PPH leikkipuistossa

  • Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti
Äiti
3 PPH:a oli leikkipuistossa, kaikilla 3-4 lasta, iältään n. 2-4v. PPH:t jutteli keskenään ja lapset leikki omiaan, paitsi yksi. Itki ja hytisi kylmissään, -8 pakkasta, päällä vk-haalari ja kumisaappaat (en tietysti tiedä mitä siellä alla). PPH kovalla äänellä kailotti "Minttu (nimi muutettu) nyt juoksemaan siitä, tulee kylmä, kun ÄITI on sulle vaan kumisaappaat laittanu, nyt juoksemaan, ei me sen takia lähdetä, että SINÄ palelet". Nuo isolla laitetut sanat oikein särähti minun korvaani.
Kovin kävi sääliksi tuota lasta ja muutenkin ihmettelin PPH:n toimintaa, että he vain juttelivat, miksei he leikittänyt EDES sitä lasta, jottei olis pakoillaan seissyt. Ah, ei mene meidän lapset niille hoitajille...
Toimiko PPH mielestäsi oikein, onko tuo oikeesti ns. oikeaa PPH:n käytöstä?
Tässä nyt ei tietysti koko asiaa ole, mutta noin pääpiirteittäin.
 
minä
Se PPH on tältä palstalta lukenut mitä mieltä heistä ollaan ja päätti näin ilmoittaa sulle että ei oo PPH:n vika jos vanhemmat ei laita lapselle varusteita kelin mukaan, sitten jos muiden ulkoilu olisi jäänyt väliin ton yhden takia olisivat muut vanhemmat asiasta varmasti valittaneet tai joku kertonut palstalla et se PPH ei edes ulkoile lasten kanssa vaikka on hyvä ilma
 
Toimi oikein siinä että patisti lasta liikkeelle. ja tosiasia on se että jos lasta ei osaa vanhemmat pukea oikein hoitopäiväksi joutuu hän väkisinkin kärsimään. Ei siinä voi koko sakin kanssa nyhjätä sisällä jos yksi ei ole hoitokunnossa. Eikä se hoitaja sitä pahalla tarkoittanut, usko pois. Mistä sä tiedät millainen hoitaja hän on? sinuna en rupeaisi ihmistä tuomitsemaan yhden näkemäsi kerran perusteella. *muoks* ja jotkut lapset oikeasti jäpittää kokoajan ulkona, liikkuisivat vain kun kädestä kuljettaa eteenpäin. en tiedä mistä johtuu mutta jotkut lapset tosiaan kangistuu heti paikoilleen kun tulee kylmät kelit.
 
Lapsen kannalta ikävää, mutta ei koko ryhmää voi sisällä pitää vain siksi, että yhden vanhemmat ovat typeriä eivätkä pue lastaan asianmukaisesti.

Mutta mun mielestä pph voisi hieman leikkiä lasten kanssa puistossa, eikä vaan jutella muiden hoitajien kanssa.
 
No mun mielestä tuo ei ole reilua,meidän pph on muutaman kerran ainakin jäänyt sisälle kun yksi lapsista on sairastunut ja haku on kestänyt jonkun aikaa.Ennemmin minä sen kestän kuulla,että mun lapset on olleet sisällä,kuin se että kipeä/huonosti varusteltu lapsi on joutunut ulos.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mutta mun mielestä pph voisi hieman leikkiä lasten kanssa puistossa, eikä vaan jutella muiden hoitajien kanssa.
Tätä minä just tarkoitan, että onko PPH:n tehtävä oikeasti vain jutella muiden kanssa siellä puistossa. Vähän viitseliäisyyttä, niin ei olisi sekään tyttö hytissyt koko aikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Lapsen kannalta ikävää, mutta ei koko ryhmää voi sisällä pitää vain siksi, että yhden vanhemmat ovat typeriä eivätkä pue lastaan asianmukaisesti.

Mutta mun mielestä pph voisi hieman leikkiä lasten kanssa puistossa, eikä vaan jutella muiden hoitajien kanssa.
Voisi toki leikkiä, mutta kurkatkaapas päiväkodin pihaan...kuinka moni hoitaja leikkii siellä lasten kanssa? Ulkoilu on lasten vapaata leikkiä ja sitä ohjattua ym toimintaa on yllin kyllin sekä sisällä että ulkona ja jos ette jatkuvasti kulje hoitajan vanavedessä kyyläämässä niin ette sitä nää.
 
vieras
Jos oli vuorelliset kumisaappaat? Monien mielestä ne on hyvät talvikengät. Mun mielestä ei ole ja siksi meidän lapsilla onkin goret (alesta halvalla ostetut)

Moittisin ennemmin vanhempia, jos eivät tuo kunnon varusteita lapselle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Lapsen kannalta ikävää, mutta ei koko ryhmää voi sisällä pitää vain siksi, että yhden vanhemmat ovat typeriä eivätkä pue lastaan asianmukaisesti.

