P
parempi taivasalla
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja miksi ei?:Alkuperäinen kirjoittaja parempi taivasalla:Alkuperäinen kirjoittaja yhteiset rahat:Miehelle yleensä jää vain vähän bensarahaa. Jos miehelle joskus jää enemmän, minä muistan kyllä muistuttaa että ei sitten tuhlaa niitä mihinkään, vaan säästää
Minä joka kuukausi kyllä katson miehen palkkanauhan ja lasken kuinka paljon laskuihin menee rahaa. Olen siis aina tietoinen siitä kuinka paljon rahaa miehellänikin on.
Siis, tämä ei oikeasti voi olla totta!
Miksi ei? Kyllä kai minäkin tiedän kuinka paljon miehelle tulee rahaa ja kuinka paljon laskuihin menee... Yhdessä kun asutaan niin on helpompi miettiä minkä verran on rahaa milloinkin käytössä kun tietää kuinka paljon MOLEMMAT tienaa ja kuinka paljon laskuja maksetaan.
Se ei ollutkaan pointti. Kyllä minäkin mieheni palkan tiedän mutta en todellakaan kontrolloi mihin hän sen käyttää vai säästääkö, kunhan osallistuu sovitulla summalla meidän yhteisiin menoihin.
Yhteiselle tilille siirtyy molempien palkasta tietty summa joka kuukausi ja sitä tiliä tutkailemme yhdessä. Molempien omat tilit on sitten omat eikä niihin ole toisella asiaa.
Miksi aikuisen ihmisen rahankäyttöä pitää kontrolloida normaalissa parisuhteessa ellei mitään rahaongelmia ole? Tuntuisi minusta todella alentavalta jos mies kyttäisi tiliotettani ja missä olen pankkikorttiani höylännyt ja minkä verran.