Raskaana vaikka testi negatiivinen?

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
"tietämätön"
Hei, voiko olla mahdollista että olisin raskaana menkat oli päivän ja nekin oli niukat, seuraavana päivänä en vuotanut ollenkaan, tein testin mikä näytti negatiivista? Kiitos, jos joku pystyisi auttamaan :)
 
"mietteliäs"
Minulla on 2 testiä näyttäneet negatiivista, ja minulla on hirveästi raskaus oireita (selkää on särkenyt nyt jo pari viikkoa, menkoja ei ole ollut 2kk ollenkaan,maha kipuja,mieli alan vaihtelua , ummetusta ja nuhaisuutta :/ .. Mitä pitäisi tehdä?
 
"diu"
[QUOTE="mietteliäs";28672777]Minulla on 2 testiä näyttäneet negatiivista, ja minulla on hirveästi raskaus oireita (selkää on särkenyt nyt jo pari viikkoa, menkoja ei ole ollut 2kk ollenkaan,maha kipuja,mieli alan vaihtelua , ummetusta ja nuhaisuutta :/ .. Mitä pitäisi tehdä?[/QUOTE]

Oletko reilusti alipainoinen tai aloittanut uuden ehkäisykeinon käytön? Oireet voisivat johtua mm. noista.

Joka tapauksessa kannattaa mennä lääkäriin.
 
"Teiniäiti(kö)"
menkat ollut noin 6vuotta, vuoden säännölliset ja viimeksi vuosi sitten käyttänyt pillereitä, olen 17 vuotias nuori typy ja ihmetyttää että menkat olleet yli kaksi ja puoli KUUKAUTTA poissa !? Negatiivisia testejä, pahaa oloa, menkkoja ei näy eikä kuulu ja merkkejä joita voisi liittää raskauteen? TK:ssa sanotaan että ''normaalia tuon ikäisellä jos kuukautiset on poissa jonkin aikaa'' -mutta tämä nyt ei ole normaalia alkuunkaan. Huomenissa uusi soitto tk:hon että nyt on pakko tutkia mikä on, jos on tulehdus tai munasarjat ei toimi oikein tms niin en halua että joskus kun oikeasti haluaisi perustaa perheen niin kuuleekin että en saa enään koskaan lapsia koska olen sairastanut jotain sairautta monta vuotta, tai että hoitamaton tulehdus jota ei ole hoidettu niin vaikuttaa asiaan.. Olen myös lukenut lukemattomia kertoja palstoja ja yrittänyt etsiä myös itse vastauksia mutta ei -alan olla ihan loppu ja enhän minä täältä saa tietää mikä on mutta silti... asia paisuu mielessäni kokoajan, ajatus lapsettomuudesta saa surulliseksi ja raskaus taas ajatukset myös sekaisin.. Onko kenelläkään ollut vastaavaa???
 
Ihmeissään
Hei.
Mulla on menkat myöhässä nyt tasan kaksi viikkoa ja 6 nega testiä on takana mitä tässä pitäs toimua ku neuvolastakin käskettiin odottaa vielä että positiivinen tulisi milloin sen pitäisi näkyä testissä kun on esikoinen kyseessä molempien ensimmäinen lapsi ja plussa olis toive:)
 
Mitä ihmettä?!
Heipsis!

Itselläni nyt sellainen tilanne, että en tiedä mitä oikein ajattelisin.

Eli meillä on ennestään kaksi lasta, 2 ja 3,5 vuotiaat.
Tämän viimeisen lapsen jälkeen omat kuukautiset ovat olleet "säännöllisen epäsäännöllisiä" eli aina ovat tulleet mutta kierto on vaihdellut suht paljonkin.
Aina ollaan petipuuhissa käytetty kumia.
Muutenkin tuo ensimmäinen raskaus oli kovan työn takana (monen monta keskenmenoa) ja kun ajateltiin, että tosessakin menisi kauan ennenkuin tärppää niin aloitettiin yrittäminen miltein heti ekan syntymän jälkeen.
Noh, molemmissa raskauksissa on oireet heti alusta asti olleet erittäinkin voimakkaat ja mahakin on nopiaa ruvennut noissa kasvamaan.
Toisen kohdalla olin jopa puolet raskausajasta saikulla hirveiden liitoskipujen, selkäkipujen ja supistuksien takia.

