Alkuperäinen kirjoittaja teekkari:
Kuitenkin on itselleni selkeästi miellyttävämpää ja loogisempaa uskoa, että minut ja meidät kaikki on luonut itseämme selkeästi älykkäämpi olento, joka on kaiken lisäksi ilmoittanut tästä meille.
Alkuperäinen kirjoittaja Juntti:
Sinusta mitään uutta ei voi syntyä luonnonlakien perusteella, mutta silti on loogista ajatella että on olemassa jokin, joka on aina vain ollut, joka tulee aina olemaan, ei ole tullut mistään, on joka paikassa, ei ole missään, kuulee ja näkee kaiken, joka on kiinnostunut kaikesta, jolla on erityinen lista asioista joita ei saa tehdä, muuten pistää tekijän ikuiseen kärsimykseen, mutta jos tottelee käskyjä niin antaa iankaikkisen elämän....
Missä kohdassa se logiikka oli?
Tässä on upea viesti Juntilta, joka kiteyttää meikäläisen pointin tässä keskustelussa! Ja haluan todeta iloiten tässä että minä olen (oletettavasti) tässä keskustelussa se ahdasmielinen!!!
Kuitenkaan käskyjä tottelemalla meistä ei täällä kukaan pelastusta ansaitse, tie kulkee vain Jeesuksen sovitustyön kautta!
Alkuperäinen kirjoittaja kaunis elämä:
niin, se onkin niin, ettei ihminen koskaan voi ymmärtää kaikkea, ei edes osaa. Ja se onkin ihmisen osa. Mutta minun mielestäni ei ole mitään epäloogisuutta siinä, että Jumala on luonut kaiken ja Hän on aina ollut ja tulee olemaan. Toki on olemassa luonnon lait, kuten juuri mainitsemasi painovoima, joiden mukaan tämä maailma toimii ja pyörii. Mutta sekin on osoitus Luojan suuresta viisaudesta.
Hyvä tytöt kun pidätte lipun korkealla täällä!!! Meikäläinen peesaa, ja toteaa että Jumalan Sana (a.k.a. Jeesus ks. Joh.1.1) pitää maailmaamme koossa kunnes taivaat ja maa kääritään kokoon kuin vaate.