Pystyisitkö tekemään 2,5v lapsellesi näin?

  • Viestiketjun aloittaja "sivustaseuraaja"
  • Ensimmäinen viesti
Tekeekö yhteiskuntatieteiden opiskelu nykyään päteväksi varhaiskasvatuksen asiantuntijaksi? :D Kappas, uutta tietoa minulle.
Paljonpa on sullakin uutta opittavaa. YTT kylläkin voi työskennellä esim lastensuojelussa ja missä tahansa yhteiskunnallisissa työpaikoissa. Eikö sana yhteiskuntatiede kerro sinulle jotain??? Ja ajattele; minä olen opiskellut valtiotieteitä ja minäkin olen lasten parissa töissä!!! KAMALAA, AATTELEPPA SITÄ!
 
ninaTT harmailee
Tuon kommentin sisältö kertoikin sinusta kaiken olennaisen! GREAT Nina! (saatanan idiootti,helvetin tyhmä, älyvapaa, idioottimainen pässi, idiootti, tyhmä...) Keskustelun taso pomppas juuri tasolla 1-
Minua ei ole siunattu kovinkaan hyvillä sosiaalisilla lahjoilla tai tyhmyyden ymmärtämisellä.

Etkö ymmärrä kuinka raivostuttavaa on selittää asiaa X kymmenen sivua ja sitten joku idiootti tulee määkimään "Kuules, ei Y yksinkertaisesti voi toimia, katsos nyt kun minä olen pässi enkä ymmärtänyt lainkaan mitä sanoit mutta silti sanon, että tapasi ei voi toimia!"

:LOL:

En mä kauheasti välitä mitä sinä tai joku muu täällä on minusta mieltä. Onneksi. Noin typerien ja idioottien ihmisten mielipiteistä ei kannata yleisestiottaen välittää ;) Jos lukemisen ymmärtäminen on tokaluokkalaisen tasolla niin mille tasolle oletit keskustelun yltävän?
 
"-p-"
Paljonpa on sullakin uutta opittavaa. YTT kylläkin voi työskennellä esim lastensuojelussa ja missä tahansa yhteiskunnallisissa työpaikoissa. Eikö sana yhteiskuntatiede kerro sinulle jotain??? Ja ajattele; minä olen opiskellut valtiotieteitä ja minäkin olen lasten parissa töissä!!! KAMALAA, AATTELEPPA SITÄ!
Niinpä. Varsinkin kun kaikki riippuu lukemistasi sivuaineista (joita en aio täällä kertoa).
 
ninaTT harmailee
Paljonpa on sullakin uutta opittavaa. YTT kylläkin voi työskennellä esim lastensuojelussa ja missä tahansa yhteiskunnallisissa työpaikoissa. Eikö sana yhteiskuntatiede kerro sinulle jotain??? Ja ajattele; minä olen opiskellut valtiotieteitä ja minäkin olen lasten parissa töissä!!! KAMALAA, AATTELEPPA SITÄ!
Mä oon vasta kirjoittamassa ylioppilaaksi ja mäkin työskentelen lasten kanssa :LOL:
 
"-p-"
Minua ei ole siunattu kovinkaan hyvillä sosiaalisilla lahjoilla tai tyhmyyden ymmärtämisellä.

Etkö ymmärrä kuinka raivostuttavaa on selittää asiaa X kymmenen sivua ja sitten joku idiootti tulee määkimään "Kuules, ei Y yksinkertaisesti voi toimia, katsos nyt kun minä olen pässi enkä ymmärtänyt lainkaan mitä sanoit mutta silti sanon, että tapasi ei voi toimia!"

:LOL:

En mä kauheasti välitä mitä sinä tai joku muu täällä on minusta mieltä. Onneksi. Noin typerien ja idioottien ihmisten mielipiteistä ei kannata yleisestiottaen välittää ;) Jos lukemisen ymmärtäminen on tokaluokkalaisen tasolla niin mille tasolle oletit keskustelun yltävän?
Oletko varma, ettei sulla ole mitään persoonallisuushäiriötä?
 
ninaTT harmailee
[QUOTE="-p-";24052077]Niinpä. Varsinkin kun kaikki riippuu lukemistasi sivuaineista (joita en aio täällä kertoa).[/QUOTE]

No mutta sehän on jo sitten eri asia ;) jos on sivuaineina lukenut varhaiskasvatuksellisia asioita. Mutta tuskin jokainen yhteiskuntatieteiden tohtori on automaattisesti pätevä varhaiskasvatuksen asiantuntija?
 
