Keittiönoita
Flora 60 laktoositon. Joskus Keijun laktoositonta, sen prosentteja en muista. Muita laktoosittomia margariineja en ole huomannut olevankaan.
Euroshopperilla on ainkin pikkurasiassa laktoositonta Sellainen vihreä rasia. Ei lue siinä päällä, mutta pohjasta tänään luin että lakstoositonAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Flora 60 laktoositon. Joskus Keijun laktoositonta, sen prosentteja en muista. Muita laktoosittomia margariineja en ole huomannut olevankaan.
Kiitos tiedosta :flower: Pitääkin katsoa seuraavalla kerralla kaupassa.Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:Euroshopperilla on ainkin pikkurasiassa laktoositonta Sellainen vihreä rasia. Ei lue siinä päällä, mutta pohjasta tänään luin että lakstoositon
Tai sit se oli eldoradomerki mut kuitenkin sinnepäin. ja valintatalosta tätä ostin.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Kiitos tiedosta :flower: Pitääkin katsoa seuraavalla kerralla kaupassa.Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:Euroshopperilla on ainkin pikkurasiassa laktoositonta Sellainen vihreä rasia. Ei lue siinä päällä, mutta pohjasta tänään luin että lakstoositon
http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=6&sivu=5Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Odotellaan, odotellaan. Tämä kun kiinnostaa minua oikeastikin, kukaan ei ole vielä vaan vaivautunut vääntämään asiaa minulle rautalangasta.Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Eipä hän taida perustella, sanoo vain ettei noin hölmölle kannata mitään perustella kun et itse ymmärrä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Juu, minä tiedän kyllä kaiken tämän ja siksi kysynkin tältä Helekutilta että miksi minun EI pitäisi olla huolissani korkeasta huonon kolesterolin määrästä. Se kun ei ole auennut minulle. Olen kyllä kuullut, että kolesteroli ei olisikaan näin paha asia, mutta ne perustelut puuttuu..
Kiitos, tuo avasi jo aihetta. Itse asiassa minulla on parasta aikaakin karppaus.info auki, olen karpannutkin, lukenut karppauskirjoja jne, mutta minun korviin suurin osa on vain kiertelyä. Virallinen kanta kyseenalaistetaan, mutta sitä toista kantaa ei kerrota selkeästi rautalangasta vääntäen. On ihan sama vaikka lukisin tuota karppaus.infoa kun rautalangasta ei asiaa väännetä eikä suoraan kerrota mitä hdl tekee tai ldl tekee vaan kerrotaan teorioita miten asia mahdollisesti voisi olla. Ja sitten kun joltain "asiaan perehtyneeltä" kysellään tiukkoja faktoja, annetaan vain linkkiä sinne sun tänne. Se herättää kysymyksen, että ovatkohan nämä itsekään perillä siitä mitä ajavat.Alkuperäinen kirjoittaja yhä voin tarjota sulle yhden linkin:http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=6&sivu=5Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Odotellaan, odotellaan. Tämä kun kiinnostaa minua oikeastikin, kukaan ei ole vielä vaan vaivautunut vääntämään asiaa minulle rautalangasta.Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Eipä hän taida perustella, sanoo vain ettei noin hölmölle kannata mitään perustella kun et itse ymmärrä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Juu, minä tiedän kyllä kaiken tämän ja siksi kysynkin tältä Helekutilta että miksi minun EI pitäisi olla huolissani korkeasta huonon kolesterolin määrästä. Se kun ei ole auennut minulle. Olen kyllä kuullut, että kolesteroli ei olisikaan näin paha asia, mutta ne perustelut puuttuu..
Tämä löytyy vaikka kuinka monesta eri lähteestä, mutta kun et selkeästikään aio itse vaivautua niitä etsimään, tarjoan sulle tähän yhden. Riittääkö tämä? Jos ei, mene esim. karppaus.info-sivustolle ja laita hakuun kolesteroli.
