Pph ja hoitoon vienti ajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Miten te muut olette vieneet lasta hoitoon, jos esim. menette iltavuoroon tai lapsi herääkin myöhemmin ja haluaisi vielä nukkua? Meillä on sovittu, että lapsi menee hoitoon klo 9 ja jää siis suoraan ulos. Joskus kuitenkin haluaisin viedä vasta 10 aikaan, jotta saisimme lähteä rauhassa ilman kiirettä. Pph ei tästä hoitoon tulo ajasta tykkää vaan vaatii, että olemme paikalla klo 9. Lähtevät puistoon siihen aikaan. Koska liikumme bussilla on minun lähes mahdoton viedä lasta sitten siihen puistoon mihin pph milloinkin on menossa. Onko minulla oikeus kuitenkin viedä lapsi hoitoon MINULLE sopivana ajankohtana vai onko noudatettava pph:n aikataulua?

No sun pitää viedä lapsi sinne puistoon sitten, jos tuolloin haluat hoitoon viedä. Pph ei ole velvollinen muuttamaan muun ryhmän päivärytmiä sun lapsen takia.

Heidän pitää jättää sitten muutama lapsi hoitopaikkaan yhden hoitajan kanssa odottamaan teitä...
Tai lähteä teidän tulonne jälkeen puistoon, jolloin siellä olemiseen jää n. puoli h aikaa ja sitten pitääkin lähteä syömään takaisin.
Ovatko joka aamu puistossa eivätkä siellä hoidon pihalla?

Me lähdemme myös yleensä 9 aikoihin puistoon. Jos lapsi on myöhässä niin toki joustan vaikka ½ tuntia, mutta klo 10 aika olis aika haastava odotella muun ryhmän kanssa, että päästään lähtemään :/ On sitten ehdittävä jo lounaallekin.

[QUOTE="vieras";23585583]Miten te muut olette vieneet lasta hoitoon, jos esim. menette iltavuoroon tai lapsi herääkin myöhemmin ja haluaisi vielä nukkua? Meillä on sovittu, että lapsi menee hoitoon klo 9 ja jää siis suoraan ulos. Joskus kuitenkin haluaisin viedä vasta 10 aikaan, jotta saisimme lähteä rauhassa ilman kiirettä. Pph ei tästä hoitoon tulo ajasta tykkää vaan vaatii, että olemme paikalla klo 9. Lähtevät puistoon siihen aikaan. Koska liikumme bussilla on minun lähes mahdoton viedä lasta sitten siihen puistoon mihin pph milloinkin on menossa. Onko minulla oikeus kuitenkin viedä lapsi hoitoon MINULLE sopivana ajankohtana vai onko noudatettava pph:n aikataulua?[/QUOTE]

Mihin aikaan sun iltavuoro alkaa? Onko pakko sit viedä aikaisemmin, vie vaikka vasta syömään tai sitten kun sinne töihin menossa??

Mun lapsi on kyllä päiväkodissa, mutta vastaan nyt kumminkin. Meillä hoitoon vienti- ja hakuajat pitää ilmoittaa kirjallisesti edellisen viikon maanantaina ja ilmoitettuja aikoja pitää myös noudattaa

Kyllä pph voi edellyyttää sinua kuljettamaan lapsen puistoon, jos ette klo 9 ole paikalla. Ja onhan se hyvä, että lapsi on herännyt ajoissa ja samassa rytmissä muun ryhmän kanssa muutenkin. Laita lapsi päiväkotiin, jos haluat joustoa asiaan.

Samoilla linjoilla muiden kanssa.

Jos ja kun olet sopinut että lapsi menee hoitoon klo 9, ja sitten haluatkin viedä hänet klo 10, niin silloin sinä juokset muiden perään, on kohtuutonta että muut, jotka tulevat sovittuna aikana hoitoon, joutuvat odottamaan yhtä. He tuskin mihinkään 10 km:n päähän menevät joten etköhän sinä sinne pääse....

