Tyttöä kiusataan koulussa harrastuksesta, tuli tänään itkien kotiin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surettaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26104436]Oletko sä varma että kaikki huvikseen ja salaa kaadetut sudet ja karhut syödään?[/QUOTE]

Mä puhun laillisesta metsästyksestä, en salakaadoista. Kyllä meillä saalis syödään. Mitään variksia ja oravia ei ammuta!

[QUOTE="vieras";26104347]tietenkään en opeta. olen ollut kasvissyöjä viimeiset 15 vuotta ja toki meidän perheessä on nämä asiat puhuttu. lapset tietää mistä liha tulee ja miten. toistaiseksi ovat sitä halunneet vielä syödä, mutta jos joskus eivät enää halua niin sopii mulle.

eikö ap:lle ihan todella tullut mielen viereenkään tuo näkökohta esitelmäaihetta valitessa, että miten yleensä 10-vuotiaat tytöt suhtautuu eläimiin ja niiden tappamiseen?[/QUOTE]

Ajattelin kyllä että on varmasti vähän erilaisempi harrastus, mutta en minä olisi uskonut että siitä ihan tuollaisia seurauksia on! Itse olen koko ikäni metsästänyt, niin että en siksikään osannut asiaa noin ajatella... Ja mielestäni tyttärelläni on ihan täysi oikeus kertoa ja olla ylpeä harrastuksestaan ilman että joutuu siitä kiusatuksi!

Ja vihoviimeinen asia jonka tekisin tai tahtoisin tyttäreni tekevän olisi se, että asiasta oltaisiin ihan hiljaa. Metsästys on ihan yhtä hyvä harrastus kuin mikä tahansa muukin! Taidan tosiaan ehdottaa koululle pientä kurssia metsästyksestä, menen vaikka itse sen sinne pitämään. Minusta on väärin, että lapset vieraannutetaan näinkin arkisista ja LUONNOLLISISTA asioista kuin metsästys.

JA, tässä keskustelussa oli keskeisenä asiana se että tyttäreni joutui tuommoisen kiusan kohteeksi - ei se onko harrastuksemme jonkin täysin luonnosta vieraantuneen kaupunkilaisen etelän vetelän broilerinpurijan mielestä oikein. Piste.

[QUOTE="vieras";26104436]Oletko sä varma että kaikki huvikseen ja salaa kaadetut sudet ja karhut syödään?[/QUOTE]
Karhut melko varmasti, susia tuskin. Karhun liha on aivan tajuttoman kallista sen harvinaisuuden vuoksi.

[QUOTE="vieras";26104238]äly hoi vanhemmat!! metsästys on yhtä kuin harrastaa eläinten tappamista - siitähän siinä on kyse. kai nyt tuon ikäiset tytöt sitä kauhistuvat! kiusaamiseen ei ole oikeutta, mutta kyllä vanhemmatkin vois käyttää vähän maalaisjärkeä.

mitäs jos joku luokan pojista ois kertonut harrastavansa sammakoiden kiduttamista tai naapurin kissan pahoinpitelyä? miten siihen olis pitänyt suhtautua?[/QUOTE]

Et voi olla tosissas?! Toivon kovasti että tämä on provo, ei näin typeriä ihmisiä voi olla olemassa..Kiduttaminen ja tappaminen on kaksi eri asiaa, jostain kissan/sammakon kiduttamista ja metsästystä ei voi MITENKÄÄN verrata toisiinsa! Ok, sattuuhan sitä metsälläkin joskus ohilaukauksia mutta se on aivan eri asia kuin tahallaan kiduttaa jotain eläintä. Ja ei niitä haavakkoja jätetä sinne metsään laukkomaan

Ihan tiedoksi teille eläinten tappamista harrastaville: Suomen lihatuotantoon ei vaikuta millään tavalla se, että te posautattekin ne raatonne ihan ite. Samalla tavalla sitä lihaa tuotetaan silti, mutta sen lisäksi te ammutte vielä muutaman ylimääräsenkin eläimen sieltä mettästä kuleksimasta. Miksei ne villieläimet sais elää normaalia elämänkaarta? Teuraseläimiä tuotetaan joka tapauksessa, eikä ne elukat luonnossa enää pärjäisi. Antakaa niitten siellä olla jotka pärjäävät.