..
Voi jestas. Jotkut lapset pystyvät ehkä itse määrittelemään nukkumaanmenoaikansa siten etteivät mene yliväsyneeksi iästäkin riippuen,mutta hyvin monet eivät kykene. Aikuisten tehtävä on asettaa lapselle rajat nukkumaanmenoaikoineen,esim. meillä alle 3vee ei menisi useimpina iltoina ajoissa nukkumaan ja siten yöunet jäisi hyvin lyhyeksi aamuvirkku kun on.
Mielestäni lapsen kanssa ei kuulu eikä tarvitse neuvotella joka asiasta etenkään tämän ollessa kovin pieni,iän myötä tietysti yhä enemmän.
 
ninaTT harmailee
[QUOTE="-p-";24052085]Oletko varma, ettei sulla ole mitään persoonallisuushäiriötä?[/QUOTE]

En. Pitäisikö mun olla? :D

Oikeasti. Ei tällaiselle tyhmyydelle voi enää muuta tehdä kuin nauraa. Itkettäisi, mutta olen jo luovuttanut ihmiskunnan suhteen. Jos ei ole tarpeeksi älynlahjoja että voisi yksinkertaista tekstiä ymmärtää niin en minä jaksa enää siitä hätääntyä. Laiva on jo uppoamassa, yritän pelastaa itseni ja läheiseni. Ja yritän oppia nauramaan tyhmyydelle itkemisen sijaan ;)
 
Minua ei ole siunattu kovinkaan hyvillä sosiaalisilla lahjoilla tai tyhmyyden ymmärtämisellä.

Etkö ymmärrä kuinka raivostuttavaa on selittää asiaa X kymmenen sivua ja sitten joku idiootti tulee määkimään "Kuules, ei Y yksinkertaisesti voi toimia, katsos nyt kun minä olen pässi enkä ymmärtänyt lainkaan mitä sanoit mutta silti sanon, että tapasi ei voi toimia!"

:LOL:

En mä kauheasti välitä mitä sinä tai joku muu täällä on minusta mieltä. Onneksi. Noin typerien ja idioottien ihmisten mielipiteistä ei kannata yleisestiottaen välittää ;) Jos lukemisen ymmärtäminen on tokaluokkalaisen tasolla niin mille tasolle oletit keskustelun yltävän?
Joo hyvä, sait kuihdutettua tämän keskustelun koska olet oikeassa eihän noin täydellisen ihmisen kanssa voi keskustella ja olla eri mieltä. Your highness, anteeksi tyhmyyteni. Olen todellakin, kuten sanoit, kaikkitietävä ylhäisyys (sossujen kaveri joten tottakai pakko olla jotain hienoa sukua ja kaikkee) olen typerä ja idiootti, tokaluokkalaisen tasoinen apina. Anteeksi että kiihdytin sinua ja toivon että verenpaineesi laskee. Jos saanen ehdottaa, mene neuvottelemaan lastesi kanssa mitä tänään syötäisiin tai kylvettäiskö jo tänään kun viime viikolla ei suostuttu. Ovatko arvon rouva lapsenne telkkua katsomassa vai kirmaavatko keskenään autotiellä kun rouva istuu siinä koneella? Miestähän arvon rouvalla, anteeks neidillä, ei tainnut olla? Kuka siis lapsiasi nyt valvoo, telkkariko? Vai pleikkari? Poistun kumartaen nyt takavasemmalle ja todellakin pyydän tyhmyyttäni anteeksi!
(toivottavasti sarkasmitutka pelittää Ninde)
 
juuu
En. Pitäisikö mun olla? :D

Oikeasti. Ei tällaiselle tyhmyydelle voi enää muuta tehdä kuin nauraa. Itkettäisi, mutta olen jo luovuttanut ihmiskunnan suhteen. Jos ei ole tarpeeksi älynlahjoja että voisi yksinkertaista tekstiä ymmärtää niin en minä jaksa enää siitä hätääntyä. Laiva on jo uppoamassa, yritän pelastaa itseni ja läheiseni. Ja yritän oppia nauramaan tyhmyydelle itkemisen sijaan ;)
Niin just, sun mielestä muiden kasvatustavat on vain tyhmyyttä. :D Voi kyllä sä vielä opit tajuamaan muitakin kuin omaa napaasi kun vähän kasvat aikuiseksi.
 
