[QUOTE="pk:n täti";24050447]Niinpä niin. Ja onhan tässä ketjussakin puhuttu, että lapset saavat valita monista asioista. Te vaan ette sitä huomaa. Teidän mielestä ilmeisesti muut vanhemmat ovat ihan tyranneja, kun eivät anna valita ihan yhtä paljon kuin te. Meidänkin päiväkodissa SAA päättää ruuan määrästä ym. ja tietyillä keleillä myös hanskoista ja kurahousuista. Aina ei. Kun on vähän vaikea olla varma, että huomaa, jos lapsen sormet alkaa palella ja sit se on mun syy sen vanhemman mielestä jos lapsella on kylmät sormet. Ja kaikki lapset eivät sitä osaa tulla kertomaan.[/QUOTE]
Itse tiedän perheen jossa aikuinen mies valistaa 6v pojalleen "Minähän sanoin että kannattais laittaa hanskat kun lähdet pyöräilemään, mut kun et halunnut!" ja poika tärisee sormet sinisinä kun on pyöräillyt halla-aamuna pitkän matkan. Jos 6v ei itse tajua niin kyllä isän pitäisi tajuta lapsen puolesta!
Itse tiedän perheen jossa aikuinen mies valistaa 6v pojalleen "Minähän sanoin että kannattais laittaa hanskat kun lähdet pyöräilemään, mut kun et halunnut!" ja poika tärisee sormet sinisinä kun on pyöräillyt halla-aamuna pitkän matkan. Jos 6v ei itse tajua niin kyllä isän pitäisi tajuta lapsen puolesta!