Pömppömahaiset plussaajat!!

joo o, mulla takana todella rankka viikonloppu. Torstaina alkoi runsas vuoto, ripuli ja oksentaminen. Soitin sairaalaan ja kysyin mitä tehdä kun en pääse liikkkumaan vessasta minnekkään. Sieltä kysyttiin että tulenko itse vai tullaanko hakemaan.
Vihdoin sinne päästyäni hiestä märkänä ja valkoisena, hoitaja yritti löytää suonta kanyylia varten. Kipu oli niin kova, ettei suonet olivat vetäytyneet.
Oksensin, vuosin ja ripuloin kaksi päivää. Lääkäri tuli sanomaan että tarvis tarkistaa tilanne ultralla. Sanoin lääkärille että kaiken näköistä könttiä ja klimppiä on vuotanut, joten ei tarvitse varmaankaan epäillä muuta kuin että kesken on mennyt. Olin siis tiputuksessa kaksi päivää.
Ultrassa kuitenkin näkyi vielä toistaiseksi molempien Maukkojen sydänten sykkeet.
Olen nyt taas kotona ja vieläkin on vuotoa.

Se minkä tästä reissusta opin, oli että vaikka luulin keskenmenon tulleen ja kuulin vastasyntyneen lapsen parkaisun. En ollut katkera vaan onnellinen heidän puolestaan.

Peepee :'( :'( :'( :hug:
 
Sunnuntai 18.5.

Vappuviuhka..............1.inssi................................kp30/28/ktt15
Kurreliini....................pas.....................................kp32/-/ktt12
Taivaansilpoja...........icsi (syys)............................kp28/-/ktt
Neilikka78..................inssi/kesä..........................kp27/27/ktt
Stella08.....................pupuilua.............................kp26/27/k tt
Sahranami......1.ivf (pitkä kaava), esikierto........kp25/26-28/ktt
Kamilla.......................Pupuilua.............................kp23/29- 31/ktt
Auringokukka.............Pupuilua.............................kp23/-/ktt
Dreamer-88................clomit+menopur.................kp13/-/ktt
mmm.........................inssi....................................kp9/27-31/ktt
Ukkovalta..................Pupuilua..............................kp8/33/ktt
Merikeiju.....................2.ivf....................................kp6/-/ktt
Hobelix......................hystero+laparoskopia.........kp2/30-32/ktt
Soraya.......................1.ivf (vko24)........................kp/-/ktt
Minea81.....................Pupuilua..............................kp/-/ktt
EllaElias......................Pupuilua.............................kp/-/kt t
Ulpu78.......................pupuilua.............................kp/-/ktt
Meikku........................ivf......................................kp/-/ktt
Retuli82......................1.ivf...................................kp/-/ ktt
Simmu.......................2. inssi.................................kp/-/ktt
Haave........................ivf (esikierto).......................kp/-/ktt
Milja71.......................icsi.......................................kp /-/ktt
Kinky cat....................ivf........................................kp/-/ktt
Nippe81.....................inssi....................................kp/-/k tt

Testailijat :p
Vappuviuhka - La 17.5
Kurreliini - Ti 20.5

Plussanneet :heart: :flower:
Miruliini + Papu & Nuppu (neuvola 19.5) :D
PeePee77 + Hippunen (+) :D
Marli + Maukat (+ & +) :D
Krisseli79 :D
 
Meikulle myös lämmin tervetulotoivotus - mukaan vaan ammentamaan pömppisenergiaa! =)

Rakas PeePee, kukaan ei tietenkään poista sua plussanneista vaan asiat katsotaan yhdessä loppuun saakka. :heart: Ja murunen, en epäile hetkeäkään, ettet voisi saada lasta. Olethan nytkin raskaana, joka on merkki siitä, että se todellakin on mahdollista. Tiedän, ettei tällä hetkellä mieli oikein jaksa ajatella moista eikä uskoa siihen, mutta jossain vaiheessa se on totta. Kuten Miru sanoi, ennemmin taikka myöhemmin ja tavalla taikka toisella. Ollaan toistemme tukena siihen saakka, joohan?