Miten sä et voi viedä lasta sinne puistoon, jos pphkin onnistuu sinne monen lapsen kanssa menemään? Miksi et yhden lapsen kanssa pääse perille puistoon? Kerrot, että liikut bussilla. Etkö voi ottaa sateenvarjorattaita mukaan tai muuten vain kävellä pysäkiltä puistoon? Tuskin kovin kaukana, jos pphkin sinne menee lasten kanssa. Ymmärrän, että ilmeisesti puisto ei ole bussimatkan varrella ja sun pitää kävellä sinne ja takaisin, mutta ei kai se nyt kovin kaukana ole? Entä jos menisitte pyörällä, olisiko nopempaa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras";23585583]Miten te muut olette vieneet lasta hoitoon:
Joskus kuitenkin haluaisin viedä vasta 10 aikaan, jotta saisimme lähteä rauhassa ilman kiirettä.[/COLOR] Pph ei tästä hoitoon tulo ajasta tykkää vaan vaatii, että olemme paikalla klo 9. Lähtevät puistoon siihen aikaan. Koska liikumme bussilla on minun lähes mahdoton viedä lasta sitten siihen puistoon mihin pph milloinkin on menossa. Onko minulla oikeus kuitenkin viedä lapsi hoitoon MINULLE sopivana ajankohtana vai onko noudatettava pph:n aikataulua?

Kommentoin tuota yhtä lausetta. Siis sinähän olet ihan itse asettanut lapsesi hoitoajan alkavaksi klo 9. Nyt sitten olet sitä mieltä että klo 9 ajalla teille tulee kiire. Hmm. Kannattaisiko muuttaa hoitoaika alkavaksi klo 10?

No voi luoja. Oletko sä tosiaan sitä mieltä, että KAIKKIEN on noudatettava SINULLE sopivaa aikataulua? :O Pitäisikö koko porukan odotella pihalla tai sisällä sitä, että SINULLE sattuu sopimaan lapsen hoitoon tuominen?

Ei tosiaankaan pph:n tarvitse noudattaa sinun aikataulujasi. Jos on aika mennä puistoon, niin silloin mennään ja sinä viet lapsen sinne puistoon jos ette aikaisemmin saa luitanne liikkeelle.

Minä minä minä minä minä. Minä ja minun aikataulu! Mitä siitä, jos muut (LAPSET!) eivät pääse puistoon minun takiani!

Mielestäni varsin lapsellista edes esittää tällainen kysymys!

Alkuperäinen kirjoittaja kyllähän se;23586307:
niin on, että hoitajan on joustettava myös. Onko sillä niin kiire sinne puistoon juoruamaan, ettei ehdi omalla pihalla odottamaan?

Kyllä kuule minä ainakin haluan, että minun lapseni pääsevät aamuisin leikkimään puistoon, eivätkä odota jotakuta siinä pihassa. Meillä pph:t tapaavat puistossa, pitävät siellä musiikkihetken ym. Ja siellä on enemmän lapsiakin leikkimässä yhdessä + leluja. Aamun ulkoiluhetki ei ole hirmuisen pitkä, koska pitää tulla kotiin laittaman ruokaa, nuorimmat pitää saada usein nukkumaan jo noin 11.30.

no kyllä varmaan on kiire jos pitää ehtiä syömäänkin ajoissa. Tämä siis nimimerkille 'kyllähän se'.
Kyllä meki joskus viedään tyttö vasta kymmenen pintaan mutta sitten on viety suoraan puistoon. Tietenkin! Ei se puisto niin kaukana voi olla ettet sinne jaksa kävellä,jos pph menee sinne lasten kanssa kävellen. Ja aikaakin taitaa olla,ku vasta iltavuoroon menet.

