PPH leikkipuistossa

  • Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja lirputtaja:
Kyllä se vaan niin on että normaali lapsi keksii itse leikin ulkona ja sisällä.
Ihmettelkää muutaman vuoden päästä kun pph:ta ei enää ole ja saatte viedä lapsenne ylitäysiin laitoksiin, eli päiväkoteihin.
Täällä puisttot, joissa siis perhepäivähoitajatkin hoitolapsineen käyvät, ovat niin surkeita että mikä tahansa päiväkoti voittaa sen. Ei lasten onneksi tarvitse nykyaikana enää käpylehmillä leikkiä, vaan edes muutama leikkiväline puistossa olisi kiva olla. Päiväkotien pihat ovat paljon virikkeellisempiä.
 
lto äitiyslomalla
Alkuperäinen kirjoittaja lastenhoitaja:
Se on tosi asia, että harvalla pph:lla on kotonaan varavaatteita ja kenkiä. Eikä ole tarviskaan. Kyllä vanhempien pitää laittaa oikeat varusteet mukaan. Periaatteessa vanhemmat ovat siis katsoneeet lapsensa pärjäävän saappailla eikä hoitajalla ole siihen päätösvaltaa.

Hoitajat ovat yksin lasten kanssa koko PITKÄN päivän ja minusta on ihan suotavaa, että juttelevat siellä puistossa keskenään kunhan lapset eivät heitteille jää. Ei aikuisen tarvitse koko ajan leikkiä lapsen kanssa. Puistossa vapaaleikki on lapsellekkin harjaannnuttava juttu, siellä on isompi ryhmä lapsia.
Mä niin peesaan tätä!!
 
onneksi mun 3 isointa on sen verran "isoja" että pystyin sylittämään 1v hoitolasta joka pari ekaa viikkoa oli vähän pihalla kun oltiin puistossa.en minäkään leiki poikien kanssa ulkona,kyllä he ihan itse leikit keksivät ;) kakkuja pienten kanssa teen kun eivät vielä itse osaa.. nopeasti se mun pienikin sitten lähti liikkeelle ja nykyään menee jo ihan leikissä puistoaika
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Vuoden verran seurannut kolmen pphn toimintaa tuossa meidän lähipuistossa enkä kertaakaan ole nähnyt heidän leikkivän lasten kanssa. Joskus pukkaavat toki vauhtia keinussa olevalle, paitsi talvella eivät saa keinua. Kyllä se aika kuluu toisten kanssa jutellessa. Kahdesta heistä olen saanut sen kuvan etten ikinä lastani heille veisi hoitoon, yksi on tosi ihana. Juttelee mukavasti lapsille, halii ja lohduttaa. Muilla jo se äänensävy lapsille puhuessa on tyly ja jotenki tunteeton lasta kohtaan :/

Saako kysyä, asutko pk- seudulla? Ihan sopii kirjoituksesi minunkin havointoihini lähipuistosta. Kahvikupit kädessä syksyllä pph:t jutteli keskenään, lapset meni puiston alueella ( ei ole aidattu alue) ilman sillmällä pitoa. Itse en voisi koskaan ottaa toisten lapsia vastuulleni ILMAN, että seuraisin, missä lapset menee / mitä tekee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Vuoden verran seurannut kolmen pphn toimintaa tuossa meidän lähipuistossa enkä kertaakaan ole nähnyt heidän leikkivän lasten kanssa. Joskus pukkaavat toki vauhtia keinussa olevalle, paitsi talvella eivät saa keinua. Kyllä se aika kuluu toisten kanssa jutellessa. Kahdesta heistä olen saanut sen kuvan etten ikinä lastani heille veisi hoitoon, yksi on tosi ihana. Juttelee mukavasti lapsille, halii ja lohduttaa. Muilla jo se äänensävy lapsille puhuessa on tyly ja jotenki tunteeton lasta kohtaan :/

Saako kysyä, asutko pk- seudulla? Ihan sopii kirjoituksesi minunkin havointoihini lähipuistosta. Kahvikupit kädessä syksyllä pph:t jutteli keskenään, lapset meni puiston alueella ( ei ole aidattu alue) ilman sillmällä pitoa. Itse en voisi koskaan ottaa toisten lapsia vastuulleni ILMAN, että seuraisin, missä lapset menee / mitä tekee.