Vappiiiiiis
, missä sie oot? :wave:

marli
, :hug: Isoja rutistuksia kun olet hienosti selvinnyt moisesta koettelemuksesta! Lepäile ja kerää voimia, onneksi Maukat ovat sitkeääkin sitkeämpää sorttia! :flower:

Miru, tulethan heti raportoimaan neuvolakuulumisia!! :D
 
Huomenta!

Marlilla on ollut kamala koettelemus - hui! Oliko tuo joku raju vatsapöpö vai mitä lääkärit sulle arvelivat? Tossahan olet jo jännittänyt omaakin selviytymistä, Maukoista puhumattakaan. Onneksi nyt vointisi alkaa olla jo paranemaan päin. Kovasti toipumistuulia täältä :hug:

Meikku ja Soraya tervetuloa. :flower:

Kurre, neuvolaa varatessani iltapäivän aika kuulosti mukavalta - ensin töitä kotosalla ja sitten päivän päätteeksi sinne. No, arvaat varmaan miten tämä sepustukseni jatkuu - miksi ihmeessä menin sen sinne loppupäivään varaamaan ???!!! Senkin vuoksi älytöntä, että pitäisi olla 4h pissaamatta ennen neuvolaa - hahhahahhahahhaa.. :LOL: kun samaan aikaa pitää ummetuksen vuoksi juoda 4 litraa vettä päivässä...
Eli menemme siis vasta klo 14.

Vappis, huhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.............
 
Olen ihmeen hyvillä fiiliksillä. Tuli eilen saunassa lisää luottamusta kun mies katseli vastakkaiselta lauteelta ja totesi minun näyttävän ihan raskaana olevalta - vatsa pyöristynyt ja rinnat kasvaneet. Sen jälkeen alettiin pohtimaan, kuinka nykyään luksusisolta tuntuva sauna muutaman vuoden päästä voikin olla aikamoisen ahdas. Ja kuinka nykyisestä rauhallisesta saunatuokiosta voi tulla aika paljon vilkkaampi :D

Millä fiiliksillä itse olet? Kuumottaako testi jo kaapissa vai tekisikö mieli siirtää koko testaamista tuonnemmas? Onko mitään uutta työnhakurintamalta? Rauhaa ja luottamusta tälle päivälle :heart:
 
Miru, :heart: :D . Mahtava juttu, just noin sen pitää mennäkin. Ja pidät nyt vaan tuon ihanan luottavaisen mielen yllä, vaikka tiedän, että se vaikeaa onkin aika ajoin ja pelot ei unohdu. Mutta ne kuuluu osana tähän koko projektiin, ja niille ei pidä antaa liikaa valtaa. Ei vaan pidä.

Mä en muista oonko koskaan ollut yhtä rikki ja loppu ennen testausta, enkä ole koko viikonloppuna pystynyt muuta ajattelemaan... :headwall: Mä niin pelkään pahinta. :/ Ja mulla siis on ihan fyysisesti paha olo. Henkinen tila on sellanen, ettei sitä kannata edes kuvailla. Työrintaman suhteen odottelen ja odottelen, eli ei ole mitään selvinnyt. Toivoin niin, että työkuviot ois varmistunut ennen testausta, sillä se ois antanut edes hitusen voimia kestää se mahdollinen nega....
 
Kurre, voi sinua.. ehkä se, ettei työkuviot kuitenkaan selvinneet ennen testausta onkin tarkoitus. Ehkäpä asioiden pitää edetä tässä järjestyksessä. Eli huomenna tulee plussa, joka mullistaa maailmasi niin täydellisesti, että et pystyisi keskittymään uuden työn vaatimuksiin saman tien. Asiat ei mene ikinä niin kuin itse toivoisi tai soisi, sekin pitää hyväksyä. Tiedät itse, että olet tehnyt parhaasi asioiden eteen ja tulet jatkossakin tekemään - älä siis ruoski itseäsi siitä, saat vain lisää murhetta ja tuskaa. Voimia muru, minä luotan vahvasti huomiseen :heart:
 
