Tekeekö tämmönen mies itsensä naurettavaksi? facebookista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lirkunlärkyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mies";29341350]Itse asiassa tuo näkemys on sellainen, josta W itsekin luopui myöhemmin :)[/QUOTE]
Tekeekö se näkemyksestä jollakin tavalla huonomman? Ah, millaisia auktoriteettiuskoisia tuuliviirejä nuo "miehet" ovatkaan... :D :D :D

Jos ap olisi mies ja hänen nelikymppinen puumavaimonsa pilke silmäkulmassa kommentoimassa nuorille armeijaikäisille jätkille "mitäs muru", "jos vähän nuorempi olisin...pääsiskö viereen sänkyyn ;)", "ihanat muskelit".

Olisin jo tuossa vaiheessa pistämässä naista hoitoon tai vähän kolkuttamaan aivokoppaa, että yritätkö tässä hyväksikäyttää nuoria kokemattomia sällejä, jotka saattavat suostuakin jos oman ikäisten iskeminen ei oikein suju. Vähän niinkun pillua kun ei muuten saa. Omasta mielestäni hyväksikäyttöä koska noin iäkäs nainen ei ole mielestäni tervettä ja parasta seksiseuraa noin nuorelle. Ihan vaikka aivotoiminnan kannalta. Luulisin ainakin itse jolain lailla traumatisoituneeni jos neitsyyteni olisi vaikka mennyt viemään nelikymppinen mies jonka kanssa olen suostunut seksiin lähinnä siksi etten ole osannut kieltäytyä kun on ollut vähän huono itsetunto ja joku joka edes imartelee ja kehuu kauniiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29341281:
:laugh: Mutta kas kas, kun se olet sinä, joka sitä ideologiaa olet änkemässä ihan joka paikkaan. Puhuttiin sitten Facebookista tai siivoamisesta.

Niin, änkeän sitä siksi, koska monet suomalaiset naiset käyttävät ideologiaa lyömäaseena miehiä vastaan ja identiteettinsä tueksi, vaikka heidän oma ymmärryksensä esimerkiksi vallasta on pääsääntönä kovin suppea ja yksinkertainen.

Ehkä toivoisin, että nainen ajattelisi enemmän mutta ilman että luopuisi pehmeistä elementeistään. Minulla ei olisi mitään sitä vastaan. Mutta mieheyden liika dominanssi on itselleni ikävää naisessa. Kyse on jatkumosta.

[QUOTE="mies";29341386]No tuossa tarkoitin, että canthilaisen ideologian osuus kasvaa liian isoksi tapauksessa, jossa naista ei kauneus kiinnosta. Canthin metafysiikka oli esteettisyydelle vastakkaista, materialistista ja työläiskeskeistä. Tämäkin on hankala asia avattavaksi, tiedän. Sanotaan että luovuus, taide, ideat ja vastaavat eivät olleet C:n mieleen (toisin kuin esim. ranskalaiselle Madame de Staëlille 1800-luvun alussa) vaan toiminta ja konkretia, naisen huomattava samankaltaisuus miehen kanssa.

Suomessa ei tietääkseni missään ole saatavilla Canth-kritiikkiä, joten ymmärrän, että asia on monelle outo.[/QUOTE]

No niin. Aukesi ihan eri tavalla. Eihän se ollut niin vaikeaa, eihän? Sitten seuraavaksi voisit avata vähän, mikä tuossa canthilaisuudessa sinusta menee mönkään, vai onko sekin vain omaa mieltymystä?

[QUOTE="mies";29341386]No tuossa tarkoitin, että canthilaisen ideologian osuus kasvaa liian isoksi tapauksessa, jossa naista ei kauneus kiinnosta. Canthin metafysiikka oli esteettisyydelle vastakkaista, materialistista ja työläiskeskeistä. Tämäkin on hankala asia avattavaksi, tiedän. Sanotaan että luovuus, taide, ideat ja vastaavat eivät olleet C:n mieleen (toisin kuin esim. ranskalaiselle Madame de Staëlille 1800-luvun alussa) vaan toiminta ja konkretia, naisen huomattava samankaltaisuus miehen kanssa.

