Pömppömahaiset plussaajat!!

B) Terjens kaikki ihanaiset keskikehon kasvattajat!

Vappiksella on ollut härdelli ja hässäkkä sekä töissä (reissuja & kaaos) että kotona (pihatöitä), joten olen ollut pömppispimennossa jo ikuisuudelta tuntuvan ajan. Hirmu ikävä on ollut teitä kaikkia ihania ihmisiä. :heart: Selailin nopeasti läpi, mitä kaikkea täällä on tapahtunut, ja meinasi tenat pettää kun luin esim. noita latinankielisiä nickejä.:LOL: Ja täällähän on palsta pullollaan oikein mukavia uutisia. Kevät on selvästi hedelmällistä aikaa.:flower:

Miru - olen niin käsittämättömän iloinen ja onnellinen puolestasi. Siellä ne Papu ja Nuppu köllöttelevät massun onkaloissa ja odottelevat ekaa neuvolakäyntiä.
Marli - tsemppiä röyhtäilyjen ja kuvotusten kanssa. Ne taitavat tulla tässä asiassa vähän pyytämättä kuin faksi Annelille.. Mutta eiköhän ne kestä, kun tietää, että Maukat ne siellä vatsahappoja pulputtelevat.
PeePee - jokos Hippuunen on osoottanu pohojalaasen keeniperimän? Kuinkasoot jaksellu?

Tuhat kiloa iloa kaikille meidän onnellisille odottajille.:flower:

Kurre - jännää, miten samoissa aikatauluissa mennään. Loppuviikkoa kohden alkaa jännitys tiivistyä.. toivottavasti juuresviljelmällä kuhisee!

Ja moikat Ukkovallalle, me ollaankin uusia tuttavia. Pahoittelut negastasi, onneksi mielesi on kuitenkin iloinen ja positiivinen. Olen vakuuttunut, että yhteinen lomamatka vastaa ainakin kolmea clomipurkkia.

Hobe ja mmm urhein mielin kohti operaatioita! Kaikki jaksu teille!

Nami, ihanista ihaninta, että pitkän ja varmasti turhauttavan odottamisen jälkeen action alkaa. Jaksua myös Sinulle!

Kamilla - "Clearblue digital, näytä sarves, onko huomenna ovis? Vai jo tänään.?

Omaa napaistani en ole ehtinyt analysoimaan yhtään. Mitään erityisoireita ei tunnu. Ei nippaile, ei kuvota, ei erityisesti lämpöä. Ei oikein mitään. Tisut on vähän arkana, kuten aina kierron loppuvaiheessa, mutta ei siis mitään verrattuna clomien aiheuttamiin tissituntemuksiin, jotka olivat valtaisia (siis tuntemukset, ei tissit. ne on korkeintaan medium. ;) ) Okei, ehkä oon vähän itkuherkkänä (joo joo.ihan pikkuisen vaan nyyhkin tanssiitähtienkanssa-finaalin aikana:ashamed:) ja kenkutuskynnyskin on vähän matalalla (ihan kuin Monika jo kiertelisi etsien laskeutumispaikkaa). Eli Kurre, ellet Sinäkään ole mitään kummoisempia tuntenut, niin täällä toinen samanmoinen. Mutta oikeastaan ihanaa, että nyt on vaan ollut semmoinen sutina päällä, että ei ole edes ehtinyt murehtimaan oireita tai oireettomuutta. Levollisin mielin siis loppuviikkoa kohti. Testi on toki hankittu, mutta pysynyt visusti paketissa.. Oma sutinani rauhoittuu tällä viikolla hiukan, joten sit ehkä ajatus pyörii hiukan enemmän napa-asioissa. Pitäisköhän se testi varmuuden vuoksi teipata roudarinteipillä kiinni.:whistle:

Kevättä ja kihelmöintiä kaikille rakkaille pömppissiskoille

:wave: vappis, kp24/28 (uaaaah!), ktt 9

 
Maanantai 12.5.

