Pyysin naista ulos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja no
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

no

Vieras
Ei voi lähteä ja jättää 15v ja 17v lapsia yksin kotiin. Olisi ollut yön pois kotoa. itse voin jättää 15v lapsen yksin kotiin ja hän jää mielellään. pitääkö mennä heille kotihiireksi, ei kiinnosta.

Ei kaikki halua jättää vielä ton ikäsiä lapsia yöksi yksin kotiin. Syy voi olla ihan siinä, ettei halua että pennut pitää kotibileet - mikä on kuitenkin aika yleistä, kun teinit jäävät yksin kotiin. Sulla ehkä on niin karsee läävä, että onkin ihan sama jos teinis kutsuu yöksi kamut rellestään. Eri asia tietty on, jos lapsella ei ole kavereita.

Alkuperäinen kirjoittaja ei välttis:
Ei kaikki halua jättää vielä ton ikäsiä lapsia yöksi yksin kotiin. Syy voi olla ihan siinä, ettei halua että pennut pitää kotibileet - mikä on kuitenkin aika yleistä, kun teinit jäävät yksin kotiin. Sulla ehkä on niin karsee läävä, että onkin ihan sama jos teinis kutsuu yöksi kamut rellestään. Eri asia tietty on, jos lapsella ei ole kavereita.

No, mitenkäs ap suhtauduit naisen torjuttua ehdotuksesi?

Ainakin voisi arvioida naisen olleen hyvin varovainen, jollei jopa ylihuolehtiva riippuen tietenkin siitä millaisia lapset ovat. Lasten ikähän ei oikeastaan kerro, voiko heidät jättää yksin/keskenään yöksi. Toisaalta jos sinulla on kotona murkku, niin ehkei nainen halua näyttäytyä luonasi. Ehkä edellisessä kirjoituksessa on avain, miksi ehdotuksesi ei miellytä naista. Kaikki eivät halua yöpyä toisten kodeissa, jos ei ole takuuta hotellitason mukavuuksista.

Siis riippuu ihan tarjouksestasi. Mutta totta vie se voi olla kutsujalle kuitenkin alentava loukkaus, jos toinen kieltäytyy, varsinkin kunhaluaa että toinen ehdottomasti pitää ja arvostaa saa kuin itse, vai kuinka?

Siis riippuu ihan tarjouksestasi. Mutta totta vie se voi olla kutsujalle kuitenkin alentava loukkaus, jos toinen kieltäytyy, varsinkin kun haluaa, että toinen ehdottomasti pitää ja arvostaa samaa kuin itse, vai kuinka?

minulla on ihan siisti koti, mutta kysymys on siitä, että minä haluan mennä. Voin aivan hyvin tilata netistä lentoliput ja lähteä omatoimimatkalle. Tykkään risteillä, syödä hyvin ja tanssia. Oikeastaan haluan lähteä kodin ulkopuolelle, hänellä on rajoitteita? Minä tunnen jääväni vangiksi ja yksin en saa kuulemma mennä. Kun en ymmärtänyt, että lapsia ei voi jättää yksin, niin sain luurin korvaan.

Kyllä on vaikeaa.

Odotas kun se sun 15v. tulee siihen ikään, että kutsuu talon täyteen väkeä kun olet poissa. Sit tulee kuitenki jotain kuokkavieraita ja hups, kämppäsi on mennyttä. Mää oon nähny elokuvissa..

Alkuperäinen kirjoittaja Juu vaan:
Odotas kun se sun 15v. tulee siihen ikään, että kutsuu talon täyteen väkeä kun olet poissa. Sit tulee kuitenki jotain kuokkavieraita ja hups, kämppäsi on mennyttä. Mää oon nähny elokuvissa..

On se jo kokeiltu, tappiona yksi tuoli:) kavereita saa tulla, ovat kuitenkin asiallisia nuoria ja opettelevat vastuuta. jossain vaiheessa minä en voi valvoa heitä enää, homma on jotenkin hallinnassa kuitenkin turvallisessa kodissa.

tekosyyksi minäkin sen luulen ja kysymys on rahasta, yllätys, yllätys. Mikä hitto siinä on, että joillekin on aivan mahdotonta ottaa mieheltä vastaan kulujen hoitamista.

Tosiasiassa en minäkään jättäisi tuon ikäisiä yksin. Ei niistä kavereista ole takeita, mitä saavat päähänsä. Joten ihan oikeasti, mielestäni vedit herneen nenään väärässä paikassa. Ja ehkä teillä on sitten liian erilaiset käsitykset lasten kasvattamisesta, ettekä voi lähteä haluamillesi matkoillekaan yhdessä.
Tietysti on kiva, jos uskot naisen olevan niin ylpeä, ettei halua sinun joutuvan maksamaan. Mikä estää jakamasta kuluja vaikka olisittekin naisen kotona?