Tuolta löytyy kyllä teoriaa kolesterolista mutta ei ole juurikaan viittauksia mihinkään tutkimuksiin saatikka linkkejä. Eihän kukaan kiellä uskomasta.Alkuperäinen kirjoittaja yhä voin tarjota sulle yhden linkin:http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=6&sivu=5
Tämä löytyy vaikka kuinka monesta eri lähteestä, mutta kun et selkeästikään aio itse vaivautua niitä etsimään, tarjoan sulle tähän yhden. Riittääkö tämä? Jos ei, mene esim. karppaus.info-sivustolle ja laita hakuun kolesteroli.
Kerronpa, miksi annetaan mielellään linkki edes yhteen lähteeseen (vaikka lähteitä olisi monta), jossa aihetta käsitellään sen sijaan, että alkaisi sitä itse selittää. Ihmisen terveys ei ole mikään yksiselitteinen juttu. Se, että asiat voitaisiin jakaa selkeästi hyviin ja selkeästi huonoihin, on jo sinänsä metsään menoa. Joten jokaisen meistä on tarvinnut lukea aiheesta useammasta eri lähteestä, seurata uutisia, seurata kaikkea. On aivan mahdoton referoida kaikkea kuulemaansa ja oppimaansa näin yhteen pieneen vastaukseen ja kertoa, kuka, mikä, missä ja milloin sanoi, teki mitäkin. Ei myöskään voi kirjoittaa koko päässään olevaa aihetta käsittelevää romaania. Itsellä niistä on kokonaisuuskuva, mutta itse tietää jo valmiiksi, mistä minkäkin on lukenut eikä niistä paina mieleen muuta kuin se, mitä uskoi ja mitä ei.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kiitos, tuo avasi jo aihetta. Itse asiassa minulla on parasta aikaakin karppaus.info auki, olen karpannutkin, lukenut karppauskirjoja jne, mutta minun korviin suurin osa on vain kiertelyä. Virallinen kanta kyseenalaistetaan, mutta sitä toista kantaa ei kerrota selkeästi rautalangasta vääntäen. On ihan sama vaikka lukisin tuota karppaus.infoa kun rautalangasta ei asiaa väännetä eikä suoraan kerrota mitä hdl tekee tai ldl tekee vaan kerrotaan teorioita miten asia mahdollisesti voisi olla. Ja sitten kun joltain "asiaan perehtyneeltä" kysellään tiukkoja faktoja, annetaan vain linkkiä sinne sun tänne. Se herättää kysymyksen, että ovatkohan nämä itsekään perillä siitä mitä ajavat.Alkuperäinen kirjoittaja yhä voin tarjota sulle yhden linkin:http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=6&sivu=5Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Odotellaan, odotellaan. Tämä kun kiinnostaa minua oikeastikin, kukaan ei ole vielä vaan vaivautunut vääntämään asiaa minulle rautalangasta.Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Eipä hän taida perustella, sanoo vain ettei noin hölmölle kannata mitään perustella kun et itse ymmärrä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Juu, minä tiedän kyllä kaiken tämän ja siksi kysynkin tältä Helekutilta että miksi minun EI pitäisi olla huolissani korkeasta huonon kolesterolin määrästä. Se kun ei ole auennut minulle. Olen kyllä kuullut, että kolesteroli ei olisikaan näin paha asia, mutta ne perustelut puuttuu..
Karppaus.info-sivustolla on hyvin toimiva haku ja aakkostettu kirjasto, jota kautta pääset helposti moneen eri lähteeseen (myös tutkimustuloksiin). Varaa aikaa useampi tunti, ihan äkkiä et kaikkea voi selata läpi.Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Tuolta löytyy kyllä teoriaa kolesterolista mutta ei ole juurikaan viittauksia mihinkään tutkimuksiin saatikka linkkejä. Eihän kukaan kiellä uskomasta.Alkuperäinen kirjoittaja yhä voin tarjota sulle yhden linkin:http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=6&sivu=5
Eläinrasvojen terveellisyydestä ihmisillä on vielä varsin vähän tietämystä. Aiemmin on todettu, että ne nostivat kolesterolia ja sen vuoksi suomalaisia kehotettiin välttämään niitä. Tarvitaan ainakin yksi sukupolvi karppaajia ennenkuin voidaan todistaa, että eläinrasvojen syönti on sittenkin ihan hyvä juttu ja aikaisemmin ollaan oltu väärässä. Mitä jonkun/muutaman yksilön kolesteroliarvoille tapahtuu ei vielä riitä todistamaan, että se toimisi kaikille samalla tavalla.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Niin, aivan. Uskon asiahan tuo tuntuu enemmänkin olevan. Jopa siellä karppausfoorumilla ihmisillä on hyvinkin erilaisia näkemyksiä kolesterolista.