No asiaan..
Eli nyt on kuluvan viikon aikana itselle ilmaantunut ikäänkuin supistuksen kaltaisia kipuja!
Kokoajan on alavatsa kipeänä mutta nuo supistukset tuntuu ihan ylhäältä, kylkiluiden korkeudelta ja alas asti!
Samalla alkoi hyvin epämiellyttävä tunne/kipu kylkiluissa..
Tuntuu kuin joku sisältäpäin työntäisi kylkiluita erilleen voimalla.
Alaselkä kipeytyi niin, että en voi selällä maata ollenkaan ja jos yritän niin siihen sitten jään kun en kivun takia pääse enää ylös.
Yhtäkkiä en pysty normaalist edes kyykistymään/ esim noukkimaan lasten leluja lattialta!? Ihan kuin olisi iso loppuraskauden maha edessä.
Vatsani ei kuitenkaan ole yhtään kasvanut!
Ja ei en ole niin lihava, että en vain siksi tätä vatsan kasvua huomaisi, ihan normaalipainoinen olen.

Eilen nyt sitten tunsin.. hullultahan tämä kuullostaa.. mutta pienien potkujen kaltaisia sykähdyksiä vatsassa.
Samat tuntemukset ovat tänään jatkuneet ja jopa voimakkaampina.
Kerran jopa tuntui siltä, että olisi selkärankaan potkaistu.. ja nämä "potkut" tuntuvat muutenkin ihan ylävatsassakin niinkuin olisi raskaus pitkälläkin jo..
Ja kaikki jotka ovat raskaana olleet niin tietävät mitä tarkoitan sillä kun sanon, että tuntuu kuin se vauvva liikkuisi vatsassa.. En siis tarkoita potkuja vaan sitä kun vauva "kiehnaa" ja liikkuu.

Nyt kun rupesin sitten miettimään niin en oikeasti muista, että koska viimeiset menkat on ollu!
Arki on meillä kiireistä ja tekemistä löytyy kokoajan /vaativat työt, kerhot, lasten ja aikuisten harrastukset, tilan ja talon hoito, metsämaiden hoito, eläimet (kasvatetaan leipätyön ohella hevosia ja sakemanneja ja n. 50 yksilön harrastekanalakin löytyy) ja tämän lisäksi siis vielä arjesta poikkeavammat askareet.
Tekemistä siis oikeasti on paljon ja siinä ei paljoa tämä perheenäiti ole itseänsä ehtinyt miettimään.

Kun yritän asiaa muistella niin huomasin häpeäkseni, että viimeiset menkat on ollu JOSKUS ennen etelänmatkaamme jossa olimme jo 12 viikkoa sitten.
Ja kun asiaa muistelen niin oli ainakin ne viimeiset menkatkin aika ihmeelliset, sellaista tuhruvuotoa vaan.

En ole omia kiertojani oikein pystynyt seurailemaankaan kun ne on viime lapsen jälkeen olleet niiiin epäsäännölliset.
Neuvolassakin sanoivat, että "joillain se vaan on noin ja sille ei voi mitään" -meinas, että eipä noita oikein voine seurailla kun ovat noin epäsäännölliset (nyt siis ei kyse mistään jonkun päivän heitoista vaan).
Ja muutenkin vuotojen kestot ja määrät ovat vaihdelleet roimasti.