[QUOTE="huoh";26104512]Ja hieman ot, mutta lisäänpä vielä että oman kokemuksen mukaan ne metsästäjät on kaikkein tervepäisintä porukkaa![/QUOTE]

Susien salametsästäjä: Minä olin täällä ensin | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Susien salametsästäjä: Minä olin täällä ensin

Keskiviikko 7.4.2010 klo 09.05

Salametsästäjä Kari Tikkunen ei kainostele kertoa susien tappamisesta. Pohjolan Sanomien haastattelussa mies sanoo, että yhteiskunta teki hänestä tappajan.

Ihan tiedoksi teille eläinten tappamista harrastaville: Suomen lihatuotantoon ei vaikuta millään tavalla se, että te posautattekin ne raatonne ihan ite. Samalla tavalla sitä lihaa tuotetaan silti, mutta sen lisäksi te ammutte vielä muutaman ylimääräsenkin eläimen sieltä mettästä kuleksimasta. Miksei ne villieläimet sais elää normaalia elämänkaarta? Teuraseläimiä tuotetaan joka tapauksessa, eikä ne elukat luonnossa enää pärjäisi. Antakaa niitten siellä olla jotka pärjäävät.

Esim hirvenmetsästys on tärkeää metsänhoidollisista syistä ja liikenneturvallisuuden kannalta. Kumma muuten, että se kasvissyöjän ostamatta jättämä broileri vaikuttaa kaikkeen ja se on hienoa ja pyhää, mutta se, että perhe jättää lihan ostamatta riistalihan vuoksi, ei vaikuta mihinkään. Ainakin meidän perheen kukkaroon se vaikuttaa vuositasolla paljonkin.

:( ikävää .
Tossa iässä tytöt ovat aika herkkiä ja monet näkevät eläimet lähinnä "lemmikkeinä", ihanina suloisin otuksina.
Heille voi olla aika järkytys kunnella esitelmään metsästyksestä.
Silti se ei oikeuta kiusaamiseen.

Onko koskaan tullut mieleen että miten räjähdysmäisesti hirvikanta kasvaisi ja kolarit lisääntyisi jos hirvenmetsästys lopetettaisiin?

Mä ajattelen vähän eri tavalla. Ajattelen, miten yksilönä haluan toimia. JOS lihaa syö - ja lihaahan ei ole kyllä tarpeellista syödä - eettisin vaihtoehto on mielestäni riista. Eläin on saanut syntyä ja elää vapaana luonnossa lajilleen tyypillisellä tavalla. Seuraavaksi eettisin on luomu tai muu tuotantotapa, jossa eläin saa liikkua vapaasti ulkona, syntyä ja elää lajilleen tyypillisellä tavalla. Ja vasta viimeisin vaihtoehto on tehotuotettu liha enkä mä ole enää vuosiin tehotuotettua lihaa ostanutkaan.

ei se onko harrastuksemme jonkin täysin luonnosta vieraantuneen kaupunkilaisen etelän vetelän broilerinpurijan mielestä oikein. Piste.

keneenköhän tässä nyt viittaat? niihin tytön koulukavereihinko? vaiko kenties minuun? mistäs tiedät kuinka vieraantunut olen luonnosta, mistä päin maata olen kotoisin, mikä mun lihastonukseni on tai syönkö siipikarjaa? jos olet yhtä asiaton puheissasi kuin teksteissäsi, toivon että ymmärrät olla menemättä sinne koululle meuhkaamaan. nolaat itsesi ja lapsesi ja sitten sitä tyttöäsi vasta kiusataankin.

[QUOTE="höh";26104542]Esim hirvenmetsästys on tärkeää metsänhoidollisista syistä ja liikenneturvallisuuden kannalta. Kumma muuten, että se kasvissyöjän ostamatta jättämä broileri vaikuttaa kaikkeen ja se on hienoa ja pyhää, mutta se, että perhe jättää lihan ostamatta riistalihan vuoksi, ei vaikuta mihinkään. Ainakin meidän perheen kukkaroon se vaikuttaa vuositasolla paljonkin.[/QUOTE]

Okei, jatka vain metsästystä kun se on kerran teidän ainoa ravinnonlähde. Mutta miksi eläinten tappamista pitää kehuskella koulutovereille ja sitten loukkaantua jos toiset eivät pidäkään tästä tavasta elää?

??? mikäs tilastotieteilijä siellä huutelee? Eiku nää elukat nukutetaan ja tuodaan sun takapihalle retkeilemään. Voit sieltä ikkunasta nuudelipussien takaa harrastaa luonnon"suojelua" ja kirjotella oikeutta eläimille kunhan eivät kuse mun kukkapurkkeihin-palstoille.

