Tekeekö tämmönen mies itsensä naurettavaksi? facebookista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lirkunlärkyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mies";29341659]Voi kun asia olisi noin helppo. Enempää en taida salaisuuden verhoa raottaa, miksi kysymys ei ole noin iisi.[/QUOTE]

Niin niin. Olisihan se liian helppoa ajatella, että ihmiset ajattelevat eri tavalla, heillä on erilainen menneisyys, arvomaailma, kokemukset, luonne jne. Onhan se paljon enemmän järkeenkäypää, että juuri canth vaikuttaa joka ikiseen päätökseen suomalaisen naisen elämässä, mutta paradoksaalisesti tämä ideologia toimii kunkin kohdalla eri tavalla ja enimmäkseen epäloogisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29341699:
Niin niin. Olisihan se liian helppoa ajatella, että ihmiset ajattelevat eri tavalla, heillä on erilainen menneisyys, arvomaailma, kokemukset, luonne jne. Onhan se paljon enemmän järkeenkäypää, että juuri canth vaikuttaa joka ikiseen päätökseen suomalaisen naisen elämässä, mutta paradoksaalisesti tämä ideologia toimii kunkin kohdalla eri tavalla ja enimmäkseen epäloogisesti.

No, eiköhän kaikki helpommin omaksuttava ole jo sanottu. Hyvät illanjatkot kuitenkin!

[QUOTE="mies";29341647]Itse asiassa se ei ole, koska ko. auktoriteeteilla todella on yhteys keskusteluuni. Auktoriteetin nimeäminen ei ole ipso facto auktoriteettivirhe. On toki toinen asia, tunteeko lukija ko. auktoriteetin - mutta tämä on jo toissijaista argumentille.

[/QUOTE]

Tähän nyt vain sen verran, että wikipedia sanoo näin:

"Argumentum ad auctoritatem eli auktoriteettiin vetoaminen on argumentaatiovirhe, jossa oma argumentti perustetaan jonkun auktoriteetin sanaan tai arvovaltaan, mutta ei esitetä perusteita auktoriteetin todenperäisyydelle.

Suutari pysyköön lestissään (esoteerinen omahyväisyys)

”Suutari pysyköön lestissään” tarkoittaa omahyväisyyttä, eli oletetaan että vain tunnustetut auktoriteetit, lisensoidut toimijat jne kykenevät ymmärtämään asioista jotain (esoteria) ja muille asiat ovat liian vaikeita tai monimutkaisia ymmärtää tai se ei ole heidän ydinosaamisaluettaan. Äärimmilleen vietynä tämä virhe on lähes sama kuin argumentum ad hominem abusivis."

Mutta tämäkin on varmaan irrelevanttia.

• Tykkää
Reactions: Data
[QUOTE="mies";29341725]No, eiköhän kaikki helpommin omaksuttava ole jo sanottu. Hyvät illanjatkot kuitenkin![/QUOTE]

Oikeesti kukaan muu kuin sä itse ei usko, että olisit jotenkin älykäs. Sä voit itselles uskotella tommosta käyttämällä jotain sivistyssanoja ja jankuttamalla, ettet muka voi selittää tyhmemmille. Turhaa sikäli, ainoa jota hämäät, on sinä itse, kaikki muut jo näkee että oot tyhjää täynnä. :)

[QUOTE="mies";29341725]No, eiköhän kaikki helpommin omaksuttava ole jo sanottu. Hyvät illanjatkot kuitenkin![/QUOTE]

Kommunikoinnin peruslähtökohta on se, että tulee ymmärretyksi. Jos kukaan ei ymmärrä viestiäsi, onko vika lähettäjässä vai vastaanottajissa?

[QUOTE="mies";29341521]:) No joo, pitää vähän availla. Mut hyvin säästeliäs yleensä olen asiantuntemukseni jaosta tällaisilla keskustelupalstoilla.

[/QUOTE]

On huomattu ;)

Tän "miehen" tekstiä lukiessa tuli sellainen olo, että nuoruuden rakkaus on kylmästi pettänyt ja jättänyt. Ja itseään suojellakseen on päättänyt, että naiset ovat vääränlaisia.

Tuollaanen mies on täyspaska ja helvetin tyhmä.

Mä seurustelin hetken miehen kans joka teki tuota. Tämä paskapää vain suoraan yritti vongata pillua muilta eikä todellakaa ollu kyse siitä etteikö olisi multa saanu seksiä. Tuo mies ei kuitenkaan nähny teoissaan mitää väärää ja mua kuulemma sai haukkua huoraksi eikä sitä tarvitte pyytää anteeksi. Onneks selvis lyhyen seurustelun jälkeen mikä paskaläjä se mies on. On levittäny musta juttuja, että oon ties mitä, mutta onneks itte tiän kuinka asiat on. Tuo paskaläjä kuitenki pettäny lastensa äitiäki, selvis vain sellaanenki asia eli mitähän tuollaasella on varaa haukkua muita. Muutenki oli todella kamala mua kohtaan ja oikiasti olin todella helpottunu ku suhde loppui, ahdisti ku toisen aikana olis vissiin vain pitäny olla tyhmä ja tehdä kaikki miehen mielen mukaan. Tais ottaa miehen egon päälle, että mä en ollukkaa hiljaanen tyhmä nössykkä joka tekee kaiken kuten mies haluaa. Ihan tavallinen asiallinenki puhe jostaki oli miehen mielestä nalkuttamista.

Yhteistyössä