Raamattu ja dinosaurukset

  • Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Juntti:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Mä olen raskaana ollessani ihmetellyt aina kuinka älykkäästi ja viimeistä piirtoa myöten on mietitty kaikki se miten lapsi saa alkunsa, miten taidokkaasti hänen kasvu siellä on suunniteltu ja syntymä.

Jumala on ihmeellinen Kaikkivaltias Jumala! :heart:
Synnyttäessä varmaan huomasit miten ääliömäisesti ihmisen synnytyskanava lapsen päähän verrattuna on suunniteltu. Joskus olet varmaan kuullut kuinka joku ihminen on tukehtunut pullaan? Kuka idiootti suunnittelisi henki- ja ruokatorven saman putken päähän? Olisiko jollakulla insinöörillä työpaikka sen jälkeen tallella kun on suunnitellut tukirakenteen täysin väärään kohtaan painopisteeseen verrattuna? Miksi ihmeessä nisäkkäiden silmässä näköhermo aiheuttaa sokean pisteen? Miten kukaan voi laittaa lisääntymislaitteet ja kuonanpoistovehkeet samaan paikkaan? Kuka pässi suunnittelee ihmisen suuhun niin paljon hampaita ettei ne mahdu leukaan?

Ihminen on kovin kaukana täydellisestä.
niin ja vielä. Synnytys oli elämäni ihanin kokemus ja synnytyskanavani oli juuri sopiva syntyvän lapsen tulla. Ylipäänsä koko ihmisen keho, sen lukemattomat pienet systeemit, jotka toimivat osana kokonaisuutta, ovat aivan vailla vertaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Juntti:
Alkuperäinen kirjoittaja kaunis elämä:
millainen sun sitten pitäisi olla???
Miksi ihmeessä minun (tai ihmisen yleensä) pitäisi olla jotenkin erilainen kuin on? Tarkoitin vain sitä, että jos ihminen on suunniteltu, suunnittelijalta pitäisi ehdottomasti katkoa kynät ja polttaa millimetripaperit, niin totaalisen surkeaa työtä on tullut tehtyä.
niinkö? et ilmeisestikään ole terveydenhoitoalalla ;) . Olen kanssasi aivan toista mieltä.
 
sivusta seuraaja
Juntti, oot mun uusi idoli. Ihanaa kun oot perehtynyt asioihin noin hyvin, voisin lukea sun tekstejäs vaikka kuinka paljon. Tuntuu, että jonkun opuksen oot varmaan jo kirjoittanutkin, järkeviä ajatuksia! Sä oot ihan oikeessa, mut tässä ketjussa sut ja sun ajatukset lynkataan täysin, uskovaiset käy päälle.
 
Isä
Alkuperäinen kirjoittaja kaunis elämä:
mielenkiintoista. Koska musta on paljon tärkeämpää, kuin väitellä kreationismi vs. evoluutio, paneutua pääasioihin? Et vastannut. Minne ajattelet meneväsi kuoleman jälkeen?
Joo mutta miksi itse haluat vaihtaa puheenaihetta? Bakteerien kyvystä adaptoitua muuttuneisiin olosuhteisiin tässä keskusteltiin. Minusta se on merkki evoluutiosta ja evoluutio on minusta Jumalan työkalu hänen luomistyössään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Juntti:
Alkuperäinen kirjoittaja kaunis elämä:
Minne ajattelet meneväsi kuoleman jälkeen?
Et kysynyt minulta, mutta saanko vastata? :)

Takaisin luonnon kiertokulkuun. Minusta ihan nätti ajatus olla osa jotain isompaa kuin yksilö; luontoa.
uskotko sä Jumalaan? Niin, kyllä munkin ruumiilleni varmasti noin sitten lopulta käy, kun täältä lähdetään. Sielu menee kuitenkin taivaaseen :).
 
Juntti
Alkuperäinen kirjoittaja kaunis elämä:
Synnytys oli elämäni ihanin kokemus
Ihan varmasti oli, sitä en missään nimessä ole kieltämässä.

Alkuperäinen kirjoittaja kaunis elämä:
synnytyskanavani oli juuri sopiva syntyvän lapsen tulla.
Mutta tuosta olen täysin eri mieltä. Sinuun ei missään vaiheessa sattunut, sinä et ole kuullut koskaan vaaroista joita synnytykseen liittyy tai miten suurta lapsikuolleisuus on ollut ennen nykyaikaista lääketiedettä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaunis elämä:
Alkuperäinen kirjoittaja Juntti:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Mä olen raskaana ollessani ihmetellyt aina kuinka älykkäästi ja viimeistä piirtoa myöten on mietitty kaikki se miten lapsi saa alkunsa, miten taidokkaasti hänen kasvu siellä on suunniteltu ja syntymä.