Suomessa ei tietääkseni missään ole saatavilla Canth-kritiikkiä, joten ymmärrän, että asia on monelle outo.[/QUOTE]
Ymmätkö, että Canth eli todellisessa elämässä eikä hän kehitellyt ideologioitaan peilaten omaa naamaansa, koska muutakaan elämää ei ole.

[QUOTE="mies";29341386]No tuossa tarkoitin, että canthilaisen ideologian osuus kasvaa liian isoksi tapauksessa, jossa naista ei kauneus kiinnosta. -- Suomessa ei tietääkseni missään ole saatavilla Canth-kritiikkiä, joten ymmärrän, että asia on monelle outo.[/QUOTE]
Uskosi suomalaisten (naisten) joukkoideologiseen canthilaisuuteen on suorastaan liikuttava, vallankin kun tuolla aiemmin pidit kovin työläänä selittää täällä meille tyhmille edes pääpiirteitä Canthin teeseistä - että me ihan naisissa olemme perehtyneet syvällisesti hänen ajatuksiinsa ja niitä nyt uskolliseti toteutamme. :P

• Tykkää
Reactions: ansarikukka
[QUOTE="mies";29341421]Niin, änkeän sitä siksi, koska monet suomalaiset naiset käyttävät ideologiaa lyömäaseena miehiä vastaan ja identiteettinsä tueksi, vaikka heidän oma ymmärryksensä esimerkiksi vallasta on pääsääntönä kovin suppea ja yksinkertainen.

Ehkä toivoisin, että nainen ajattelisi enemmän mutta ilman että luopuisi pehmeistä elementeistään. Minulla ei olisi mitään sitä vastaan. Mutta mieheyden liika dominanssi on itselleni ikävää naisessa. Kyse on jatkumosta.[/QUOTE]

Vastakkainen sinun mielipiteesi kanssa. Kyse ei ole feminismistä mitä yrität vakuuttaa, vaan nimenomaan omista mieltymyksistäsi. Feminismi hyväksyy niin vahvan naisen kuin perinteisen. Samoin kuin pehmeän miehen. Kuten astrolabe sanoi, sukupuolitutkimus antaa laajat raamit olla oma itsensä.

[QUOTE="mies";29341421]Niin, änkeän sitä siksi, koska monet suomalaiset naiset käyttävät ideologiaa lyömäaseena miehiä vastaan ja identiteettinsä tueksi, vaikka heidän oma ymmärryksensä esimerkiksi vallasta on pääsääntönä kovin suppea ja yksinkertainen.

Ehkä toivoisin, että nainen ajattelisi enemmän mutta ilman että luopuisi pehmeistä elementeistään. Minulla ei olisi mitään sitä vastaan. Mutta mieheyden liika dominanssi on itselleni ikävää naisessa. Kyse on jatkumosta.[/QUOTE]

Kuka on käyttänyt ideologiaa lyömäaseena? Et siis vieläkään tajunnut, etteivät nämä asiat ole lähtöisin ideologioista, vaan ihan omista tuntemuksista. Ihmiset, myös suomalaiset naiset ovat erilaisia, ajattelevat eri tavoin, käyttäytyvät eri tavalla, vaikka samojen ideologioiden altistuksessa eletäänkin.

Ja miten ymmärrys vallasta on suppea? Jos puhut vallankäytöstä parisuhteessa, niin tuollahan jo todettiin, että sama pätee ihan molempiin sukupuoliin.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29341370:
Niin missähän olet asiaa sivunnut? Jos ei taas lasketa sitä omaa mieltymystäsi perustotuudeksi.

Muutama sivua aiemmin, missä puhuin savijaloilla seisovasta jättiläisestä ym.

Ja tuo keskimmäinen kappale taas sotii tuota omaa asennettasi vastaan. Kaikki yrittävät sinulle jankuttaa, ettei feminismi ole ihan kaiken takana

Ei tietenkään ole.

ja naiset eivät yritä olla miesmäisiä, jos toimivat ei-söpösti. Sinä sen sijaan olet tässäkin ketjussa ainoa, joka näkee feminismin miesmäisyyden voittona (=naiset haluavat olla mieluummin miehiä).