Merikeiju.....................1.ivf....................................kp/-/ktt10
Vappuviuhka..............1.inssi................................kp24/28/ktt9
Kurreliini....................pas.....................................kp26/-/ktt6
Hobelix......................hystero+laparoskopia.........kp30/30-32/ktt
Taivaansilpoja...........icsi (syys)............................kp22/-/ktt
Neilikka78..................inssi/kesä..........................kp21/27/ktt
Sahranami......1.ivf (pitkä kaava), esikierto........kp19/26-28/ktt
Kamilla.......................Pupuilua.............................kp17/29-31/ktt
Dreamer-88................clomit.................................kp7/-/ktt
mmm.........................hysteroskopia......................kp3/27-31/15.5
Ukkovalta..................Pupuilua..............................kp2/33/ktt
Minea81.....................Pupuilua..............................kp/-/ktt
EllaElias......................Pupuilua.............................kp/-/kt t
Auringokukka.............pas.....................................kp/-/ktt
Stella08.....................pupuilua.............................kp/-/ktt
Ulpu78.......................pupuilua.............................kp/-/ktt
Retuli82......................1.ivf...................................kp/-/ ktt
Simmu.......................2. inssi.................................kp/-/ktt
Haave........................pupuilua..............................kp/-/ktt
Milja71.......................icsi.......................................kp /-/ktt
Kinky cat....................ivf........................................kp/-/ktt
Nippe81.....................inssi....................................kp/-/k tt

Testailijat
Vappuviuhka - La 17.5
Kurreliini - Ti 20.5

Plussanneet :heart: :flower: :heart:
Miruliini :D + Papu & Nuppu (neuvola 19.5)
PeePee77 :D + Hippunen (+)
Marli :D + Maukat (+ & +)
Krisseli79 :D
 
Ukkovalta - :hug: :flower: Nauti lomastasi...
mmm - älä huolehdi mä paivittelen tota listaa aina kun jotain uutta joku kirjoittaa. Ma kun olen koko ajan koneen ääressä. Ja mun mies on Englannissa niin mulla on kaiken lisäksi tylsää, kun se pitää hauskaa. :kieh:
Ma odottelen mun vierasta ja olen hiukan pettynyt sillä eilisiä kramppeja lukuunottamatta ei tunnut tulevan, sais pitaa kiirusta, silla mulla on hinku soittaa aikaa laäkärille...
 
Hei kaikki pömppömahaa toivovat!
Oon tässä taustoillut jo jonkin aikaa, uskaltamatta liittyä itse joukkoonne. Ehkä sitä on vaan niin paljon toivonut onnistuvansa, ettei ole uskonut "tarvitsevansa" liittyä... :ashamed:

Elikkä, meillä mieheni kanssa on yritystä takana kohta kaksi vuotta, 7 inssiä ja just negaan päättynyt ensimmäinen ivf. Ollaan selittämättömiä, eli mitään ei ole kummastakaan VIELÄ löytynyt, mutta kyllähän se tiedetään, että "vika" on minussa. Nyt varmaan kaikki lukevat ihmeissään, että mitä ihmettä!!7 inssiä, joo kuulostaa oudolta, mutta lääkärin ja minun yhteinen päätös oli jatkaa inssejä kun neljännestä kerrasta tuli plussa, joka tosin päätyi alkuraskauden keskenmenoon viikolla 5+3. :'(

Tää teidän palsta tuntuu hirmukannustavalta paikalta, jotenka ois kiva jos saisin liittyä ihanaan pinoonne piinailemaan...Oon kyllä vielä ihan noviisi tässä, enkä oikein tiedä teidän taustoista, mutta lupaan opiskella. =)

Nyt siis kp1 tai pp10, pitää seurailla tota tätiä, et kunhan se vaihtaa ton ruskeen hameen punaseen...
 
Kovasti tervetuloa pömpöttämään Merikeiju!! =) Ja älä huoli, kyllä sä pian opit meidät tuntemaan. ;) Täällä peukut pystyssä koltun vaihdon suhteen, eli sujuis sitten sukkelaan, jos kerta siihen on mentävä.

Vappis, ihanaa kuulla susta muru! :D Ja kyllä taas tuli tenoille käyttöä täälläkin sun kommenttien jälkeen... :LOL:

Hobsku, kuvittele olevasi jossain aurinkorannalla valkoisissa biksuissa aurinkosa ottamassa, niin Monique on paikalla alta aikayksikön... Sen se osaa kyl. :p

Mulla on uskomaton puuhapäivä menossa ja taas pitää lentää, mutta palaan myöhemmin osallistumaan oikeasti. Oiskin paljon juttua tulossa....
 
Hey kanssasisaret!
Miten teillä muilla on mennyt noiden raskaustestien tekemisen kanssa? Onko siis lääkäri sanonut, että testi tehtävä joka tapauksessa, tuli verta tai ei vai onko kunnon vuoto ollut tarpeeksi selvä merkki negasta? Mulle kun oma hoitaja sanoi, että odota kunnes kunnon kirkkaanpunainen vuoto alkaa niin sitten vasta soittaisin klinikalle ja varaisin ajan uuden hoidon suunnitteluun ja ettei sitten testiä tarvitse tehdä. Tuntuu vaan hassulta tämä käytäntö kun yhen kaverini joka käy myös ivf:ssä on joka kerta vuodosta huolimatta mentävä veritestiin. :eek: Ei siis sillä, että haluaisin testata, sillä tiedän et se on nega mut kummastuttaa vaan.. :whistle:
 
Heippa taasen ystävät!

