Pömppömahaiset plussaajat!!

Ulpu, voi vitsit mikä lääkäri. Ihan kuin joiltain yksilöiltä puuttuisi kokonaan se ydinajatus: ihmisen auttaminen. Näin raskaiden menetysten jälkeen voisi kai odottaa, että ne paperit olisi luettu rauhassa ja päästy tilanteen tasalle ennen kuin mennään laukomaan vastaanotolla ties mitä päättömyyksiä. Se siitä vielä puuttui, että lääkäri olisi tokaissut iloiseen sävyyn, että olet onnistunut tulemaan raskaaksi aiemmin. Jaksamista pömppiskulta. EI ihme, ettet pääse pohjalta - kaksi koettelemusta peräkkäin on vaan liikaa. :hug:
Onneksi teillä kuitenkin on nyt suunnitelma, joka käynnistyy heti kesän jälkeen, joten kesäksi voit ihan tosissaan yrittää unohtaa koko asian.

Kurre, auts!! Jääkaappikylmiä kapseleita toosaan kolmesti päivässä??? Johan se on mun logiikalla ihan väärin jo niille pikkuisillekin, jotka siellä yrittävät pärjäillä.. Onneksi vaihdoitte nyt lugeihin.

Vappis, jollei toi Moniquenlähdetyslaulu auta niin JO ON KUMMA!! :LOL:
 
Hei te ette kans ymmärrä mitään. Kysykää vaikka mmm:ltä näistä miehen vaimo ja vaimon mies -jutuista niin eihän tossa ole mitään epäselvää... eiks niin mmm??

Sitä paitsi mun mies valitteli aamupalalla ällötystä vitamiinijuomaansa kohtaan - selvä oire!
 
Ulpu, :hug: . Tosi paska lääkäri osui kohdallesi, kyllä harmittaa vietävästi sun puolesta! Ois ehkä voinut vaikka sun potilasteidot katsoa ennen kuin aloittaa... :kieh: Toivotaan että hcg laskee kokonaan ja pyydä ihmeessä toisen lääkärin mielipide hoitosuunnitelmaan. Ilman muuta. Ja murunen, itke vaan aina silloin kuin siltä tuntuu. Se puhdistaa ja huuhtoo ikäviä tunteita ja haavoja. Ja ehkä ne maahan vierineet kyyneleet sitten saa vaikka jotain uutta versoamaan, vaikka niitä vaahteranlehtiä. :)

Vappis, toi Monique-biisi oli mahtava ja sen verran voimallinen, että eiköhän siitä riitä myös Hobelle! :wave: Hobsku, ystävät osaa olla niin ihania, ja niitä täkeimpiä ihmisiä ei todellakaan kasva puissa. Toivottavasti te saatte pidettyä kuitenkin yhteyttä, vaikka välimatkaa kovin paljon onkin. :flower:
 
Vappis, loistavaa! Laajakaista-Monikaa siis tulossa, vähän jo vapisuttaa ajatus... :eek:

Ulpu, olen samaa mieltä Mirun kanssa: jos on mahdollista ja siltä tuntuu, toisen lääkärin kanssa jutteleminen ei välttämättä olisi pahaksi. On aika tärkeää, että hoitoa aloittaessa uskoo olevansa osaavissa käsissä ja tuntee saavansa inhimillistä kohtelua. Pitäisi lääkärin kuitenkin ymmärtää, että täältä asiakkaan näkökulmasta kyse on todella isoista asioista ja jokainen hoito on JUURI SE TÄRKEÄ, eikä vaan yksi muiden joukossa. Voi että mua on alkanut harmittaa lääkärien toiminta!!!!!!!!! On se prkle että potilaan on pakko olla itse lääkäri ja osata tehdä hoito/tutkimuspäätöksiä ja sitten vaatia niitä klinikalla. Muuten saa arpapelillä ihan mitä sattuu!!!!!!!!!!!! :headwall:

Lisäys, kun adrenaliini vähän asettui: Voimia, Ulpu! :hug: Olet tärkeä täällä pömppisyhteisössä! :hug:
 
Ulpu

Jos voisin henkäistä yhdenkään
raskaan huokauksen puolestasi,
itkeä yhdenkään kyyneleen puolestasi,
kärsiä edes hetken surua ja ikävää puolestasi,
mikä sinua auttaisi ja lohduttaisi,
niin sen tekisin!
Mutta sydämessäni olen ajatuksin luonasi
ja pyydän sinulle apua, lohdutusta ja voimaa.

:hug: vappis
 
Moniquen lähdetyslaulu tarkoitettu ehdottomasti myös Hobelle, hus sinne pikana!