Tein tuon loman jälkeen joskus apteekkitestinkin.. joskus siis ollut tapana tehä "pistokokeita" vaikka kumia ollaankin käytetty.
Tuon jälkeen olen tehnyt toisenkin testin, nega oli.
Nyt tällä viikolla olen tehnyt 4 testiä näiden oireiden takia (apteekin oma, clearblue normi ja 2 clearblue digitaalia) -kaikki negatiivisia!

Soitin neuvolaan jossa meinaavat vain, että jos nyt noin moni testi näyttää negaa niin en varmaankaan ole raskaana..
Terv.kesk lääkärikin meinasi samaa ja sanoi, että turhaan mitään verikokeita menisin ottamaan.. kuvittelen kuulemma oireet vaan.
Ja kuukautisten, lievästi sanottuna "viivästymisiä" selittelivät vain epäsäännöllisellä kierrolla.
Eipä laittanut verikokeisiin lähetettä :(

Ja ihan tervejärkinen ihminen olen :D
Ja 2 raskauden jälkeen tiedän kyllä, että miltä se tuntuu kun sisällä vauva liikkuu ja tämä nyt vaan tuntuu todellakin siltä!

Ainoona vaihtoehtona tuntuisi olevan se, että menen päivystykseen "vatsakipuisena" ja pyydän sielä verikoetta otettavaksi..

Ja jos raskaana olen niin ei ole suunniteltu niinkuin nämä kaksi ensimmäistä joten en ole vauvakuumeisena etsimässä pienimpiäkin nipistyksiä raskauden toteamiseksi.
Erittäin tervettulluthan vauva kuitenkin meille olisi eikä lainkaan huono juttu :)

Noita maksukanavia kun on niin hirveesti meillä niin on tullut nähtyä vaikka ja mitä ja nyt heti ekana tuli mieleen, että en kai mä nyt mikään "I did'nt know i whas pregnant" -keissi ole.
Kun ei vatsa ole kasvanut ja oireitakaan ei ole ollut kun nyt vasta tällä viikolla alkoi?!
Siinä sitä oliski ihmettelemistä sitten :)
 
Mitä ihmettä?!
Tulin jopa ajatelleeksi, että onkohan mitenkään mahdollista, että kun tuo hcg laskee roimasti raskauden loppupuolelle niin mitäs jos nää mun tekemät testit ois siks kaikki negoja?!
Kun asiasta rupesin lueskelemaan niin voisi kuulemma olla hyvinkin mahdollista, että jos on esim viimeisellä kolmanneksella/ loppusuoralla niin apteekkien testit näyttäis negatiivista..

Ja jos kohtu on esim taakseppäin kallistunut niin voi vauva kuulemma kasvaa "selkärankaa pitkin" ja jos vielä istukkakin olisi edessä niin ei liikkeitäkään tunne samanlailla..
Tuohon vielä lisättynä erittäin rauhallinen vauva niin..

Itse jotenkin epäilen enkä pidä moista mahdollisena mutta onpahan maailma täynnä muitakin ihmeitä..
 
"Tiedoton"
Heips ! Oon lukennut tätä palstaa jonkun verran ja ajattelin nyt itse kysyä neuvoa oireisiini, toivottavasti saan apua ja jaksatte vastata!

Eli mulla oli viimeks menkat 30.9 ja nyt sit alko sunnuntaina. Alussa vuotoa tuli tosi niukasti sellaista rusehtavaan, niin että ei edes siteelle tullut vain pyyhittäessä. Tätä jatkui kaksi päivää. Nyt parina päivänä tullut kirkkaan punaista verta, muttei läheskään niin paljon kun normaalisesti mulle tulee menkkojen yhteydessä.Yleensä ku mulla on menkat oon tosi kipee vatsaa vääntää jo melkein viikkoa aikaisemmin, niin että joudun turvautuu särkylääkkeeseen. Nyt ei mitään samalaisia oireita mitä yleensä! Tein sunnuntaina kotitestin illalla ja negaa näytti. Tänään kävin tk tekemässä virtsatestin ja sekin näytti negaa. Oireena mulla on ollut päänsärkyä, jos en oo muistanut syödä huippaava tunne päässä, vilustumisia ja sit taas kuuma yhtäkkiä. Todella hermomostunut tai sit ihan herkällä mielentilassa. Alaselkä ollut tosikipee ja makeannälkä kova!
Olisin kiitollinen jos pystyisitte auttamaan mua, ku ei näytä lekurissakaan oikeen kiinnostavan. Sain seuraavan ajan vasta 25.11 ja silloin vasta tutkitaan syytä. Ei jaksais enää olla epätiedossa !!
 