Merikeijulle tervetuloa joukkoon. Sulla on tosi kaunis nikki, mistä sen keksitkään? Onpa teillä ollut kovasti jo yritystä, 7 inssiä kyllä kuulostaa kovasti paljolta, mutta toisaalta tuon ratkaisun lääkäreiltä ymmärtää. Saitteko ekassa ivf:ssä mitään pakkaseen? Eli kuinka tästä eteenpäin asiat etenevät? Tällä pömppiksiin mukaan liittymisellä voi olla kuule yllättäviä seurauksia. Ainakin tuki ja kannustus on mahtavaa ja sitä ei kukaan voi koskaan saada liikaa.

Kurren kuulumisia jo odotellaan malttamattomana. Miten kävi työhaastattelussa ja mitä muuta pömppörintamalla tapahtuu?

mmm, kiitos kysymästä, hyvää kuuluu. Toistaiseksi määrittelen pahoinvoinnin ja väsymyksen hyväksi asiaksi jostain kumman syystä. Oli jokunen oireeton päivä kunnes eilen alkoi uudelleen etoa olan takaa. Ikävä kyllä nukun todella huonosti ja myös se saa kaamean olon aikaiseksi. huoh...
Kovasti tsemppiä toimenpiteeseen :attn:

Vappis, kiva kun palasit taas. Mulla on noiden testien suhteen aika tiukaksi muodostunut itsekuri, joten jospa lähetät sen testin mulle ja minä postitan sen sitten testipäiväksi taas takaisin. Ja apteekeihin lähetetään valtakunnallinen valokuvallinen "myyntikielto", eli et saa uuttakaan tilalle. Ja minä lupaan olla pissimättä uteliaisuuttani siihen tikkuun ihan vain nähdäkseni kuinka vahva viiva tulee rv 8 :LOL:

Hobskulle nyt pikaisesti se täti jostain!! Valkoiset bikinit kuulostaa hyviltä, myös saunaillan järjestäminen voisi toimia.

Voi hitsi, pakko käydä taas tekemässä joku välipalaleipä. Työkaverit ei varmaan yhtään ihmettele, kun syön tunnin välein.

Kuulemisiin :wave:
 
Merikeiju, testi on tehtävä ehdottomasti, eli mars nyt vaan kylppärin kaapille ja testiä kehiin! :wave: Pienet vuodot (ei välttämättä isommatkaan) ei ole merkki negasta, ja mulle just viimeks sanottiin, että jos vaan itse epäilee negaa ja lopettaa lääkkeet (luget esim.) ja sitten huomaakin ettei vuoto nyt kunnolla alakaan, niin se lääkkeiden lopetus saattaa olla tosi paha juttu jatkon kannalta, jos siis osoittautuu että raskaus on alkanut kuitenkin. Etenkin toi korostuu lääkkeellisessä passissa. Eli aina varmistettava testillä!

mmm, et tosiaan lähde kotio ennen kuin lähete on takataskussa! ;) Isoja tsemppirutistuksia :hug: sulle operaatioon ja kannattaa tosiaan nauttia viilentävistä kesäjuomista niin kauan kuin siihen on mahdollisuus. :p

Hobsku, sulla kanssa roppakaupalla tsemppiä tulevaan ja siitä se homma sitten taas lähtee entistä ehompana etiäpäin, eikös vain? =) :flower: Jokos Monique on muuten antanut merkkejä...?

Vappis, mulla kanssa on ollut onneks aika lailla muuta puuhaa, niin en ole ehtinyt/jaksanut/kyennyt olemaan niin neuroottinen "oireiden" ja tuntemusten suhteen. Itse asiassa on ollut tosi rentouttavaa ja vaan normaalimpaa. Ja onneks kokemuksista viisastuu, eli ei siis enää reagoi kaikkeen niin tosissaan. ;) Mullahan on myös työnhaku käynnissä tässä koko ajan samalla ja ehkä myös siksi ajatukset on muissakin jutuissa. Tosin just äsken tuli tieto, etten tullut valituksi yhteen tosi kivaan hommaan, joten nyt sitten alkaa taas olla paineita onnistua tässä raskautumishankkeessa taas enempi.... :headwall: Kun ehdin jo hetken jopa ajatella, että olisin tosi onnellinen, jos jompikumpi näistä jutuista päättyis mun kannalta onnellisesti - eli siis uskokaa tai älkää, olisin ainakin näin etukäteen uskonut selviäväni negasta kohtuuhyvin jos oisin saanut sen työn. Aivan kummallisia ja vieraita ajatuksia, mutta tuntui jotenkin rauhoittavalta. No, katsotaan nyt miten asiat ratkeavat. Testaus ei onneks kiinnosta nyt pätkän vertaa. :LOL:

