Prismassa eräs äiti imetti tänään reteesti koko rinta paljaana...

  • Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti
Imettäminen on täysin sallittua julkisilla paikoilla. Miten voi olla joidenkin äiti-ihmistenkin niin vaikea hyväksyä sitä.

Kaikki naiset eivät myöskään yliseksualisoi kehoaan, tissistä tulee ruokaa lapselle. Tämä on kyseisen ruumiinosan ensisijainen tarkoitus.
Et tainnut lukea viestiäni oikein ollenkaan? Tai sitten pointtini meni ohi korkealta ja kovaa. =)
 
Tarkoituksenani ei ole koskaan ollut imettää keskellä mahdollisimman suurta ihmisjoukkoa. Mutta olosuhteiden vaatiessa olen imettänyt ravintolassa, kahvilassa, ostoskeskuksessa, uimarannalla ja niin edelleen. Minäkin olen saanut isoiksi kaksi lasta, ja olen halunnut elää normaalia elämää myös imetysaikoina.

Anu Silfverberg on viisaasti todennut jotain sen suuntaista, että julki-imetystä ei pidä perustella sillä, että se on luonnollista, koska sitä on vessassa käyminenkin. Sen sijaan julki-imetys on tarpeellista, koska muuten äidit eivät pääse liikkumaan vapaasti.
Anu Silfverberg on varmaan hirveän fiksu nainen, mutta ei hän minulle mikään auktoriteetti ole. Minä en kokenut vapauttani ollenkaan rajoitetuksi enkä eläväni epänormaalia elämää, vaikka en Prisman käytävällä imettänytkään.

En itse asiassa ole koskaan ollenkaan tullut ajatelleeksi, että julki-imettämisestä on jossakin vaiheessa minun huomaamattani tullut jonkinlainen normaalielämän mittari. =)
 
"vieras"
Imettäminen on täysin sallittua julkisilla paikoilla. Miten voi olla joidenkin äiti-ihmistenkin niin vaikea hyväksyä sitä.

Kaikki naiset eivät myöskään yliseksualisoi kehoaan, tissistä tulee ruokaa lapselle. Tämä on kyseisen ruumiinosan ensisijainen tarkoitus.
Mutta itsensäpaljastelu ei sentään taida olla sallittua. Asiat voi tehdä monella tapaa, joukkoon mahtuu aina joku itsensäpaljatelijakin, joka ensisijaisesti haluaa vain esitellä itseään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;29040151:
Olisit menny viereen toljottamaan vähän lähempää. Nopeana ehkä olisit voinut taputella rintaa "kyllä on komiassa lihassa" tai pyytänyt ruokkimaan sunkin jälkikasvus.

Sä näet enemmän tissiä henkkamaukan bikinimainoksessa, kuvia on käsitelty ja malleilla silarit. Mutta sä järkytyt siitä kun näet rinnan mitä luonnollisimmassa tapahtumassa. Ehkä ihan hyväkin, seuraavalla kerralla tuumaat "jaa taas paljas tissi" ja löydät jotain kiinnostavampaa katseltavaa.
 
Ei tarvi lukea jos ei kiinnosta.

Musta tämä on vain positiivinen suuntaus että äidit uskaltavat imettää julkisesti, vaikka se järkyttäisikin tynnyrissä kasvaneiden mielenrauhaa. On hirveän vaikeaa pyöräyttää kelloa taaksepäin aikaan jolloin imetys oikeasti oli normaalia, eli viimeiset sata vuotta pitäisi pyyhkäistä lastenruokinnan historiasta pois.
 
Seksiseksiseksi
Lapsen ruokkiminen ei ole itsensä paljastelua, vaikka tissiä näkyisikin. Minkä ihmeen takia ne, joita asia ällöttää tuijottavat imettäviä? Useimmista se on suloista.

En mäkään tuijota esim. Nenäänsä julkisesti kaivavia. Se jos jokin on ällöä ja luonnollista, kaiken lisäksi ihan sallittua sekin.
 
voivoi...
Mä en voi todellakaan uskoa, että joku on niin typerä, että vartavasten tunkee tissinsä ihmisten nähtäville. Tuskin kukaan haluaa esitellä imettävää rintaansa, eli jos on vilahtanut koko tissi niin eiköhän kyse ole ollut vahingosta tai muuten vaan omasta tyylistä imettää, joka jollain tavalla on sitten "esittelevä" sinun mielestäsi.
 