Tästä kyllä sanoisin, että vaikka yritys ei ole aina tietoista (se ei ole kovin olennaista, jos tunnet esim. strukturalismia), naisten ja miesten välinen ero on Suomessa kaventunut todella pieneksi verrattuna muihin maihin yleisesti.

[QUOTE="nainen";29341408]Tekeekö se näkemyksestä jollakin tavalla huonomman? Ah, millaisia auktoriteettiuskoisia tuuliviirejä nuo "miehet" ovatkaan... :D :D :D[/QUOTE]

Jos tuntisit Wittgensteinin tuota suuntausta, huomaisit, ettei se oikein "onnaa" tähän yhteyteen :)

[QUOTE="mies";29341438]No vilkaise vaikka tuo Bn kirja.[/QUOTE]

Anteeksi vain, mutta minulla ei ole sitä nyt tässä. Eli et pysty referoimaan?

Minun käsitykseni hyvästä keskustelusta ei ole se, että vuorotellen lyödään pöytään eri tyyppien nimiä. :D Minäkin voisin heittää tähän vaikka Taylorin, Keynesin ja Malthusin. Tosin ne eivät millään tavalla liity aiheeseen, mutta voisin minä jonkinlaisen aasinsillan vääntää, niin kuin sinäkin aina teet.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29341423:
No niin. Aukesi ihan eri tavalla. Eihän se ollut niin vaikeaa, eihän? Sitten seuraavaksi voisit avata vähän, mikä tuossa canthilaisuudessa sinusta menee mönkään, vai onko sekin vain omaa mieltymystä?

:) No joo, pitää vähän availla. Mut hyvin säästeliäs yleensä olen asiantuntemukseni jaosta tällaisilla keskustelupalstoilla.

No tuohon jatkokysymykseen tarjoaa se esteettinen feminismi, esimerkiksi, _vaihtoehdon_, jonka keinoin Canthin "materialistinen feminismi" asettuu ehkä kyseenalaisempaan valoon. Mun tavoite on ollut saada näkemään, että canthilainen tapa olla feministi ei tod. ole ainoa oikea tapa. Mut kyse on lähinnä periaatteellisuudesta. Mun tavoite EI ole ollut argumentoida jonkin toisen mallin puolesta VAAN yleisellä tasolla saada ihmiset kriittisiksi omista tiedonlähteistään ja uskomuksistaan.

[QUOTE="nainen";29341449]Uskosi suomalaisten (naisten) joukkoideologiseen canthilaisuuteen on suorastaan liikuttava, vallankin kun tuolla aiemmin pidit kovin työläänä selittää täällä meille tyhmille edes pääpiirteitä Canthin teeseistä - että me ihan naisissa olemme perehtyneet syvällisesti hänen ajatuksiinsa ja niitä nyt uskolliseti toteutamme. :P[/QUOTE]

No, ajatukset ovat polyvalentteja. :)

[QUOTE="mies";29341481]Jos tuntisit Wittgensteinin tuota suuntausta, huomaisit, ettei se oikein "onnaa" tähän yhteyteen :)[/QUOTE]
Ei niin, veisihän se sinulta täysin mahdollisuuden heitellä hämäriä, koukeroisia kommentteja suuntaan ja toiseen ilman, että oikeasti sanot mitään. :)

Mutta nyt lopetan, ennen kuin joudun sisällyttämään itsenikin kategoriaan, johon olen sinut luokitellut (= tyhjät tynnyrit kolisevat eniten). :D

[QUOTE="mies";29341007]Olet itse asiassa väärässä molemmissa näkemyksissäsi. Auktoriteettiin vetoaminen ei ole intrinsisesti argumentaatiovirhe, koska eri aloilla on eri asiantuntijat. Jos rinnastat asiantuntijuuden mielipiteeseen, en oikein ymmärrä, mitä teet koko keskustelussa, jossa tätä lähtökohtaa ei jaeta. Kreationistillekin evoluutio on pelkkä teoria.

Lisäksi tämä foorumi ei ole sellainen, jossa käydään akateemista keskustelua - ainakaan minä en sitä käy. Jokainen tehköön itse kotiläksynsä.