Ei kai tällaisia vanhempia voi ollakaan. Lasten pitäs pönöttää pihalla odottamassa, että yksi arvon äiti tuo lapsensa kymmeneltä paikalle.... Itsellä on vuorotyö ja systeemi oli alusta asti selkeä. Eli niinä päivinä, kun menen iltaan, niin lapsi menee vasta kun muut tulleet sisään klo 11. Aamuvuoroissa isänsä vei klo 8. Ei koko ryhmä odota niitä, jotka haluavatkin juuri tänään nukkua pidempään... Ja jos haluat viedä kymmeneksi, niin viet sinne missä pph on.

Voi jeesus näitä. Jos sä hoitosopimukseen olet laittanut, että 9 tuodaan niin sitten se tuodaan. Piste. Miksi muiden täytyy joustaa vain sen takia, että teitä sattuu väsyttämään? Vahingossa myöhästyminen on ok, niitä sattuu kaikille.

Itse oon joskus vienyt lapsen pph.lle "hankalaan" aikaankin, mutta oon vienyt sitten aina puistoon tms. En oleta, että pph muiden lasta kanssa joustaa totutusta rutiinista sen takia, että minun mielestä on joskus mukavampi viedä lapsi myöhään.

Voi pyhä jysäys. Maija haluaa tulla kahdeksalta. Minna vasta kymmeneltä, mutta se ei onnistu koska pph odottaa pihassa Marttia joka on sanonut tulevansa puoli yksitoista. Sisällä soi puhelin että Martti onkin sairas eikä tule ollenkaan, mutta ne muut odottaa vieläkin siellä pihalla, koska pph ei kuule puhelinta.
Meneehän se päivä noinkin. Vaan ei se ap käy!!! Pph.lla on työajat, ja hän noudattaa niitä. JOs he menevät puistoon yhdeksältä, sinä olet lapsesi kanssa perilä yhdeksältä kuten teidän sopimuksessa lukee, tai sitten SOITAT puhelimella että tulette myöhemmin ja tuot suoraa puistoon. Kätevää, eikö vain.

Meidän pph ainakin joustaa, koska kuljemme bussilla ja kävelymatkaa bussilta on vielä jonkin verran. Saatamme joinakin aamuna siis myöhästyä 15-30 min. Mutta ei tietenkään päivittäin. Parhaani yritän aina, että ehditään klo 9 hoitoon. Pph:lla on ihan kiva oma piha, jossa lapset voivat leikkiä odottaessaan. Eivät siis pönötä tumput suorina. Meille ei ole ollut ongelma. Onneksi meillä sattuu olemaan ihana, joustava pph. Tottakai joustamme mekin sitten eli haemme lasta aiemmin, jos pph:lla menoa jne.

Meidän pph ainakin joustaa, koska kuljemme bussilla ja kävelymatkaa bussilta on vielä jonkin verran. Saatamme joinakin aamuna siis myöhästyä 15-30 min. Mutta ei tietenkään päivittäin. Parhaani yritän aina, että ehditään klo 9 hoitoon. Pph:lla on ihan kiva oma piha, jossa lapset voivat leikkiä odottaessaan. Eivät siis pönötä tumput suorina. Meille ei ole ollut ongelma. Onneksi meillä sattuu olemaan ihana, joustava pph. Tottakai joustamme mekin sitten eli haemme lasta aiemmin, jos pph:lla menoa jne.

On tosi kiva jos hoitaja joustaa ja odottaa jos olette vähän myöhässä, mutta ajatellaanpa tilannetta jossa normaalisti lähdetään puistoon klo 9 ja tullaan takaisin klo 10.30 jotta ehditään syömään ja nukkumaan ajoissa. Odottaa voi varmasti hetken jotta kaikki ehtii mukaan, mutta jos odottaa pitää klo 10 asti niin eihän sinne puistoon ehditä ollenkaan. Ja jos hoitajalla on vaikka kolme hoitolasta ja jokaisen aikatauluun pitää joustaa.... melkoinen sillisalaatti.
En ymmärrä miten vaikeaa on viedä se lapsi suoraan sinne puistoon. Sinne tuskin on ihan kamala matka, kun hoitaja kuitenkin kävelee sinne lasten kanssa.

Yhteistyössä