1-vuotis synttärit, kakku, koristeet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitykkä.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kaamea vouhotus 1 vuotissynttäreistä?? Eihän se lapsiparka tajua niistä vielä mitään!! Taas täytyy äidin päästä pätemään ja näyttämään muille. Bree van de Kamp ko se siellä kirjoittelee =) Voi elämän kevät teitä ja vouhottamista!

Mikä helkutin baby blues täällä on eräillä äideillä (jotka eivät edes kehtaa kirjoittaa omalla nimimerkillä), että pitää jatkuvasti omassa paremmuudessaan mollata muut äidit. Ei kai se ole teiltä pois, jos ap haluaa juhlistaa 1 v. synttäreitä riemukkaasti vai onko kyse kateudesta? On kai se iso juhla muillekin kuin itse sankarille, ylpeille vanhemmille, isovanhemmille jne. Ja kyllä se lapsi myöhemmin valokuvista näkee, että hänen synttäreihinsä on panostettu. Menkää itseenne ja keksikää vähän isompia asioita haukuttavaksi. Murr, olen puhunut!

Väsynyt ja kiukkuinen Irina

Vielä sen verran jatkan, ennen kuin joku fiksu ehtii kertoa mulle, että tämä on keskustelupalsta ja kaikkien mielipide on sallittua. Että ainakin minä olen saanut sellaisen tapakasvatuksen, että vaikkakin ihmisillä on mielipide-eroja, niistä voi ja pitää keskustella sivistyneesti ja kunnioittaen toisen mielipidettä, vaikka samaa mieltä ei olisikaan. Vähän enemmän käytöstapoja soisin välillä näille palstoille..

Ja meidän prinsessa saa kyllä prinsessakakun 1-vuotis synttäreille vaikkei siitä mitään vielä ymmärräkkään!;)

Yks vuotias ei huomaa mitään, jos otat marsipaanit yms kohdat pois ennen kuin annat hänelle palan kakusta. Näin minäkin tein. Eli tein hienon viidakkokakun marsipaanikoristein ja kuorrutuksin ja kun leikkasin kakkua synttärisankarille, nappasin kuorrutteet pois. Täytteenä kakussa oli banaania ja mangososetta, ei sokeria. Kakkupohjaankin laitoin vähän vähemmän sokeria. Ja hyvin maistui!!

Kyllä saa mun mielestä saa tehdä lapsensa 1-v synttäreille just sellasen kakun kun haluaa.

Helkatin marisijat!
Panosta vaan kakkuun niin paljon kuin haluat!
Mulla 1v kakku oli ihan normi kakku, reunat kuorrutin vihreällä kermalla ja kirjotin päällä vihreällä karamellivärillä pojan nimen. Ja poika maistoi kakku ja keksejä jne. 2v kakku oli Tomi Traktori kakku. Tilasin valmiin kakku kuvan siihen päälle. Jokainen tekee niin kuin haluaa, ei kai se keneltäkään ole pois. Ihana olisi tulla sellaisiin juhliin vieraaksi joissa on nähty vaivaa ja tehty kaikkia kivoja juttuja.

Ja tuskin se lapsi sitä kakkua niin paljon syö että maha siitä niin kipeeksi menee että juhlat menee pilalle. Tee vaan niin kuin haluat ja annat toisen maistella juhlapäivänään kakkuaan!

Hauskaa synttäripäivää pienelle ja onnea! Ja tsemppiä sinulle leipomiseen!

Todellakin olen ylpeä lapsestani, ja vaikkei hän syntymäpäivistään ymmärräkään juuri mitään, se voi olla tärkeä tapahtuma kuvista katsottuna/videolta. Minulle tuli ainakin hyvä mieli, kun itse katsoin joskus joitain valokuvia, jossa minun juhliini tms. oli panostettu. Katsotaan sitten kun teidän lapset on 1-vuotiaita, kas kummaa kun onkin hienot kakut yms. Tai jos lapsenne on jo yli 1-vuotiaita, taitaa harmittaa, kun ei itse keksinyt tehdä mitään.
Minäkään en ole mikään superleipoja, mutta haluankin vain yrittää, onneksi tunnen sukulaiseni, eivätkä he ole noin kapeakatseisia, kuin te jotkut.

Kiitän taas kaikista viesteistä!

Alkuperäinen kirjoittaja Miksi noin:
kaamea vouhotus 1 vuotissynttäreistä?? Eihän se lapsiparka tajua niistä vielä mitään!! Taas täytyy äidin päästä pätemään ja näyttämään muille. Bree van de Kamp ko se siellä kirjoittelee =) Voi elämän kevät teitä ja vouhottamista!