Täällä PikkuHousujen KyttäysLattarit on tanssittu. Tänään olemme siirtyneet PikkuHousujen KyttäysVakiotansseihin. Aloitimme rauhallisella valssilla, mutta veikkan, että huomenna (kp 27/ktt 12) on vuorossa quickstep. Voi olla aika mehevää menoa!

:wave: vappis
 
Kiitos Nami, Miru, Auris ja Kurre!
Adrenaliini alkaa täälläkin jo kohota sen verran, että yritin jo soittaa polille, mutta siellä oli varattua. Myöhemmin uudestaan.
Mun tärkeydestä nyt niin tiedä, kun aika omanapaisia juttuja vaan tulee. Kirjoitusten takana kuitenkin toivon tosissani jokaisen pömppiksen pääsevän mahdollisimman pian nauttiin äitiyden onnista.
Kieltämättä pelottaa ajatus, että löytyykö täällä ens syksynä yhtä hyvää porukkaa, koska toivotaan tietenkin, että kaikki nyt plussaisivat.

Ja lupaan, etten enää koske tuohon tummennus nappiin :kieh:
 
Iltaa pömppikset pitkästä aikaa!

Ajattelin tulla hieman päivittämään tilannetta, olen edelleen jonossa odottamassa, että joku tekisi tälle mahalla jotakin. Lähete on lähtenyt Oys:siin, mutta mitään ei ole kuulunut. Huomenna kyllä soitan ja nyt kyllä saa luvan jotain tapahtua! Zoladexia jatkettiin kolmen kuukauden annoksella ja onpas kertakaikkiaan mahtavaa kun ei tule kuukautisia ollenkaan. Ihanan helpottavaa kun ei tarvi kivuista kärsiä (ja olla kerran kuussa pois töistä...)

Väestöliittoon on esikäynti aika 16.6 jolloin käydään läpi mun historiaa ja n. puolen metrin kokoinen pino erillaisia leikkaus/toimenpidekertomuksia... Ensimmäinen ivf alkaa sitten heti kun avaavat kesätauon jälkeen =) Pääsenkin matkaan ilman sumuja sillä tuo Zoladex hoitaa saman asian ja voidaan siirtyä munisten kasvattamiseen heti.

Meillekkin tulee perheenlisäystä nyt ensi sunnuntaina! Pieni koiranpentu! Musta labris ja on niiiiiiiiin lutunen että! :heart:
Häitäkin ollaan saatu jo eteenpäin... Hieman ku ootan elokuuta kun silloin nuo hoidot alkaa ja meikkis vaihtaa siviilisäätyä :D
Pientä yrittäjätoimintaa olen myös viritellyt tässä varsinaisen ansiotyöni ohelle ja tilasin itselleni juuri uuden pyörän, jotta saisi tuota pömppistä hieman pienemmäksi enne häitä (eks kius mii...)
Aivan hirveesti onnea kaikille plussanneille :flower: :heart: (olen vain hieman kade, mutta aivan onnessani teidän puolesta!)
Ja teille tulevat pömppömahaiset plussaajat, luotan teidän raskautumiseen kuin kallioon! :heart:

Kiitos kun olette raahanneet mua tuossa listassa, pian voin varmaan ilmoitta jotain konkreettista päivää milloin täälläkin alkaa tapatua!

Ihanaa alkukesää (mun lemppari vuodenaika, kaksonen kun horoskoopiltani olen...) ja ollaan yhdyn... yhteydessä. :D
 
mmm
Heipparallaa Haave ja kiva kuulla susta. Asiat etenee ja se on hienoo se. Häätkin edessä, joten sulla touhua tälle kesälle riittää. Itsekkin sain kunnian olla ystävälleni kaaso, joten täällä kans kesä menee häätohinassa. Omista häistä on jo kymmenen vuotta, mutta aikalailla hyvin vielä muistaa, ihme kyllä :) Ja onnea vielä uudelle perheenjäsenelle. Meillä kaksi chihuahuaa , tylsää ois ilman niitä. Ne kyllä hyvällä itsetunnolla ja mielikuvituksella höystettyjä, joten niiden kanssa tuppaa tapahtumaan yhtä sun toista.

Täällä yks uneton kuuhailee vielä näin iltavuoron jälkeen. Mutta eiköhän se nukkumatti ala hiippailla tännekkin päin, joten hyvää yötä rakkaat ystävät. Ja kiitos tsempeistä huomiselle, ne tulee ihan varmasti tarpeeseen.

mmm
 
mmm, tsemppiä täältäkin huomiselle!! Tyhmänä kysyn et mitä tos hysteroskopiassa tehdään...?

