynnät ajoittuivat juuri oikeaan aikaan, mutta voihan toki olla, että raskaus olisi saattanut alkaa myöhemmin. Näin juuri kävi toisen lapseni kohdalla.

Raskaustestejä olen nyt tehnyt 4 ja negatiivinen tulos tullu joka kerta. Silti tuntemukset on aivan kuin alkuraskaudessa ja vauva olisi meille tervetullut. Tää on tosi stressaava tilanne, kynnetkin olen pureskellut. Vaikka toivon raskautta, niin silti olen ihan varma että menkat alkaa ihan pian kunnolla. Silti toisaalta tuntuu että olisin raskaana... Pitänee ens viiikolla varata aika gynelle, jos ei mitään muutosta asiaan ole tapahtunut.

Tuntuu olevan kuitenkin suhteellisen yleistä tällaiset vuotelut alkuraskaudesta ja se myös, että testit näyttää negaa, vaikka olisikin raskaana.
 
"Tuikku"
Heippa!

Kaks viikkoa sitten oli ovulaatio ja käytettiin se tietysti hyödyksi. Viikon verran on ollut seuraavia tuntemuksia: Nenä tukossa koko ajan, päätä särkenyt, närästänyt välillä (mitä ei mulla ei ole ollut muuten kuin raskaana ollessa), kova väsymys, kylmät ja kuumat "aallot", mielialat vaihtelee heräkästi, vatsakipuja ja alaselkäkipua, tunne että menkat alkaa. Mulla on nyt yhteensä 5 päivää kestänyt ruskea niukka vuoto, kuukautiskierto on noin 28-32 päivää ollut toisen lapsen syntymän jälkeen (hän nyt 1v 1kk). Tällä viikolla olis pitänyt siis alkaa menkat mutta nyt onkin ollut sen 5 päivää hyvin niukkaa rusehtavaa vuotoa. Ei kunnon menkkoja. Normaalisti vuodan ku seula ja menkat kestää noin viikon. Pari ekaa päivää menkat on kivuliaat ja usein joudun ottamaan särkylääkkeen. Nyt ei ole ollut sellaista, vaikka välillä vatsaa nippaileekin ja alaselkää koskee.

Tunnistan ovulaationi ja yhdynnät ajoittuivat juuri oikeaan aikaan, mutta voihan toki olla, että raskaus olisi saattanut alkaa myöhemmin. Näin juuri kävi toisen lapseni kohdalla.

Raskaustestejä olen nyt tehnyt 4 ja negatiivinen tulos tullu joka kerta. Silti tuntemukset on aivan kuin alkuraskaudessa ja vauva olisi meille tervetullut. Tää on tosi stressaava tilanne, kynnetkin olen pureskellut. Vaikka toivon raskautta, niin silti olen ihan varma että menkat alkaa ihan pian kunnolla. Silti toisaalta tuntuu että olisin raskaana... Pitänee ens viiikolla varata aika gynelle, jos ei mitään muutosta asiaan ole tapahtunut.

Tuntuu olevan kuitenkin suhteellisen yleistä tällaiset vuotelut alkuraskaudesta ja se myös, että testit näyttää negaa, vaikka olisikin raskaana.


Millä testillä olet testannut? Mä olen testannut sofi one -herkillä 10 testeillä ja saanut aivan olemattoman viivan. Ei sitten ole vahvistunut yhtään viime sunnuntaista. Samoin tänä aamuna. Iltapäivällä tein apteekista ostamallani Clinic Basic -herkkyys 25 testillä vahvan negan. ja illalla tein CB Digital -testin raskaana 2-3 viikkoa (dpo17) eli ihan oikein. Mä olin satavarma, että en ole raskaana vaan on biokemiallinen tms. raskaus.

Jos olet tehnyt yhdellä merkillä koko ajan, niin vaihda merkkiä. =)
 
vierasEmma
Ei linea negra tule kyllä vielä tossa vaiheessa raskautta! Liittyisikö oireet vain tuohon poistoon...
Asiaa netistä tutkailtuani monta päivää, olen myös saanut sen käsityksen, että linea negra ei ilmesty kuin puolivälin tienolla. Kuitenkin löytyy sekä suomalaisilta että ulkomaisilta keskustelupalstoilta kertomuksia, joissa se on tullut aivan alussa ja joillain jopa ensimmäisenä oireena! Useassa paikassa myös sanotaan, että viiva voi olla/ilmestyä myös ilman raskautta mutta missään ei osata sanoa, että mikähän sen sitten aiheuttaa. Kummallinen juttu!

Nyt muuten iski hirveä flunssa kuin kirkkaalta taivaalta. Sehän voi olla myös alkuraskauden oire, vastustuskyvyn alennuttua. Tai sitten kaikki väsymys yms. oireet ovat voineet jotenkin liittyä lähestyvään flunssaan..
 
Itse olen ollut pari kertaa ns.valeraskaana. Testissä ei näy mitään, mutta kuukautiset jäävät pois. Rinnat on pinkeet ja joskus jopa valuvat "maitoa". Paha olo ja vatsaa nipistää ja kiristää. Pientä kuplimista tuntuu kohdun seudulla ja on vahva olo raskautumisesta. Lääkäriltä sain jo hormooni hoidon vaivaan. Epäselväksi jäi mikä sen aiheuttaa, mutta molemmissa "raskauksissa" multa on löytynmyt munasarjoissa tulehdusta ja endometrioosia. Liekkö ne syy "raskaana oloon". Lääkäri sanoi vielä, että tämä on yleinen vaiva myös ihmisellä. Eläinkunnassahan vale raskauksia on paljonkin.
 

Yhteistyössä