Jumala on ihmeellinen Kaikkivaltias Jumala! :heart:
Synnyttäessä varmaan huomasit miten ääliömäisesti ihmisen synnytyskanava lapsen päähän verrattuna on suunniteltu. Joskus olet varmaan kuullut kuinka joku ihminen on tukehtunut pullaan? Kuka idiootti suunnittelisi henki- ja ruokatorven saman putken päähän? Olisiko jollakulla insinöörillä työpaikka sen jälkeen tallella kun on suunnitellut tukirakenteen täysin väärään kohtaan painopisteeseen verrattuna? Miksi ihmeessä nisäkkäiden silmässä näköhermo aiheuttaa sokean pisteen? Miten kukaan voi laittaa lisääntymislaitteet ja kuonanpoistovehkeet samaan paikkaan? Kuka pässi suunnittelee ihmisen suuhun niin paljon hampaita ettei ne mahdu leukaan?

Ihminen on kovin kaukana täydellisestä.
millainen sun sitten pitäisi olla???

Ehkäpä juntilla alkaa tässä vuosien saatossa peräreikä siirtymään sitten selkään oisko se parempi paikka?

No entäpä miksi sinusta näin epätäydellisesti evoluution mukaan on sitten käynyt, sinähän uskot näit?

Mun mielestä kuitenkin on hyvä näin koska Jumala on sen hyväksi nähnyt kun on luonut kaiken tuon mainitsemasi.Ihmisen ei tarvikkaan olla täydellinen:Jumala on!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Isä:
Alkuperäinen kirjoittaja kaunis elämä:
mielenkiintoista. Koska musta on paljon tärkeämpää, kuin väitellä kreationismi vs. evoluutio, paneutua pääasioihin? Et vastannut. Minne ajattelet meneväsi kuoleman jälkeen?
Joo mutta miksi itse haluat vaihtaa puheenaihetta? Bakteerien kyvystä adaptoitua muuttuneisiin olosuhteisiin tässä keskusteltiin. Minusta se on merkki evoluutiosta ja evoluutio on minusta Jumalan työkalu hänen luomistyössään.
ok, mä vastaan tähän niin vastaa sä siihen mun kysymykseen. Deal? Mun mielestäni tuo ei ole osoitus evoluutiosta. Kyse on bakteerin sisällä tapahtuvasta muuntautumisesta uusiin olosuhteisiin. Kyllähän jatkuvasti tulee uusia pöpöjä, mutta ne eivät muutu toiseksi olioksi vai?Bakteeri ei muutu siinä heinäirkaksi, eikä miksikään muuksikaan aikka odotettaisiin 1000 vuotta? Vai mitä sä siitä ajattelet? Kyse ei le nyt siitä evoluutiosta, josta te tietääkseni olitte puhumassa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja kaunis elämä:
Alkuperäinen kirjoittaja Juntti:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Mä olen raskaana ollessani ihmetellyt aina kuinka älykkäästi ja viimeistä piirtoa myöten on mietitty kaikki se miten lapsi saa alkunsa, miten taidokkaasti hänen kasvu siellä on suunniteltu ja syntymä.

Jumala on ihmeellinen Kaikkivaltias Jumala! :heart:
Synnyttäessä varmaan huomasit miten ääliömäisesti ihmisen synnytyskanava lapsen päähän verrattuna on suunniteltu. Joskus olet varmaan kuullut kuinka joku ihminen on tukehtunut pullaan? Kuka idiootti suunnittelisi henki- ja ruokatorven saman putken päähän? Olisiko jollakulla insinöörillä työpaikka sen jälkeen tallella kun on suunnitellut tukirakenteen täysin väärään kohtaan painopisteeseen verrattuna? Miksi ihmeessä nisäkkäiden silmässä näköhermo aiheuttaa sokean pisteen? Miten kukaan voi laittaa lisääntymislaitteet ja kuonanpoistovehkeet samaan paikkaan? Kuka pässi suunnittelee ihmisen suuhun niin paljon hampaita ettei ne mahdu leukaan?

Ihminen on kovin kaukana täydellisestä.
millainen sun sitten pitäisi olla???

Ehkäpä juntilla alkaa tässä vuosien saatossa peräreikä siirtymään sitten selkään oisko se parempi paikka?

No entäpä miksi sinusta näin epätäydellisesti evoluution mukaan on sitten käynyt, sinähän uskot näit?

