Raakuuksilla mässäilevät elokuvat...

Rähinä-Reetta

Aktiivinen jäsen
23.07.2012
7 951
1
36
Nämä kaikki Hostelit sun muut vastaavat.
Mitä viihdyttävää nissä on? Ja kun niitä tehdään niin paljon, kaikki samantapaisia... Mua lähinnä kuvottaa ja tulen jotenkin surulliseksi.
Ellei ne sitten ole jotenkin niin typeriä, että se naurattaa.

Nam. Joskus niitä on kiva katsoa. On vähän kuin olis vuoristoradassa...jännää mutta itse turvassa :D. Jotkut menee niiin övereiksi ettei voi kun nauraa. Joidenkin kohdalla ajattelee, että miten jollain voi olla NOIN sairas mielikuvitus että edes keksii tuollaisia (Saw:eissa esim jotkut avaimien kaivamiset simästä yms.).

Mielummin katson likan kanssa vaikka Dark Shadowsia tai muita vastaavia. :D

No yksi "mutanttizombiejuttu" minkä näin oli hauska, nimi on unohtunut, vähän Tarantinomainen, en tiedä onko hänellä jotain tekemistä sen kanssa. Mutta se oli jotenkin sarjakuvamaisuudessaan tyylikäs. :)

Viimeksi muokattu:
Mä olen noita saw -leffoja katsellut pari. Eli siis ollut silmät kiinni yli puolet ajasta , ja sit kuitenkin nähnyt painajaisia monta kuukautta jälkikäteen.. Ennen tykkäsin katsoa kauhuleffoja, enää en niitäkään. Enkä varsinkaan noita tommosia aivan älyttömiä , kuten saw, .. niitä en enää katso. Kyllähän niitä kattoessa miettii, että minkälainen sekopää noitakin juttuja keksii ja minkä takia?

Mä olen noita saw -leffoja katsellut pari. Eli siis ollut silmät kiinni yli puolet ajasta , ja sit kuitenkin nähnyt painajaisia monta kuukautta jälkikäteen.. Ennen tykkäsin katsoa kauhuleffoja, enää en niitäkään. Enkä varsinkaan noita tommosia aivan älyttömiä , kuten saw, .. niitä en enää katso. Kyllähän niitä kattoessa miettii, että minkälainen sekopää noitakin juttuja keksii ja minkä takia?

Hmm.. Tykkäsit katsoa kauhuleffoja, mutta ihmettelet miksi kauhuleffoja tehdään? Kauhua tehdään samasta syystä kuin komediaakin.

Sawit, hostellit jne ällöttää ja ahdistaa mua. En halua katsoa koska voisin pahoin, näkisin painajaisia niistä. Sitten on kans joku ikivanha väkivalta leffa jossa joku tutkimusryhmä päätyy kannibaaliheimon luo. Siis hyi saatana, kaverin luona näin sen leffan kannen ja se riitti mulle siitä.

MUTTA

Machete oli minusta todella viihdyttävä. Siinä oltiin vedetty huumorilla niin överiksi koko juttu megabeibien ja aseiden kera. Se oli oikeasti hauska leffa :D

Splatter/gore on kauhuelokuvan alagenre, jolla on oma estetiikkansa ja tematiikkansa l. tarinankerronnan keinonsa. Hostel on ylväs genren edustaja, kun taas vaikkapa Saw-sarja on ekan osan jälkeen silkkaa mainstream-kuraa. Leffoista saa enemmän irti, jos tuntee genrekonventiota edes pintapuolisesti; toki jos ei nappaa, ni sitten ei.

Hmm.. Tykkäsit katsoa kauhuleffoja, mutta ihmettelet miksi kauhuleffoja tehdään? Kauhua tehdään samasta syystä kuin komediaakin

Niin, tykkäsin ennen katsoa kauhuelokuvia. Siitäkin huolimatta ihmettelen , kuinka ja kuka keksii jutut noihin älyttömiin SPLATTEREIHIN. Mulle kauhuelokuva ja just joku sawn suolestaminen on 2 eri asiaa.

Hmm.. Tykkäsit katsoa kauhuleffoja, mutta ihmettelet miksi kauhuleffoja tehdään? Kauhua tehdään samasta syystä kuin komediaakin

Niin, tykkäsin ennen katsoa kauhuelokuvia. Siitäkin huolimatta ihmettelen , kuinka ja kuka keksii jutut noihin älyttömiin SPLATTEREIHIN. Mulle kauhuelokuva ja just joku sawn suolestaminen on 2 eri asiaa.

Joo musta kanssa on eri asia, mutten voi katsoa kauhuakaan. :D

MV5BMTI0NDQ5MTM2MV5BMl5BanBnXkFtZTcwOTIwMjk2MQ@@._V1._SY317_CR12,0,214,317_.jpg

Täähän se olikin. Ja kyllähän sen Tarantinoksi tunnisti, en tiennyt katsoessani kun vahingossa käänsin kanavalle. :) *Tarantinofani* :)

Splatter ja gore leffat mässäilevät verellä, sisäelimillä, irtoraajoilla jne, mutta genrenä ne silti ovat kauhua. Itse en nyt mitenkään suosi gore/splatter leffoja, mutta Sawit, Hostelit, Final Destinationit ym. olen nähnyt. Tykkään katsoa paljon leffoja, myös kauhua.

