Rainbow 60% ja Keiju 70% margariini terveellisimmät - vähärasvaisimmat epäterveellisiä:

v
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Sepä se, siksi en uskokkaan sanaakaan sun tietoihisi mitä täällä netissä niin mielellään jaat! Pitäisit vaan suun kiinni kun et oikeasti asiasta mitään tiedä.
Hyvä. Ei mua pidäkään uskoa. Mut ei myöskään pidä uskoa mitään höpö höpö Kuntoplus taikka Painonvartijoiden kaupallisia höpötyksiä. Mut erottaa näistä höpönlöpötyksistä vankka kemian tuntemus mitä ei esim. ravitsemusterapeuteilla juurikaan ole. Taikka sulla. Syy miksi esim. en tehnyt selkoa kolesteroliasiosta yhdessä viestissä on se että lipoproteiinien merkityksen ja rakenteen selvittämiseen tämmöinen tekstiviestityyppinen chattaily veisi noin pari viikkoa. Etkä siltikään sitä ymmärtäisi.

Sanot että mä puhun puppua mutta et itse edes vaivaudu lukemaan mitä mä sanon ja tenttaat asioita uudestaan ja uudestaan, eri ketjuissa. Mitäs jos pysyttäisiin tässä ketjussa vain niissä rasvoissa. Syy miksi oliiviöljy ei aiheuta pahoja ongelmia on siinä että se sisältää vähän omega-6 rasvahappoja (verrattuna rypsiin) ja välimerelliseen ruokavalioon kuuluu myös olennaisena osana kala joka tasapainottaa omega-6-3 tasapainoa.

Ja mitä tulee omaan terveydestä huolehtimiseen niin eiköhän se ole kuitenkin niin että se jota oikeasti kiinnostaa niin ei luota sokeasti auktoriteetteihin vaan ottaa itse asioista selvää. Oon huomannut ihmisistä että se on niin kovin helppoa heittää se pallo lääkärille/ravitsemusterapeutille tai vaikka Hanna Partaselle kunhan ei ITSE tarvitse ajatella. Kaikesta halutaan valmiiksi pureskeltua, yksinkertaista tietoa vaikka mikään tieto ei ole yksinkertaista. Ihmisistä on tullut laiskoja.
Ensinnäkin, kirjoitin tähän ketjuun ensi kertaa, ja mihinkään muuhunkaan tälläiseen en ole aiemmin kirjoittanut.
Toisekseen, sä et vieläkään kykene perustelemaan mitenkään puppupuheitas, on mukamas liian pitkiä ja vaikee selkoisia :D Onhan se sekin selitys sinänsä.
Mutta kuollaan kuule kaikki rauhassa pois, jokainen vaikka sen takia kun ei kemiaa ymmärrä, joka niin totaalisesti auttaa terveyden hoidossa.
 
Helekutti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Ihanko itse copypastesit?
Ootko hieman vajaa?
En mutta tuon postittaja on.
Sä olet itse täysi pelle. Eihän sulla ole oikeasti mitään hajua siitä mitä muka puhut. Edes yksinkertaisiin kysymyksiin et pysty vastaamaan.
Kysyisit edes jotain etkä vaan vittuilis muka tietäväs jotain.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Ihanko itse copypastesit?
Ootko hieman vajaa?
En mutta tuon postittaja on.
Sä olet itse täysi pelle. Eihän sulla ole oikeasti mitään hajua siitä mitä muka puhut. Edes yksinkertaisiin kysymyksiin et pysty vastaamaan.
Kysyisit edes jotain etkä vaan vittuilis muka tietäväs jotain.
No mutta kun sulta kysyy niin sä et vastaa!
 
vieras1
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Ihanko itse copypastesit?
Ootko hieman vajaa?
En mutta tuon postittaja on.
Sä olet itse täysi pelle. Eihän sulla ole oikeasti mitään hajua siitä mitä muka puhut. Edes yksinkertaisiin kysymyksiin et pysty vastaamaan.
Kysyisit edes jotain etkä vaan vittuilis muka tietäväs jotain.
Mä olen kysynyt jo monen monta kertaa. Ja siinä toisessakin ketjussa, mistä jo ehditkin naljailla. Mutta ei vastausta mihinkään...
 
tttiosööa
Helekutti, minkä vuoksi oliiviöljy on mielestäsi epäterveellistä, omasta päästäkö heität arvioita vai onko tutkittu juttu. Jos on tutkittu, niin kiitos, laitatko linkin tuohon tutkimuseen.
 
Nyt menee ohi kohta tää rasvajuttu :D

Monityydyttymättömät ovat siis terveellisiä, mitä enemmän, sitä parempi.