Mysteeri mamma
Tuo kuullostaa siltä, että olisit raskaana..
Tosin kuullostaa myös siltä, että voisi olla keskenmenokin tullut kun rusehtava vuoto muuttui kirkkaan punaiseksi?
Monella kyllä kuitenkin voi tulla ihan kirkastakin vuotoa vaikka raskaana onkin, ne ei oo menkat vaan eräänlaista "tyhjennysvuotoa".
Onko tuossa kirkkaassa vuodossa ollut mitään "klimppejä/hyytymiä" tms?
Toivottavasti sielä pikkuinen olisi alussansa ^^
Mulla taas sellanen tilanne, että menkkoja ei oo tullu noin 15- 20 viikkoon (en ees tarkalleen nyt just muista) ja kaikki raskausoireet löytyy..
mm. rajut mielentilan vaihdokset, "menkkakivut" jotka sittemmin kehittyivät supisteluihin, päänsärkyä, välillä tekee mieli kaikkea ja yhtäkkiä etoo eikä haluis syödä mitään (tänään esim keitin kokonaisia sipuleita ja söin ilman mitään lisukkeita!?), nenä jatkuvasti tukossa, jatkuva vilu vaikka sisällä todella lämmin (mies ja lapsetkin sanoivat, että en saa lämpöjä ruuvata enää ylemmäs, etteivät tukahdu kuumuuteen heh..), alaselkä todella kipeä välillä ja aivan kuin sinne potkittaisiin?!
jos menen selälle maata niin en pääse enää ylös kun on selkä niin kipeä..
Ja kaiken huipuksi tunnen pieniä, mutta erittäin selviä potkuja alavatsassa!!!
Suoli sielä ei rutaja vaan nämä on juuri sellaisia potkuja mitä olen muita lapsianikin odottaessa tuntenut.
Tunnen myös sellaista "liikettä/jomotusta" kohdunsuuta vasten sisältäpäin..
aivan niinkuin aiemmissakin raskauksissa.
Maha on myös hieman kasvanut enkä voi mitenkään nukkua vatsalla kun tuntuu, että sielä olisi lapsi joka litistyy..
Kotona raskaustesti näyttää kuitenkin negaa ja niin näytti terveyskeskuksessa myös virtasata otettuna..
Kivut on välillä ollut todella kovat ja jouduin tuossa pari pvä sitten menemään yöllä ihan sairaalan päivystykseen kun en enään voinut olla (kylkiluista kiristi niin kovaa samalla kun näitä supistuksia tuli, että hengittäminen sattui)..
Ottivat sielä mm raskaustestin verestä joka myös nega!? (tosin oli pikatesti)
Kaikki muutkin mahdolliset testit on verestä ja virtsasta otettu ja sydänfilmikin vielä ja kaikki on normaalia!?
Nyt huomenna pitäis olla sairaalasta lääkärin tekemä suositus ultrattavaksi pääsystä terveyskeskuksessa joten soitan ja pyydän sieltä lähetettä kun eivät sitä aiemmin suostuneet laittamaan.
Nuorimman lapsen (2v) neuvolakäyntikin tässä juuri oli ja kysyin, että pääsiskö sitä ultraan/tutkittavaks niin sanoivat vaan, että ennenkuin raskaustestistä tulee positiivinen niin eivät aikaa anna.
Kaikin puolin olen siitä itse 100% varma, että olisin raskaana mutta kaikki testit näyttävät muuta.
En pysty hevostenkaan heiniä kanniskelemaan/karsinoita siivoamaan kun on supistelut heti niin kovat.
Aikaisemmissa raskauksissa on mulla hcg ollu alhainen enkä ole kertaakaan niissä saanut positiivista tulosta virtsatestissä.
Ekaa lastakin kun odotin niin olin 100% varma raskaudesta vaikka kaikki lääkärit väitti, että en sitä olisi.
Vasta viikolla 12 tuli verikokeesta positiivinen ja kun pääsin heti ultraan niin sielähän olikin jo mittausten ja laskelmien mukaan ainakin juuri tuo 12 vko ikäinen pikkuinen!
Saas nähdä, että mikä tässä nyt sit mammaa vaivaa!