En nyt tiedä millä alalla olet, mutta jotta voisit puhua humanistis-yhteiskuntatieteellisistä aloista kollektiivina, kannattaisi sinun perehtyä hiukan enemmän näihin aloihin itse. Nyt toi sun sävy on aika alentuva, mikä antaa olettaa, ettet tiedä, mistä puhut. Epäilen kyllä, ettet tiedä hirveästi edes tieteestä, koska aiot vaatia ilmeisesti, että minun pitäisi esittää näkemykseni matematiikan kielellä, joka oikeasti ainoana on noin yksiselitteinen kieli kuin kerrot.

Itse asiassa se, että suostut tarkastelemaan ilmiötä vain luonnontieteen näkökulmasta, on enemmän kirous kuin siunaus :) Mutta olen kyllä retorisesti törmännyt naturalistisiin argumentteihin aiemminkin, joten mitään hirveästi uutta tässä ei ole. Naturalismi tässä kysymyksessä on hiukan sama kuin partaterä voin levittäjänä, koska se on hyvä terä.

Itse asiassa jos tuntisit tieteentekoa, et väittäisi, tai vihjaisi, että vain luonnontiede olisi sitä "oikeaa" - olettaen argumentin vuoksi, että luonnontiede pitäisi muassaan salaisuuden avaimet tähänkin keskusteluun. Vain matematiikka pätee joka kerta.[/QUOTE]

En ole ihan varma, vastasitko kuten vastasit siksi, ettet ymmärrä mitä tarkoitin, vai siksi, ettet ihan keksinyt mitä sanoa. Siltä varalta, ettet ymmärtänyt, niin jatketaan sitten juttua hieman.

Argumentum ad auctoritatem, auktoriteettiin vetoaminen asiattomasti (ilman, että tuo ilmi keskusteluun ko. auktoriteetin painoarvon keskustelulle), on argumentaatiovirhe. Vaikka se ei sinusta ole. Lisäksi esoteerinen omahyväisyytesi (se, ettet usko minun olevan kykenevä ymmärtämään selittämiäsi asioita, vain, koska epäilet etten tunne tiedettä -> en ole auktoriteetti) on argumentaatiovirhe. Voit vastata tähän, ettei ole, mutta sen jälkeen passittaisin sinuna itseni vaikkapa jollekin opistotason kurssille aiheesta.

Se, ettet pidä minun tavastani rinnastaa sinun "tiedettäsi" luonnontieteisiin ei tee omista argumenteistani yhtään sen tyhjempiä. Ei aloittelevat humanistit yleensäkään pidä tästä keskustelusta (luonnon- ja muidentieteiden menetelmien uskottavuus ja polarisaatio), koska jos katsomme niitä tapoja, joilla todellisuudesta voidaan saada sellaista tietoa, että ihminen voi sanoa "X on y koska z", niin vain ja ainoastaan matemaattis-luonnontieteellisillä menetelmillä voidaan saada tällaista tietoa.

Sinä sanot, että x(nainen) on y (heikko) koska z (auktoriteetti). Näinhän ei voi toimia. Koska noita z-osapuolia löytyy ääretön määrä, ja se mahdollistaa saman äärettömän määrän x ja y -osapuolia. Ja kaikki "totuus" on sitten siinä.

Se, mitä voit sanoa (ja se, mitä minun tuntemani ja arvostamani humanistit sanoo) on, että nainen on jossain suuntauksessa ja kulttuurissa ja kontekstissa nähty tällaisena ja tällaisena, erään henkilön z tutkimuksen mukaan. Lisäksi on hyvä olla sivuuttamatta niitä tutkimuksia, jotka sotivat z-auktoriteetin näkemystä vastaan. Koska niitä on ihan yhtä paljon. Ja jos avaisit silmäsi, niin ne olisivat ihan kiinnostavia ja asiaa lisää avaavia. Koska ei ole totuuksia, on vain hyvin ymmärrettyjä kokonaisuuksia.

Sinä olet nyt itse mieltynyt yhteen näkökantaan sadoista, ja vaikka huomautat minulle luonnontieteellisestä lähestymistavasta, käytät itse luonnontieteellisen maailman argumentointikeinoja siellä, missä niitä ei ole tarkoitettu käytettävän, tuodaksesi esiin omien mieltymyksiesi oikeellisuutta.

