Poikaa kiusataan koulussa korusta!

• Viestiketjun aloittaja "äitiliini"
  • Ensimmäinen viesti
"äitiliini"
11-vuotiasta poikaani on kuulemma kiusattu koulussa Nomination-korusta, ja kaverit olivat sanoneet sitä tyttöjen koruksi ja poikaa nössöksi korun takia. Poika itse pitää korusta ja minmäkin olen mieltänyt ne "unisex"-koruiksi, jotka sopivat sekä tytöille että pojille. Poika ei muuten mikään tyttömäinen ole, pukeutuu huppareihin ja collareihin kuten ikäisensäkin.

"vieras"
Hmm, itselläkin 11v(5.luokka) poika jolla kavereita jotka selvästi ovat niitä luokan kingejä, niin yhdellä heistä on sellainen koru ja toisella pojalla "inkka" rannenauha....

"vieras"
Jopas on lapsellista. Yleensä luokan kovimmilla pojilla siis heillä jotka rohkeast juttelevat äänekkäille tytöillekin ja kenties kaveeraavat heidän kanssa on rannekoruja ja silloin se ei ole noloa. Varmaankin pojat ovat kateellisia pojallesi..

Kiusaaminen on aina ehdottoman väärin. Totta kai poikasi pitää korua jos hän itse pitää siitä. Todella harmi jos hän "joutuisi" luopumaan mieluisestaan korusta kiusaamisen tähden. Rehellisyyden nimissä mainittakoon silti, että minäkin olen aina ennen tätä Nominationit ns. tyttöjen koruiksi.

"vieras"
Tyttöjen koru? Meillä on 8v pojalla semmoinen, vietiin 7v kummipojalle lahjaksi kun sitä toivoi. Tuttavan 16v poikakin pitää moista.
Jos poika itse pitää siitä, sano vaan että pitää edelleen ja antaa kateellisten haukkua..

Toisaalta Nominationin idea on mielestäni aivan ihana lapsia ajatellen. Mukavaa jos sellaisen kehtaisi jatkossa lahjaksi poikalapsillekin.=) En vain ole koskaan nähnyt niitä kuin tytöillä, joten siitä tuo mielikuva tyttöjen korusta on tullut.

"hui"
Höpö höpö! Ei ole tyttöjen koru pelkästään! Meillä poika 10v, samalla luokalla ainakin kahdella pojalla nomination koru. Koskaan ei kukaan ole niistä kiusannut. Taitaa olla kaverit vähän kateellisia korusta pojallesi...

no olen kyllä kuullut, että sitä käyttävät pojatkin, mutta itse miellän sen enemmän tyttöjen koruksi. mutta tyhmää tuollainen kiusaaminen silti on, ja tuskin auttaa, vaikka poika lakkaisi sitä käyttämästä, kiusaajat keksii sitten vaan jonkun muun syyn kiusaamiseen

"vieras"
Kyllä se on myös poikien koru. Niissähän on esim. pääkallo, hämähäkki ja jääkiekkomailapaloja jotka ovat mun mielestä ns. poikien paloja. Meillä pojat 7 ja 9v toivovat nominationeita joululahjaksi.

Jättää sen korun sitten laittamatta. Kaikesta voidaan kiusata. Meillä yläasteella kiusattiin yhtä tyttöä, joka tuli vaihdepyörällä kouluun (meillä ei juuri julkista liikennettä). Kiusaaminen loppui, kun tyttö vaihtoi jopoon.

Yhteistyössä