En siellä päinkään =)
 
Vastuu omista asioista
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Helvetti on muut ihmiset:
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Helvetti on muut ihmiset:
Hoitakoot jokainen itse lapsensa!
Eli, jos ppht on leipääntyneitä työhönsä ja kohtelevat lapsia välinpitämättömästi ratkaisu on, että hoitakaa itse lapsenne ? Okei :D
Ei se ole kenenkään muun velvollisuus hoitaa mun lapsia sen takia että mä voisin käydä töissä tai ties missä. Ei tarttis valittaa tuollaisista asioista, kun jokainen kantaisi vastuun ihan itse niistä omista rakastelun tuotoksistaan.
Kyllä on pph (tai päiväkodin henkilökunnan ) velvollisuus hoitaa lapsia heidän vanhempien töissä ollessa, jos on siihen hommaan alkanut. Ja työ kuin työ pitää tehdä kunnolla, varsinkin kun on kyse puolustuskyvyttömistä lapsista.
On, jos on ryhtynyt siihen hommaan. Mutta kannattaa kunkin hoitaa ne lapsensa itse niin ei tulisi sanomista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vastuu omista asioista:
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Helvetti on muut ihmiset:
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Helvetti on muut ihmiset:
Hoitakoot jokainen itse lapsensa!
Eli, jos ppht on leipääntyneitä työhönsä ja kohtelevat lapsia välinpitämättömästi ratkaisu on, että hoitakaa itse lapsenne ? Okei :D
Ei se ole kenenkään muun velvollisuus hoitaa mun lapsia sen takia että mä voisin käydä töissä tai ties missä. Ei tarttis valittaa tuollaisista asioista, kun jokainen kantaisi vastuun ihan itse niistä omista rakastelun tuotoksistaan.
Kyllä on pph (tai päiväkodin henkilökunnan ) velvollisuus hoitaa lapsia heidän vanhempien töissä ollessa, jos on siihen hommaan alkanut. Ja työ kuin työ pitää tehdä kunnolla, varsinkin kun on kyse puolustuskyvyttömistä lapsista.
On, jos on ryhtynyt siihen hommaan. Mutta kannattaa kunkin hoitaa ne lapsensa itse niin ei tulisi sanomista.
Niin ja ne hoitajatko saa sillä varjolla hoitaa niitä lapsia miten tykkäävät?
 
vieras
Palautetta vaan laittamaan esimiehille, jos on kunnallinen / yksityinen pph. Ihan asiallista komenttiahan täällä perusteluineen jo ollut. Ja nimimerkille " vastuu omista asioista" , niin kyllä moni hoitaakin itse lapsensa, ainakin mahdollisuuksien mukaan, kotona, jos vaan taloudellinen mahdollisuus. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Voisi toki leikkiä, mutta kurkatkaapas päiväkodin pihaan...kuinka moni hoitaja leikkii siellä lasten kanssa? Ulkoilu on lasten vapaata leikkiä ja sitä ohjattua ym toimintaa on yllin kyllin sekä sisällä että ulkona ja jos ette jatkuvasti kulje hoitajan vanavedessä kyyläämässä niin ette sitä nää.
Ne molemmat miehet, jotka siellä on hoitajina leikkivät joka päivä, naiset vaan seisoskelevat, joskus pienten puolella joku voi tehdä hiekkakakkuja.
 
pph vapaalla
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No, ei ollut ensimmäinen kerta.
Ja lähinnä nyt ihmettelin tuota, ettei PPH tee asian eteen mitään..
Kyllä se vaan niin on että toisille vanhemmille ei vaan mene perille vaikka kuinka pyytäisi sään mukaisia vaatteita. On nimittäin 30 vuoden kokemus.
 
ap
Mun pointti ei ollut se, etteikö PPH saisi myös muiden kanssa jutella, vaan jos yksi selkeesti itkee ja palelluksissaan on, ettei häntä lohduteta!! Tai tehdä asialle mitään.
*ap huutelee vielä väliin*
 
äiti neljälle
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Se PPH on tältä palstalta lukenut mitä mieltä heistä ollaan ja päätti näin ilmoittaa sulle että ei oo PPH:n vika jos vanhemmat ei laita lapselle varusteita kelin mukaan, sitten jos muiden ulkoilu olisi jäänyt väliin ton yhden takia olisivat muut vanhemmat asiasta varmasti valittaneet tai joku kertonut palstalla et se PPH ei edes ulkoile lasten kanssa vaikka on hyvä ilma
Juurikin näin. Kyllä vanhemman tehtävä pitää huolta lapsensa vaatetuksesta, että on keliin sopivat lämpimät vaatteet.
Että ei pph:jan vika kuitenkaan. Ja ei lasta voi "leikittää" ellei koko porukka osallistu siihen sitten mukaan. Ja edellinen vain minun mielipide.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pph vapaalla:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No, ei ollut ensimmäinen kerta.
Ja lähinnä nyt ihmettelin tuota, ettei PPH tee asian eteen mitään..
Kyllä se vaan niin on että toisille vanhemmille ei vaan mene perille vaikka kuinka pyytäisi sään mukaisia vaatteita. On nimittäin 30 vuoden kokemus.
Sanoisin näin koska mä pakkaan aina mukaan "vähän liikaa" sieltä on sitten pph lainannut niille joilla ei oo. >Esikoisen olessa siellä oli yksi lapsi joka opetteli kuivaksi ja vanhemmat eivät edes vaihtovaatteita mukaan laittaneet. PPH kävi ostamassa vaihtovaatteita ja meiltä muilta vanhemmiltakin sai, kummasti tällä lapsella oli niitä meijän "vaihtovaateita" kotioloissakin käytössä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Että ei pph:jan vika kuitenkaan. Ja ei lasta voi "leikittää" ellei koko porukka osallistu siihen sitten mukaan. Ja edellinen vain minun mielipide.
Sitten kun pph leikittää ja lohduttaa tätä yhtä niin muut lapset kertoo kotona - se leikkii vain liisamaijan kanssa eikä meijän kanssa ollenkaan, liisamaija saa aina olla sylissä ja me ei ollenkaan, liisamaija saa aina pph:lta lämpimät vaatteet me ei ollenkaan.
Ja avot mammat valittaa
 