Kummallinen ongelma nämä "reteet tissimammat" kun en ole itse koskaan törmännyt. Kaikenlaista muuta vastenmielistä on kyllä tullut vastaan.
Säälittää naiset, jotka ajattelevat että oma mies on heti tuijottamassa rintoja jos jossain imetetään lasta. Ei ihan normaalia mielestäni...
 
..
Tätä ei monet suostu ymmärtämään, mutta kaikki ei halua nähdä paljaita tissejä joka paikassa. Ravintolassa esim mulla kyllä pilaa ruokahalun jos joku näyttelee tissejä, oli ne sitten lapsen ruokkimista varten ja muuten vaan esilllä.

Mulle on ihan täysin ok jos imetetään huomaamattomasti vaikka siellä ravintolassakin, olen itsekin imettänyt mut ei sitä koko tissiä tarvi repiä esille! Sen kun voi ihan oikeasti tehdä niinkin et se tissi korkeintaan vahingossa vähän vilahtaa, niin mikä muu syy voi "reteälle" imettämiselle olla kuin röyhkeys, ymmärtämättömyys tai esittelyn tarve?
 
Imetystila
Itsekään en pidä julki-imetyksestä. Olen monesti näin pienen vaivan äitinä miettinyt, että miksei kauppakeskuksissa voi olla jotain erityistä tilaa imetykselle?? Kuitenkin niissä käy päivittäin lukuisia äitejä pienten vauvojen kanssa, ja varmasti kävisi vielä paljon enemmän, jos olisi paikka, missä imettää. Onhan niissä wc:t ja lastenhoohuoneetkin, niin miksei olisi sellaista edes hiukka isompaa lastenhoitotilaa jossa olisi edes joku pieni sohvanurkkaus imetystä varten. Ei lienisi kovin suuri investointi? Asun ns lesta-alueella, ja täällä kaupat pursuaa äitejä pikkuvauvojen kanssa. Joten varmasti imetystiloille olisi kysyntää. Pitänee itse antaa palutetta tuohon lähikauppakeskukseen asiasta!
 
"Morrison"
Alkuperäinen kirjoittaja JULKI-IMETTÄJÄ;29040326:
Liki seitsemän vuotta julki-imetystä harrastaneena tiedän, ettei se minun paljas tissi ja siinä roikkuva räkäinen vauva/taapero ole kaunis näky. !
Ei niin saamari olekaan. Mutta pitääkö sitä aina mennä julkipaikoille ruokailemaan. Eikö vauvalle ja sen einehtimisen paikka ole koti. Pitääkö sitä naisen olla kuin elukan ja kellahtaa kyljelleen ihan missä vaan ja tunkea rumaa nisää rääkyvän pennun suuhun.

Ja jos ei nyt kaunista ole muutenkaan katsella ympärillä pyöriviä, niin pitääkö sitä itsensä laskea samalle tasolle.
 
[QUOTE="Morrison";29041490]Ei niin saamari olekaan. Mutta pitääkö sitä aina mennä julkipaikoille ruokailemaan. Eikö vauvalle ja sen einehtimisen paikka ole koti. Pitääkö sitä naisen olla kuin elukan ja kellahtaa kyljelleen ihan missä vaan ja tunkea rumaa nisää rääkyvän pennun suuhun.

Ja jos ei nyt kaunista ole muutenkaan katsella ympärillä pyöriviä, niin pitääkö sitä itsensä laskea samalle tasolle.[/QUOTE]

Meinaatko että jos vauva on sorttia parin tunnin välein tai jopa tiheämmin ruokaileva, äiti ei saisi postilaatikkoa tai viereistä Siwaa kauemmas mennä? Siksi ne rinnat on niin kätevät, maito kulkee aina mukana, on puhdasta ja oikeanlämpöistä. Käytännössä ihan missä vaan voi imettää ja ainoa tässä on vaan se että millä tyylillä asian hoitaa.
 
