v
Ensinnäkin, kirjoitin tähän ketjuun ensi kertaa, ja mihinkään muuhunkaan tälläiseen en ole aiemmin kirjoittanut.Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:Hyvä. Ei mua pidäkään uskoa. Mut ei myöskään pidä uskoa mitään höpö höpö Kuntoplus taikka Painonvartijoiden kaupallisia höpötyksiä. Mut erottaa näistä höpönlöpötyksistä vankka kemian tuntemus mitä ei esim. ravitsemusterapeuteilla juurikaan ole. Taikka sulla. Syy miksi esim. en tehnyt selkoa kolesteroliasiosta yhdessä viestissä on se että lipoproteiinien merkityksen ja rakenteen selvittämiseen tämmöinen tekstiviestityyppinen chattaily veisi noin pari viikkoa. Etkä siltikään sitä ymmärtäisi.Alkuperäinen kirjoittaja v:Sepä se, siksi en uskokkaan sanaakaan sun tietoihisi mitä täällä netissä niin mielellään jaat! Pitäisit vaan suun kiinni kun et oikeasti asiasta mitään tiedä.
Sanot että mä puhun puppua mutta et itse edes vaivaudu lukemaan mitä mä sanon ja tenttaat asioita uudestaan ja uudestaan, eri ketjuissa. Mitäs jos pysyttäisiin tässä ketjussa vain niissä rasvoissa. Syy miksi oliiviöljy ei aiheuta pahoja ongelmia on siinä että se sisältää vähän omega-6 rasvahappoja (verrattuna rypsiin) ja välimerelliseen ruokavalioon kuuluu myös olennaisena osana kala joka tasapainottaa omega-6-3 tasapainoa.
Ja mitä tulee omaan terveydestä huolehtimiseen niin eiköhän se ole kuitenkin niin että se jota oikeasti kiinnostaa niin ei luota sokeasti auktoriteetteihin vaan ottaa itse asioista selvää. Oon huomannut ihmisistä että se on niin kovin helppoa heittää se pallo lääkärille/ravitsemusterapeutille tai vaikka Hanna Partaselle kunhan ei ITSE tarvitse ajatella. Kaikesta halutaan valmiiksi pureskeltua, yksinkertaista tietoa vaikka mikään tieto ei ole yksinkertaista. Ihmisistä on tullut laiskoja.
Toisekseen, sä et vieläkään kykene perustelemaan mitenkään puppupuheitas, on mukamas liian pitkiä ja vaikee selkoisia Onhan se sekin selitys sinänsä.
Mutta kuollaan kuule kaikki rauhassa pois, jokainen vaikka sen takia kun ei kemiaa ymmärrä, joka niin totaalisesti auttaa terveyden hoidossa.