Listassa vähän väärää tietoa, eli hoitona clomit+menopur, oikeastaan clomit söin vain huvikseni ei niistä juurikaan apua ole.. tänään tuomiopäivä, olen nyt menopuria pistänyt 5pv ajan vain 75IU, normaalisti 150IU:ta, eli tuskin on tapahtunut mitään.. mutta viimeinen mahdollisuus, se on otettava..
 
mmm, unohdin kommentoida tilannettasi aikaisemmin, eli pistää taas ihmettelemään, että miten eri lailla lääkärit sitten näkee tilanteet ja mistä ihmeestä sitä tietää, keneen uskoa. Ja kun osa ei usko sitten taas sitä, mistä itse on erittäin varma. Pääasia nyt kuitenkin, että operaatio on takana ja voitte taas edetä asioissa. :flower: Ja musta on hyvä, jos yksi inssi tehdään vielä tässä ivf:ää odotellessa (kun kerta odottaa on sitten pakko), sillä olettehan te sillä aikaisemminkin onnistuneet. =)

Dreamer, kaikki mahdollisuudet on käytettävä! =) Ehdottomasti. Jaksamista sinne!

Miru, kiitos kaunis voimista. :flower: Tarpeeseen tulee. Ja tiedän, ettei asiat yleensä todellakaan mene kuten on ne suunnitellut taikka toivonut, ja siihenkin on vaan pakko tottua ja hyväksyä se. Totta. Katsotaan mitä tulevaisuus tällä kertaa tuo.
 
PeePeelle mielettömän iso lohduttava halaus :hug: Todella surullista, jos teidän pikkuinen ei jaksanut....

Marli jaksamisia sinulle, aika rankka kokemus!

Kurre tsemppiä huomiselle, rohkeutta testaamiseen!

:wave: Terkut ihan kaikille muille!

Itselläni hyvää ja huonoa kerrottavaa. Hyvää on se, että meneillään kp 3 ja ensi viikon ma ultrataan kierron tilannetta. Passia koitetaan luomukiertoon. Huonona uutisena se, että kierto oli vain 21 päivää, että mitä häh?? Meikäläinen on siis ihan sekaisin. Heh, milloinkahan oma ovulaatzione mahtaakaan tällä kiertosysteemillä löytyä. Ehkä jo jouluksi. Et sori tytöt, lähetän tätin heti muille (huom! siis VAIN tätiä kaipaaville!), jahka hanat saan vaan edes pienemmälle... Täältä tähän ja takaisin töiden kimppuun (vaikkei ne tekemällä lopu).
 
Hei pitkästä aikaa! Onpa taas tapahtunut täällä! Seurailen teidän tarinoitanne sydän mukana, vaikka itsellä on viime aikoina ollut vaikea saada mitään selkeää ajatusta tuotetuksi. Olette mulle kultaakin kalliimpia kaikki! :heart:

Kurre, voimia ja mielenrauhaa! Voin kuvitella, että testipäivä jännittää aivan valtavasti. Voisinpa lähettää rauhottavia säteitä ja ottaa kantaakseni osan paineista. Koita ehtiä kävelylle keväiseen luontoon, jos sieltä saisit ammennettua uskoa. Ne huomaamasi vaalenvihreät koivunlehdet ovat merkki siitä, miten luonto kulkee omaa kulkuaa ja elämä uusiutuu - pienissä ja suurissa asioissa. Itse siihen ei juuri voi vaikuttaa, mutta nauttia voi, kun sellainen hetki osuu kohdalle. Nyt on myös ihana kevään tuoksu ilmassa, kun on vähän sadellut.

Miru - valtaisa halaus teidän perheelle. Vieläkö mun kädet riittää ympäri? Toivon täydellisen onnellista neuvolakokemusta tänään!