Tehdäänhän sitä komedioitakin, joissa "väkisellä" väännetään "hauskaa", joka ei sitten kolahdakkaan kaikille. Gore/splattereissä on vähän samaa, että vanhat jutut ei enää toimi, on pakko keksiä uusia tapoja repiä raajoja irti. Gore ei sovi kaikille ja onhan ne aivan erilaista kauhua kuin esimerkiksi elokuva nimeltä 1408, joka oli hyvä kauhuleffa :)

Splatter/gore on kauhuelokuvan alagenre, jolla on oma estetiikkansa ja tematiikkansa l. tarinankerronnan keinonsa. Hostel on ylväs genren edustaja, kun taas vaikkapa Saw-sarja on ekan osan jälkeen silkkaa mainstream-kuraa. Leffoista saa enemmän irti, jos tuntee genrekonventiota edes pintapuolisesti; toki jos ei nappaa, ni sitten ei.

Mä olen aika totaalisen ei nappaa-ei kykene -linjoilla, joten olen tyystin ummikko genren hienouksien suhteen. Osaisitko avata hieman tuota estetiikkaa ja tematiikkaa? Tai sitten vinkata/linkata eteenpäin jonnekin? Alkoi kiinnostaa, mistä sitä jää paitsi.

Mä en oikein fanita sitä, että periaatteessa koko elokuva perustuu siihen että kidutetaan ihmisiä. Niitähän on paljon, "muutama nuori ajaa vähän vikatielle jossain erämaassa ja joutuu jonkun mielipuolitappajan vangiksi" tmv.

"Liftari" aikoinaan oli sentäs hyvä, eikä siinä edes näytetty niin paljon kaikkea. Kunnon näyttelijätkin.

Viimeksi muokattu:
Minäkään en jaksa katsoa sellaisia silpomiskauhuja. Olen suuri trilleri- ja kauhuleffojen ystävä. Mutta hyvän elokuvasta tekee tunnelma, ei veri. Sellaiset raa'at elokuvat on vaan tyhmiä, mitäänsanomattomia.

... Tästä en ole edes traileria katsonut, mutta tuli mieleen tuo "maailman sairain elokuva" - the human centipede.
Miks kukaan haluaa ees kattoo maailman sairanta elokuvaa?

Minäkään en jaksa katsoa sellaisia silpomiskauhuja. Olen suuri trilleri- ja kauhuleffojen ystävä. Mutta hyvän elokuvasta tekee tunnelma, ei veri. Sellaiset raa'at elokuvat on vaan tyhmiä, mitäänsanomattomia.

Parhaimmillaan gore leffa toimii myös tunnelmalla. Luodaan ahdistava tunnelma ja vasta sitten vedetään silmät irti päästä. Splatter on vähän erilaista, mustalla huumorilla maustettua. Huonoimmillaan gore/splatter on surkeaa muovisia irtoraajoja ja ketsuppia. Ketsupit kuuluu makaroniruokiin :)

Mä olen aika totaalisen ei nappaa-ei kykene -linjoilla, joten olen tyystin ummikko genren hienouksien suhteen. Osaisitko avata hieman tuota estetiikkaa ja tematiikkaa? Tai sitten vinkata/linkata eteenpäin jonnekin? Alkoi kiinnostaa, mistä sitä jää paitsi.

Mielelläni -- siitä saisi rattoisan iltapäivän ;) -- mutta valitettavasti on vähän kiire. Alkuun pääsee jo ihan tällä wikipedian kattavalla esityksellä aiheesta (sori, jos linkit ei aukea suoraan)
Kauhuelokuva – Wikipedia

Valistuneiden fanien näkökulmia (tsekkaa erityisesti blogit)
FANGORIA® is America's Horror Magazine for Horror Movie Reviews, Horror News, Horror DVD Reviews, Horror Trailers, Horror Interviews and More

Tässä vielä linkki erääseen listaukseen elokuvista, joista harrastuksen voi aloittaa
Horror Movie Beginner's Shelf | Best-Horror-Movies.com

Hei, tästähän pitäisi tehdä palstaprojekti! xD Anyway, turvallista matkaa!

Mielelläni -- siitä saisi rattoisan iltapäivän ;) -- mutta valitettavasti on vähän kiire. Alkuun pääsee jo ihan tällä wikipedian kattavalla esityksellä aiheesta (sori, jos linkit ei aukea suoraan)
Kauhuelokuva – Wikipedia

FANGORIA® is America's Horror Magazine for Horror Movie Reviews, Horror News, Horror DVD Reviews, Horror Trailers, Horror Interviews and More

Tässä vielä linkki erääseen listaukseen elokuvista, joista harrastuksen voi aloittaa

Mahtavaa, kiitos. :) Tässäpä projektia mullekin.

Kauhuelokuva – Wikipedia

Onhan tuollainen asiantuntemus ihan ihailtavaa. :)

Yhteistyössä