Huomenna soitan ultrasta ja katton, että josko saisin vielä yksiin verikokeisiin mennä.
Laitan tänne sitten kuulumisia kun asia rupeaa selviämään :)
 
"Mökö"
Heips! Nyt mietityttää kovasti mulla on ollut jo tosi pitkään raskaus oireita mutta monien nega testin jälkeen laitoin oireet hormoonikierukan syyksi nyt pari kuukauttaa sitten kävin ottamassa kierukan pois jäätävien vatsakipujen vuoksi ja raskausoireet loppuivat kuin seinään sain tilalle minipillerit ja olen syönyt nyt niitä 2kk ja ensimmäisen pillerilistan aikana kuukautiset tuli vähän miten sattuu ja olimme ensimmäisen tauon aikana yhdynnässä jolloin vuotoa ei tullut lainkaan toisen listan aikana en vuotanut lainkaan ja raskaus oireet alkoivat n.3- 4vko sitten rinnat todella arat hyvä että kärsii koskea, välillä ruoka kuvottaa todella pahasti ja tulee huono olo alaselkää on ruennut särkemän, en pysty nukkumaan mahallani kun mahaan rupee sattumaan ja tulee paineen tunnetta vatsaan, pissalla saa ravata jatkuvasti ja ummetustakin on vähän ollut vatsa tuntuu välillä todella hassulta, välillä on kuuma ja välillä palelee, oon väsyneempi ku aikasemmin ja yms yms.. nämä ovat siis erillaisia oireita kuin tuon kierukan aikana.. ja nyt minulla olisi pitänyt alkaa kuukautiset 21pv mutta ei mitään merkkejä että olisi alkamassa, 6pv myöhässä ja tänään tein testin joka oli nega. en ole uskaltanut aloittaa uutta pilleri listaa jos olenkin raskaana.. Joten voisiko tämä johtua noista pilleristä vai voinko olla raskaana?
 
"sna"
Mulla myöskään ei testi koskaan näyttänyt kuin juuri ja juuri silmällä erottuvan todella haileen viivan ja tein useilla eri testeillä... noh lopputulos oli se että kertakaikkisesti ei vaan noussut hormooni... lopputulokset tuolla nyt köllii omissa sängyissään (8kk ikäset identtiset pojat)
 
Feebe
4(+?) viikkoa menkat myöhässä, lähes yhtä kauan aamupäivisin kuvotusta, töissä aamukahvit jääny kuppiin kun ei pysty juomaan, palelua, pari viikkoa ohimeneviä menkkakipuja ja vihlasuja, uudet sopivat housut alkaneet puristaan vatsan kohdalta vaikka ruokailu- ja liikuntatottumukset eivät oo muuttuneet miksikään, rinnat enemmän ja vähemmän hellänä, nännit kosketusarat, viis negatiivista testiä.