Kurre, oviksen metsästys on päättynyt, tulos jäi "vähän" epäselväksi :D Aika lailla turhaahan se on muutenkin ku simpat on mitä on mut ainahan niitä ihmeraskautumisia tapahtuu yhdelle miljoonasta, heh...
En vieläkään oo saanut päätettyä et aloitanko pistosrumban ens kierrosta... :headwall:
Raitiksen ja PeePee:n kans oon viestitellyt/soitellut ja kannustavat kovasti jatkamaan.. Olishan se mielenkiintoista nähdä kuinka solut käyttäytyis tällä kertaa.. Lääkäri ´lupas´ icsin nyt kaikille munasoluille et karsiutumisen varaa vois olla paremmin.
 
Haave, hienoa, että ivf lähestyy ja pääsette tositoimiin sitten heti kesätauon jälkeen! =) Ja sullahan tuntuu olevan kaikenlaista aktiviteettia muuten menossa ja tulossa - yrittämistä, kuntoilua, häät, hauvavauveli... :D Voi että, mäkin tollasen labbiksen ottaisin millon vaan, jos en olis allerginen kaikille eläimille. :ashamed:

Kamilla, miltä susta tuntuu nyt tää tauko? Mietin tota sun tilannetta, ja kallistuisin Raitiksen ja Peepeen kanssa samalle kannalle suosittelemaan hoidon jatkamista. Ainakin mulla itellä se yks taukokierto meni hyvin, mutta sitten sen jälkeen alkoi aika kovasti ahdistamaan ja turhauttamaan ja siihen oli vaan yksi lääke eli hoitojen pikainen jatkaminen. Ja suosittelen, ettet päästä sitä turhautumista ja ahdistumista ihan liian pitkälle, vaan aloitatte uuden hoidon silleen vähän ennakoiden eli sitten kun tulee se hetki, kun odottaminen loppuu kuin seinään, niin sitten homma jo rullaakin täysillä kohti plussaa. :flower:
 
Kurre, osaat kyllä kirjoittaa niin ihanasti ja kannustavasti, kiitos!! :heart:
Tää tauko on tuntunut ihan hyvältä, mut alan kyllä kallistumaan kans siihen et kokeiltais yks ICSI ennen kesätaukoa... Pakko kai se on rohkaistua ja aloittaa piikitysrumba. Pitää vielä miähen kans jutella et mitä mieltä se on.
Sulla testipäivä lähestyy, hui!!! Voi vitsi kun olis mahtavaa kun testiin pärähtäis vahva plussa!! Aivan jänskättää sun puolesta :whistle:

Kuinkas mmm:n toimenpide meni? :attn:
 
Torstai 15.5.

Vappuviuhka..............1.inssi................................kp27/28/ktt12
Kurreliini....................pas.....................................kp29/-/ktt9
Hobelix......................hystero+laparoskopia.........kp33/30-32/ktt
Taivaansilpoja...........icsi (syys)............................kp25/-/ktt
Neilikka78..................inssi/kesä..........................kp24/27/ktt
Sahranami......1.ivf (pitkä kaava), esikierto........kp22/26-28/ktt
Kamilla.......................Pupuilua.............................kp20/29-31/ktt
Auringokukka.............Pupuilua.............................kp20/-/ktt
Dreamer-88................clomit.................................kp10/-/ktt
mmm.........................hysteroskopia......................kp6/27-31/15.5
Ukkovalta..................Pupuilua..............................kp5/33/ktt
Merikeiju.....................2.ivf....................................kp3/-/ktt
Minea81.....................Pupuilua..............................kp/-/ktt
EllaElias......................Pupuilua.............................kp/-/kt t
Stella08.....................pupuilua.............................kp/-/ktt
Ulpu78.......................pupuilua.............................kp/-/ktt
Retuli82......................1.ivf...................................kp/-/ ktt
Simmu.......................2. inssi.................................kp/-/ktt
Haave........................ivf (esikierto).......................kp/-/ktt
Milja71.......................icsi.......................................kp /-/ktt
Kinky cat....................ivf........................................kp/-/ktt
Nippe81.....................inssi....................................kp/-/k tt

Testailijat

Vappuviuhka - La 17.5
Kurreliini - Ti 20.5

Plussanneet :heart: :flower: :heart:
Miruliini :D + Papu & Nuppu (neuvola 19.5)
PeePee77 :D + Hippunen (+)
Marli :D + Maukat (+ & +)
Krisseli79 :D
 