Miru, me ei olla lauleskeltu masulle eikä juureksille, koska meistä kumpikaan ei osaa laulaa eikä se missään nimessä olisi mitenkään suloista eikä kannustavaa.... :LOL: Mutta kuumavesipullokylpyjä on nautittu sohvalla pötköttäen. :D

 
[/b]Miruliini, Kiitos lämpimästä vastaanotosta! Oisin halunnu nikkiksi Helinäkeijun mut se oli varattu, joten tuo Merikeiju tuli sit jostain..Kai tosta merestä jonka läheisyydessä asustan. :D
Juu, siis lääkäri kuten minäkin taidettiin molemmat uskoa ja toivoa että inssillä vielä uudestaan onnistuu kun aiemminkin oli onnistunut, tosin heikolla lopputuloksella...

Pakkaseen ekasta ivf:stä ei saatu mitään, siksi hieman alakuloinen olotila nyt. Toi ivf tehtiin pitkällä kaavalla, synarela,puregon,pregnyl. Ja nyt toivon ja vaadin et seuraava ivf tehtäisiin lyhyellä kaavalla, kun eipä pitkästäkään erityisen hyvää tulosta tullut. :(
En tajua mikä tässä on vikana, tai siis mussa..Saatiin 20 munarakkulaa, joissa vaan 8:ssa oli munasolu. 8:sta solusta hedelmöittyi 6 ja seuraavana päivänä kaksi oli lopettanut jakautumisen eli 4 jatkoi matkaa, mutta siirtopäivänä tulos oli se yksi ainoa 7-soluinen mutta hyvälaatuinen kaikinpuolin. Eli aikamoista karsintaa on meidän alkioilla ollut...saa nähdä saako tässä enää ikinä kokea sitä kahta viivaa testissä.

Pelottaa valmiiksi se punktiokin taas, kun mulla oli viimeksi tosi kivulias. Tuntu ettei kipulääkkeet ois tehonnu ollenkaan, tunsin kaiken ja itkin koko toimenpiteen ajan kivusta. Lääkäri vielä sanoi toimenpiteen jälkeen miehelleni että älä ihmettele jos vaimosi ei muista mitään koko punktiosta, se on normaalia, kun on niin kovat lääkitykset. AS IF, muistan kaiken, kun tunsin kaiken ja kuulin kaiken mitä lääkäri ja hoitajat toimenpiteen aikana puhuivat.

Lisäksi olin punktion jälkeen ihan älyttömän kipeänä viikon ajan. Lääkäri sanoi, että mulla on herkät ja helposti vuotavat munasarjat, jotka sitten turposivat ja painoivat suolistoakin. Maha oli yli viikon ku jalkapallo ja hyvä et pääsin edes sohvalta ylös ku sattu niin prkleesti. Punktion jälkeen samana päivänä raahauduin kaksinkerroin vessaan pissalle, joka sattui myös ihan älyttömästi, niin paljon että pyörryin pöntölle :LOL: nyt naurattaa mutta silloin ei paljon kyllä naurattanut.

Eli innolla siis täällä odottelen seuraavaa punktiota! :kieh:

:attn: AUTTAKEE miten ihmeessä saan lihavoitua vaan yhden sanan?
 
Merikeiju, kovasti tervetuloa munkin puolesta!! Tän porukan kans kyllä viihtyy, mahtava jengi meitä koossa!! :hug: :heart: :flower:

Vappis, kiitos kysymästä!! Ovis tuntuu olevan kadoksissa, yllätys yllätys... Oon sählännyt noitten PeePee:ltä saamieni digitestien kans :kieh: Herjaavat suunnilleen joka toinen päivä jotain virhettä ja joka toinen päivä näyttää negaa :D Jonkinlaista viivan tynkää silti näkyy kun otan testiosan koneesta mut ei yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Heh, ota nyt sit selvää. Kovasti ollaan silti pupuiltu kaiken varalta vaikka mahis on tyyliin yks miljoonasta!
Asusteletko muuten pohojanmaalla kans niinkuin minä ja PeePee?
 