Varmaankin. Jos haluat hänen kanssaan olla. Eikö lapsilla ole isää, jonka luona joskus olisivat?
Elämä on. Lasten kanssa elämä ei ole aina niin helppoa, ja useat tyytyvät liikkumaan lasten kanssa, perheenä, kun tukiverkostoa ei ole. Ja kaipa se jatkuu sinne täysi-ikäisyyteen saakka. Minä en muuten koskaan olisi päässyt risteilylle, jollei äitini olisi minua kerran vienyt, 18-vuotiaana. Tuskin tässä enää rahattomana lähdetään sinne etelään.
Oletko ehdottanut, että tarjoaisit lastenkin syömiset ja reissun?
Jos katsot, etteivät kuulu sinulle, voipa olla nainenkin niin epävarma kannattaako kanssasi millekään alkaa, että ilmankos pysyy sitten kotona, ja maksaa omansa, ei ole sulle mitään velkaa sitten, ja voi potkaista persuuksille sitten kun on asiasta aivan varma. Näin minä ainakin teen tuon kelvottoman sulhoehdokkaan kanssa.

No, on se sullakin ongelma.

Katselisit sitten kypsempien naisten perään joilla lapset ovat jo lennähtäneet kotipesästä niin ongelmasi olisi poispyyhkäisty... ;D

Mutta ainahan löytyy joku muu hyvä tekosyy.

Olisikohan 'NO':n naisystävä vähän turhan herkkähipiäinen? Eikös ongelmista nimenomaan pidä keskustella eikä päättää sitä luurin lyömiseen toisen korvaan? Pointti lienee se, että haluaako nainen lähteä risteilylle vai ei? Jos hän ei halua, niin sitten AP lähtee risteilylle itsekseen.

Jos nainen haluaa lähteä, niin sitten aletaan miettiä, miten risteily voidaan toteuttaa. Jos hänen mielestään lapset eivät pärjää yhtä yötä yksinään (kannattais varmaan antaa omaa aikaa ja vastuuta lapsillekin pikkuhiljaa...), niin ottaisiko nainen sitten lapset risteilylle mukaan (maksaisi heille oman hytin) tai voisiko nainen saada lapsille yöajaksi hoitajan (lasten isä tai joku muu sukulainen, oman kaveri vaikka työpaikalta, sukulainen, lasten kavereiden vanhempi)? Jos naisella ei ole ketään varahoitajaa, niin aika surkea on tilanne. AP voisi tulla asiassa vastaan sen verran, että nainen saisi itse valita, mikä viikonloppu sopisi parhaiten. Välttämättähän hoitajaa ei saa tuosta noin vain lyhyellä varotusajalla.

Mikäköhän siinä on, että monessa naisessa elää sitkeänä marttyyrihenki? Siis sellainen yliuhrautuva meininki kuten tässä, että nainen ei ikinäkoskaanmilloinkaan pääse mihinkään ja kun kerrankin joku tarjoutuisi viemään hänet rentoutumaan, niin tehdään itse asioista tahalleen niin hankalat, että ei kykene irrottautumaan. Missä sanotaan niin, että äitiys on sitä, että pitää uhrautua lapsien tähden eikä äidillä ikinä saa olla mitään kivaa? Jos naisen kieltäytymisen syy on raha, niin miksi sitäkään pitäisi peitellä? Sanoisi suoraan, että olis kiva lähteä, mutta en voi, koska mulla ei ole rahaa. Silloin taas AP olisi voinut sanoa, että et sä mitään rahaa tarvitse, kun mähän tarjoan sulle matkan, ruoat ja kaikki.

Jos AP haluaa olla kiltti, niin hän kysyisi naiseltaan ystävällisesti, että hän haluaisi hemmotella naista, maksaa kaikki kulut ja viedä nainen esim. risteilylle, joten mitä hän itse luulee, että onnistuisiko millään sellainen, että hommattaisi yhdessä lapsille joku hoitaja siksi aikaa, että pääsisivät yhdessä rentoutumaan. Minusta on lapsillekin hyvää esimerkkiä se, että he näkevät, että naisella on omaakin elämää. Lapsista voi olla tukahduttavaa huomata, että naisella ei ole mitään omaa elämää, vaan kaikki tapahtuu lasten kautta.

Tuohan on aivan naurettavaa. Ettei muka voi jättää tuon ikäisiä teini-ikäisiä, nuoria aikuisia yksin kotiin, kun 'ne voi järjestää kotibileet'. Sitten on kasvatuksessa helvetin pahasti joku pielessä, jos ei voi luottaa siihen, että sovittaessa, ettei bileitä järjestetä, niitä ei sitten kanssa järjestetä.