Piti vielä piipahtaa kuitenkin kurkkaamassa.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Eläinrasvojen terveellisyydestä ihmisillä on vielä varsin vähän tietämystä. Aiemmin on todettu, että ne nostivat kolesterolia ja sen vuoksi suomalaisia kehotettiin välttämään niitä. Tarvitaan ainakin yksi sukupolvi karppaajia ennenkuin voidaan todistaa, että eläinrasvojen syönti on sittenkin ihan hyvä juttu ja aikaisemmin ollaan oltu väärässä. Mitä jonkun/muutaman yksilön kolesteroliarvoille tapahtuu ei vielä riitä todistamaan, että se toimisi kaikille samalla tavalla.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Niin, aivan. Uskon asiahan tuo tuntuu enemmänkin olevan. Jopa siellä karppausfoorumilla ihmisillä on hyvinkin erilaisia näkemyksiä kolesterolista.
Aivan!Alkuperäinen kirjoittaja linkin tarjoaja:Vain yhdestä asiasta olen tällä hetkellä satavarma ja se on se, ettei kukaan tällä hetkellä tiedä aivan varmaksi, miten asia on.
Ei kukaan voi semmoisesta rautalangasta vääntää, joka aina ja satavarmaksi paikkansa pitää ja jonka tietää sun uskovan. Onhan meille todistettu ja uskoteltu maailman historian aikana vaikka mitä. Maapallokin oli tieteellisesti todistettu yhteen aikaan litteäksi.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Aivan!Alkuperäinen kirjoittaja linkin tarjoaja:Vain yhdestä asiasta olen tällä hetkellä satavarma ja se on se, ettei kukaan tällä hetkellä tiedä aivan varmaksi, miten asia on.
Ja juuri minä minä kummastelin, että mahtavatko itsekään tietää mitä ajavat. Ja tuskin tietävät niin kuin itsekin myönsit ettei kukaan taida tietää. En itsekään ole tosiaankaan virallisterveellisen puolella, mutten siltikään niele esim. karppausta tuosta vaan. Osalla kun sekin nostaa kolesteroleja, vaikka niiden periaatteessa pitäisi laskea.
Asia tuli selväksi, kukaan ei osaa asiaa rautalangasta vääntää.
Haista sinä paska. Minä sanon että jos ei syö liikaa hiilihydraatteja, ei verensokeri ja sitä kautta insuliini ampaise ylös ja aterioiden välillä pääsee kehon oma rasvanpoltto käyntiin. Minä syön kyllä 3 aterialla paljon enemmän kuin 2000 kcal päivittäin. Paaaaaljon enemmän. Ja arvaas onko ylipainoa? Mä luulen että sun vyötäröltäs saa puristaa useammankin makkaran mutta tänne sopii tulla kokeilemaan.Alkuperäinen kirjoittaja tt:Helekutti väänsi toisessakin ketjussa sellaisesta asiasta, että hän väitti, että insuliini ei nouse liian nopeasti ylös, jos syö vain 3 ateriaa päivässä
Kyllä se on niin, että se 5 ateriaa vähintään päivässä pitää insuliinin tasaisena, eikä nopeaa nousua ole.
Helekutin mielestä on parempi noin keskimäärin syödä (esimerkki) 2000 kcal 3 aterialla, kun jakaa se tasaisesti päivän mittaan.
Varsinainen .....
Mutta ldl:n, hdl:n ja triglyjen suhteesta et sitten mitään mainitsekaan?Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:Korkeista kolesteroliarvoista ei kannata olla huolissaan. Niissä maissa joissa on korkeimmat kolesteroliarvot, eletään pisimpään ja terveimpinä. Esimerkkinä Sveitsi. Hulppeasti maitorasvaa, korkeat kolesterolit eikä sydäntauteja.