Vapaa päivä on mennyt oikein 'mukavasti' :kieh: , windows päätti ruveta todella hankalaksi ja mun on pitänyt ajaa kaikki alas ja nyt illalla asentaa uudelleen :headwall: . Ja kaiken lisäksi täti on eksynyt jonnekin. Tietysti juuri kun häntä kaivataan niin ei löydä paikalle. Muulloin kylläkin... :kieh:
 
Hobe, kirottu täti, että osaakin olla omapäinen ja idiootti! :headwall: Joko testasit saunaillan ja valkoset housut taikka bikinit? ;) Toi omana (saatika toisten) it-tukena toiminen on myös välillä sen verran hermoja raastavaa, että yleensä laiteparat kokee myös fyysisiä huoltotoimenpiteitä siinä samalla... potku, pudotus ja isku nivusiin! :LOL:

mmm, olethan kunnossa - ja valmiina illan peliä varten siis? ;) Kuinka eilen meni? :hug:

Vappis, fiiliksiä kaivataan. Millä mielellä mennään? Sä testaat Hoben listan mukaan jo huomenna, eiks vaan? Vai meinaatko kenties siirtää jännitysmomenttia eteenpäin ens viikolle...? Kun se on melkosen tarkkaan mietittävä sen yhden ja ainokaisen testitikun käyttö, kun lisääkään ei saa ryhmäkurin vuoksi. :p Onneks mulla menossa vasta pp10, niin saan olla aivan rauhassa ja rentoutua ja keskittyä muihin asioihin... :LOL:

Ella, miten jakselet? :hug: Kuinka Ulpun pihatyöt etenee?

Kamilla, mitä koti sanoi, eli lähdettekö icsiin nyt seuraavasta kierrosta? :)

Nami, muistan sen ihastuneen kommentin niistä vaahteranlehdistä, niin itse kuljeskelin äsken aamukävelyllä suu hymyssä aivan mahtavan vihreiden koivun lehtien lumossa. Mikä väri! B) Ja tuoksu! :D

Ihanaa perjantaita kaikille ihanaisille!
 
Ahdistus ja epätoivo alkaa hiipiä täällä pahasti päälle, kun mietin just, että nyt jos tästä pasista tulee nega, niin seuraavaan siirtoyritykseen ei sitten ehditäkään todennäköisesti ennen kesätaukoa, joka tänä vuonna meidän klinikalla on tosi pitkä.... :headwall: Apua, mä en vaan jaksa taas olla kärsivällinen. :ashamed:
 
Aurinkoista aamupäivää Turkkusesta!

Oikein havahduin, kun katsastin Hoben loistavasti päivittämään listaa - mitä mitä, meikähän odottaa tätiä kylään jo noin viikon päästä. Ou, jes sit voikin pakastimen sulatusta aloitella. No, mutta eipäs vielä nuolaista. Sitä paitsi täti on lähetetty kylään ensin Hobelle ja Namille ja ties kelle,(muttei Vappikselle eikä Kurrelle, huis pysyy kaukana!). Ihmekös se, ettei löydä sua, kun oot Hobe siellä aavalla pustalla, hevosten, viinirypäleiden ja paprikan keskellä. Toista se on täällä urbaanissa Suomessa, täti löytää (melkein aina) takuuvarmasti.

Olen viime viikkoina pohdiskellut, yllätys yllätys, lapsien saamista ja lapsettomuutta ylipäätään. Olen itseasiassa kovin onnellinen siitä, että elän tätä ikää nyt enkä vaikkapa 20-40 vuotta sitten. Nyt meillä on the Mahdollisuus yhteiseen lapseen. Hoidothan on ihan "arkipäivää", joka isommasta kylästä saatavilla ja kohtuuhintaista. Juu, kyllä pussi hupenee, mutta tämä on siis tällaisen tavallisen duunarin saatavilla. Sinänsä ihan mieletön juttu! Meidän taloyhtiössä asustaa kaksikin 50-60 v pariskuntaa - lapsettomia. Toisesta tiedän, että heillä ei lapsiin ole ollut mahdollisuutta, miehellä ikävä onnettomuus nuorena. Ovat siis asian tienneet jo yhteen mennessään. He saisivat tänä päivänä apua. Ja mikähän mahtaa olla toisen parin tarina... Minä ja mieheni olemme tosiaan onnekkaita, meillähän on tsäänssejä. Kärsivällisyyttä vaan... Ja jos ei onnistuta, niin olemme ainakin yrittäneet eikä tarvitse sitten myöhemmin harmitella. Ja tämän hoito"matkan" aikana kypsyy huipun ja pohjan kautta mieli, parisuhde ja ymmärrys miten elämä tästä eteenpäin. Näin minä asiat näen.