vieras
Meillä lapset on PKssa ja kyllä ykskin päivä hytisi ja parkui meidän likka (3,5v.) siellä ulkona.
Vaatetta oli kyllä yllin kyllin ja käyty laittamassa lisääkin mutta tyttö on niin itsepäinen, ettei ne saa sitä liikkeelle, jos se ei halua.
SItten huutaa siellä maassa ja ne käy nostamassa sitä ylös ja maanittelee. Ei auta.
Mitä niitten sitten pitäs tehdä?
Toki haluan, että likalla olis lämmin ja juoksentelis mutta joskus on herne nenässä sillä ja se on sitten tosi syvällä.
Yleensä sillä on kyllä hauskaa :)
 
pph vapaalla
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pph vapaalla:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No, ei ollut ensimmäinen kerta.
Ja lähinnä nyt ihmettelin tuota, ettei PPH tee asian eteen mitään..
Kyllä se vaan niin on että toisille vanhemmille ei vaan mene perille vaikka kuinka pyytäisi sään mukaisia vaatteita. On nimittäin 30 vuoden kokemus.
Sanoisin näin koska mä pakkaan aina mukaan "vähän liikaa" sieltä on sitten pph lainannut niille joilla ei oo. >Esikoisen olessa siellä oli yksi lapsi joka opetteli kuivaksi ja vanhemmat eivät edes vaihtovaatteita mukaan laittaneet. PPH kävi ostamassa vaihtovaatteita ja meiltä muilta vanhemmiltakin sai, kummasti tällä lapsella oli niitä meijän "vaihtovaateita" kotioloissakin käytössä.
Nuo vaihtovaatteet ovat kyllä kans kumma juttu miksi toiset eivät niitä voi tuoda. Olen aina sanonut että mielellään vähän liikaa kun liian vähän. Ei ole tarkoitus että toisten lasten vaatteita käytetään.
 
xxx
Alkuperäinen kirjoittaja pph vapaalla:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No josko joku vaikka olis edes siinä vieressä eikä vaan jättäis yksin huutamaan
Ei ole varmaan päiväkodissakaan mahdollisuutta kaikkien huutavien vieressä olla.
Etkö siis yrittäisi kuitenkin lohduttaa, auttaa jne. itkevää lasta? Ihmeellinen asenne? Missä empatia? Jos leikittää lasta ja ottaa syliin, niin ei se ole toisilta lapsilta pois. Kaikki saa varmaan huomiota päivän aikana jossain vaiheessa.
 
lähinnä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No, ei ollut ensimmäinen kerta.
Ja lähinnä nyt ihmettelin tuota, ettei PPH tee asian eteen mitään..
ihmettelen että jos kerran vanhemmat on idiootteja eivätkä pue lasta asianmukaisesti (etpä sinä sitä tiedä vaikka pph siitä sanoisi joka hemmetin aamu) niin miten se on pphn vika jos hän patistaa lasta liikkumaan? mitäs itse tekisit asian eteen? jos kerran ahdistaa niin vie toki seuraavan kerran kasa sopivaa kampetta ja lahjoita lapselle niin tiedät olleesi jalo ja ansaitsevasi sädekehän
 
pph
Täällä ilmoittautuu yksi pph, joka on ulkoiluttanut näillä pakkasilla lapsia NIISSÄ VAATTEISSA, JOITA VANHEMMAT OVAT TUONEET. Esim. mittari näytti -9 astetta. Lapsella päällään t-paita, sen päällä pitkähihainen t-paita. Lisäksi sukkikset ja kollarihousut. Ja niiden päälle vedetty ohut välikausihaalari :/ Lapsi tutisi kylmissään ja kädessään vain sormikkaat :(

En tajua, että eivätkö vanhemmat ymmärrä katsoa aamulla mittaria ja pukea lasta sen mukaan. Jos me oltaisiin sisällä aina kun lapsella ei olisi asianmukaista vaatetusta, emme ulkoilisi juuri koskaan. sanomisista huolimatta lapsilla on monesti liian vähän vaatetta mukana. Onneksi on niitäkin vanhempia, jotka ihan oikeasti pakkaavat lapsellensa reilusti vaatetta mukaan :) Mielestäni lapsesta välittäminen tarkoittaa myös sitä, että lapsi on puettu puhtaisiin, ehjiin ja lämpimiin vaatteisiin.
 

Yhteistyössä