PeePee - :hug: En tiedä mitä tähän sanoa. Julmaa ja epäoikeudenmukaista, että elämä ensin antaa ja sitten ottaa pois. Onnellista ihmettä toivon teille huomenna, mutta joka tapauksessa lähetän täältä voimia jaksaa. Epätietoisuuskin on rankka kohtalo.

mmm - no johan on tuon skopian tulosten kanssa! Ihme juttu, että edes asiantuntijalääkärit ei pääse yksimielisyyteen siitä, mitä on meneillään. Kiva kuitenkin kuulla, että selvisit ilman nukutusta ja ilmeisesti ole aika hyvin jo voimissasi. Nyt sit vaan eteenpäin uusitulla uskolla. Kaikkea hyvää sylin täydeltä!

Hobelle myös tsemppiä leikkaukseen! Onneksi täti vihdoin älysi, että siellä ulkomaillakin on asiakkaita!

Vappis? Muut?
 
Omaa napaa myös vähän, vaikka on tosi ennenaikaista kertoa mitään. Mutta kerron silti kun on tapahtunut. Sellainen ihme juttu, että tässä viimeisen kahden viikon aikana, synarelan, primolutien, tyroksiinin, kortisonin, unilääkkeiden ja yhdessä vaiheessa (mutta onneksi silloin oviksen aikaa eikä myöhemmin) myös alkoholin marinadissa mun vastaleikatuissa sisuksissa on tapahtunut jotain. Karseat (endo)kivut koetelleet perjantaista lähtien ja olen yrittänyt kärvistellä vanhasta tavasta panacodin ja lämpötyynyn avulla. Tänään tein sitten aamulla varmistusnegan, että voin vetää kunnon rohtoja ja selvitä työpäivästä. ivf:n nollaultra on ylihuomenna. No meni vähän pieleen, kun tikkuun ja sit toiseen tulikin vahva plussa. Tää ei tietenkään voi olla totta, joten toivon, ettette vielä kommentoi mitenkään. Kävin just veritestissä klinikalla ja lääkärille ajattelin soitella iltapäivällä. Jos on oikeasti plussa, niin menee kyllä hoito pieleen ja synarelat pitää kai lopettaa ja aikataulut uusiksi. Hoito menee seuraavaan kiertoon.

Eli sellasta. En ole ikinä ennen tehnyt edes tällaista virheellistä testiä eli siinä mielessä historiallinen tapahtuma. Mutta palailen asiaan tässä lähipäivinä. Oikeesti, please, olkaa niinkuin en olisi mitään kertonutkaan vielä vähän aikaa, jooko? Pyydän.

T. Nami.... 1. ivf alkamassa... kp26/26-28
 
Nami, en kommentoi, mutta kiitän halauksesta. Hyvin mahtuu vielä kädet ympäri. Vastalähetyksenä lähetän sinulle jättihalin meiltä kaikilta (meitä onkin kolme halaajaa niin että tämä rutistus pitäisi tuntua aika lujalta) :D :D :D
 
Auris, olipa sulla todellakin lyhyt kierto. Luulisi, että lääkkeellinen PAS olisi varmempi tuossa tapauksessa, mutta voihan se kiertokin siitä tasaantua, kunhan saa huilia noiden mömmöjen jälkeen. Onnea siis kovasti oviksen pongailuun...veikkaisin kuitenkin, että ennen joulua onnistut :D
 
Ihanaa kyllä olla taas takaisin tässä pinossa - viikonloput olen päättänyt yrittää rauhoittaa kotielämälle, mutta tänä aamuna oli jo ihan kiire tänne, enkä edes heti aamusta päässyt.

Tapahtumiin:

PeePee:

Vedän syvään henkeä sisään ja annan sormien juosta tässä näppäimistöllä vapaasti. Hakevat, hakevat, eivät tiedä mitä näppäintä painaa. Syy miksi aivan erityisesti tuntuu pahalta on se, miten kovana iskuna teidän muiden plussat pohjimmiltani koin kun itse rämmin pohjamudissa ja nyt tulee sitten tällaisia uutisia. Sattuu ja surettaa niin, ettei tiedä miten olisi. Eilen juuri mietin siivotessani, että voi että jos olisi viime yrityksellä tärpännyt niin kuin teillä: olisin niin onnellisena jynssännyt kylppärin lattiaa enkä silloin tällöin vajonnut tuijottamaan vesiläikkien muotoa koska ne muistuttivat munarakkuloita ovariossa.