Oireita ihmettelen jo pelkästään sen takia, että syksyllä mulle jo toinen gynekologi sanoi että tuun tuskin koskaan saamaan lapsia munasarjojeni ollessa täynnä polyyppeja ja todella pienellä todennäkösyydellä tuun koskaan ovuloimaan. Pillerit jätin siltä seisomalta pois ja totesin että jos laps on tullakseen, se ei aikaa kato.

Huomenna lääkäriin selvittään mikä mua vaivaa, suurimpana pelkona on joku tauti/sairaus/tila/vaiva/kasvain jonka takia koko sisäsynnytinosasto joudutaan poistamaan.... Huh huh.
 
MaiAn
Esikoisen kanssa kävi niin, että ekojen raskauskuukausien aikana oli edelleen kuukautiset (tosin niukemmat kuin normaalisti, minkä tajusin vasta jälkikäteen). Tein kuitenkin varmuuden vuoksi raskaustestin joulukuun alussa kun olin menossa eräisiin rokotuksiin, ja tulos oli nega. Raskaana kuitenkin olin tuolloin jo n 5.-6. viikolla. Raskaus selvisi vasta sen verran myöhään, että mm np-ultraa ei enää ehditty ottaa. Kaikki oli kuitenkin lopulta hyvin ja terve lapsi syntyi rokotuksistakin huolimatta seuraavana kesänä.
Harvinaista se tietenkin on, enkä tiedä oliko omalla kohdalla sitten viallinen testi vai eikö hormonitaso ollut vain noussut (ne kuukautisetkin)..
 
Feebe
Mulla on yleensä ollut säännölliset kuukautiset, pillereiden kanssa ja ilman. Lapsen hankinta ei sinänsä ole meillä "to do"-listalla, mutta kun gyneltäni uutiset sain (vahvistus siis muutamaa vuotta aikaisemmin annettuun toteamukseen, "mikäli koskaan tuut oleen raskaana, se on työn ja vaivan tulos"), oli aika itsestään selvää että pillerit jää pois. Olin jo kuukauden verran ollut ilman ehkäisyä jo ennen uutisen saamista.

Mutta koska lapsi-suunnitelmat ei meillä niin akuutein asia ole ollut, en ole kuukautisia mihinkään merkkaillut enkä osaa siis yhtään sanoa milloin ne on tarkalleen viimeksi olleet, mutta mutu-tuntuma on lokakuun lopulta.
 
Ihmeissään
Voinko olla raskaana vaikka testi näyttää negaa/ haamua? Menkat ovat siis 1 kk myöhässä ja raskausoireita on, pahoinvointia, väsymystä, itkuisuutta, mielialojen vaihteluita. Alaselkä on välillä kipeä, tuntuu kuin rinnat olisivat tulessa. Vastauksia odotellessa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmeissään;29409442:
Voinko olla raskaana vaikka testi näyttää negaa/ haamua? Menkat ovat siis 1 kk myöhässä ja raskausoireita on, pahoinvointia, väsymystä, itkuisuutta, mielialojen vaihteluita. Alaselkä on välillä kipeä, tuntuu kuin rinnat olisivat tulessa. Vastauksia odotellessa..
No,omalla kohdalla se haamuviiva on aina ollut plussa. eli sellanen heikosti näkyvä vaaleanpunainenkin viiva on ollut plussa.
 
Ihmeissään
Kiitos kovasti vastauksesta! Ihmetyttää vaan se, että miten ei näy plussa vahvempana vaikka menkatkin jo kk myöhässä. Ehkei minulla erity sitä hormoonia vielä niin paljoa sitten..
 
"minävain"
Moikka! Mulla on menkat yli 2vk myöhässä ja kaikki raskausoireet löytyy. Tälläkin hetkellä valvon kun mahaa nipistää ja polttaa ja oksettaa. Kaks testiä tehnyt ja negaa mitä mun pitää tehdä oon 16v vasta ja en todellakaan tiedä mitä pitäisi ajatella. Kiitos niille jotka viitsii auttaa!
 

Yhteistyössä