"anis"
Mä taas olen aina ihmetellyt ihmisiä, jotka ilmeisesti kävelee ympäriinsä noin tiukasti tarkkaillen muita ihmisiä. Itse kun kaupassa keskityn lähinnä etsimään ostokseni ja pitämään huolta siitä että lapset pysyy näkyvillä ja käyttäytyy siististi. Mä en varmaan edes huomasi jos joku olisi tissit paljaana keskellä kauppaa ellei nyt ihan reitillä seisoisi. Enikä se silloinkaan mitään kummempia reaktioita herättäisi, mitä se minuun liittyy jos joku haluaa kävellä tissit paljaina tai persvako näkyen. Maailmassa varmaan riittää kummasteltavaa vaikka kuinka jos sille tielle lähtisi. Mä en ymmärrä silikoneja, liian isoja lihaksia, härskejä puhuvia miehiä, liiallista ympäristövouhkaamista tai monia muitakaan asioita. Mutta eipä sitä ehtisi muuta kuin trollata netin edessä kaiket päivät jos jaksaisi ottaa ne noin vakavasti..

Eikä kaikki tuollaiset ihmiset välttämättä mitenkään sinua ärsyttääkseen esillä imetä. He tuskin vain tulevat ajatelleeksi että joku oikeasti jaksaa kiinnittää asiaan huomiota. Lapsella on nälkä= tissi suuhun, jatketaan ostoksia että ehtii kotiin.Enpä nyt itsekään ole aina mikään kovin esteettinen näky jos kesken leipomisen tai muun tekemisen pitää lähteä hakemaan kaupasta lisää aineita. En pukeudu, meikkaa tai muutenkaan ajattele kanssaihmisten herkkiä silmiä tai mieliä. Ehkä joku burkhapakko olis ihan kätevä: sen alle piiloutuu persvako, tissit, läskit ja muukin kanssaihmisiä häiritsevä, ehkä sen alla vois jopa imettää?
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
"anis"
Lisäksi minulle tulee hyvä mieli kun joskus satun huomaamaan imettävän äidin. Se tuo mieleen omien lasten vauva-ajat, maidontuoksun ja sen tiiviin yhteyden, joka lasten kasvaessa katoaa. Sitä katsoo kun pieni kiskoo maitoa silmät ummessa ja ihan omissa maailmoissaan sekä miettiin millainenkohan nappula siitä kasvaa ja kuinka paljon sillä on vielä edessä. Eli eivät kaikki edes pidä sitä jotenkin rumana tai vastenmielisenä. Se rinta siinä on jotenkin niin epärelevantti että harvoin edes katson, millainen se on. Ainakin oma katse yleensä hakeutuu sen lapsen kasvoihin <3
 
[QUOTE="anis";29041519]Lisäksi minulle tulee hyvä mieli kun joskus satun huomaamaan imettävän äidin. Se tuo mieleen omien lasten vauva-ajat, maidontuoksun ja sen tiiviin yhteyden, joka lasten kasvaessa katoaa. Sitä katsoo kun pieni kiskoo maitoa silmät ummessa ja ihan omissa maailmoissaan sekä miettiin millainenkohan nappula siitä kasvaa ja kuinka paljon sillä on vielä edessä. Eli eivät kaikki edes pidä sitä jotenkin rumana tai vastenmielisenä. Se rinta siinä on jotenkin niin epärelevantti että harvoin edes katson, millainen se on. Ainakin oma katse yleensä hakeutuu sen lapsen kasvoihin <3[/QUOTE]

Mustakin se on kaunis ja hyvin luonnollinen asia. Huvipuistossa olen viimeksi istunut samalla penkillä lastaan imettävän äidin kanssa, eikä tilanteessa ollut mitään kummallista kenellekään.
 
Olen mies
Jos me miehet imetettäisiin, arvatkaa hyvät naiset, suostuisimmeko imettämään jossain vessassa.? Taitaa nuo imetyksen paheksujat olla pääasiassa toisia naisia tai homoja, niinkuin tuo yhden mies, jota yökötti tissin näkeminen.
 

Yhteistyössä