Pph ja varahoito....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meidän lapsella on aivan ihana pph, mutta nyt tällä alkanut olemaan sairaslomia vähän väliä joko itsellään tai lapsellaan. Eihän sille tietenkään mitään voi, mutta kun täällä meillä päin varahoito on niin kökösti järjestetty. Jos hoitaja on sairas niin lapseni saa varahoidon joko paikallisessa ryhmiksessä tai toisella hoitajalla. Lapseni ei tuolla ryhmiksessä viihdy ollenkaan :( Itkien sinne menee ja itkien tulee portille vastaan. Eräällä toisella hoitajalla hän oli kerran ja siellä meni mukavasti. Nyt on taas tiedossa viikon keikka varapaikkaan ja harmitti taas tänään jättää itkevä lapsi sinne :/

Miten teillä muilla on varahoito järjestetty ja kuinka usein joudutte sitä käyttämään? Meillä vähintään kerran kuussa 2-5 päivää. Paljon mielestäni :/

miten itse suhtaudut sinne varahoitoon vientiin? surkutteletko,valitteletko vai vietkö ja sanot hyvä,hieno paikka viihdyt varmasti,saat ystäviä jne. jne.

paljon riippuu vanhemista hoitoon vienti miten ovat...

vaikka on lapsia jotka eivät viihdy isossa porukassa :( sääli toista...

oletko kysynyt ohjaajalta olisiko varahoitoa mahd. saada joltain pph luota? tai että veisit yksityiselle siksi aikaa?

En tietenkään surkuttele. Alussa lähtikin reippain mielin, mutta nyt alkanut tekemään pakkeja. Toiselle hoitajalle "pääsee" vain kesäaikoina, kun ryhmis kiinni. Kesälomalla onneksi pääsee viikoksi tuolle toiselle hoitajalle, siellä lapsi viihtyi.

No, meillä lapset olleet kolme vuotta pph:lla ja varahoidossa eivät vielä ikinä. Sairaslomia on ollut hoitajalla ehkä kerran tai kaksi kolmen vuoden aikana. Kerran viikon saikku (josta ilmoitti viikkoja aiemmin, oli kesäloma-aika) ja kerran päivän flunssa, muistaakseni. Ja tällöinkin isovanhemmat pääsivät apuun. Eli paljolta kuulostaa tuo varahoidon tarve teillä kyllä. Varahoidosta olen kyllä meilläkin kuullut vähän huonoa; ryhmis, jossa hyvinä päivänä lapsia pari, huonona yli kaksikymmentä (tosilleen ja hoitajille vieraita) ja ahtaat tilat....

Minä aikoinaan puhuin lapsen varahoidoksi pph:n vaikka uyleensä on ryhmis. Sanoin etten tuon ikästä alle 2v sinne vie kun siellä ei viihdy ja sen perään ei siellä katota tarpeeksi. Oli kaatunut syöttötuolilla, pudonnut vessassa pöntönpäältä yms. Sain sitten paikan ja vasta likemmäs kolme vee vein ryhmikseen.,

no entäs se että menee yksityiselle? tai palkkaat jonkun tutun hoitamaan? soita ohjaajalle kerro mikä tilanne jos jotain järkkäytys...

ps mulla on yksi paikka vapaana :)

Meillä samaa ilmiötä, viime kuussa oli yli viikon lomalla pph, tässä kuussa on taas kuun viimesen viikon lomalla ja edellisellä viikolla 2 päivää lomalla.
Edellinen pph tuntui pitävän vaan kesäloman ja syys,-ja hiihtoloman.
Mukava viedä poika varahoitoon kun ei tiedä mihin joutuu ja kun tuo ei tykkää vieraista aikuisista yhtään..

Meillä oli alunperin varahoito ryhmiksessä,mutta silloin kun hoitajalla oli pitkä sairasloma tiedossa esitin pyynnön että jos saisi lapset mielummin pph:lle ja se onnistui.Kun se on hoitajalla tiedossa voi hän sen esimiehelleen kertoa.

Lasten hoitaja on pääsääntöisesti kesällä lomalla ja jouluna pari viikkoa,muuten satunnaisesti muutamia päiviä ja aika harvoin saikulla.

sen tiedän, että täälläpäin hoitajista pulaa ja jos heillä ryhmä täynnä niin ylimääräisiä ei voi ottaa (ja hyvä niin turvallisuussyistä). Täytyy varmaan puhua ohjaajalle vielä asiasta mikäli muutosta ei tähän ala tulemaan. Lapsi ollut pph:lla 1½ vuotta.

Mielessä on käynyt jopa vaihtaminen päiväkotiin, mutta lapsi viihtyy hoitajalla niin hyvin ja ikääkin vasta 2,5v. joten en haluaisi hätäillä. Mielestäni pieni ryhmä on tämän ikäiselle oikein hyvä ratkaisu. Täälläpäin on muutama yksityinen päiväkoti, joista olen vain hyvää kuullut. Ehkä vuoden päästä voisin ajatella siirtoa sinne. Pph on kiva juttu, mutta varahoito on se, mikä minua tökkii :/

Yhteistyössä