Vastakkainen sinun mielipiteesi kanssa. Kyse ei ole feminismistä mitä yrität vakuuttaa, vaan nimenomaan omista mieltymyksistäsi. Feminismi hyväksyy niin vahvan naisen kuin perinteisen. Samoin kuin pehmeän miehen. Kuten astrolabe sanoi, sukupuolitutkimus antaa laajat raamit olla oma itsensä.

Itse asiassa en ole eri mieltä - paitsi siitä, jos naisessa mieheys dominoi.

Mutta väittäisin kyllä yhä, että verrattuna muihin maihin meillä on feminismin kovalla tavalla ymmärtäviä naisia enemmän. Toki tämä on kenties hieman pehmennyt täällä etelässä, mutta silti ei olla vielä siinä pehmeydessä, jota esim. Ruotsissa, Venäjällä, Virossa, Ranskassa ja Itävallassa olen itse tavannut. "Sosialistinen feminismi" on ehkä se ongelmallisin muoto eli sellainen Niskavuoren emäntä -tyyli.

[QUOTE="mies";29341521]:) No joo, pitää vähän availla. Mut hyvin säästeliäs yleensä olen asiantuntemukseni jaosta tällaisilla keskustelupalstoilla.

No tuohon jatkokysymykseen tarjoaa se esteettinen feminismi, esimerkiksi, _vaihtoehdon_, jonka keinoin Canthin "materialistinen feminismi" asettuu ehkä kyseenalaisempaan valoon. Mun tavoite on ollut saada näkemään, että canthilainen tapa olla feministi ei tod. ole ainoa oikea tapa. Mut kyse on lähinnä periaatteellisuudesta. Mun tavoite EI ole ollut argumentoida jonkin toisen mallin puolesta VAAN yleisellä tasolla saada ihmiset kriittisiksi omista tiedonlähteistään ja uskomuksistaan.[/QUOTE]

Ja sinä ihan oikeasti kuvittelet, että tällä palstalla kaikki ovat perehtyneet noihin canthin teeseihin ja elävät niiden kautta. Etkö oikeasti huomaa, että esimerkiksi minä en ole kyllä lukenut filosofiaa kuin ne lukion kurssit ja historiaa vielä vähemmän, joten minun on aika turha kritisoida omia tiedonlähteitäni tällä saralla. En minä ole ainakaan kapinoimassa mitään vastaan, ajattelen vain ihan omilla aivoillani.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29341454:
Kuka on käyttänyt ideologiaa lyömäaseena? Et siis vieläkään tajunnut, etteivät nämä asiat ole lähtöisin ideologioista, vaan ihan omista tuntemuksista. Ihmiset, myös suomalaiset naiset ovat erilaisia, ajattelevat eri tavoin, käyttäytyvät eri tavalla, vaikka samojen ideologioiden altistuksessa eletäänkin.

Onpa naiivi näkemys.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29341454:
Ja miten ymmärrys vallasta on suppea? Jos puhut vallankäytöstä parisuhteessa, niin tuollahan jo todettiin, että sama pätee ihan molempiin sukupuoliin.

No siten, että monelle naiselle naisen valta ei tunnu olevan hankala asia.

Ongelma on nimenomaan siinä, jos suhde on valtataistelua. Suhteessa ei pitäisi olla kyse (poliittisesta) vallasta eikä ideologiasta - mutta kansainvälisesti ottaen monelle meikäläiselle naiselle näin on. Eli kyse on suhteen dynamiikan eroista.

[QUOTE="nainen";29341542]Ei niin, veisihän se sinulta täysin mahdollisuuden heitellä hämäriä, koukeroisia kommentteja suuntaan ja toiseen ilman, että oikeasti sanot mitään. :)

Mutta nyt lopetan, ennen kuin joudun sisällyttämään itsenikin kategoriaan, johon olen sinut luokitellut (= tyhjät tynnyrit kolisevat eniten). :D[/QUOTE]

Ahaa, no nyt olen vakuuttunut :D

[QUOTE="mies";29341577]Onpa naiivi näkemys.

No siten, että monelle naiselle naisen valta ei tunnu olevan hankala asia.