Mikä nykyajan ihmisiä vaivaa? Eikö tuon ikäisillä ole minkäänlaista vastuuta vielä mistään? Eikö tuon ikäiset jo ole sellaisia, että pitäisi olla kesätöissä ja kohta jopa muuttaa pois kotoa (se 17-vuotias). Jos vanhemmat pureskelevat ruoankin valmiiksi, niin eihän noista voi kasvaa mitenkään vastuullisia ihmisiä, vaan pehmotakapuolisia yksinkertaisia työnvieroksujia, jotka olettaa, että mutsi/faija maksaa kaiken ja rientää apuun välittömästi, kun jotain pitäisi tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja no huh!:
Tuohan on aivan naurettavaa. Ettei muka voi jättää tuon ikäisiä teini-ikäisiä, nuoria aikuisia yksin kotiin, kun 'ne voi järjestää kotibileet'. Sitten on kasvatuksessa helvetin pahasti joku pielessä, jos ei voi luottaa siihen, että sovittaessa, ettei bileitä järjestetä, niitä ei sitten kanssa järjestetä.

Mikä nykyajan ihmisiä vaivaa? Eikö tuon ikäisillä ole minkäänlaista vastuuta vielä mistään? Eikö tuon ikäiset jo ole sellaisia, että pitäisi olla kesätöissä ja kohta jopa muuttaa pois kotoa (se 17-vuotias). Jos vanhemmat pureskelevat ruoankin valmiiksi, niin eihän noista voi kasvaa mitenkään vastuullisia ihmisiä, vaan pehmotakapuolisia yksinkertaisia työnvieroksujia, jotka olettaa, että mutsi/faija maksaa kaiken ja rientää apuun välittömästi, kun jotain pitäisi tehdä.

Aivan samaa mieltä!

Mitä tekee seurusteleva mies yksin laivalla tanssimassa? En minäkään tykkäisi jos äijä sanoisi että lähtee yön yli reissulle tanssimaan. Kuka mies päästäisi naistaan tanssimaan?

Kyse ei ole siitä, etteikö tuon ikäiset pärjäisi yksin. Kyse on sen hetkisestä tilanteesta.

Ap kirjoitti vain, että pyysi naista yöksi, ja nainen ei voinut jättää lapsiaan yöksi yksin. Ei mitään siitä tilanteesta, mikä heillä nyt juuri mahdollisesti vallitsee. Ja siihän me kukaan muukaan täällä emme siis tiedä yhtään mitään.

Ap vain ei ymmärtänyt asiaa, ja sai kuulemma luurin korvaansa. No ei sitä luuriakaan korvaan lyödä ihan tavallisessa keskustelutilanteessa. Eli siinä on riidelty tai muuten puhuttu isoin kirjaimin. Ap ei ole tahtonut nähdä asiaa naisen kannalta.

Kyllä 17-vuotias ihan ilman muuta voi olla yksin yönseudun, voi olla 15-vuotiaskin. Mutta on tilanteita ja hetkiä, jolloin sellainen ei ole suotavaa.

Minulla on 16-vuotias, jota en jätä yksin yöksi. Poika on kuohuntaiässä, ja itse asiassa elää niitä viimeisiä lapsuuden vuosiaan, ja selvästi haluaa niistä vielä pitää kiinnikin, tietyiltä osin. Hän ei halua olla kotona yksin yötä, koska itse asiassa tiedän hänellä olevan esim. pimeänpelkoa, jota EI hoideta sillä, että pakotetaan lapsi väkisin yksin yöhön. Kaikki vaatii oman aikansa. Poika tykkää vielä tässä vaiheessa kotonaolosta, enkä todellakaan ole sitä mieltä, että hänen täytyy miehistellä ja lähteä kavereitten kanssa iltaa viettämään kadun pintaan, niin kuin monet muut sen ikäiset jo tekee. Miksi minä jättäisin hänet viikonloppuna yksin ja lähtisin jonkun miehen kanssa öitäni viettämään? Kyllä siihen tilaisuus tulee, ei mene kuin vuosi tai pari.

On olemassa lukuisia syitä, miksi äiti ei jätä lapsiaan yönseuduksi yksin. Ap:lla ei ole oikein tämä asia nyt hallussa. Moni lapsi kyllä tietysti jää ihan mielelläänkin, mutta kaikki ei ole samanlaisia. On lapsia, jotka kokee sen hylkäämiseksi ja yksin jättämiseksi ja voi tulla sellainen tunne, että äiti välittää siis enemmän omasta nautinnostaan ja miesystävästään kuin lapsestaan.

15- ja 17-vuotias on muuten vielä alaikäinen. Jos jotain aivan odottamatonta sattuu, aikuisen kuuluisi olla siitä vastuussa. Jo ap jättää 15-vuotiaansa yksin lomamatkansa ajaksi, hän ottaa tietoisen riskin. Ei 15-vuotiaalla ole vielä asiat samalla tavalla handussa kuin aikuisella.

Äiti yleensä kyllä lapsensa parhaiten tuntee, joten ap:n ei pidä mennä mitään omiaan siihen väliin väittämään.