Kiusaajat luulevat varmaan aidosti olevansa "parempia" ihmisiä kun eivät tapa eläimiä ja tuomitsevat tappamisen, mutta tietämättömyyttähän se on ja menee lapsellisuuden piikkiin. Hienoa, että sinun lapsesi ymmärtää mistä metsästyksessä on kyse.
Koulussa voitaisiin opiskella vaikka vähän lihantuotannosta ja siitä mistä ruoka tulee, ei voisi tytöt enää osoitella sormella jos nakit maistuu itsellekin.
Ja opettajien tulee tietysti puuttua kiusaamiseen.

Täyspeesi. Tehotuotanto ja sen tukeminen kuluttamalla l. ostamalla ja syömällä on miljoona kertaa epäeettisempää kuin metsästys.

AP on hassu, ensin itki että tyttären luokkalaiset kiusaavat aiheesta ja sitten haukkuu luonnosta vieraantuneita kaupunkilaisia vaikka itse asuu jossain syvällä korvessa :D

Noniin, tekopyhät jauhelihan, makkaran ja "broiskun" suurkuluttajamammat ne täällä huutelee "Hyi yök kauheeeeeeta hyi miten lapsi voi harrastaa metästystä hirveetääää ääääääääääääääääääääääääääääääääk!!!!!!"

Ymmärtäkää, että LAPSET EIVÄT SAA KIUSATA KETÄÄN, harrastipa tämä kiusaamisen kohde sitten metsästystä, nyrkkelyä tai eläintenhoitoa.

[QUOTE="vieras";26104572]Okei, jatka vain metsästystä kun se on kerran teidän ainoa ravinnonlähde. Mutta miksi eläinten tappamista pitää kehuskella koulutovereille ja sitten loukkaantua jos toiset eivät pidäkään tästä tavasta elää?[/QUOTE]

Ei se suinkaan ole meidän ainoa ravinnonlähde, mutta lihaa en juuri kaupasta osta:) Mun mielestä omasta harrastuksesta kertominen ei ole kehuskelua. Siitä kai tuossa oli kyse. Kaikista tyhmintä on haukkua toista hänen harrastuksensa vuoksi.

[QUOTE="höh";26104587]Ei se suinkaan ole meidän ainoa ravinnonlähde, mutta lihaa en juuri kaupasta osta:) Mun mielestä omasta harrastuksesta kertominen ei ole kehuskelua. Siitä kai tuossa oli kyse. Kaikista tyhmintä on haukkua toista hänen harrastuksensa vuoksi.[/QUOTE]

Ehkä muiden harrastuksia ei haukuta kun kukaan ei menetä henkeään sen vuoksi?

[QUOTE="vieras";26104572]Okei, jatka vain metsästystä kun se on kerran teidän ainoa ravinnonlähde. Mutta miksi eläinten tappamista pitää kehuskella koulutovereille ja sitten loukkaantua jos toiset eivät pidäkään tästä tavasta elää?[/QUOTE]

Mitä helvetin kehuskelua on esitelmän pitäminen? Esitelmän, jonka opettaja on käskenyt pitää? :O

Voi vittu teidän kanssa.

t. en ole ikinä metsästänyt enkä aiokaan, mutta osaan käyttää järkeäni

[QUOTE="vieras";26104591]Ehkä muiden harrastuksia ei haukuta kun kukaan ei menetä henkeään sen vuoksi?[/QUOTE]

Eli sun mielestä on ok kiusata koulussa harrastuksen vuoksi. Ok.

[QUOTE="höh";26104542]Esim hirvenmetsästys on tärkeää metsänhoidollisista syistä ja liikenneturvallisuuden kannalta. Kumma muuten, että se kasvissyöjän ostamatta jättämä broileri vaikuttaa kaikkeen ja se on hienoa ja pyhää, mutta se, että perhe jättää lihan ostamatta riistalihan vuoksi, ei vaikuta mihinkään. Ainakin meidän perheen kukkaroon se vaikuttaa vuositasolla paljonkin.[/QUOTE]

:flower: Kirjoitat asiaa.

[QUOTE="höh";26104609]Eli sun mielestä on ok kiusata koulussa harrastuksen vuoksi. Ok.[/QUOTE]

Mietihän nyt taas itse mitä päästelet näppäimistöltä. Metsästys on laillista tappamista, muiden harrastuksissa eivät ihmiset tai eläimet kärsi.

Yhteistyössä