Mutta odotetaan huomiseen, rakas ystävä. Sitä ennen ei luovuteta.

Meikku, Soraya - tervetuloa tähän(kin) pinoon! Koen teidän molempien kanssa suurta hengenheimolaisuutta munasolujen tuotanto-ongelmien kautta.

Meikku, Auris: Endosta vielä sen verran, että olen jotenkin jopa huvittunut (noh, tämä ei kestä kauaa, kyllä se taas viimeistään huomenna lähinnä ärsyttää) noista lääkärien kommenteista sen endon asiaan vaikuttavuuden osalta...Itse olen vakaasti sitä mieltä, että aivan salettiin se vaikuttaa negatiivisesti myös hoitoihin mutta koska kaikki liittyy kaikkeen ja meidän hormonit ja kaikki muukin toimii aina yksilöllisesti, niin joillakin onnekkailla kroppa toimii niin, että raskaus onnistuu endosta huolimatta. Lienee kiistaton tosiasia, että endo aiheuttaa jotakin kiinnittymiselle negatiivista välittäjäaine-eritystä ja lisäksi antaa väärän viestin munasarjoille uuden kierron alkamisesta vaikka raskaus olisi päässyt alkuun - eli esim. mun alkuraskauden keskenmeno on voinut johtua endosta.

mmm: ristiriitaista sanoa näin, mutta tavallaan toivoin, että sulla olisi siellä hskopiassa löytynyt jotain (joka olisi siis sitten poistettu!). Mä nimittäin olen tässä lskopiasta toivuttani alkanut miettimään, että pitäisköhän toi hskopiakin mun hoitaa pois päiväjärjestyksestä. Mullahan on nimittäin kaikki nämä 3 alkionsiirtoa olleet sellaisia, että kaikissa siirto on ollut aavistuksen kai "vaikea" jonkun "mutkan" ja myös limakalvon paksuuden takia (eri paksuus eri paikoissa). Kun kysyin tästä lääkäriltäni viimeksi, hän sanoi, että ei ole mitään tarvetta hskopiaa, mutta muistellessani sitä sun lääkärin kommenttia, että "eri lääkärit katsovat vähän eri lailla", olen alkanut miettiä, että pitäisköhän mun saada joku second opinion mun kohdun tilasta. Täytyy nyt miettiä. Kesän taukoilen ihan oikeasti kaikista isommista operaatioista, joten päätän asiasta ehkä vasta elokuun tullessa. Miten sulla toipuminen tosta??? Saako heti yrittää raskautua hskopian jälkeen? Entä hoidot hskopian jälkeen, pitääkö odottaa?

(.) Kierto jäi mullakin aavistuksen lyhyeksi (26pv), mutta lasken nyt, että mulla on tänään kp 1. Ehkä se kp 1 oli jo eilen, mutta näin mennään. Varasin tänään klinikalta folliultra-aikaa (tarkoitus yrittää toiveikkaasti Pregnyl-piikitystä luomukiertoon, siis piikki lh-huipussa rakkulan irrottamiseen ja sitten pari piikkiä kierron lopputueksi, eli piiskataan munasarjoja itse tuottamaan progea lugejen luikauttamisen sijaan) ja samalla jatkohoitojen suunnitteluaikaa. Olin kerrankin sinne soittaessani ihan iloinen ja juttelin hoitajan kanssa vähän pitemmän aikaa ja kertoilin laparoskopian saldosta. Hoitaja totesi aidon iloisesti "ai kun hyvä että sitä löytyi ja että se on nyt poissa - sait jonkun selityksen! Nyt kuule ihan uusilla, parannetuilla mahdollisuuksilla uuteen IVF:ään! " Myöntelin tietysti (!) mutta samalla teki mieleni sanoa, että niinpäniin, jutteleppa esimiehesi kanssa vielä...

