miten tarkkoja teidän pph on hoitoajoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pian päiväkotiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="ompus";25367125]Meillä PPH on töissä klo 7-17 välisen ajan ja tällä välillä myös meidän lapset ovat hoidossa, yleensä ovat n. 8h, joskus menee hieman yli kun ei ihan aina pääse töistä ajoissa lähtemään. Kerran olin toisella paikkakunnalla työkeikalla ja oli tosi kamala ajokeli. Soitin, että nyt menee klo 17 tosi täpärälle, hän iloisesti toivotti luurin toisessa päässä, että ajelehan rauhassa ja myöhästy sen mitä myöhästyt, jotta saavut ehjänä perille... Eli ihania pph:ta todella on olemassa!!![/QUOTE]

tässä tilanteessa joustavat kaikki. Itsestä riippumaton syy myöhästymiseen, turvallisuus huomioon ottaminen.

[QUOTE="minä";25367124]Meillä ainakaan pph:t eivät uuden työaikalain myötä edes saa tehdä ylitöitä. Eli vähintäänkin tuollainen asia pitäisi sopia pph:n esimiehen kanssa ja jos tälle ylityö olisi ok, niin hän varmistaisi asian pph:lta.

On kieltämättä välillä hankala luovia lasten lääkäreiden ym. kanssa ja yrittää saada myös täysi työpäivä kokoon. Tämän takia jotain tukiverkostoja kannattaa haalia kasaan ainakin jos on vain yksi vanhempi lasta kuljettamassa. Jos ei muuta tukiverkostoa löydy, niin palkkaa hätätapauksessa hoitaja vaikka mll:ltä.[/QUOTE]

aina kannattaa olla sellainen henkilö lapsen elämässä mukana joka voi tarpeen vaatiessa hakea lapsen pois hoidosta jos itse joutuu pakon sanelemana oleen töissä.Kummit,tädit,sedät,ystävät yms

Hoitajanne kuulostaa ihan normaalilta ja hyvältä pph:lta. Kyllä sinäkin varmaan olisit näreissäsi, jos aamulla saisit kuulla, että tänään oletkin sitten kaksi tuntia myöhempään töissä ja vain siksi, että asiakkaasi tulee sen kaksi tuntia myöhemmin paikalle.. Työaikaa se on pph:kin työaika. (Ja ei, en ole itse pph, mutta omat lapseni ovat kyllä pph:lla hoidossa.) Ja minusta on hyvä, jos hoitaja kertoo jostain puutteista lapsen vaatetuksessa - hänhän se arkena eniten esim. ulkoilee lapsen kanssa ja siten tietää mikä toimii ja mikä ei. Ja myös meidän hoitajalla on lelupäivät erikseen - tosin, jos lapsella on jokin turvalelu tai -riepu, niin sellaisen voi tuoda esim. päikkäreitä varten hoitoon.

Jos en olisi omin silmin nähnyt viime kuukausina mitä sekavampia lasten vanhempia, niin olisin valmis väittämään että tämän keskustelun on aloittanut joku pilailumielessä.

Mutta kun törmää viikottain yhtä sairaisiin asenteisiin, niin kai tämäkin on todeksi uskottava.

Yhteistyössä