hiiihi
Joo hyvä, sait kuihdutettua tämän keskustelun koska olet oikeassa eihän noin täydellisen ihmisen kanssa voi keskustella ja olla eri mieltä. Your highness, anteeksi tyhmyyteni. Olen todellakin, kuten sanoit, kaikkitietävä ylhäisyys (sossujen kaveri joten tottakai pakko olla jotain hienoa sukua ja kaikkee) olen typerä ja idiootti, tokaluokkalaisen tasoinen apina. Anteeksi että kiihdytin sinua ja toivon että verenpaineesi laskee. Jos saanen ehdottaa, mene neuvottelemaan lastesi kanssa mitä tänään syötäisiin tai kylvettäiskö jo tänään kun viime viikolla ei suostuttu. Ovatko arvon rouva lapsenne telkkua katsomassa vai kirmaavatko keskenään autotiellä kun rouva istuu siinä koneella? Miestähän arvon rouvalla, anteeks neidillä, ei tainnut olla? Kuka siis lapsiasi nyt valvoo, telkkariko? Vai pleikkari? Poistun kumartaen nyt takavasemmalle ja todellakin pyydän tyhmyyttäni anteeksi!
(toivottavasti sarkasmitutka pelittää Ninde)
Hyvin sanottu, siinä ninalle hhehehe ;)
 
ninaTT harmailee
[QUOTE="-p-";24052067]Sulla on järjetön tarve olla "oikeassa" ja muita parempi, ollaksesi niin hyvä ja tasapainoinen kasvattaja että lapsilähtöinen äiti. Aika suuri ristiriita, sanoisin.[/QUOTE]

Miten tuo liittyy niihin tuntemiini LS-alan ammattilaisiin? :rolleyes:

Muistan kun olin HeSETAN nuortenryhmän vetäjänä ja sosiaalialan opiskelijoita oli varmaan puolet ryhmästä. He olivat myös viiltelijöitä, kaikilla joku mielialalääkitys päällä, epävakaita ihmissuhteita, moni oli kokenut seksuaalista hyväksikäyttöä lapsuudessaan tai nuoruudessaan... Ei noissa asioissa sinänsä mitään pahaa ole, suurin osa koskee itseänikin, mutta itse en koekaan olevani soveltuva sosiaalialalle.

Nyt nämä kaikki ihanuudet ovat jo työelämässä. Varoittavia esimerkkejä on jo nähty. Voi kun voisin kertoa enemmän, mutta vaikka pidän näitä henkilöitä erittäin huonosti sosiaalialalle sopivina, niin en tahdo heille pahaa enkä siksi julkisesti voi kertoa niistä kammottavista epäkohdista jotka ovat aiheutuneet näiden toimesta, sillä he olisivat tunnistettavissa tiedoistani. Aika kamalia asioita kuitenkin.
 
"-p-"
Miten tuo liittyy niihin tuntemiini LS-alan ammattilaisiin? :rolleyes:

Muistan kun olin HeSETAN nuortenryhmän vetäjänä ja sosiaalialan opiskelijoita oli varmaan puolet ryhmästä. He olivat myös viiltelijöitä, kaikilla joku mielialalääkitys päällä, epävakaita ihmissuhteita, moni oli kokenut seksuaalista hyväksikäyttöä lapsuudessaan tai nuoruudessaan... Ei noissa asioissa sinänsä mitään pahaa ole, suurin osa koskee itseänikin, mutta itse en koekaan olevani soveltuva sosiaalialalle.

Nyt nämä kaikki ihanuudet ovat jo työelämässä. Varoittavia esimerkkejä on jo nähty. Voi kun voisin kertoa enemmän, mutta vaikka pidän näitä henkilöitä erittäin huonosti sosiaalialalle sopivina, niin en tahdo heille pahaa enkä siksi julkisesti voi kertoa niistä kammottavista epäkohdista jotka ovat aiheutuneet näiden toimesta, sillä he olisivat tunnistettavissa tiedoistani. Aika kamalia asioita kuitenkin.
Nyt voitaisiin tehdä johtopäätöksiä siitä, kenellä olikaan vaikeuksia ymmärtää lukemaansa. Pienenä vinkkinä jatkoon: Jos haluat että ihmiset kuuntelevat ajatuksiasi ja kunnioittavat sinua, niin ei kannata haukkua idiooteiksi niitä, jotka ovat eri mieltä mutta viitsivät käyttää aikaansa "keskusteluun". Hyvää juhannusta.
 
ninaTT harmailee
[QUOTE="-p-";24052167]Nyt voitaisiin tehdä johtopäätöksiä siitä, kenellä olikaan vaikeuksia ymmärtää lukemaansa. Pienenä vinkkinä jatkoon: Jos haluat että ihmiset kuuntelevat ajatuksiasi ja kunnioittavat sinua, niin ei kannata haukkua idiooteiksi niitä, jotka ovat eri mieltä mutta viitsivät käyttää aikaansa "keskusteluun". Hyvää juhannusta.[/QUOTE]

En minä eri mieltä olevia haukkunut, vaan niitä idiootteja jotka eivät edes ymmärtäneet mistä keskusteltiin vaan piti kymmenenkin sivun jälkeen ladella niitä idiotismejansa. Voisivat olla osallistumasta keskusteluun jos eivät ymmärrä mistä puhutaan.
 
ninaTT harmailee
[QUOTE="diu";24052191]Tottakai sinä tunnet lastensuojelun työntekijöitä kun olet itse ollut huostaanotettuna ja asunut lastenkodissa. Eikö se näin mennyt?[/QUOTE]

No en minä nyt niitten omien ohjaajieni kanssa ole kaveri, eivät sentään niin selkeästi epäpäteviä ole :) Tuntemani sos alan työntekjiät ovat ihan muita teitä tuttuja.