Mutta mun mielestä pph voisi hieman leikkiä lasten kanssa puistossa, eikä vaan jutella muiden hoitajien kanssa.
Voisi toki leikkiä, mutta kurkatkaapas päiväkodin pihaan...kuinka moni hoitaja leikkii siellä lasten kanssa? Ulkoilu on lasten vapaata leikkiä ja sitä ohjattua ym toimintaa on yllin kyllin sekä sisällä että ulkona ja jos ette jatkuvasti kulje hoitajan vanavedessä kyyläämässä niin ette sitä nää.
En mä kyllä ole pk:ssa koskaan nähnyt itkevää, kylmissään olevaa lasta pihassa, ja hoitajien vaan huutelevan että ei me sun takia sisälle mennä. Niillä on varavaatetta sisällä, jos lapsen omat vaatteet eivät riitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos oli vuorelliset kumisaappaat? Monien mielestä ne on hyvät talvikengät. Mun mielestä ei ole ja siksi meidän lapsilla onkin goret (alesta halvalla ostetut)

Moittisin ennemmin vanhempia, jos eivät tuo kunnon varusteita lapselle.
viking thermo kumpparit on tosi lämpimät kengät...ei palele varpaat.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Lapsen kannalta ikävää, mutta ei koko ryhmää voi sisällä pitää vain siksi, että yhden vanhemmat ovat typeriä eivätkä pue lastaan asianmukaisesti.

Mutta mun mielestä pph voisi hieman leikkiä lasten kanssa puistossa, eikä vaan jutella muiden hoitajien kanssa.
Voisi toki leikkiä, mutta kurkatkaapas päiväkodin pihaan...kuinka moni hoitaja leikkii siellä lasten kanssa? Ulkoilu on lasten vapaata leikkiä ja sitä ohjattua ym toimintaa on yllin kyllin sekä sisällä että ulkona ja jos ette jatkuvasti kulje hoitajan vanavedessä kyyläämässä niin ette sitä nää.
En mä kyllä ole pk:ssa koskaan nähnyt itkevää, kylmissään olevaa lasta pihassa, ja hoitajien vaan huutelevan että ei me sun takia sisälle mennä. Niillä on varavaatetta sisällä, jos lapsen omat vaatteet eivät riitä.

Täysin samaa mieltä. Ja saman olen huomannut, ettei siellä pk:ssa kyllä niitä seisoskelijoita näy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Lapsen kannalta ikävää, mutta ei koko ryhmää voi sisällä pitää vain siksi, että yhden vanhemmat ovat typeriä eivätkä pue lastaan asianmukaisesti.

Mutta mun mielestä pph voisi hieman leikkiä lasten kanssa puistossa, eikä vaan jutella muiden hoitajien kanssa.
Voisi toki leikkiä, mutta kurkatkaapas päiväkodin pihaan...kuinka moni hoitaja leikkii siellä lasten kanssa? Ulkoilu on lasten vapaata leikkiä ja sitä ohjattua ym toimintaa on yllin kyllin sekä sisällä että ulkona ja jos ette jatkuvasti kulje hoitajan vanavedessä kyyläämässä niin ette sitä nää.
En mä kyllä ole pk:ssa koskaan nähnyt itkevää, kylmissään olevaa lasta pihassa, ja hoitajien vaan huutelevan että ei me sun takia sisälle mennä. Niillä on varavaatetta sisällä, jos lapsen omat vaatteet eivät riitä.
sähän nyt vietät aikaasi tuijottelemassa ja kuuntelemassa hoitopaikkojen juttuja. kuinkas on oman lapesi laita kun äidin aika tuntuu menevän ihan muuhun.
 
äimä
mikä idiootti! hoitajalla pitäisi aina olla varavaatteitavaikka kuinka rumia varastossa (päiväkodissakin on) koska aina ei ole kaikki vaatteet lapsilla hoidossa ok. esim. isät pukee lapsen aamulla miten sattuu. mekko väärinpäin, hanskat unohtuu ku mennään autolla hoitoon.jne! ja typerys ei ottanut surullista lasta syliin. järkyttävää. olisit ottanut kamerakännykällä kuvan itkevästä lapsesta ja juoruavasta ämmästä ja lähettänyt jutun iltalehteen. vanhanaikaiset hoitajat laiminlyövät lasten oikeuksia. pakkosyöttävät, vittuilevat ja ovat pikkuisille kovanaamoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äimä:
mikä idiootti! hoitajalla pitäisi aina olla varavaatteitavaikka kuinka rumia varastossa (päiväkodissakin on) koska aina ei ole kaikki vaatteet lapsilla hoidossa ok. esim. isät pukee lapsen aamulla miten sattuu. mekko väärinpäin, hanskat unohtuu ku mennään autolla hoitoon.jne! ja typerys ei ottanut surullista lasta syliin. järkyttävää. olisit ottanut kamerakännykällä kuvan itkevästä lapsesta ja juoruavasta ämmästä ja lähettänyt jutun iltalehteen. vanhanaikaiset hoitajat laiminlyövät lasten oikeuksia. pakkosyöttävät, vittuilevat ja ovat pikkuisille kovanaamoja.
Vitsi, oletan? :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Lapsen kannalta ikävää, mutta ei koko ryhmää voi sisällä pitää vain siksi, että yhden vanhemmat ovat typeriä eivätkä pue lastaan asianmukaisesti.