Mun mielestä kuitenkin on hyvä näin koska Jumala on sen hyväksi nähnyt kun on luonut kaiken tuon mainitsemasi.Ihmisen ei tarvikkaan olla täydellinen:Jumala on!
:LOL: nyt kyllä repesin, sori!!!
 
Juntti
Alkuperäinen kirjoittaja kaunis elämä:
niinkö? et ilmeisestikään ole terveydenhoitoalalla ;) . Olen kanssasi aivan toista mieltä.
No en ole en. Mutta sinusta on fiksua suunnitella henkitorvi ja ruokatorvi samaan paikkaan? Sinusta on järkevää, että pienenpieni pala ruokaa voi tukkia henkitorven niin että ihminen tukehtuu? Eikö olisi suunnitteluvaiheessa vähän järkevämpää laittaa putket vaikka eri aukkojen päihin?

Miksi ihmeessä selkäranka on kiinnittynyt lantion takaosaan, kuten nelijalkaisilla eläimillä? Miksei se ole keskellä lantiota, jolloin ihminen sopisi paljon paremmin pystyssäkävelyyn? Nyt miljoonat ihmiset kärsii selkäkivuista, ihan vaan typerän suunnittelijan, tai evoluution takia.

Kuka ääliö pistää näköhermon silmämunan taakse, niin että jokaisella nisäkkäällä on sokea piste?!

Ei edelleenkään kuulosta kovin viisaalta suunnittelijalta, ellei sitten jumalallakin ole vanhemmiten tarvetta silmälaseille.
 
Isä
Alkuperäinen kirjoittaja kaunis elämä:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä:
Alkuperäinen kirjoittaja kaunis elämä:
mielenkiintoista. Koska musta on paljon tärkeämpää, kuin väitellä kreationismi vs. evoluutio, paneutua pääasioihin? Et vastannut. Minne ajattelet meneväsi kuoleman jälkeen?
Joo mutta miksi itse haluat vaihtaa puheenaihetta? Bakteerien kyvystä adaptoitua muuttuneisiin olosuhteisiin tässä keskusteltiin. Minusta se on merkki evoluutiosta ja evoluutio on minusta Jumalan työkalu hänen luomistyössään.
ok, mä vastaan tähän niin vastaa sä siihen mun kysymykseen. Deal? Mun mielestäni tuo ei ole osoitus evoluutiosta. Kyse on bakteerin sisällä tapahtuvasta muuntautumisesta uusiin olosuhteisiin. Kyllähän jatkuvasti tulee uusia pöpöjä, mutta ne eivät muutu toiseksi olioksi vai?Bakteeri ei muutu siinä heinäirkaksi, eikä miksikään muuksikaan aikka odotettaisiin 1000 vuotta? Vai mitä sä siitä ajattelet? Kyse ei le nyt siitä evoluutiosta, josta te tietääkseni olitte puhumassa?
No deal. Miksei nuo "uudet pöpöt" voi muuttua toisiksi olioiksi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isä:
Alkuperäinen kirjoittaja kaunis elämä:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä:
Alkuperäinen kirjoittaja kaunis elämä:
mielenkiintoista. Koska musta on paljon tärkeämpää, kuin väitellä kreationismi vs. evoluutio, paneutua pääasioihin? Et vastannut. Minne ajattelet meneväsi kuoleman jälkeen?
Joo mutta miksi itse haluat vaihtaa puheenaihetta? Bakteerien kyvystä adaptoitua muuttuneisiin olosuhteisiin tässä keskusteltiin. Minusta se on merkki evoluutiosta ja evoluutio on minusta Jumalan työkalu hänen luomistyössään.
ok, mä vastaan tähän niin vastaa sä siihen mun kysymykseen. Deal? Mun mielestäni tuo ei ole osoitus evoluutiosta. Kyse on bakteerin sisällä tapahtuvasta muuntautumisesta uusiin olosuhteisiin. Kyllähän jatkuvasti tulee uusia pöpöjä, mutta ne eivät muutu toiseksi olioksi vai?Bakteeri ei muutu siinä heinäirkaksi, eikä miksikään muuksikaan aikka odotettaisiin 1000 vuotta? Vai mitä sä siitä ajattelet? Kyse ei le nyt siitä evoluutiosta, josta te tietääkseni olitte puhumassa?
No deal. Miksei nuo "uudet pöpöt" voi muuttua toisiksi olioiksi?
niin, junttihan perusteli omaa kantaansa, että voimme seurata reaaliajassa, kun uudet sukupolvet tulevat ja menevät. ovatko nämä reaalipöpöt muuttuneet toisiksi olioiksi?
 