Ihan eri sarjassa nyt näytellään. VOisi ehkä verrata enemmän tässä asiassa vaikka Ulla Taalasmaahan, joka halusi hyvää hyvyyttään ilahduttaa ihmisiä, varsinkin lapsiaan ja lapsenlapsiaan. Ullan pimeään puoleen nyt tuskin tarvitsee mennä sitten sen enempää, se ei liity tähän mitenkään. Hymiölläkö luulit keventäväsi viestiäsi? Kaiken lisäksi vielä piti loppuun jotain oikein nasevaa tokaista! Huh. =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Todellakin olen ylpeä lapsestani, ja vaikkei hän syntymäpäivistään ymmärräkään juuri mitään, se voi olla tärkeä tapahtuma kuvista katsottuna/videolta. Minulle tuli ainakin hyvä mieli, kun itse katsoin joskus joitain valokuvia, jossa minun juhliini tms. oli panostettu. Katsotaan sitten kun teidän lapset on 1-vuotiaita, kas kummaa kun onkin hienot kakut yms. Tai jos lapsenne on jo yli 1-vuotiaita, taitaa harmittaa, kun ei itse keksinyt tehdä mitään.
Minäkään en ole mikään superleipoja, mutta haluankin vain yrittää, onneksi tunnen sukulaiseni, eivätkä he ole noin kapeakatseisia, kuin te jotkut.

Kiitän taas kaikista viesteistä!

Meillä on vietetty kaikkien lapsien 1-vuotis synttäreitä. Kakku kuvat jokaisesta otettu joita ollaan ilolla katseltu vuosia myöhemmin! Itselläni on kehystettynä ihana 1-vuotis kuva kakun kanssa.

Meillä jopa 1-vuotiaat ovat nauttineet juhlistaan, vaikka ei olisikaan täysin ymmärtänyt minkä takia niin juhlitaan.

Pakko kommentoida, että jotkut ei näköjään tajua, että kakkujen tekeminen on toisille jopa harrastus. Vuodatusblogeista löytyy upeita kakkuja ja ideoita ap:lle. Keneltä se on pois, jos äiti haluaa omaksi ja lapsensa sekä vieraiden iloksi tehdä kivan kakun? Ja että 1-vuotias ei syö vielä kakkua? No millä verukkeella ristiäisissä sitä kakkua sitten tarjotaan. Korviketta vaan kaikille vieraille..

Sori provosoituminen, mutta ärsyttää tuommonen pikkusieluisuus joidenkin osalta. Itse tein itselleni Hello Kitty kakun, kun täytin viimeksi vuosia. Että lällällää ja miehen kanssa kahdestaan se syötiin.

Meillä on kolme kertaa vietetty pojan synttäreitä ja kyllä se ensimmäinen syntymäpäivä on erityisen spesiaali. Kyllä itsekin silloin halusin synttäreihin panostaa ja antaa pojalle ikimuistoisen päivän. Vaikkei hän siitä mitään muistakaan, niin me muut muistetaan ja on kiva valokuvia pojalle sitten näyttää.
1-vuotis synttäreillä meillä oli ihan tavallinen täytekakku. 2-vuotis synttäreillä oli autokakku ja nyt 3-vuotis synttäreillä perhoskakku, joista poika itse tykkää todella paljon ja sellaista kakkua toivoi =). Ja jokaista kakkua on poika saanut syödä...

enna,
mistä löytyi valmis tomi traktori kakkukuva?
Meillä olis edessä pojan 2-vee synttärit ja tuo sopis kuin nakutettu, poika on ehdoton Tomi traktori -fani : )
Ja meillä myös sai poika omilla 1-vee synttäreillään maistaa kakkua, tottakai.
Panosta ap juuri niin paljon kuin haluat synttäreihin, niitä valokuvia on todella hauska katsoa sitten myöhemmin.

Huhuu AP, miten meni juhlat :)?
Meilläkin aletaan suunnittelemaan 1-v. synttäreitä, ja olen aivan ihmeissäni kaikista kakkuvaihtoehdoista!! Autokakku olisi ihana, mutta kylläpä se vuoka maksaa paljon..

Alkuperäinen kirjoittaja Miksi noin:

Älyhoi! Sattuuko asianomaisen viestin kirjoittajalla olemaan edes omia lapsia vai ovatko lapsesi jonkinasteisia zombeja? Meillä poika 10 kk tajuaa jopa sen verta että kävelee, vie pyydettäessä pyykit pyykkikoriin, osaa pyytää maitoa, ruokaa ja esineitä sekä nauttii ihmispaljoudesta, seurasta, musiikista, hyvästä ruuasta ja se on erityisen hienoa kun saa maistaa samaa ruokaa mitä isotkin ihmiset syö. Pakettejen avaaminen suurta hupia hänellä ja puhaltaminenkin luonnistuu. En ymmärrä miten voit olla noin tympeä ja JULMA, että miellät 1-vuotiaan ihmisen kasviksi?! Voi kyynel ja huokaus, suo ihmiselle nautinnolliset ensimmäiset synttärit jos niihin on mahdollisuus ja mene komeroon häpeämään.

Yhteistyössä