Transrasvat, mitä vähemmän, sitä parempi.

Tyydyttyneet, mitä vähemmän, sitä parempi.

Kertatyydyttymätön, mitä enemmän, sitä parempi.

Eli:

Auringonkukkaöljy terveellistä
Kalamata oliiviöljy terveellistä
Kylmäpuristettu rypsiöljy terveellistä
Oliiviöljy terveellistä

Rainbow Margariini 60 % terveellistä

??



 
blaah
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Nyt menee ohi kohta tää rasvajuttu :D

Monityydyttymättömät ovat siis terveellisiä, mitä enemmän, sitä parempi.

Transrasvat, mitä vähemmän, sitä parempi.

Tyydyttyneet, mitä vähemmän, sitä parempi.

Kertatyydyttymätön, mitä enemmän, sitä parempi.

Eli:

Auringonkukkaöljy terveellistä
Kalamata oliiviöljy terveellistä
Kylmäpuristettu rypsiöljy terveellistä
Oliiviöljy terveellistä

Rainbow Margariini 60 % terveellistä

??
Monilla on ihan erilaisia näkemyksiä tästä asiasta. Toiset tässä ketjussa väittävät voita terveelliseksi, toiset väittävät oliiviöljyä epäterveelliseksi. Toiset taas uskovat margariinin terveellisyyteen ja toiset vannovat sen olevan pahasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
On olemassa yksi ja ainoa oikea logiikka http://fi.wikipedia.org/wiki/Logiikka , jonka eri versiot noudattavat silti samaa logiikka. Se, että logiikka-sanaa käytetään usein ihan miten sattuu ei tarkoita sitä, että ne tavat käyttää sitä ovat oikein.

Olet ollut johdonmukaisesti epälooginen :saint: .

Takerrun edelleen Eviraan. Eviran tehtävänä ei ole vain tehdä sääntöjä ja tsekata, että ovatko markkinoilla olevat tuotteet niiden mukaisia. Eviran tehtävänä on pitää yllä jatkuvaa valvontaa tuotteiden laadusta ja turvallisuudesta. Jos et luota siihen, että Evira siinä onnistuu tarpeeksi hyvin, et voi väittää luottavasi Eviraan.
Hankkikaa jokainen lasit tai sitten menkää jonnekki opettelemaan luetunymmärtämistä. Minä olen nimenomaan sanonut että luotan Eviraan ja sen valvomiseen. Mutta kun kissa on poissa, hyppii hiiret pöydällä. Eikö mene kaaliin että mitä mä yritän tässä sanoa?

Vähän sama tilanne kun mä kiellän lasta ottamasta vaikka karkkia pöydältä ja pesemään hampaansa. Hän menee pesemään hampaat kun mä seuraan ja valvon vierestä, eikä ota niitä karkkejakaan. Muttakun mun silmä välttää niin käsi käy karkkilootassa.

Joko oli tarpeeksi yksinkertaistettu ettei tarvi enää väittää mun olevan epälooginen ja epäjohdonmukainen???

Evira valvoo toki, mutta onko jokaisessa tehtaassa Eviran viranomainen paikalla 24/7/365??? EI. Ja mä en ole missään vaiheessa väittäny Eviran ihmisten olevan korruptoituneita vai olenko?

I'll rest my case.

Ymmärrätkö sä itse mitä sä tarkotit tolla lauseella: logiikan sääntöjen vastaisesti?

Kun vedät tommosen wikipedian linkin logiikasta esiin niin en ollenkaan ymmärrä miten se liittyy tähän mitä mieltä minä asiasta olen kun olen näköjään eri mieltä? Eli kun olen eri mieltä kun sinä niin olen johdonmukaisesti epälooginen? Vai miten se olikaan?

Jotenki nyt tuntuu että SINÄ et ymmärtäny mitä mä tarkotin. Jos et itse ymmärrä niin ei kannata haukkua toista.

Summa summarum: sun mielestä mä olen kirjoittanut logiikan vastaisesti koska sanon luottavani Eviran toimintaan mutten luota valmistajien toimintaan. Mitä epäloogista siinä on? Ei Evira ole sama kun valmistajat...
 