Juntti
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Ehkäpä juntilla alkaa tässä vuosien saatossa peräreikä siirtymään sitten selkään oisko se parempi paikka?
Just.... Nokkelaa. Tulihan tuota odotettuakin, argumentum ad hominem.

Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
No entäpä miksi sinusta näin epätäydellisesti evoluution mukaan on sitten käynyt, sinähän uskot näit?
Koska evoluutiolla ei ole suuntaa eikä tähtäintä jotain kohti. Mistä ihmeestä me voisimme tietää, vaikka parin miljoonan vuoden päästä maapallolla mönkii ihmisistä polveutuva ötökkä, jolla se persereikä on selässä, tai virtsaputki nykyisen navan kohdalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Mun mielestä kuitenkin on hyvä näin koska Jumala on sen hyväksi nähnyt kun on luonut kaiken tuon mainitsemasi.Ihmisen ei tarvikkaan olla täydellinen:Jumala on!
Ihminen ei ollutkaan jumalan kuva? Jumala on täydellinen ja silti tekee noin alokasmaisia virheitä...
 
teekkari
Alkuperäinen kirjoittaja teekkari:
Kuitenkin on itselleni selkeästi miellyttävämpää ja loogisempaa uskoa, että minut ja meidät kaikki on luonut itseämme selkeästi älykkäämpi olento, joka on kaiken lisäksi ilmoittanut tästä meille.
Alkuperäinen kirjoittaja Juntti:
Sinusta mitään uutta ei voi syntyä luonnonlakien perusteella, mutta silti on loogista ajatella että on olemassa jokin, joka on aina vain ollut, joka tulee aina olemaan, ei ole tullut mistään, on joka paikassa, ei ole missään, kuulee ja näkee kaiken, joka on kiinnostunut kaikesta, jolla on erityinen lista asioista joita ei saa tehdä, muuten pistää tekijän ikuiseen kärsimykseen, mutta jos tottelee käskyjä niin antaa iankaikkisen elämän....

Missä kohdassa se logiikka oli?


Tässä on upea viesti Juntilta, joka kiteyttää meikäläisen pointin tässä keskustelussa! Ja haluan todeta iloiten tässä että minä olen (oletettavasti) tässä keskustelussa se ahdasmielinen!!!

Kuitenkaan käskyjä tottelemalla meistä ei täällä kukaan pelastusta ansaitse, tie kulkee vain Jeesuksen sovitustyön kautta!


Alkuperäinen kirjoittaja kaunis elämä:
niin, se onkin niin, ettei ihminen koskaan voi ymmärtää kaikkea, ei edes osaa. Ja se onkin ihmisen osa. Mutta minun mielestäni ei ole mitään epäloogisuutta siinä, että Jumala on luonut kaiken ja Hän on aina ollut ja tulee olemaan. Toki on olemassa luonnon lait, kuten juuri mainitsemasi painovoima, joiden mukaan tämä maailma toimii ja pyörii. Mutta sekin on osoitus Luojan suuresta viisaudesta.
Hyvä tytöt kun pidätte lipun korkealla täällä!!! Meikäläinen peesaa, ja toteaa että Jumalan Sana (a.k.a. Jeesus ks. Joh.1.1) pitää maailmaamme koossa kunnes taivaat ja maa kääritään kokoon kuin vaate.

 
asdfasdf
Alkuperäinen kirjoittaja kaunis elämä:
Alkuperäinen kirjoittaja asdfasdfa:
Mua ottaa sydämestä. Ihan sivuhuomautus ja off topic.
voi mikä sulla on?
Tämä keskustelu on ehkä hulvattomin pitkiin aikoihin ja samalla jollain perustavanlaatuisella tavalla pelottava. Ei siinä, taustalla seurailen. En aio lähteä mukaan. Mielenkiintoisia kommentteja ja perusteluja puolin jos toisin. Turhaahan tämä väittely on... tavallaan. Päivän päätteeksi kreationistit taputtavat itseään selkään kuvitellen voittaneensa ja evolutionistit hakkaavat päätään seinään, kun mikään mitä he sanovat ei tule menemään perille, IKINÄ.

siirtyy taka-alalle tökkimään napatyräänsä, yhtä jumalan suurista virheistä, joka saattaa johtua juuri tästä pystyasennosta*
 
Alkuperäinen kirjoittaja Juntti:
Alkuperäinen kirjoittaja kaunis elämä:
niinkö? et ilmeisestikään ole terveydenhoitoalalla ;) . Olen kanssasi aivan toista mieltä.
No en ole en. Mutta sinusta on fiksua suunnitella henkitorvi ja ruokatorvi samaan paikkaan? Sinusta on järkevää, että pienenpieni pala ruokaa voi tukkia henkitorven niin että ihminen tukehtuu? Eikö olisi suunnitteluvaiheessa vähän järkevämpää laittaa putket vaikka eri aukkojen päihin?

