Mikä oli asemasi koulussa? Kiusaaja, kiusattu, nobody jota ei kukaan edes noteerannu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mua kiusattiin. Mulla ei ollut kauheesti kavereita, mutta mä kyllä viihdyin yksin. Yksinäisyys oli ok, mutta se sattui, että mulle tehtiin jatkuvasti selväksi lähinnä muiden tyttöjen taholta, että en ole hyväksytty.

Olin varmaan aika vetäytyvä, mutta ihan hyväntuulinen lapsi. Varmaan ikäistäni nuoremman oloinen, olin lapsi pidempään, kuin muut. Meillä oli kotona niin suojassa maailmalta, etten ymmärtänyt muiden juttuja. En tiennyt, miten pahoja asioita maailmassa on, koska meillä ei puhuttu sellaisista. Enkä tiennyt, ketä julkkiksia piti fanittaa, fanitin Tarzania ja toivoin, että hän jättää Janen ja hakee minut ja vie Afrikkaan.

Mulla oli aina äidin tekemät vaatteet, koska äiti oli supertaloudellinen ja lamaakin taisi olla. Mulla ei ollut oikeita farkkuja, vaan äidin tekemät. Eikä mulla ollut polvipussihiihtareita, vaikka ne ois ollut siihen aikaan ihan "must".
Kai mä olin jollain tavalla muiden mielestä vaivaannuttavan outo. Ei sen puoleen, ei ne mun luokkalaisetkaan mitään mieltäylentävää seuraa monet olleet.

Viimeksi muokattu:
Mä en ollut kiusaaja enkä kiusattu. Tulin kaikkien kanssa hyvin toimeen ja olin varmaan vähän sellainen kaikkien kaveri. Parhaiten viihdyin sellaisten kanssa jotka olivat vähän syrjäänvetäytyviä eivätkä tehneet itsestään numeroa ja näitä ihmisiä keräsin omaksi porukaksi ympärilleni. Olin tukioppilaanakin jossain vaiheessa yläasteella.

Olin nobody. Meillä oli koulussa oli ns. eliitti ja sitten me muut. Pääpukarina oli paikallisen papin tytär, oli muuten aika piru... Tuo tyttö oli niin loistava manipuloija ja valehtelija että en oo toista tavannu.

Varmaankin opettajan lellikki - nobody. Mua ei kukaan kiusannut, mutta olin aika yksin. Mut laitettiin aina asialle, kun piti jostain asiasta neuvotella opettajien kanssa. Olin aikuisten mielestä koko kouluajan "ikäistäni kypsempi", mikä varmaan teki musta yksinäisen luokan "asianajajan", jota ei kuitenkaan koskaan täysin hyväksytty porukoihin. Se ei mua hirveästi harmittanut, kun pidin touhua aika lapsellisena. Lukiossa tilanne sitten muuttui, kun opiskelupaikkakunta vaihtui ja tapasin muita "vanhoina syntyneitä".

En mikään noista. Mä olin urheilija ja luokan paras, jota jollakin tavalla kunnioitettiin eikä 'uskallettu' kiusata.. mut en myöskään ollut mikään erityisen suosittu. Mulla oli aina yksi paras ystävä ja pari hyvää ystävää, ei mikään valtaisa kaveripiiri. Kiusaaja en ollut koskaan.

Hmmnn... no ala-asteella olin semmonen normioppilas, jolla oli yks paras kaveri, jonkun verran kavereita ja sit tuttuja tms. (meillä oli siis hyvä luokkahenki).

Sitte seiskalla mun ja mun parhaan kaverin tiet eros ja musta tuli semmonen vähän ulkopuolinen. Koulussa hengasin kyllä yleensä yhden porukan kanssa, mutta vapaa-ajalla mulla ei ollu ketään. Sitte kasilla jatku oikeestaan sama (+ musta tuli tukioppilas), kunnes musta tuli koulukiusattu (ja meidän luokkahenki lähti alamäkeen) ja jotenki vaan tuntu et olin kokoaika aika ulkopuolinen siinä porukassa, ni seki sitte jäi. Ysi jatku oikeestaan aika samanlaisena (tosin lopussa tutustuin yhteen mun luokkalaiseen tyttöön ja olin sen kans jonkun verran).