Merikeiju - Tervetuloa keijukainen joukkoomme kirjavaan. Mulle luvattiin kun paästään lopulta ivfään, että tehdään nukutuksessa, kun olen kärkäs kivuille. En tiedä miten Suomessa siihen suhtaudutaan, mutta kysäse kun tulee eteen. Mä muuten laitoin sut listaan vielä ktt (kunnes toisin todistetaan) päiville. Kerro sitten jos tilanne muuttuu.
 
Siis kaikkien 7 eri tietokone gurun ja virman atk-osaston onnettomista yrityksistä huolimatta mun raahattavahan ei siis suostunut muodostamaan yhteyttä kännykän kautta. Mutta meikähän ei vielä luovuttanut. Aamulla lähes koko kahden tunnin junamatkan räpläsin ja ihmettelin konetta ja kännyä. Ja kas - yhteys toimii! Ei voi mitään, mä oon vaan niin hyvä ;)

Ukkovallalle halit :hug: Merikeiju, ei kannata meidän taustoista välittää, tässä pinossa panostetaan vaan edustaan: se olisi tarkoitus saada pömpöttämään. Muille heilutukset :wave: Tulen illalla kertoilemaan kuulumisia lisää. Lopun junakotimatkaa käytän tällä erää taulukkoon, jonka esimies oli pyytänyt näköjään kahdeksi... Eikös 18 ja 14 näytä aika samalta? :x
 
Listassa väärä päivä, eli tänään kp 7 :) Olen clomeja syönyt ihan oman mielen mukaisesti, kun sattui olemaan.. lääkärille en ole mitään kertonut :( Viimeinen hoitokerta menossa, toivottavasti nyt onnistuisi :)

muoks: ja siis tarkoitus että mennään menopur+pregnyl, clomit söin vain huvikseni :D
 
No moikka taas,
Olin tänään ensiavussa käymässä, johtuen vatsan toispuoleisesta kivusta.
Tuntui kuin munasarjoissa olisi jotain. Klinikalta käskivät käymään tarkistamassa tilanteen.
Ettei vain olisi kohdun ulkopuolinen raskaus.
No ei ollut!
Maukat olivat ihan oikeassa paikassa rv.6 sikiökaiku havaittavissa, joten ei ole ainakaan tuulimuna raskautta. Ensi viikolla pitäisi sitten löytyä ne sydänäänet.

Eli ensi viikon varhaisultra olikin jo tänään ja seuraavan kerran sitten 2.5 viikon päästä.
Nyt vain toivotaan parasta ja kyllähän ne Maukat siellä pärjää.

Marli ja Maukat ilmoittautuneet B) :wave: :wave:
 
mmm
Vitsi mä oon kirjoitellut pariin otteeseen ummet ja lammet, mut minne lie katosivat ja sit kone herjaa, ettei tallennus onnistu :eek: Varmaan kannattaa käyttää työaikansa enemmän työntekoon :LOL: Tainnut pomo käsitellä näitä meidän läppäreitä, hmmm....

No, pikaisesti sitten

Merikeiju tuhannesti tervetuloa joukkoon suureen :heart:

Kurre harmi kun meni työpaikka ohi suun, mut sehän sit merkkaa sitä, et joku muu "juttu" onnistuu. Sehän on tilastollinen tosiasia.

Miru ihana kuulla sun kuulumisia. Täytyyhän meidän tietää mitä niille pikku kaksosille kuuluu. Annahan niile vaan rutkasti ravintoa, jotta kasvavat ja vahvistuvat :heart: :heart:

Terkkuja kaikille muillekkin upeille pömppiksille ja piinapäiväläisille rutkasti oireita

Palaan taas työn pariin

mmm
 
Ukkovalta, sulla on aivan niin mahtava asenne.
Juuri noin sen kuuluu ollakkin.
Pitää osata nauttia elämästä kaikella tavalla.
Mitä sitä murehtia menneitä, kun voi elää tätä päivää ja haaveilla tulevaisuudesta.
Matkustaminen on ihanaa.
 
Tiistai 13.5.