Ongelma on nimenomaan siinä, jos suhde on valtataistelua. Suhteessa ei pitäisi olla kyse (poliittisesta) vallasta eikä ideologiasta - mutta kansainvälisesti ottaen monelle meikäläiselle naiselle näin on. Eli kyse on suhteen dynamiikan eroista.[/QUOTE]

Miten niin naiivi näkemys? Et siis vieläkään usko, että jos miehet vislailee perään yhdellä voi olla se huono itsetunto tai toista voi inhottaa se henkilö, joka niitä kohteliaisuuksia laukoo ja kokea tilanteen siksi ahdistavaksi. Ja kolmas voi sitten vaikka vetää housut kinttuihin ja pyllistää. On joo tosi naiivia.

Miksi sen vallan pitäisi olla naiselle hankala asia, mutta miehelle ei? Myös parisuhteessa? Miksi miehen on ok käyttää valtaa parisuhteessa, mutta naisen ei?

En tiedä.
Oma mies varoo kehumasta ketään minun kuullen, vaikka minua ei mielestäni haittaisi jos kertoisi vaikka että kuka on hänen mielestään hyvännäköinen ja kuka ei.
Varoo visusti puhumasta muista naisista missään yhteydessä.
Itse saatan sanoa kun tulee telkkarista leffamainos, että tuo pitää katsoa kun tuo richard chamberlain on sellainne ketä jaksaa katsoa.
tai paul newman.
ja ihan lasten kuullen ja heitä hymyilyttää.
Mutta mun mielestä mieskin on ok ja sitäkin jaksaa katsoa. Just sen tajuaa kun ollaan jossain juhlissa jossa kaikilla miehillä takit päällä niin se on ok. Sen ottaisin edelleen jos saisin valita, kaikista.

En osaa sanoa miltä tuo tuntuisi, jos mies kirjoittelisi tuolla tavalla ihmisille, jokta eivät ole julkkiksia tai kuolleita tai eläviä leffatähtiä.
Kyllä tuo ehkä on vähän tökeröä sua kohtaan.
Eii ehkä ole niin tapana.

Alkuperäinen kirjoittaja miehestä.;29341556:
En ole ihan varma, vastasitko kuten vastasit siksi, ettet ymmärrä mitä tarkoitin, vai siksi, ettet ihan keksinyt mitä sanoa. Siltä varalta, ettet ymmärtänyt, niin jatketaan sitten juttua hieman.

Argumentum ad auctoritatem, auktoriteettiin vetoaminen asiattomasti (ilman, että tuo ilmi keskusteluun ko. auktoriteetin painoarvon keskustelulle), on argumentaatiovirhe. Vaikka se ei sinusta ole.

Itse asiassa se ei ole, koska ko. auktoriteeteilla todella on yhteys keskusteluuni. Auktoriteetin nimeäminen ei ole ipso facto auktoriteettivirhe. On toki toinen asia, tunteeko lukija ko. auktoriteetin - mutta tämä on jo toissijaista argumentille.

Lisäksi esoteerinen omahyväisyytesi (se, ettet usko minun olevan kykenevä ymmärtämään selittämiäsi asioita, vain, koska epäilet etten tunne tiedettä -> en ole auktoriteetti) on argumentaatiovirhe. Voit vastata tähän, ettei ole, mutta sen jälkeen passittaisin sinuna itseni vaikkapa jollekin opistotason kurssille aiheesta.

Tuntuu, että ymmärsit väärin vasta-argumenttini, joko tietoisesti tai tiedostamatta. Itse asiassa se, että tämä asia ratkaistaisiin tieteellä, oli sinun ajatuksesi. Tämä ajatus on kuitenkin niin kehno jo syntyessään, että aloin ihmetellä, tiedätkö todella mitään tieteestä eli itse tarjoamastasi ratkaisumallista. Tätä yritin kertoa sinulle mm. Wittgenstein II:n analogialla leipäveitsestä vs. partaterästä. Päättelen, että tietämyksesi on heikkoa, koska haluat ilmeisesti pitäytyä tuossa tietoteoreettisessa kannassasi.