Sitte lukioon mennessä olin onneks tutustunu jo muuta kautta yhteen tyttöön ja näitten kavereitten kautta sain taas pari uutta tuttua. Plus että meidän luokka hajaantu ja kiusaaminen loppu.

Yläasteella olin nobody sellainen hiljainen hissukka jolla oli muutamia kavereita. Pitkät hiukset, akne ja silmälasti, olin myös todella ujo.

Hauskaa oli kun joskus opiskeluaikana sitten baarissa tuli törmättyä vanhoihin luokkakavereihin. Tulivat aina juttelemaan mun kaverille kun sen tunnistivat ja olivat sitten ihan äimänä kun kaveri kertoi kuka mä olin. Itseluottamus, värjätyt hiukset, meikki ja piilarit kun tekevät ihmeitä ;)

Olin ihan tavallinen tyttö, jolla oli omat ystävänsä. Olin musiikkiluokalla luokat 3-9, ja luokka oli aika tiivis yhteisö, jossa tietysti tuli kähnää milloin kenenkin välille, mutta sellaista normaalia eloa. Jälkeen päin sitten muilta on kuullut, millaisena meitä pidettiin, mutta silloin sitä ei osannut ajatella mitenkään.

[QUOTE="www";23684906]olin aina sellanen kaikkien kaveri, pidetty joka piirissä. Elin omien arvojeni mukaan, en lähtenyt koskaan pahoihin juttuihin mukaan ja sanoin sen kyllä hyvinkin ääneen ja kai suoraselkäisyyteni vuoksi minusta pidettiin. En kiusannut ketään, mutten myöskään koskaan jäänyt jalkoihin siksi, että puolustin kiusattuja. Mulla oli tosi laaja kaveripiiri... paras kaverini oli koulun kiusatuin , mutta samalla kavereihini kuului ns. koviksia jotka aiheutti toisille pahaa mieltä. Eli mikä olin? Kaverityyppi?...[/QUOTE]

Vähän heikoissa kantimissa oli tuo sinun puolustaminen...

Mä olin ensin ala-asteella aika nobody kun oltiin vaan perhaan kaverin kanssa aina kahdestaan.
Sitten kaveri muutti toiselle paikkakunnalle 4-luokalla ja jäin aluksi ihan yksin.Tulin paremmin poikien kanssa toimeen ja hengailin sitten niiden kanssa.Joskus viidennellä luokalla kun tytöt ja pojat alkoi kiinnostumaan toisistaan enenmmän niin musta tuli suosittu tyttöjen keskuudessa kun olin niin hyvää pataa poikien kanssa (aika ärsyttävää mutta sitä kautta sain ihan oikeitakin ystäviä).

Ylä-asteella olin aika suosittu ja tykkäsin silti/myös puolustaa heikompia (mistä olen aika ylpeä,tein teiniä paljon tyhmiä juttuja mutta on ihan hienoa että silti olen säilyttänyt silloinkin omat arvoni).

Olin sellanen kuin elokuvassa Breakfast Club, se mustiin pukeutunut tyttö siellä takapulpetissa.
Hiljainen ja omissa oloissani. Mutta aina mulla oli kavereita, kaikenlaisilla puolilla. En tiedä miksi. En siis kuulunut mihinkään kategoriaan.
Puolustin luokkamme kiusattua ja uskalsin ainoana olla sen ystävä. Olin sellanen kapinallinen, mutta en mikään metelin pitäjä ja huomion kerääjä. Lintsasin paljon ja olin ongelmainen yläasteella, ei mennyt kaikki ihan putkeen.

[QUOTE="www";23684906]Elin omien arvojeni mukaan, en lähtenyt koskaan pahoihin juttuihin mukaan ja sanoin sen kyllä hyvinkin ääneen ja kai suoraselkäisyyteni vuoksi minusta pidettiin.[/QUOTE]

Mä taas olin näistä aivan samoista syistä kiusattu ja ulkopuolelle jätetty...

Varmaan sekin vaikutti aika paljon, että olin kovasti ikäisiäni lapsellisempi mutten silti viitsinyt lähteä esittämään mitään mitä en oikeasti ole.

Yhteistyössä