Mutta mutta tärkeämpiin. Testipäivät lähenee joillain...! Ja eikös Mirullakin ole maanantaina neuvola ja olikos sulla ultrakin ensi viikolla? Namillakin taitaa olla ensi viikolla 0-ultra.

Kaikkea hyvää! Nythän on perjantai!
 
Auris, hienoja ajatuksia sulla jälleen, ja olen miettinyt tota samaa, että aika onnekasta elää nyt, kun hoidot oikeesti on arkipäivää ja lähes kaikkea voidaan tehdä. =) Olemme siis onnekkaita. :flower:

Mulla vaan tällä hetkellä ei ole oikeen mahdollisuutta tohon ajatukseen, että kesä menis nopeesti ja kyllä se siitä... :ashamed: Tähän pieneen päähän ja maailmaan se ei nyt vaan mahdu, vaan tulee ihan uskomattoman paha olo, kun tota ajattelenkin. No, ktt-päivät mulla menossa, joten koittakaa kestää rakkaat ystävät. :ashamed:
 
Kurre aivan havahduin, että aika on mennyt niin nopeasti. Tosiaan sullahan testipäivä on jo ihan pian. Nyt ei ajatella mitään kesätaukoja ja jos ja jos. Olet raskaana ja toivotaan, että myös pysyt. Joka kerta kun epätoivo meinaa iskeä, lähdet ihailemaan niitä meren aaltoja ja kaikkia ihania pikku juttuja elämässä.
Meillä paljon matoja näkynyt möyhentämässä maata. Ja jotta tekeminen ei jää pihahommiin, alkaa myös talon ulkomaalaus. Rentoutavaa sutia pensselillä ylös alas ja olla omissa ajatuksissaan. =)

Vappis kastemadot kertoivat, että jännittävä viikonloppu huipentuu sun ja Kurren plussaan ja jääkiekon maailmanmestaruuteen Suomelle! Hurraa kastemadot!

Hobe Kurre laittoikin jo hyviä ohjeita. voisi suunnitella myös jotain uintihommaa. Missä sitten kuljetkin, niin älä ainakaan missään nimessä pidä siteitä mukana. :kieh:
 
Heippa pömppiskullat!

Kurre, Kurre, Kurre...kuulehan vulganus. Muistatko, miten kestäviä pikku yksilöitä kannat tällä kertaa matkassasi? Ovat selviytyneet syväjäästä ja heti alkaneet jatkamaan kesken jäänyttä hommaansa - jakautumista. Nyt sitä taistelutahtoa myös äitikokelaalle. Itse et olekaan joutunut syväjäätä kokemaan, vaikka välillä siltä tuntuukin varmasti. Älä siis murehdi nyt tulevaa vaan elä jokainen päivä kerrallaan. Oireita ei kannata kytätä lainkaan, sillä muistat varmaan kuinka täällä meillä monella on käynyt. Tai muuten laitan hälyttimet reagoimaan jo oireiden vahtaamisestakin! Mitäs siihen ihmiset sanoisivat, kun kesken merenrantalenkkisi alkaisi valtava sireeni soida ja valot vilkkumaan!!! Oikeesti tiedän murunen, että ei voi olla miettimättä ja murehtimatta, mutta sillä ei vaan saavuta yhtään mitään :hug: :hug:

Auris se puki taas sanoiksi upeita ajatuksia. JUURI NIIN... mutta. Me ihmiset ollaan vaan niin ihmisiä, että elämme laput silmillä vain tätä hetkeä, emmekä osaa katsoa laajemmin tai avarammin. Tai Vappiksen sanoilla riittävällä terapeuttisella leveydellä :) Onneksi tulee niitäkin herätyksen hetkiä aina silloin tällöin. Neuvola on tosiaan maanantaina ja siinä samalla ultrataan (pikkukylän etuja =) ). Pieni huoli on mielessä täälläkin, kun oireet on niin kovin olemattomat, pahoinvointi lakannut lähes kokonaan, mutta yritän uskoa omiin pikkuisiini kuitenkin, että sitkeyttä riittää.

Miten voi mmm??

Toivottavasti se täti nyt vihdoin lopettaisi kuurupiilonsa ja tekisi KERRANKIN sen, mitä häneltä odotetaan eikä sitä mitä EI toivota. Siis mars Hobskun luokse!!

Mukavaa päivää - it's friday, jee!!!
 

Yhteistyössä