Se, ettet pidä minun tavastani rinnastaa sinun "tiedettäsi" luonnontieteisiin ei tee omista argumenteistani yhtään sen tyhjempiä. Ei aloittelevat humanistit yleensäkään pidä tästä keskustelusta (luonnon- ja muidentieteiden menetelmien uskottavuus ja polarisaatio), koska jos katsomme niitä tapoja, joilla todellisuudesta voidaan saada sellaista tietoa, että ihminen voi sanoa "X on y koska z", niin vain ja ainoastaan matemaattis-luonnontieteellisillä menetelmillä voidaan saada tällaista tietoa.

Mutta et edelleenkään näe, että luonnontiede ei ole mikään monoliitti. Vain matematiikalla voidaan saavuttaa kuvailemaasi tietoa. Tämä valitettavasti tekee argumentistasi samalla lailla tyhjän kuin kärpäsen ampuminen tykillä.

Sinä sanot, että x(nainen) on y (heikko) koska z (auktoriteetti). Näinhän ei voi toimia. Koska noita z-osapuolia löytyy ääretön määrä, ja se mahdollistaa saman äärettömän määrän x ja y -osapuolia. Ja kaikki "totuus" on sitten siinä.

Itse asiassa minä en sano noin :) Etkö sinäkään tunne kausaliteettia? Ironista kyllä, vaikka esittäydyt luonnontieteilijänä ;)

Se, mitä voit sanoa (ja se, mitä minun tuntemani ja arvostamani humanistit sanoo) on, että nainen on jossain suuntauksessa ja kulttuurissa ja kontekstissa nähty tällaisena ja tällaisena, erään henkilön z tutkimuksen mukaan. Lisäksi on hyvä olla sivuuttamatta niitä tutkimuksia, jotka sotivat z-auktoriteetin näkemystä vastaan. Koska niitä on ihan yhtä paljon. Ja jos avaisit silmäsi, niin ne olisivat ihan kiinnostavia ja asiaa lisää avaavia. Koska ei ole totuuksia, on vain hyvin ymmärrettyjä kokonaisuuksia.

No nyt puhut järkeviä, mutta miksi ihmeessä tästä pitäisi tulla akateeminen keskustelu? Mielestäni se ei oikein tänne sovi eikä minulla ole sellaiseen mielenkiintoa. Argumentaatio ja kokemukset sen sijaan on suotavaa.

Sinä olet nyt itse mieltynyt yhteen näkökantaan sadoista, ja vaikka huomautat minulle luonnontieteellisestä lähestymistavasta, käytät itse luonnontieteellisen maailman argumentointikeinoja siellä, missä niitä ei ole tarkoitettu käytettävän, tuodaksesi esiin omien mieltymyksiesi oikeellisuutta.

Itse asiassa en ole käyttänyt eksklusiivisesti luonnontieteiden argumentointikeinoja, koska olettamasi kausaaliyhteys on olkiukko. En myöskään kannata yhtä totuutta, juuri tätä vierastan vastapuolella. Soisin heidän totuusnäkemystensä moneutuvan (kysymys koskee implisiittisesti koko suomalaista, kansainvälisesti sangen monistista, yhteiskuntaa uskomuksineen).

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29341566:
Ja sinä ihan oikeasti kuvittelet, että tällä palstalla kaikki ovat perehtyneet noihin canthin teeseihin ja elävät niiden kautta. Etkö oikeasti huomaa, että esimerkiksi minä en ole kyllä lukenut filosofiaa kuin ne lukion kurssit ja historiaa vielä vähemmän, joten minun on aika turha kritisoida omia tiedonlähteitäni tällä saralla. En minä ole ainakaan kapinoimassa mitään vastaan, ajattelen vain ihan omilla aivoillani.

Voi kun asia olisi noin helppo. Enempää en taida salaisuuden verhoa raottaa, miksi kysymys ei ole noin iisi.

Vittuuntuisin SYVÄSTI jos huomaisin mieheni harrastavan jotain ääliömäistä vikittelyä fb:ssä.

TODELLISEN kriisin ja välittömän eron paikka olisi, jos huomaisin mieheni länkyttävän sovinistisia harhakuvitelmia kaksplussalla.

Yhteistyössä