Puutalosta okrankeltainen vai harmaansininen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hip"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hip"

Vieras
Taustaa sen verran, että puutalomme on hehtaarin tontilla pienen mäen päällä (haja-asutusalue). Talossa on punaisen savitiilen värinen tiilikatto ja ikkunanpuitteet, nurkkalaudat yms. ovat valkoiset.

Mietteissä olisi tällainen väri

Keltainen_talo__Kuu_134089b.jpg

tai sitten tällainen

images

Mielipiteitä? Muitakin ehdotuksia vastaanotetaan!

[QUOTE="vieras";26073759]Harmaansininen.
Ja enemmän harmaa kuin sininen tai violettiin taittava.

En tykkää noista keltaisista, vihreäkin on parempi kuin tuo keltainen.[/QUOTE]

Sopiiko teidän mielestä tosiaan punaisen savitiilen väriseen kattoon tuo harmaansininen väri? Vai laitetaanko kattokin uusiksi :whistle:

Hajautuu näköjään teilläkin. :D Meillä siis mies haluaisi tuon okrankeltaisen, minä harmaansinisen. Lämmin ja kylmä vastakkain.

Mistään haaleista pastelliväreistä (joiden värisiä taloja nykyään on kaupunkien okt-alueet täynnä) meistä kumpikaan ei oikein pidä.

Ja kiitti tosta linkistä, pitäisi varmaankin kuvata talo ja koittaa eri vaihtoehtoja!

keltainen. Suomessa on väritöntä ja ankeaa puolet vuodessa ilmankin, että talo on ukkospilven värinen.

Nykyisin taitaa jo saada keltaista pohjaväriäkin, jos ei ole perinneuskollinen. Ettei tartte semmoista aneemista pastellikeltaista laittaa, jos vauvankakkaa pelkää. Sitähän voi sitten halutessaan murtaa, jos pelkää että talo näyttää jättiläisen postilaatikolta.

Meillä on tuollainen keltainen, "haavetaloni" olisi ollut harmaansininen. Meidän piti muuttaa tässä väriä, mutta nyt kun olaan totuttu ei halutakaan muuttaa sitä. Mun mielestä talon ikä ratkaisee. Vanhat talot uudella värillä ei ole hyviä. Uuteen taloon valitsisin tuon sinisen. Punainen katto ei mun silmään näytä sinisessä hyvältä, ei noissa kuvissakaan mitä joku oli linkittänyt. Eli, taloa näkemättä ei pysty sanomaan kumman haluaisin. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;26074017:
Meillä on tuollainen keltainen, "haavetaloni" olisi ollut harmaansininen. Meidän piti muuttaa tässä väriä, mutta nyt kun olaan totuttu ei halutakaan muuttaa sitä. Mun mielestä talon ikä ratkaisee. Vanhat talot uudella värillä ei ole hyviä. Uuteen taloon valitsisin tuon sinisen. Punainen katto ei mun silmään näytä sinisessä hyvältä, ei noissa kuvissakaan mitä joku oli linkittänyt. Eli, taloa näkemättä ei pysty sanomaan kumman haluaisin. ;)

Mun mielestä tuollainen okra sopii uudempiinkin taloihin.

img209.jpg

Yhteistyössä