Helekutti
Alkuperäinen kirjoittaja tttiosööa:
Helekutti, minkä vuoksi oliiviöljy on mielestäsi epäterveellistä, omasta päästäkö heität arvioita vai onko tutkittu juttu. Jos on tutkittu, niin kiitos, laitatko linkin tuohon tutkimuseen.
VOI VITTU! Tähän kysymykseen en taatusti vastaa samassa ketjussa enää neljättä kertaa. Ihan saletti homma. Opettele lukemaan perkeleen vajakki. Ja laita pari päivää bannia admini, kiitos. Siis mulle. Mä en kestä enää näitä perkeleen hattivatteja jotka just on oppineet käyttämään tietokonetta sen verran että osaavat pilata muiden päivän. Helvetin uuvatti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tttiosööa:
Helekutti, minkä vuoksi oliiviöljy on mielestäsi epäterveellistä, omasta päästäkö heität arvioita vai onko tutkittu juttu. Jos on tutkittu, niin kiitos, laitatko linkin tuohon tutkimuseen.
Ei siihen tutkimukseen taida olla linkkiä. Oliiviöljyn terveelliseksi väittäminen perustuu vain ja ainoastaan (Helekutin mukaaan) siihen että oliivinkasvattajat ovat maksaneet kaikille tutkijoille siitä että oliiviöljy olisi muka "terveellistä".
 
hehe
Eli Helekutin mielestä pehmeä rasva on huonoa rasvaa ja kova hyvää, eli syökää siis sipsejä ja kaikkea, missä on "hyviä" rasvoja :D

Heh, jopas on tapaus, puhuu kuin joku tietäjä, puhuu ympäri ja yrittää vakuutella itselleen olevansa fiksu tapaus :D:D:D
 
Helekutti
Alkuperäinen kirjoittaja hehe:
Eli Helekutin mielestä pehmeä rasva on huonoa rasvaa ja kova hyvää, eli syökää siis sipsejä ja kaikkea, missä on "hyviä" rasvoja :D

Heh, jopas on tapaus, puhuu kuin joku tietäjä, puhuu ympäri ja yrittää vakuutella itselleen olevansa fiksu tapaus :D:D:D
Vai että sipseissä kovaa rasvaa :D :D :D Kyllä ne on niitä "hyviä" kasviöljyjä. Täähän nyt kuuluu jo ihan perustietoon joka opetetaan ihan peruskoulussa.
 
vieras
Kovat rasvat nostavat kolesterolia eli ovat epäterveellisiä.

Kaikki rasvat nostavat painoa eli ovat epäterveellisiä

Parasta on, ettei laita leivälle mitään rasvaa. Kevyttä sen olla pitää, sillä vältetään kaikki yleisimmät kansantaudit kuten diabetes, verisuonitaudit ja aivohalvaukset.
 
ok
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Alkuperäinen kirjoittaja hehe:
Eli Helekutin mielestä pehmeä rasva on huonoa rasvaa ja kova hyvää, eli syökää siis sipsejä ja kaikkea, missä on "hyviä" rasvoja :D

Heh, jopas on tapaus, puhuu kuin joku tietäjä, puhuu ympäri ja yrittää vakuutella itselleen olevansa fiksu tapaus :D:D:D
Vai että sipseissä kovaa rasvaa :D :D :D Kyllä ne on niitä "hyviä" kasviöljyjä. Täähän nyt kuuluu jo ihan perustietoon joka opetetaan ihan peruskoulussa.
Eli siis sipsit ovat sen vuoksi huonoja, koska ne sisältävät näitä terveellisiä kasviöljyjä, siis sinun mielestäsi epäterveellisiä.

päteekö tämä myös pähkinöihin, siemeniin, oliiveihin jne, mistä valmistetaan öljyjä?

 
kysyn
Miksiköhän joka lähteessä, jonka olen käynyt läpi, kerrotaan kovien rasvojen olevan haitallisia ja pehmeiden hyviä ja Helekutti väittää päinvastoin, ilman mitään faktaa.

Kovat rasvat lisäävät sepelvaltimotauteja ja pehmeät eivät.


Rasvahapot jaetaan tyydyttyneisiin ja tyydyttymättömiin rasvahappoihin. Lisäksi tyydyttymättömät rasvahapot jaetaan kertatyydyttymättömiin ja monityydyttymättömiin rasvahappoihin. Tyydyttymätön tarkoittaa, että hiiliatomien ja vetyatomien muodostama rasvahappoketju sisältää kaksoissidoksia. Ketjuja, joissa on yksi kaksoissidos, kutsutaan kertatyydyttymättömiksi, ja rasvahappoja, joissa on monta kaksoissidosta, kutsutaan monityydyttymättömiksi. Tyydyttymättömiä rasvahappoja sisältävät öljyt ovat huoneenlämmössä nestemäisiä. Tyydyttymättömiä rasvahappoja on runsaasti juoksevissa kasviöljyissä, ja niitä kutsutaan siten pehmeäksi rasvaksi. Runsaasti tyydyttyneitä rasvahappoja sisältävät rasvat ovat huoneenlämmössä kiinteitä, ja niitä kutsutaan kovaksi rasvaksi.

