Meidän lelut ja kaverin lelut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akkavalta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Akkavalta

Jäsen
15.12.2006
651
0
16
Mites teillä kun kavereita tulee ja lapset lähtee ulos leikkiin. ottaako tämä kaveri jo kotoa omia leluja vai ottaako kaveri teiltä lelun leikkeihinsä?
Ihmettelen kun meil käy aina näin. Tampereellakin me oltiin ainoita hiekkalaatikolla kellä oli hiekkaleluja ja kaikki lapset leikki niillä. enhän hennonnut kieltääkkään. tai kun kaveri tuli pyytään ulos niin samalla hän valitsi itselleen meiltä lelun. Täällä sama homma. kun naapurin tyty tulee niin meiltä hän aina lelun ottaa. polkupyöränkin olen antanut kun ei hänellä itellä ole, et saa lapset leikkiä pyöräilyleikkejä.
Välil tuntuu et eikö niitä omia leluja vois ottaa ettei aina meiltä. varsinki ku ihan naapuris asuu. en kehtaa enää kieltääkkään kun olen antanut tähän asti ottaa. tai jotenki pikkuhiljaa yrittää vaivihkaa saada tuo loppuun.
eikö näil lapsilla ole omia leluja vai mikä siin on? vai onko toisen lelut mukavampia? mut ei meidänkään tyttö ole ikinä toisten leluja ottanut leikkeihinsä. minusta se olisi outoa.

Olen huomannut saman asian! Meillä on 1v5kk ikäinen poika ja hänen kanssa kun mennään hiekkalaatikolle niin siihen tulee isompia lapsia ja saattavat jopa ilman lupaa ottaa poikani leluja. Sitten marisevat että tuo poika sotkee meidän leikit! Musta on törkeetä että tuollalailla ottavat pienemmältä leluja. Sekin sitten sotii ristiin että kun koitan opettaa pojalleni että ei ilman lupaa oteta toisen leluja (jos sattunut joltain jäämään leluja).

me eletään sillä periaatteella, että jos jonnekin viedään omia leluja, niin sitten niillä saa leikkiä myös muut. ollaan sit siellä hiekkalaatikolla tai vaikka kylässä. ainoa poikkeus on se lapsen oma rakas henkilökohtainen unilelu. siihen ei koske kukaan vieras ei kotona eikä kylässä, jos lapsi ei halua, että siihen kosketaan. ja jos meillä on joku vieras, saa hän myös lelun ulos meiltä, tyhmäähän se olis riipututtaa tavaroita pitkin kyliä

Minä otan aina omat hiekkalelut esim hiekkalaatikolle mukaan ja niillä saa kaikki leikkiä.Osalla on omia leluja osalla ei.Se huomattiin usein tuolla leikkipuistossa, että perhepäivähoitajat tuli usein lasten kanssa leikkimään, eikä heillä ollut ikinä omia leluja mukana ja kaikki lapset hyökkäsivät muiden hiekkalaatikolla olevien lelujen kimppuun ja se hiukan harmitti joskus, mutta minulla on se periaate, että jos hiekkalaatikolla on meidän leluja saa niillä kaikki leikkiä, kunhan palauttavat lelut

Meillä kaikki leikkii kaikkien leluilla. Mä kyllä sit pojalta vaadin, et ne meidän lelut tuodaan takas omaan pihaan!!! Mutta nytkin niitä meidän leluja on tuolla naapurin pihassa ja naapureiden leluja pitkin meidän pihaa...

aikanaan kun leikkiksella käytiin leikkimässä, omat lelut oli mukana mutta niitä sai toiset lainata. Merkkasin tussilla lasten nimet leluihin niin osattiin sitten sieltä hiekkalaatikolta omat mukaan kerätä. Eihän lapsi voi pelkästään omillaan leikkiä vaan on kiva vaikka toisen traktoria tai hiekkamuottia lainata.

no mua ärsyttää myös tämä. ok, saa meidän leluilla leikkiä kunhan ei riko tai hävitä. kuitenkin mä yritän pitää sen niin että jokaisella on omat lelunsa. vähän sama asia oli kun viime kesänä meidän naapurin tyttö ravas meillä syömässä.. pakkohan mun oli antaa ruokaa kun valitti aina että on yksin kotona, ei ole avaimia, vanhemmat on jossain ja on kauhea nälkä. lapsi oli 6 vuotias :/

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
aikanaan kun leikkiksella käytiin leikkimässä, omat lelut oli mukana mutta niitä sai toiset lainata. Merkkasin tussilla lasten nimet leluihin niin osattiin sitten sieltä hiekkalaatikolta omat mukaan kerätä. Eihän lapsi voi pelkästään omillaan leikkiä vaan on kiva vaikka toisen traktoria tai hiekkamuottia lainata.

Mä oon kans merkaillu meidän leluja, ainakin vanhemmat osaa ne lukea.

Alkuperäinen kirjoittaja miia78:

tiedätkö kun monet vanhemmat ei halua lukea :/

no kyl mää sen ymmärrän et hiekkalaatikolla lainaillaan puolin ja toisin. itsekkin merkkasin omat hiekkalelut et löytää. mut tampereella tosiaan oli vain meidän hiekkalelut ja kaikki naapurin lapset isommat ja pienemmät oli niitten kimpus. lopuksi yksi poika sai omat hiekkalelut mut ei jaksanut niitä kantaa kotuansa joten leikki meidän leluil.
senkin ymmärrän et jos kaveri tulee kauempaa niin sillon leikitään samoilla leluilla.
mut ku nämä tyttäreni kaverit molemmat asuivat samas pihas ja toinen jopa samas talos ja aina leikkivät meidän leluilla. ikinä meidän tyty ei ole leikkinyt heidän leluillaan. olisiko se nyt vaikea ottaa se lelu kotua ku kylään tulee tai jos haluavat leikkiä nukke leikkejä niin kaveri hakee kotua oman nukkensa. huippu oli tampereella kun kaveri tuli hakeen meidän tytyä leikkiin kotiansa niin ottivat meiltä lelut sinne kaverin kotia :D
en minä pikkumainen ole. ovat saaneet leikkiä meidän leluilla mut joskus tulee mieleen et miks kaikki aina leikkii meidän leluilla. ei meidänkään typy ikinä leiki muiden leluilla.

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
Alkuperäinen kirjoittaja miia78:

tiedätkö kun monet vanhemmat ei halua lukea :/

Niinkai se voi olla...

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
Meillä vähän sama tilanne, ja sitten niit leluja saa ettiä pitkin pihoja kun muut lapset lainaa ja eivät tuo takaisin. Olen merkannut, mutta nyt huomasin et on merkitkin jo "hävinneet" :whistle:

Joo, oot kuulemma viime kesänä ärähdellyt pihallas lapsille että on se kumma kun kukaan ei osaa ottaa omia hiekkaleluja ulos :headwall: :headwall:
Pidä säkin sit huoli että omat lapses ei leiki muiden leluilla, OK?!

Yhteistyössä