Prismassa eräs äiti imetti tänään reteesti koko rinta paljaana...

  • Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti
vva
Mun mielestäni julkisesti imettäminen on ok, mutta en mä sitä ymmärrä, että koko tissi lävästään tiskiin siinä kohtaa. Itse olen julkisesti imettänyt kolmea lastani imetyspaidan ja harson avustuksella melkoisen huomaamattomasti. Toisinaan vaunuistakin saa eteen tietynlaista näkösuojaa, samoin imettäminen kantoliinassa tai kantorepussa onnistuu suurempaa haloota herättämättä. En mä koskaan ole mennyt kaupan sisääntulo-ovien keskellä olevalle penkille imettämään, saati vetänyt koko rintaa esille. Kyllä sitä aina joku vähän rauhallisempi paikka on löytynyt, enkä nyt tarkoita vessoja yms, niitä en itsekään ole koskaan imettämiseen käyttänyt.
 
"Vieras"
Mulla oli ekan lapsen kanssa tosi vaikeaa eka vuosi, kun en uskaltanut imettää julkisesti. Olin niin paineissani että tissi vilahtaa tai joku pahastuu muuten, jos imetys oli ihan sähläystä kun koitin julkisesti sen suorittaa. Istuin sit himassa vaan vauvan kanssa tai olin aina valmis syöksymään autoon tms jos lapselle tuli nälkä.

Nyt toka tulossa, ja olen päättänyt imettää julkisesti. Aivan sama jos joku paheksuu, paheksujia tässä maailmassa riittää. Ja jos se nänni sieltä vilahtaa, niin kukaan ei siihen näkyyn kuole.
 
"Vieras"
[QUOTE="Kukkaruukku";29040264]Eikä kukaan kuole siihen, jos näkee paljaan rinnan. Eiks nii?
Söisitkö itse ruokasi vessassa?
Voi hyvää iltaa taas.
Miten se on keltään pois jos joku ruokkii lapsensa luonnollisella tavalla silloin kun vauvalla iskee nälkä?[/QUOTE]

Etkö osaa lukea? Ap:tahan nimenomaan julki-imetys EI häirinnyt vaan tapa jolla se hoidettiin oli outo.
Kyllä olen syönyt vessassakin joskus ettei verensokeri mene liian alas, kun esim. kauppakeskuksen penkillä syöminen herättää turhaa huomiota.
Arvasin että ap:n viesti vääristellään niin että häntä mukamas haittas se imetys. Niinhän ei ollut.
 
Imettävä myös
Mun mielestäni julkisesti imettäminen on ok, mutta en mä sitä ymmärrä, että koko tissi lävästään tiskiin siinä kohtaa. Itse olen julkisesti imettänyt kolmea lastani imetyspaidan ja harson avustuksella melkoisen huomaamattomasti. Toisinaan vaunuistakin saa eteen tietynlaista näkösuojaa, samoin imettäminen kantoliinassa tai kantorepussa onnistuu suurempaa haloota herättämättä. En mä koskaan ole mennyt kaupan sisääntulo-ovien keskellä olevalle penkille imettämään, saati vetänyt koko rintaa esille. Kyllä sitä aina joku vähän rauhallisempi paikka on löytynyt, enkä nyt tarkoita vessoja yms, niitä en itsekään ole koskaan imettämiseen käyttänyt.
Peesi tälle! En mäkään tajua mikä ihanuus se on vetää ruokakaupassa utare paljaaksi, mutta voi toki olla että on ylpeä rinnastaan ja haluaa sen kaiken kansan nähtäväksi :D. Mulla ei oo kyllä ikinä ollut tilannetta, etten olis ehtinyt sivummalle istumaan ja laittaan harsoa eteen. Kuuluu mielestäni ihan hyviin käytöstapoihin, en minäkään nenääni kaiva siinä kassajohonssa tai vedä housuja nilkkoihin ja raavi takapuoltani. Enkä muuten anna lapsenikaan tehdä niin!
 
"vieras"
Imettäminen on täysin sallittua julkisilla paikoilla. Miten voi olla joidenkin äiti-ihmistenkin niin vaikea hyväksyä sitä.

Kaikki naiset eivät myöskään yliseksualisoi kehoaan, tissistä tulee ruokaa lapselle. Tämä on kyseisen ruumiinosan ensisijainen tarkoitus.
Ne on niitä naisia, joiden miehet menee sekaisin paljaasta pinnasta ja sehän se niitä naisia vituttaa tässä jutussa.

Ja maito ON LAPSEN RUOKAA, eikä mitään juomaa pelkästään, eihän vauva muuta saa edes alussa.

Itse imetin kesällä uimarannalla, ensimmäistä kertaa julkisesti, ja yllättävän vähän huomasin mitään katseita vaikka vähän vilkuilinkin ympärilleni. Joko ihmiset oli tottuneet kuvaan tai sitten olivat vaan hyvin häveliäitä ja antoivat vaavin ruokailla rauhassa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29041903]Ne on niitä naisia, joiden miehet menee sekaisin paljaasta pinnasta ja sehän se niitä naisia vituttaa tässä jutussa.

Ja maito ON LAPSEN RUOKAA, eikä mitään juomaa pelkästään, eihän vauva muuta saa edes alussa.