Vappuviuhka..............1.inssi................................kp25/28/ktt10
Kurreliini....................pas.....................................kp27/-/ktt7
Hobelix......................hystero+laparoskopia.........kp31/30-32/ktt
Taivaansilpoja...........icsi (syys)............................kp23/-/ktt
Neilikka78..................inssi/kesä..........................kp22/27/ktt
Sahranami......1.ivf (pitkä kaava), esikierto........kp20/26-28/ktt
Kamilla.......................Pupuilua.............................kp18/29-31/ktt
Dreamer-88................clomit.................................kp8/-/ktt
mmm.........................hysteroskopia......................kp4/27-31/15.5
Ukkovalta..................Pupuilua..............................kp3/33/ktt
Merikeiju.....................2.ivf....................................kp1/-/ktt
Minea81.....................Pupuilua..............................kp/-/ktt
EllaElias......................Pupuilua.............................kp/-/kt t
Auringokukka.............pas.....................................kp/-/ktt
Stella08.....................pupuilua.............................kp/-/ktt
Ulpu78.......................pupuilua.............................kp/-/ktt
Retuli82......................1.ivf...................................kp/-/ ktt
Simmu.......................2. inssi.................................kp/-/ktt
Haave........................pupuilua..............................kp/-/ktt
Milja71.......................icsi.......................................kp /-/ktt
Kinky cat....................ivf........................................kp/-/ktt
Nippe81.....................inssi....................................kp/-/k tt

Testailijat
Vappuviuhka - La 17.5
Kurreliini - Ti 20.5

Plussanneet :heart: :flower: :heart:
Miruliini :D + Papu & Nuppu (neuvola 19.5)
PeePee77 :D + Hippunen (+)
Marli :D + Maukat (+ & +)
Krisseli79 :D
 
Niinhän siinä eilen kävi, että tein perinteiset. Eli nukahdin sohvalle Täydellisten naisten jälkeen. Kuvittelin tiirailevani Suomen peliä - mutta en kuulemma menettänyt mitään :/
Työkiireet jatkuvat vielä ainakin ensi viikon puolelle ja sitten - ah - normaalia rytmiä! Tämä on jokakeväinen juttu mulla. Hieman "pelotti" pari kuukautta sitten, että entä jos hoidosta alkaisikin raskaus, mitenkähän jaksan... Mutta sitten ajattelin, etta kaipa kaikki jotenkin hoituu. Nyt tiedän, että raskasta olisi ollut. Nyt on muuten meneillään kp 18. Saas nähdä milloin täti kyläilee, mulla ei nimittäin ollut kunnon vuotoa ollenkaan. Eli päinvastoin kuin sinulla Merikeiju. Jarrun aikana olikin niagara ja kovat kivut. (Meillä 1. ivf - itse asiassa icsi - pitkään kaavan mukaan maalis-huhtikuussa.) Viime viikkoon asti munikset viilteli, nippaili, pisteli ja kaikkee omituista. Kaipa endo taas heräili ja koneisto käynnistyi. Mahtaa ne olla tuolla sisuksissa kaikki ihmeissään, ensin hormoneita ämpärikaupalla, sitten taas pitäis pärjätä omillaan, ei oo niillä helppoa ei. Lauantaina tunsin vasemmalla muniksen kohdalla kummallisen possahduksen ja ihan kuin jotain olis niinkuin räjähtänyt ja lähtenyt liitelemään. Se sopi kyllä ovikseen, mutta erikoinen tuntemus (tai sit se oli maksa, joka ei ole saanut riittävää alkoholimäärää tänä vuonna). Olen sitä mieltä, että ehdottomasti mun kokovartalo ja pää tarvitsivat puhdistautumiskuukauden. Tää on kyllä hyvä juttu. Ja arvatkaa, ensin mä olin hormonihirmu (no, en paljoa) ja perään isännän pinna oli katkolla. Mies nimittäin "lopetti" tupakan polton. Kolmas viikko meneillään ;) 25 vuotta oli korsteeni ja nyt ei tiedä mitä tekis, kun tv:ssä mainoskatko tai töissä tauko :whistle: Eipä tietenkään ole kokonaan polttamatta ollut, muutama palanut toisinaan. Helppoa ei ole, mutta ainakin tekee parhaansa. Saas nähdä miten vaikuttaa syksyn tuloksiin! Meillähän on pas tulossa seuraavassa kierrossa, mutta pakkasessa on vain yksi sintti, joten valmistaudun jo uuteen hoitoon :)

Eilisen IT-nerouden huumassa annan vinkin miten välttää piiitkän tekstin katoaminen: ennen lähetystä mä kopioin tekstini. Jos teksti häviää, sen voi näin näppärästi palauttaa. Olkaa hyvät, ei maksa mitään :D

Dreamer aloitit sitten itselääkityksen =) Tsemppiä hoitoon! Kamillan ovis kuulostaa kuurupiilolta, ilmankos sitä voidaan kutsua leikkisästi "oviksen metsästykseksi".

