Protestoinko turhaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Missu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Missu

Vieras
Kun miehellä ei tunnu riittävän aikaa tarpeeksi mulle ja perheelle. Hän on yrittäjä ja pihalla aikaa vie rakennusprojekti(vaikka on ulkopuolista työvoimaa)ja autoa pitää laittaa ja jos nyt sattuis olemaan aikaa niin sitten lähtee kaverin kanssa prätkäilemään. Tuntuu kun olisin yh-äiti. Hoidan kodin, koirat,lapset, kaupassa käynnit, puutarhatyöt ja se onkin ihan ok kun kotona olen. Meillä on siis yksi yhteinen lapsi(3viikkoa) ja mun lapset 7 ja 8v. Onko se väärin että sitten kiukuttelen kun ei ole aikaa mulle mutta sitten lähtee prätkäilemään. Kysyy kyllä mun mielipidettä, mutta enhän mä voi kieltääkkään aikuista ihmistä menemästä. Itse olisin kaiken mahdollisen vapaa ajan perheen kanssa, varsinkin kun on ihan pieni vauva. Tuntuu vaan pahalta kun kaikki muu menee meidän edelle...no täytyy ajatella positiivisesti että onneksi ei käy baareissa ja on aina yöt kotona.

Et kiukuttele turhasta. Mä en hyväksyis, että mies lähtis prätkäreissulle jos kotona olis noin pieni vauva. Muutenkin kyllä odotan, että molemmille merkitsee se koti ja perheen yhteinen aika yhtä paljon.

jos henkilö on yrittäjä ja hänellä on vireillä rakennusprojekti -vaikkakin apuvoimia palkattu - niin ei liene hirveän suuri yllätys että aikaa on vähän.
Jos omistaa prätkän ,niin onhan sillä ajeltava.
Hienoa jos kysyy mielipidettäsi. Jos sanot että mene vaan niin miehet ajattelee että mene vaan. Ei siinä sen kummempaa ole.
En usko että kaikki menee muu menee teidän edelle, rakentaahan mies ilmeisesti juuri teille kotia ja tekee töitä juuri teidän eteen. Miehet on eri planeetalta, vain keskustelu asiasta saattaa selventää hänelle tunteesi.
Yritä puhua asiasta, ehkä tilanne korjaantuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Huvikummun iltavuoro:
jos henkilö on yrittäjä ja hänellä on vireillä rakennusprojekti -vaikkakin apuvoimia palkattu - niin ei liene hirveän suuri yllätys että aikaa on vähän.
Jos omistaa prätkän ,niin onhan sillä ajeltava.
Hienoa jos kysyy mielipidettäsi. Jos sanot että mene vaan niin miehet ajattelee että mene vaan. Ei siinä sen kummempaa ole.
En usko että kaikki menee muu menee teidän edelle, rakentaahan mies ilmeisesti juuri teille kotia ja tekee töitä juuri teidän eteen. Miehet on eri planeetalta, vain keskustelu asiasta saattaa selventää hänelle tunteesi.
Yritä puhua asiasta, ehkä tilanne korjaantuu.

Veit sanat suustani.
=)

Mä oon ajatellut et mieskin tarvitsee jonkun henkireiän....mä olen käynnyt hierojalla ja tunnin lenkillä ja lopun aikaa olenkin sitten vauvan kanssa. mies päivässä varmaan korkeintaan kaks tuntia jos sitäkään ja siis minä myös olen paikalla. No en mä kyllä yksin haluakkaan mihinkään mut yhteistä aikaa!!!!

Kyllä meillä koti jo on eli rakennusprojekti on ihan muuta...ja tää ajan käyttö on ikuisuus kysymys...olen mä tehnyt mielipiteeni selväksi miehellekkin mut no joo protestoin silti!

Alkuperäinen kirjoittaja Missu:
Mä oon ajatellut et mieskin tarvitsee jonkun henkireiän....mä olen käynnyt hierojalla ja tunnin lenkillä ja lopun aikaa olenkin sitten vauvan kanssa. mies päivässä varmaan korkeintaan kaks tuntia jos sitäkään ja siis minä myös olen paikalla. No en mä kyllä yksin haluakkaan mihinkään mut yhteistä aikaa!!!!

Mun mielestä tuo on aika paljon yhteistä aikaa vauvankin kanssa jos on kaksikin tuntia kun ajattelee et oma yritys ja rakennushommat. Jos ajattelee vuorokauden tuntimäärään nähden se on vähän, mutta kun ajattelee sen mitä menee nukkumiseen, töihin ja rakentamiseen. Auttaako ollenkaan jos yrität ajatella, että tämä on vain yksi vaihe teidän elämässä? Auttaisiko se jaksamaan ollenkaan paremmin?

"...Onko se väärin että sitten kiukuttelen kun ei ole aikaa mulle mutta sitten lähtee prätkäilemään. Kysyy kyllä mun mielipidettä, mutta enhän mä voi kieltääkkään aikuista ihmistä menemästä."

Miksi et voi kieltää? Mielestäni turha kiukutella, jos mielipidettä kysytään eikä sitä rehellisesti "voi" sanoa.

No jos mua kiellettäis menemästä joskus johonkin niin mua alkais ahdistaa ja mun mielestä miehen pitäis omasta halustaan jäädä mieidän kanssa eikä mun tahdosta. Kyl mä ajattelen et tää on vaan yksi vaihe mut eiköhän se mies taas jonkun projektin taas kehitä...

Alkuperäinen kirjoittaja Missu:
No jos mua kiellettäis menemästä joskus johonkin niin mua alkais ahdistaa ja mun mielestä miehen pitäis omasta halustaan jäädä mieidän kanssa eikä mun tahdosta. Kyl mä ajattelen et tää on vaan yksi vaihe mut eiköhän se mies taas jonkun projektin taas kehitä...

Hmmm... loppujen lopuksi "kieltäminen" tai kiukuttelu voi olla kohteena olevalle ihan yhtä ahdistavaa... :) Rehellinen mielipide on parempi kuin "tyttömäinen" kiukuttelu...

Sanot miltä susta tuntuu.Ei miehes ole ajatusten lukia.
Mielestäni sun kuuluu ilmaista toiveesi ja halusi yhteiselle ajslle sekä perheen kanssa vietetylle ajalle.
Itekkin työstän tätä asiaa omassa suhteessa.

Yhteistyössä