Pph sanoi lapsestani törkeästi ;(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä ne meidänkin sosiaalipakkaukset kiukkuaa ja temppuaa, jos kesken sairastamisen hoitoon laitetaan. Ei se kumma jos sinunkin lapsi kiukkusi.. Ammattitaidoton kommentti pph:lta (yleensähän niillä ei ole mitään koulutusta, ja näin ollen heidän vähän paha mennä "diagnosoimaan" kenenkään temperamettia.. yms.. ) Mutta nyt on myös sulla peiliin kattomisen paikka. Laitoit puolikuntoisen lapsen hoitoon..

törkeitä vastauksia olet ap saanut. Ymmärtääkseni yksi kuumeeton päivä kyllä riittää ja näin varmasti suurin osa vanhemmista toimii. Sitä paitsi olet käyttänyt lapsesi lääkärissäkin, eikä hän ammattilaisena nähnyt estettä hoitoon menolle. Flunssat vaan nyt sattuu tulemaan ja menemään. Pph menis kyllä meilllä vaihtoon, teksti on musta tosi ammattitaidotonta ja on asiatonta puhua toisten lapsista muille vanhemmille. Lapsen käytös on voinutkin olla retkellä epäsosiaalista ja hänelle epätyypillistä. Kun oikein kovasti odottaa jotain ja jännittää, niin käytös saattaa olla kuvaillun kaltaista. Mut ei yksi huono päivä tee kenestäkään epäsosiaalista. Minä ottaisin yhteyttä päivähoidon ohjaajaan ja kertoisin tapauksesta. Luultavasti en enää ottaisi asiaa esille kahden pph:n kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
törkeitä vastauksia olet ap saanut. Ymmärtääkseni yksi kuumeeton päivä kyllä riittää ja näin varmasti suurin osa vanhemmista toimii. Sitä paitsi olet käyttänyt lapsesi lääkärissäkin, eikä hän ammattilaisena nähnyt estettä hoitoon menolle. Flunssat vaan nyt sattuu tulemaan ja menemään. Pph menis kyllä meilllä vaihtoon, teksti on musta tosi ammattitaidotonta ja on asiatonta puhua toisten lapsista muille vanhemmille. Lapsen käytös on voinutkin olla retkellä epäsosiaalista ja hänelle epätyypillistä. Kun oikein kovasti odottaa jotain ja jännittää, niin käytös saattaa olla kuvaillun kaltaista. Mut ei yksi huono päivä tee kenestäkään epäsosiaalista. Minä ottaisin yhteyttä päivähoidon ohjaajaan ja kertoisin tapauksesta. Luultavasti en enää ottaisi asiaa esille kahden pph:n kanssa.

toki riittää, muttei lapsi silti ole vielä täysissä voimissaan vaikkei enää "kipeä" varsinaisesti olekaan. mutta vahingoista oppii, ei tuo nyt vaarallista ole. pph:n käyttäytyminen on kyllä erikoista.. asian kun olisi voinut sanoa nätimminkin. itse kävin samaa keskustelua hoitajan kanssa toissa viikolla.. lapset oli hoidossa päivän terveenä olon jälkeen, mutta kyllähän se totta on että sairastaminen vie mehuja.

Tässä on nyt vähän harhauduttu ap:n mietteistä pohtimaan olisiko pitänyt viedä hoitoon vai ei yms. Siihen kantaa ottamatta kuulostaa kyllä vähän tökerölle pph:nne käytös. Haiskahtaa oudolta, jos vielä teille puhuu typeryyksiä muista lapsista ja vanhemmista. Luultavasti tekee sillon samaa teistäkin muille. Hoitajaa selvästi otti päähän kun lapsi tuli mukaan, koki varmaan hankalaksi niin pienen viemisen retkelle MUTTA se on joko hänen hommansa tai sitten hänen olisi pitänyt arvioida koko juttu niin ettei lähde porukkansa kanssa lainkaan jos kokee sen niin rasittavaksi. Turha siitä on lasta tai vanhempia syyllistää.

Mielestäni voit vähän tarkkailla tuleeko vielä asiatonta kommenttia ja jos tulee, voisitko keskustella pph:n ohjaajan kanssa? Asiattomalle linjalla ei kannata heittäytyä vaikka toinen osapuoli niin tekisikin.

Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Ennen se oli kyllä kolme kuumetonta päivää.. ja toki kuumejakso verottaa voimia, aikuisenkin ettei varmaan jaksanut senkään takia reissussa.
Opiksi ensi kertaan.

Ettei vaan olisi ollut seitsemän kuumeetonta päivää ja sitten vielä kolme varmuuden vuoksi..

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
ei meidän kaks vee ainakaan osaa haluta/vaatia jonnekkin retkelle joka on tulevaisuudessa... varsinkaan jos vkl ollut kotona. EI muistaisi todellakaan mitään retkeä! Ja en kyllä olisi noin heti kipeänä olon jälkeen edes vienyt häntä hoitoon.
EI ole asiallista myöskään hoitajan käytös.