Kurre ja Vappis pidätte pikku sormenne tiukasti irti testeistä! Testauspäivä on testauspäivä. Miru on faxannut kuvat ja tiedot apteekkeihin, Cittareihin ja Prismoihin. Ei teille myydä. Kurre, onnea uuden työn hakuun. Sama projekti mullakin on tässä sivussa meneillään.

Hosbsku ja mmm kaikkea hyvää teidän toimenpiteisiinne! Pikaista palautumista leikkauksista. Uskon, että sen jälkeen saatte hoidoista isot plussat testeihin!

Ukkovalta ota lomareissusta kaikki irti! Samoin me muutkin: koitetaan nauttia elämästä ja tulevasta kesästä!

Ella jaksathan? Lämpimiä auringonsäteitä sinullekin!

Marli onnea pikkutuplista! Hyvä tyttö! Erinomainen kiinnitys =)

PeePee nautihan sinäkin pienestä uudenvuoden lahjasta!

Miruliini Ihan kuulla, että miehesi tyttö on täysillä mukana odotuksessa! Mun pojillani on 7 vuotta ikäeroa, joten muistan erinomaisesti kuinka isoveli oli meilläkin innoissaan uutisesta ja kuinka hänestä oli apua vauvan hoidossa ja myöhemmin perään katsomisessa. Ja teillähän sitä tullaan kaipaamaan... ;) Ja on aivan tavattoman ihanaa, että siskosikin saan vauvan samoihin aikoihin. Nyt alat sinäkin nauttimaan täysillä! Tästä (raskaus)päivästä pitää iloita, kulloinkin meneillään oleva hetki on se tärkein. Mitä vaan ikävää voi tapahtua tulevaisuudessa, mutta ei sellaisella mahdollisuudella kannata pilata juuri käsillä olevasta, siitä oikeasta elämästä.

Nami olen niin iloinen sun puolestasi! Siis vihdoin sinä pääset toimiin! Kaikkien vaikeuksien kautta rökäle voittoon - usko pois, niin siinä käy! :flower: Ihan oikein annoit kaikki tunteet tulla ulos odottelutauolla. Mutta nyt heittäydyt täysillä mukaan hoitoon! :heart:

Taputetaan itseämme olkapäälle ja annetaan pienet kehut: me olemme sen ansainneet, ihan joka ikinen! Aurinkoa tytöt!
 
Vappiksella on murhe

Eilen illalla iski haikeus. Kälyni (mieheni veljen vaimo) synnytti eilen maailmaan ihanan pienen tytöntyllerön. Kaikki meni oikein hienosti ja oppikirjan mukaan ja koko kolmikko voi mainiosti. Samalla he tekivät appivanhemmistani (joista kerroin muutama sivu aikaisemmin) isovanhemmat.

Kaikki on siis hyvin. Olen vilpittömästi iloinen ja onnellinen heidän puolestaan. Eikä heidän onnensa ole missään nimessä meiltä pois.
Soitin appivanhemmilleni onnitellakseni tuoreita isovanhempia, ja he olivat onnesta kippuralla kumpainenkin. Se, mitä oikeasti teki mieli sanoa, oli onnittelut siitä kauan kaivatusta lapsenlapsesta, jota emme ole heille onnistuneet antamaan.

Ja Sitten Tuli Itku.
Ja se kesti monta tuntia.
Siinä itkin kaikki piikit ja napit ja hormonimyrskyt. Kaikki turhaan kytätyt oireet, kaikki tehdyt negatiiviset testit. Kaikki maailman suloisimmat vauvojenvaatteet, joita on salaa hypistellyt kaupoissa. Kaikki pömppömahaiset onnellisen näköiset tulevat äidit, joita kadulla tulee jatkuvasti vastaan. Viettämättä jääneet äitienpäivät, poimimatta jääneet valkovuokot. Kaikki nenäliinat, joita talosta löytyivät (kaksi ja puoli paketillista nessuja) sekä mieheni yhden kauluspaidan.

Syli ei ole koskaan aiemmin tuntunut niiiiiin tyhjältä.

Murhemielin, kallella kypärin,
synkeää vuodatusta pahoitellen

vappis :snotty:
 
:hug: Voi Vappis, niin ymmärrettävää... Ja tiedätkö, se oli takuulla puhdistava itku. Älä pahoittele meille ollenkaan.