Itse imetin kesällä uimarannalla, ensimmäistä kertaa julkisesti, ja yllättävän vähän huomasin mitään katseita vaikka vähän vilkuilinkin ympärilleni. Joko ihmiset oli tottuneet kuvaan tai sitten olivat vaan hyvin häveliäitä ja antoivat vaavin ruokailla rauhassa.[/QUOTE]

Niin ja siis itsekin yritin imettää huomaamatta ja harson alla piilossa, mutta kyllä se harso vaan aina välillä tipahteli ja varmaan se nännikin siellä jossain välissä vilahti, jos joku intensiivisesti meidän syöttöhetkeä seurasi. Minkäs teet, parhaani yritin.
 
asdasd
Tätä ei monet suostu ymmärtämään, mutta kaikki ei halua nähdä paljaita tissejä joka paikassa. Ravintolassa esim mulla kyllä pilaa ruokahalun jos joku näyttelee tissejä, oli ne sitten lapsen ruokkimista varten ja muuten vaan esilllä.
Tätä minä en ole koskaan ymmärtänyt. Miten imettäminen voi ällöttää? Miten siitä voi mennä ruokahalu tai miten se voi oikein jopa oksettaa? Käykö teille myös niin että jos katsoisitte omaa tissiänne kesken ruokailun, niin menisi ruokahalu? Miten helvetissä vauvan ruokailu voi viedä teiltä ruokahalun? Ennemmin minulla menee ruokahalu ravintolassa kanssasyöjiä katsellessa, siitä porsastelusta on kauneus kaukana.
Ja sama tissittely ei sitten kotona omalla sohvalla okseta ollenkaan. Pikkasen rajaa hei.
 
---
IMetys tosiaan on ihan jees, ei siinä mitään. Mutta kyllä mä katson pitkään sitäkin jos mies kävelee kaupassa ilman paitaa (kesällä näitäkin nähty). Mun mielestä se vaan ei kuulu asiaan. Ja jos imettäessä pitää riisua puolet ylävartalosta ei sekään kuulu asiaan...
 
Hmm...
Anu Silfverberg on varmaan hirveän fiksu nainen, mutta ei hän minulle mikään auktoriteetti ole. Minä en kokenut vapauttani ollenkaan rajoitetuksi enkä eläväni epänormaalia elämää, vaikka en Prisman käytävällä imettänytkään.

En itse asiassa ole koskaan ollenkaan tullut ajatelleeksi, että julki-imettämisestä on jossakin vaiheessa minun huomaamattani tullut jonkinlainen normaalielämän mittari. =)
Olen kuullut tuon tyyppistä argumentointia vanhoillislestadiolaisilta ystäviltäni.

Kunnioitan kaikkia maailman vakaumuksia, ja uskon ihan oikeasti, etteivät he koe kevyen musiikin, esiaviollisen seksin tai ehkäisyn puutteen rajoittaneen mitenkään elämäänsä. Mutta monien muiden elämässä nuo ovat hyviä ja positiivisia asioita. Onneksi kenenkään ei tarvitse käyttää ehkäisyä tai imettää julkisesti vastoin tahtoaan.
 
"vieras"
Mä olen imettänyt mutta siitä ei ole koskaan tarvinnut tehdä julkista ohjelmanumeroa.
Kyllä mä katson tuon röyhkeytenä ja laiskuutena, jos ei viitsitä nähdä pätkääään vaivaa ja mennä vaikka sovituskoppiin imettämään tai ei viitsitä käyttää huivia.
En mä halua nähdä teidän tissejänne kaupassa, enkä muitakaan intiimitapahtumia.
 
Turkilmas
Nää "tissi kokonaan esillä"-keskustelut ja niiden paheksuva sävy saa mut aina nolostumaan. Ja ihan siksi, että mä en yksinkertaisesti osannut imettää muulla tavalla lapsiani. Tokan kanssa tilasin imetyspaidankin ja ihmettelin, että miten hemmetissä siitä pienestä reiästä vois imettää kun tissi ei edes mahdu siitä ulos :D.

Mä kyllä koitin pitää harsoa suojana, enkä kovinkaan usein julkisesti imettänyt. Mutta ihan aina, julkisesti tai kotona, tissi kokonaan paidasta ulkona. Enkä tosiaan siksi, että olisin halunnut varustustani esitellä. Vain ja ainoastaan siksi, että en osannut muuta tapaa.
 
Ei lapset siitä häiriinny, vaikka naiset saisivat kulkea tissit paljaina. Varsinkaan jos se olisi yleisempää. Tuskin harva nainen silti kulkisi ilman paitaa.

Ja kyllä joitain naisia häiritsee kesällä ilman paitaa kulkevat ukotkin, silti se on sallittua.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
Vierasmies
Naiset voivat ahdistua kaikesta eivätkä vähiten toisten tisseistä. Miehiä asia tuskin kiinnostaa, mutta tammat hirnuu takajaloillaan kun "joku esittelee rintojaan heidän miehilleen". :D voi elämä tuota pikkusieluisuuden määrää.

Naisetko lapsirakkaita?
 
[QUOTE="vieras";29042348]Kysytkö tosissasi? Sun mielestä korvike on ihan yhtä hyvää kuin äidinmaito, samalla viivalla?[/QUOTE]

Jollaki se lapsi on kuitenki ruokittava eikä voi näläs pitää.

Hyväksyn kyllä julki-imetyksen, mutta ei sitä koko tissiä tarvitte esille ottaa. Ei mua kiinnosta nähdä toisten tissejä, jotaki käytöstapoja vois imettävätki opetella. Joo ei sitä tissiä tarvitte vahdata, mutta riittää se pieniki hetki jonka ehtii nähdä ennen pään pois kääntämistä.
 
Lady Gardenea
[QUOTE="vieras";29042348]Kysytkö tosissasi? Sun mielestä korvike on ihan yhtä hyvää kuin äidinmaito, samalla viivalla?[/QUOTE]

En sanonut niin. Minkä takia sitä on olemassa? Mieti sitä.
 

Yhteistyössä