Missäs uudet testiuutiset...???

Maanantaihalaus
Stella
 
Auris, tota aivan samaa mäkin mietin, eli mikä Timo Taikuri (ananasakäämä!!) sen oviksen saa pongattua luomukierrosta. ;) Tosin toi lyhyt kierto nyt kuulostaa paremmalta kuin mun pitkä, sillä ainakin pääsee uuteen yritykseen siedettävissä ajoissa. Tsemppiä ja hermoja sulle roppakaupalla pongailuun! :flower:

Stella, ihanaa kun oot täällä taas! :heart: Ja mikäs hoitomuoto sulla onkaan menossa, toi kuulostaa uudelta ajatukselta! =) Pääasia siis, että jotain tehdään ja mahdollisimman pian. Se on mun oma kanta aika vahvasti. :p

Mun päivähän menikin sitten ihan uusiksi, sillä vessareissulla tulikin ylläriylläri tuhrua paperiin, ja koska mulla ei ole koskaan alkanut vuoto vielä ennen testipäivää, niin ei muuta kuin sinne markettiin pari peruukkia päässä, koska ne pirun hälyttimet oli asetettu meitä varten (Vappiiiiis? ), ja onnistuin saamaan testipaketin matkaan. Ja valkoistakin valkoisempi testi-ikkunahan siinä möllötti. Siis täysin puhdas nega. Ehkä tästä viisaampi jo uskoisi, mutta soitin parit labrat läpi ja onnistuin löytämään sellaisen joka ottaa hcg:n ilman lähetettä, ja meen nyt ip:llä siellä käymään. Pakko vaan saada se lukema varmistettua, jotta voi jättää lääkkeet pois ja käydä uuteen kiertoon vaan nyt heti. Saattais sitten olla mahis ehtiä uuteen siirtoon ennen kesätaukoa. Ei siis plussaa täällä.
 
Maanantai 19.5.

Vappuviuhka..............1.inssi................................kp31/28/ktt16
Kurreliini....................pas.....................................kp33/-/ktt13
Taivaansilpoja...........icsi (syys)............................kp29/-/ktt
Neilikka78..................inssi/kesä..........................kp28/27/ktt
Kamilla.......................Pupuilua.............................kp24/29-31/ktt
Dreamer-88................clomit+menopur.................kp14/-/ktt-4
mmm.........................inssi....................................kp10/27-31/ktt
Ukkovalta..................Pupuilua..............................kp9/33/ktt
Merikeiju.....................2.ivf....................................kp7/-/ktt
Auringokukka.............pas.....................................kp3/-/ktt
Hobelix......................hystero+laparoskopia.........kp3/30-32/27.5
Stella08.....................pupuilua.............................kp1/27/ktt
Soraya.......................1.ivf (vko24)........................kp/-/ktt
Minea81.....................Pupuilua..............................kp/-/ktt
EllaElias......................Pupuilua.............................kp/-/kt t
Ulpu78.......................pupuilua.............................kp/-/ktt
Meikku........................ivf......................................kp/- /ktt
Retuli82......................1.ivf...................................kp/-/ ktt
Simmu.......................2. inssi.................................kp/-/ktt
Haave........................ivf (esikierto).......................kp/-/ktt
Milja71.......................icsi.......................................kp /-/ktt
Kinky cat....................ivf........................................kp/-/ktt
Nippe81.....................inssi....................................kp/-/k tt

Testailijat
:p
Vappuviuhka - La 17.5
Kurreliini - Ti 20.5
Dreamer-88 - La7.6

Plussanneet :heart: :flower:
Miruliini + Papu & Nuppu (neuvola 19.5) :D
PeePee77 + Hippunen (+) :D
Marli + Maukat (+ & +) :D
Krisseli79 :D - ultra 28.5
Sahranami :D
 

Yhteistyössä