Tämä ei ole ollenkaan sama asia, mutta tilanteet pääsevät yllättämään joskus oudolla reaktiolla: itse olin viime viikolla ja eilen tilaisuuksissa, joissa kummassakin yksi esiintyjistä oli raskaasta raskaana. Istuin tapani mukaan eturivissä. Muhkea pallovatsa heilui silmieni edessä - tuijotin vatsaa koko parituntisen - esityksistä erittäin haparia mielikuvia. En ollut alkuunkaan valmistautunut....
 
Vappis, :hug: :hug: Rakas pömppis, pahoittelut heität nyt sikseen kokonaan, höpsis. Voin kuvitella tuon viiltävän tunteen syvällä sisimmässäsi. :'( Onneksi annoit itkun tulla ja kunnolla, samalla varmasti purkautui sitä patoutunutta ja kertynyttä pahaa oloa, jonka me urheasti kätkemme jonnekin syvällä ja yritämme nousta kerta toisensa jälkeen jaloillemme, kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Murunen, varmasti asiaan vaikutti myös tänhetkinen tilanne, eli tunteet on meillä "raskaanaolevilla" herkässä ja kypärä saattaa kiepsahtaa kallelleen. Sinulla tosin oli todella suuri syy siihen. Syy, joka itsessään on maailman ihanin ja kaunein asia ja tekee sinutkin varmasti onnelliseksi, mutta sitten juuri siitä syystä sattuu niiiiin paljon tyhjään syliin. :'(

Luen juuri lapsettomuustarinoista kertovaa kirjaa, ja silmät kosteina istuin tänäänkin metrossa, sillä ne asiat tuntuvat niin todellisilta ja sattuvat, sillä ne ovat meille kaikille samoja. Valitettavasti. Ihan kuin joku oli siinä lukiessani viiltänyt niitä minun kullattuja haavojani. Terävällä veitsellä, hyvin terävällä.

Pömppis, toivon sinulle kovasti jaksamista ja voimia malttaa ja odottaa ensi viikkoon, paitsi että sinähän testaatkin jo tällä viikolla, eikös vaan? :) Ja tosiaan citymarketit, prismat ja apteekit on informoituja, eli sieltä ei testejä saada etukäteen (kiitos Miru!) vaan pakko odottaa sopivaa hetkeä sen yhden ja ainoan testin käyttöön. Mullakaan ei siis kotona ole kuin yksi klinikalta saatu! Apua! Vastaavaa tilannetta ei ole ennen ollut.... :whistle:

Ihana Auris, hurjalta kuulostaa sun työtaakka tällä hetkellä, toivottavasti sivutoiminen työnhaku tuottaa nopeasti tulosta!! :wave: Mulla tuntuu aika takkuiselta, vaikka teen tätä ihan kokopäiväisesti. Mä en ole kärsivällinen tapaus, ja nyt saan todellakin vaan odotella, joko testipäivää, työhaastattelua, kieltävää vastausta, uusia paikkoja jne... :headwall: Ja hurjasti onnea miehen tupakoinnin lopettamisesta, tosi hyvä juttu!! :flower:
 
Voi Vappis... :hug: :hug: Olet tainnut tehdä tuttavuutta Pohjan kanssa. Voimia, sisko, Pohja on kamala paikka! Toivottavasti mustat mudat ei saa otetta liian pitkäksi aikaa. Ja kyllähän täällä apujoukkoja löytyy, jos tuntuu että happi loppuu eikä omin avuin pääse pintaan. :heart:

Nuo synkeät hetket tulee niin yllättäen ja niin voimalla. Anna itsellesi lupa myös tähän alakuloon, jälkiviisaana sitten näkee miten rehellinen epätoivo puhdistaa ja jossain vaiheessa taas nousee tsemppihenki. Rankkaa on, mutta ei ikuisesti. Voisinpa auttaa enemmän, sanat tuntuu niin köykäisiltä.

Olet muuten tosi urhea, kun tässä tilanteessa laitat oman tuskasi sivuun ja onnittelet muita. En tiedä olisiko itsestäni siihen.

Ja vielä lopuksi - synkät hetket tulee odottamatta, mutta niin myös ne ihanat yllätykset... :heart:
 
Vappis, paljon voimia! :hug:
Auringonkukka Juu, itse lääkitys on riskiä, mutta tiedän mitä teen :) Ja oli noista apua, pari oli lähtenyt kasvamaan, toinen 6mm ja toinen 8mm.. :) Tänään aloitan menopur 75IUx5, sunnuntai taukopäivä ja maanantaina ultraus :) Jospa ensi viikon puolivälissä saisi pregnylin pistää ja hiijoh.. piinaavat kaksi viikkoa alkaisi.. hope so..
 

Yhteistyössä