Miksi ihmeessä selkäranka on kiinnittynyt lantion takaosaan, kuten nelijalkaisilla eläimillä? Miksei se ole keskellä lantiota, jolloin ihminen sopisi paljon paremmin pystyssäkävelyyn? Nyt miljoonat ihmiset kärsii selkäkivuista, ihan vaan typerän suunnittelijan, tai evoluution takia.

Kuka ääliö pistää näköhermon silmämunan taakse, niin että jokaisella nisäkkäällä on sokea piste?!

Ei edelleenkään kuulosta kovin viisaalta suunnittelijalta, ellei sitten jumalallakin ole vanhemmiten tarvetta silmälaseille.
no, sitten kun katsotaan toista puolta. ihmiselimistöä ja sen toimintaa. haeppa vaikka anatomian ja fysiologia kirja ja ala lukemaan sieltä, keuhkojen ja sydämen toimintaa, munuaisten toimintaa, aldosteroni-angiotensiini-reniini-järjestelmää, veren viskositeettia jne...kyllä riittää ihmettelemistä.
 
päätön
no nyt päästiinki asiaan. en usko mihinkään, evoluutioon tai jumalaan/liin.
jos mulle joku todelliseksi todistaa jonkun jumalan niin, mikä ettei uskonhan minä. sama ton evoluution kanssa.
mutta mites te uskovat, nyrjähtääkö järki, murtuuko maailma, jos tuleekin päivä että huomaatte olleenne väärässä ???
kuoleman jälkeen mä olen haudassa tai tuhkana jossain. se on tämän hetken vakaa käsitys...
 
Juntti
Alkuperäinen kirjoittaja kaunis elämä:
niin, junttihan perusteli omaa kantaansa, että voimme seurata reaaliajassa, kun uudet sukupolvet tulevat ja menevät. ovatko nämä reaalipöpöt muuttuneet toisiksi olioiksi?
Jos käytät samoja termejä kuin ammattibiologit, lajiutumista on havaittu monet monet kerrat, ihan luonnossa ja "ylemmilläkin" eliöillä kuin vain bakteereilla ja viruksilla. Eri lajillahan tarkoitetaan yleensä sitä, että kaksi yksilöä ei pysty enää tuottamaan lisääntymiskykyisiä jälkeläisiä.
 
Isä
Nyt mä luovutan ja menen tutimaan. Homma meni näemmä siihen, että minä kysyn että mikseivät voi muuttua ja saan vastaukseksi, että ovatko ne muuttuneet. Tuolla logiikalla minun pitäisi sanoa, että todista etteivät ole muuttuneet. Ja päästiin näppärästi umpikujaan pyörimään ympyrää.

Kauhean kamala punainen vaate tämä "evoluutio" tuntuu olevan joillekuille. Ikäänkuin siihen uskomalla ei voisi uskoa Jumalaan. Että evoluutio ja Jumala on kaksi toisensa poissulkevaa vaihtoehtoa, jotka eivät voi olla olemassa samaan aikaan - eli jos uskot evoluutioon niin olet joko täysin oikeassa tai täysin väärässä. Ja samma på svenska eli toisinpäin.

Minusta evoluutio on vain Jumalan työkalu hänen luomistyössään. Mitenkään ristiriidassa tuo ajatus ei ole Raamatun kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hömmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Aniida:
TIEDÄTTEKÖ MUUTEN, TÄLLÄSELLE AGNOSTIKOLLE JA PERUSPAKANALLE TÄÄ KETJU ON SILKKAA HUPIA. MIELETÖNTÄ JA ÄLYTTÖMÄN MIELENKIINTOISTA ETTÄ IHMISET VAAN USKOO TÄYSIN JOHONKIN, SIIS IHAN PYYTETTÖMÄSTI. MULLA ON KERRANKIN HAUSKAA.
PEESI!!!!
Ottakaapas nyt ensin selvää mikä pakana on ennen kuin julistaudutte sellaisiksi. Nuo kaksi ovat "aika" kaukana toisistaan...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pakana
Sen verran pitää korjata että peesasin vain tuota hauskanpitoa.Itse en kyllä usko kuin itseeni.
 

Yhteistyössä