Mutta mun mielestä pph voisi hieman leikkiä lasten kanssa puistossa, eikä vaan jutella muiden hoitajien kanssa.
Voisi toki leikkiä, mutta kurkatkaapas päiväkodin pihaan...kuinka moni hoitaja leikkii siellä lasten kanssa? Ulkoilu on lasten vapaata leikkiä ja sitä ohjattua ym toimintaa on yllin kyllin sekä sisällä että ulkona ja jos ette jatkuvasti kulje hoitajan vanavedessä kyyläämässä niin ette sitä nää.
En mä kyllä ole pk:ssa koskaan nähnyt itkevää, kylmissään olevaa lasta pihassa, ja hoitajien vaan huutelevan että ei me sun takia sisälle mennä. Niillä on varavaatetta sisällä, jos lapsen omat vaatteet eivät riitä.
sähän nyt vietät aikaasi tuijottelemassa ja kuuntelemassa hoitopaikkojen juttuja. kuinkas on oman lapesi laita kun äidin aika tuntuu menevän ihan muuhun.
Mikä ihmeen idiootti sä olet? Oikeesti.
:headwall:
Meidän ikkunasta on näköyhteys yhteen päiväkotiin, kolme muuta on ihan vieressä, ja olen ollut useammassa itsekin töissä. Siellä nyt vaan on vaihtovaatteet siltä varalta, että jollain ei ole tarpeeksi omia vaatteita mukana. Ja henkilökuntaa sen verran, että yksi lapsi voi mennä sisälle pukemaan lisää vaatetta, eikä kaikkien tarvitse keskeyttää ulkoilua.
 
pph
Olen pph ja monesti laittanut lainaksi vaatteita hoitolapsille....valitettavaa vaan on se että niitä ei aina saa takaisin vaikka kuinka pyytäisi. Sen takia ei paljon viitsi enää omista laittaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
.
En mä kyllä ole pk:ssa koskaan nähnyt itkevää, kylmissään olevaa lasta pihassa, ja hoitajien vaan huutelevan että ei me sun takia sisälle mennä. Niillä on varavaatetta sisällä, jos lapsen omat vaatteet eivät riitä.
Enkä mä ole ikinä nähnyt huonoa PPH:ta vain kuullut samoin kuin päiväkodeistakin kuulluu juttua mutta YHTÄÄN omakohtaista kokemusta ei oo, ja mä oon ollut päivähoidon vastaavana ja omien lasten kokemukset ja omien kanssa on puistoissa käyty jne
 
mjöö
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mutta mun mielestä pph voisi hieman leikkiä lasten kanssa puistossa, eikä vaan jutella muiden hoitajien kanssa.
Tätä minä just tarkoitan, että onko PPH:n tehtävä oikeasti vain jutella muiden kanssa siellä puistossa. Vähän viitseliäisyyttä, niin ei olisi sekään tyttö hytissyt koko aikaa.
Entäs kun se koko revohka painaa päät hiessä pulkkamäessä, saako silloin jutella työkavereiden kanssa lapsia silmalla pitäen, vai pitääkö mahdollisesti mennä omalla pulkalla mukaan ja juoksemaan, ihan sen takia että tulisi "leikitettyä" lasta?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Olen pph ja monesti laittanut lainaksi vaatteita hoitolapsille....valitettavaa vaan on se että niitä ei aina saa takaisin vaikka kuinka pyytäisi. Sen takia ei paljon viitsi enää omista laittaa.
Tää pitää paikkansa, ei niitä lainattuja kyllä takaisin saa. Ja jos olet laittanut vääränlaiset/vanhanaikaiset/vanhemman mielestä rumat varavaatteet niin johan saa kylillä kuulla, mitä lumppuja silläkin on
 
v
mä näin eilen yhen perhepäivähoitajan repivän vaatteista sisälle 1-2 vuotiasta lasta :eek:
se onkin ihan ihmetyyppi,,aina sen näköinen että naama on norsunvitulla.
miten tommoset ees alkaa lapsia hoitamaan :headwall:
 
vieras
Päiväkodissa saa hoitajat jutella työkavereiden kanssa joiden kanssa voi viettää myös taukoja, PPh ei saa edes vaihtaa kuulumisia toisten samanlaisten kanssa tauoista puhumattakaan
 
mjöö
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
No mun mielestä tuo ei ole reilua,meidän pph on muutaman kerran ainakin jäänyt sisälle kun yksi lapsista on sairastunut ja haku on kestänyt jonkun aikaa.Ennemmin minä sen kestän kuulla,että mun lapset on olleet sisällä,kuin se että kipeä/huonosti varusteltu lapsi on joutunut ulos.
No me oltaisiin sitten 4 päivä viidestä sisällä, koska yksi lapsi on mellkeinpä aina vajaavarustettu. Eipä auta vaikka on ohjaajalta asti tullut heille noottia.
Sitten täällä itkettäisiin, kun pph ei ulkoile tarpeeksi..
On tämä vaan niin maan perkuleen helppoo miellyttää teitä, vanhemmat *huoh*
 

Yhteistyössä