Ihan samaa mieltä olen!!!

että mun pitåääkin aina lukea näitä juttuja, tuli tosi paha mieli myös sun ja pojan puolesta.
mä kertoisin pph:lle ihan sillä lailla asiallisesti, että millainen olo mulle tuli hänen sanomisista ja antaisin pph:n myös rauhassa kertoa omia ajatuksiaan.
Sitten katsoisin mitä seuraavaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Heips:
Alkuperäinen kirjoittaja Rudebox:
Voi teitä, ei ollut mukavaa :-(. Ja voi lapsiparkaa. Ymmärrän hyvin että halusit lapsesi parasta, näin olisi varmasti moni muukin tehnyt. Koita vaan unohtaa pph:n mölayksiä, vaikka veetuttaakin. Ei siinä voita mitään jos sanoo sellaselle takaisin, tuskinpa edes ottaa vastaan toivotulla tavalla.
Yksi asia jonka olen oppinut on se, etten ikinä kerro lapselle etukäteen mitä tulee tapahtumaan, just tyyliin että joku tulee kylään tai lähdetään jonnekkin. Kerron sen vasta sitten kun kaikki on 100%varmaa jotta vältyttäisiin pettymyksiltä. Tylsäähän se on kun ei voi odottaa jotain silleen, mutta se on vielä kurjempaa sitten kun kaikki menee pieleen.
Tsemppiä!

nuori äiti? en ole! mistä näin päättelit?äläpäs yleistä. kengät on kalliit coretex kengöät ostettu andiamosta 90e hintaan. empä arvannut että olisivat huonot! olisitko sinä arvannut?

Näin toimittu meillä jo vuosia. Ja siten on monilta turhilta pettymyksiltä säästytty. Kuinka monesti onkaan lapsi ollut sairaana kun jotain kivaa olisi ollut tiedossa.... Eli ihan lapsen kannalta olen huomannut sen olevan parempi ettei asiasta mainita ennenkuin ajankohta on käsillä. Aapeen kannan ymmärrän, toki ajattelit lapsesi parasta, kun oli asiaa odottanut. Mutta lapsi on vieläkin toipilas, joten retkelle tms en olisi laittanut. Kuume nousi uudelleen koksa tauti ei ollut bielä poissa, vois aada jälkitaudin. Annan toisen nyt levätä rauhassa sairautensa pois. Ensi viikolla vasta hoitoon jos on kuumeton viikonlopun. Olisiko joutunut toisaan kävelemään
paljon, eikä ollut voimia siihen. Itkuahan se aiheuttaa. Pph olisi voinut asiasta mainita toisella tapaa, loukkaamatta. Sillä asiasta sanoi. Lapsen kengät tulee sopia liikkumiseen, olla sopivan kokoiset ja kelin mukaiset. Eikä toipilasta laiteta ulkoilemaan jos ulkoilu vaatii ruumillista voimaa. Ymmärräthän, aapee, että tuollaisessa on sydänlihastulehdus-vaara. Aikuisiakin suositellaan pitämään 2 viikon paussi liikunnasta viruksen jälkeen. Ei leikin asia. Oletan että kyseessä on nuori äiti, jolla ei vielä elämänkokemusta kertynyt? En siis sano pahalla vaan ihan ymmärtääkseni sinua. Kaikkea hyvää! ensi kerralla vain olet "viisaampi" tässäkin asiassa ;)

nuori äiti? en ole! mistä näin päättelit?äläpäs yleistä. kengät on kalliit coretex kengöät ostettu andiamosta 90e hintaan. empä arvannut että olisivat huonot! olisitko sinä arvannut?
ja taas miljoonannen kerran,EN OSANNUT TODELLAKAAN ARVATA LAPSEN OLEVAN VIELÄ TOIPILAS! LUULETKO ETTÄ OLSIIN REISSULLE LAITTANUT JOS OLISIN ARVANNUT? jos lääkärikin sanou su että voi mennä hoitoon niin empä arvannut.
sydänlihasvaara? olisihan ne kaikki päiväkoditkin ja pph:tkinlaittanut lapsensa ulos ja siellä varmasti on lapsia joilla ollut melkein 2 kuumeetonta päivää?kuten sanoin retkellä oltiin sama aika kuin ulkona muutenkin..

NYT KÄSI YLÖS JOKAINEN JONKA LAPSI MENEE HOITOON MILTEI 2 KUUMEETTOMAN PÄIVÄN JÄLKEEN? vai ollaanko teillä viikko kotona kuumeen jälkeen terveenä?

Pakko kysyä, missä päin tälläinen hoitaja on..siis edes maakunnan tarkkuudella? Kuullostaa niin kovin tutulta vaan ;)

Vähän yli kaksi vuotias ei kyllä vielä osaa odottaa retkiä ... päivälleen vielä . TUota en kyllä ymmärrä , miksi äideillä on aina kiire laittaa lapsi hoitoon . Miltähän se itsestä tuntuu retkeillä ja matkustaa bussissa kuumeessa pitkä päivä ..?

Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Vähän yli kaksi vuotias ei kyllä vielä osaa odottaa retkiä ... päivälleen vielä . TUota en kyllä ymmärrä , miksi äideillä on aina kiire laittaa lapsi hoitoon . Miltähän se itsestä tuntuu retkeillä ja matkustaa bussissa kuumeessa pitkä päivä ..?

meidän pph kertoi että hirmuisen paljon harrastetaan sitä että aamulla suppo vaan kuumeiselle lapselle ja hoitoon. sitten ihmetellään kun soitetaan hakemaan kuumeinen lapsi kotiin.. "että ai, ei se mennytkään ohi sillä supolla"

nostelen vielä tätä jos tulisi jollekkin ideoita mitä sanon pph:lle kun lapseni hoitoon vien. Jotain haluan asiasta sanoa mutta en tiä mitä. en kehtaa hänen ammattiitaitoaan arvostella tms ettei hän sitten "kosta" lapselle. Olisiko jos sanoisin ettei minun mielestä tuollaisen yhden reissun perusteella voi sanoa onko lapsi sosiaalinen vai ei. ja että lapsi tosiaan oli vielä toipilaskin ilmeisesti. ja että lapsi vaikka minun kanssani onkinn on aina kauhean tomera ja touhukas, ja muidenkin kanssa. juuri juteltiin tässä kummitätien kanssa hekin sanoivat kuinka reipas lapseni on aina menemään. että jos hän olisi niin epäsosiaalinen mitä pph sanoi eiköhän se näkyisi ihan arjessakin ja meidän kanssakin, eikä vain pph:lla. ja jos näin on että se siellä vain näkyy ajattelin tosiaan kysyä miten pph meinaa tukea sosiaalistumista ja voisiko siellä olla lapsellani mahdollisesti ongelmia.
olisiko hyvä näin?

Sanot suoraan että pahoitit mielesi

olipas taas tullut paljon vastauksia, tässäpä näihin. eli tohon viimesimpään, ei ehkä joo päivälleen kuten jo sanoin, mutta tiesi kyllä kenen kanssa ja mihin oli menessä. eikä ollut kiire laittaa hoitoon ajattelin lapseni tykkäävän kun pääsee makkaranpaistoon. ja tosiaan, nyt loppuviikko ollaankin kotona, et niin kiire sitten... pitkä päivä matkustaa? jos et osannut lukea aikaisiemmin sanoin että ulkona olivat tasan saman verran mitä normaali päivänä, eli päivä ei ollut pitkä. enkä todella tiennyt lapsen olevan kuumeessa, pph olisi ehkä voinut huomata silmistä että kuume taas noussut.

mutta niin...en tosiaan vielä ota yhteyttä pph:n ohjaajaan koska en halua tästä NIIN isoa haloota vielä nostaa. ensi kerran kun lapsen vien hoitoon juttelen samalla pph:n kanssa tilanteesta. sanon että minua jäi vaivaamaan jne. ja jos vielä on yhtä töykeä sanon miettiväni lapselle uuden hoitopaikan ja otan yhteyttä ohjaajaan. ja jos vielä arvostelee lastani verrattuna muihin sanon ettei se ole hänen tehtävänsä. jos hän on nuinkin töykeä saan minäkin sanoa takaisin ja puolustautua.

ja en, paikkakuntaa en sano. en edes maakuntaa jos joku saattaa tunnistaakin=)=)

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

meidän pph kertoi että hirmuisen paljon harrastetaan sitä että aamulla suppo vaan kuumeiselle lapselle ja hoitoon. sitten ihmetellään kun soitetaan hakemaan kuumeinen lapsi kotiin.. "että ai, ei se mennytkään ohi sillä supolla"

meillä taas kerran soitin aamulal tälle pph:lle että lapsi hieman kuumeessa eikä tule hoitoon. kuumetta oli siis 37.4 muistaakseni. hän sanoi ettei se ole vielä kuumetta ja hoitoon vain. itse sanoin siihen että no, ollaan nyt kuitenkin päivä-kaksi kotona jos nousee...
hän olisi ottanut kun kuulema ei ole vielä kuumeessa vaan olisi voinut tulla hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

meillä taas kerran soitin aamulal tälle pph:lle että lapsi hieman kuumeessa eikä tule hoitoon. kuumetta oli siis 37.4 muistaakseni. hän sanoi ettei se ole vielä kuumetta ja hoitoon vain. itse sanoin siihen että no, ollaan nyt kuitenkin päivä-kaksi kotona jos nousee...
hän olisi ottanut kun kuulema ei ole vielä kuumeessa vaan olisi voinut tulla hoitoon.

no huh. :| itse olen tosi tarkka siitä yhdestä kuumeettomasta päivästä ja siltikin lapset on usein tavallista nuutuneempia hoitoon mennessään. onneks mein hoitotädin kanssa voi näistä puhua asiallisesti.

Yhteistyössä