Rasvahappojen lajilla on olennainen merkitys terveyden kannalta. Merkityksellisintä on rasvahappojen vaikutus kolesteroliaineenvaihduntaan. Tyydyttyneet rasvahapot (kovat rasvat) suurentavat veren kolesterolipitoisuutta, mikä lisää yleisimmän sydäntautimme sepelvaltimotaudin riskiä. Tyydyttymättömillä rasvahapoilla (pehmeät rasvat) ei tällaista haitallista vaikutusta ole. Niinpä tyydyttyneiden rasvahappojen runsaan käytön vaihtaminen tyydyttymättömiin vähentää sairastumista sepelvaltimotautiin.

Elimistössä rasvaa varastoituu rasvakudokseen. Rasva on erinomainen energianlähde. Sekä kovat että pehmeät rasvat ovat täsmälleen yhtä energiapitoisia. Yhdessä grammassa rasvaa on energiaa 37 kJ (9 kcal), kun taas vastaavassa määrässä hiilihydraattia tai proteiinia on siitä alle puolet eli 17 kJ (4 kcal). Runsasrasvaisesta ruuasta saa helposti liikaa energiaa, mikä johtaa lihomiseen. Jos rasva lisäksi on epäterveellistä kovaa rasvaa, siitä seuraa muita terveydelle vahingollisia vaikutuksia.
 
kysyn
Lisään vielä, että Helekutti sanoo 0mega 6 olevan pahasta, eli hänen mielestään pähkinät ovat pahasta, vihannesten linolihappo pahasta, mustaherukoiden siemenet pahasta.......Lol:D

Omega-6-rasvahappoperheeseen kuuluvat pähkinöistä, kasviöljyistä ja vihanneksista saatava linolihappo (LA) ja lihasta, maitotuotteista ja äyriäisistä saatava arakidonihappo (AA). Omega-6 perheeseen kuuluvat myös dihomogammalinoleenihappo (DGLA) sekä gammalinoleenihappo (GLA), joita ei esiinny normaalissa ravinnossa. Dihomogammalinoleeinhappoa ja gammalinoleenihappoa löytyy mm. äidinmaidosta. Gammalinoleenihappoa saadaan myös joistain kasvikunnan tuotteista, kuten helokin- ja mustaherukan siemenistä.

Helekutti, onko mielestäsi transrasva hyvää vai pahaa?
 
Helekutti
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:
Miksiköhän joka lähteessä, jonka olen käynyt läpi, kerrotaan kovien rasvojen olevan haitallisia ja pehmeiden hyviä ja Helekutti väittää päinvastoin, ilman mitään faktaa.
Muistithan käydä täällä: http://www.margariinitiedotus.fi/
Puolueetonta faktaa :p
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:
Miksiköhän joka lähteessä, jonka olen käynyt läpi, kerrotaan kovien rasvojen olevan haitallisia ja pehmeiden hyviä ja Helekutti väittää päinvastoin, ilman mitään faktaa.
Muistithan käydä täällä: http://www.margariinitiedotus.fi/
Puolueetonta faktaa :p
Vastaathan noihin ylempiin viesteihin myös.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:
Miksiköhän joka lähteessä, jonka olen käynyt läpi, kerrotaan kovien rasvojen olevan haitallisia ja pehmeiden hyviä ja Helekutti väittää päinvastoin, ilman mitään faktaa.
Muistithan käydä täällä: http://www.margariinitiedotus.fi/
Puolueetonta faktaa :p
Onko transrasva ja kasviöljy sama asia mielestäsi?
 
Helekutti
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:
Miksiköhän joka lähteessä, jonka olen käynyt läpi, kerrotaan kovien rasvojen olevan haitallisia ja pehmeiden hyviä ja Helekutti väittää päinvastoin, ilman mitään faktaa.
Muistithan käydä täällä: http://www.margariinitiedotus.fi/
Puolueetonta faktaa :p
Onko transrasva ja kasviöljy sama asia mielestäsi?
Luuletko että mä alan sulle pitämään täällä jotain kemian lisäopetusta? Ei, ne ei ole sama asia mutta transrasvoja tehdään vain kasviöljyistä. Äläkä edes vedä maidon cla:ta tähän hömppään mukaan. Oliiviöljykysymykseen oon vastannut jo sen verran monta kertaa että älä edes viitsi enää kysyä.
 

Yhteistyössä