Ja tässä toistuu taas yleinen ennakkoluulo: Minut on joskus huostaanotettu, joten minä, silloin vielä alaikäinen, olen syyllinen johonkin suureen rikokseen ja siksi olen ikuisesti tuomittu kärsimään. :rolleyes: Tuohon se tänhetkinen lastensuojelu-ajatus perustuu; lastensuojelu toimenpiteet ovat rangaistus joko lapselle tai tämän perheelle jostakin rikkomuksesta.
 
[QUOTE="-p-";24052136]Ja kertoo todellakin jotain ihmisestä, joka haukkuu keskustelussa muut idiooteiksi jos he ovat eri mieltä. Tsemppiä vaan.[/QUOTE]

Se ei sitten kerro, että yrittää tehdä jotain diagnooseja _palstakirjoitusten_ perusteella?
 
ninaTT harmailee
Joo hyvä, sait kuihdutettua tämän keskustelun koska olet oikeassa eihän noin täydellisen ihmisen kanssa voi keskustella ja olla eri mieltä. Your highness, anteeksi tyhmyyteni. Olen todellakin, kuten sanoit, kaikkitietävä ylhäisyys (sossujen kaveri joten tottakai pakko olla jotain hienoa sukua ja kaikkee) olen typerä ja idiootti, tokaluokkalaisen tasoinen apina. Anteeksi että kiihdytin sinua ja toivon että verenpaineesi laskee. Jos saanen ehdottaa, mene neuvottelemaan lastesi kanssa mitä tänään syötäisiin tai kylvettäiskö jo tänään kun viime viikolla ei suostuttu. Ovatko arvon rouva lapsenne telkkua katsomassa vai kirmaavatko keskenään autotiellä kun rouva istuu siinä koneella? Miestähän arvon rouvalla, anteeks neidillä, ei tainnut olla? Kuka siis lapsiasi nyt valvoo, telkkariko? Vai pleikkari? Poistun kumartaen nyt takavasemmalle ja todellakin pyydän tyhmyyttäni anteeksi!
(toivottavasti sarkasmitutka pelittää Ninde)
Missä sun lapset ovat kun istut koneella? Ollaanko me molemmat suuren luokan kriminaaleja kun lapsiin keskittymisen sijaan kirjoitamme kaksplussalle?

Sä olet aivan varma, että mun lapsi on pikkutyranni joka ei suostu kylpemään, ei nuku tarpeeksi, väittää vastaan jatkuvasti ja tekee elämästäni hankalaa :D voi olla, että sun lapset on sellaisia, mutta omani on päinvastoin aika helppo, empaattinen, ymmärtäväinen, osaa sanoa EI mutta osaa myös sanoa KYLLÄ ;)
 
fff
En minä eri mieltä olevia haukkunut, vaan niitä idiootteja jotka eivät edes ymmärtäneet mistä keskusteltiin vaan piti kymmenenkin sivun jälkeen ladella niitä idiotismejansa. Voisivat olla osallistumasta keskusteluun jos eivät ymmärrä mistä puhutaan.
Kuule kyllä sinä olet pahemmanluokan idiootteja, keskustelutaitosi olemattomat, vai mistä luulet johtuvan, että ketjut johon vastaat räjähtävät käsiin? Minäkin monesti eri mieltä asioista mutta kas kummaa osaan keskustella asioista niin ja aniharvoin ketjuni tällaiseksi räjähtänyt. Oletko ikinä miettinyt tapaasi keskustella? Et sinä voi olla nin tyhmä ettetkö osaisi keskustella ihmisten kanssa, ethän?
 
Mitä te tytsi ja nina vielä lässytätte, kaikki me tiedämme ettette te millään kykene vielä postformaaliin ajatteluun, teidän maailmassanne on olemassa vain oikea ja väärä. Te luulette tietävänne, mutta me muut tiedämme teidän luulevanne.
 
fff
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24052234:
Mitä te tytsi ja nina vielä lässytätte, kaikki me tiedämme ettette te millään kykene vielä postformaaliin ajatteluun, teidän maailmassanne on olemassa vain oikea ja väärä. Te luulette tietävänne, mutta me muut tiedämme teidän luulevanne.
näin
 

Yhteistyössä