Pömppömahaiset plussaajat!!

Ulpis, nonni se on siten sovittu, nenät niistettiin tänään ja homma jatkukoon. :p Ja siis mikäli pieni kesäflunssa tässä joku päivä yllättää, niin se sallittua, kunhan vaan muistaa sitten taas niistää nenun tyhjäksi, jotta happi kulkee ja ajatus juoksee! :flower: Ihana huomata, että olet saanut voimia ja muistutat jo kovasti sitä vanhaa Ulpista. :heart:

mmm, :hug: Muruseni, ihan kuin tähän risukekoon osuisi jo sieltä muutama ihanasta lämmittävä auringonsäde, eli pidämmehän varamme, jottei kasat roihahda ihan ilmiliekkeihin. ;) Ja sullahan se voisi nyt operaation jälkeen sitten tulla hyvinkin ajankohtaiseksi, kun miettii näitä tuoreita uutisia. =)

Vappis, isoista isoin :hug: Olet sinä aikamoinen voimanainen, ja tuolla energialla ja positiivisuudella kyllä tulee hyvää jälkeä. =) :flower: Kiitos huolehtimisesta, kyllä minä jaksan ja haetaan tosiaan voimaa pinon häntäpäästä, kun ylhäällä alkoikin olla jo kuumat paikat ja tungosta. :LOL: Ja pienten ihmisten annetaan leikkiä ihan rauhassa. :heart:

Miru, :heart: :heart: :heart: Korvista korviin -hymy on täälläkin, kun neuvolakuulumisiasi lueskelin. Voiko mitään noin ihanaa edes olla. =) Nautittehan miehen kanssa, tämä kaikki on niin ansaittua. Oi että. :heart:

Nami, mä haluisin sanoa sulle miljoona asiaa, mutten saa mitään aikaseksi, sillä sinä ihana nainen tulit ja tyhjensit pankin kyllä sillä tavalla, että vedit meistä hieman upoksissa olevista ainakin puolet suoraan pinnalle. Että maailma voikin olla täynnä niitä ihania pieniä yllätyksiä ja ihmeitä, joista itse muutama päivä sitten kirjoitit... :heart: Mitä lääkärisi muuten sanoi? :D

Voimia huomiselle vielä PeePee! :heart:
 
Sahranami, täällä itken ja nauran ja repeilen liitoksistani kaikkea yhtä aikaa, aivan mieletöntä!!! Kaiken sen jälkeen mitä olet käynyt läpi :D :D :D Upeaa, valtaisaa, hienoa, onneaaaaa!!! :'( :D :flower: :flower: :flower:
 
mmm
PeePee olet mielessä täälläkin ja toivotaan, että uutiset olisi hyviä. Täällä peukut pystyssä toivotaan :heart:

Vappis oletsä sit oikee teräsnainen :hug: joka tapauksessa. Rohkeesti vain putkihommiin, jos lääkäri sitä ehdottaa. ettei vaan käy niinku meille, et sit ku oot valmis niin ehdotellaankin lisää inssejä :D

mmm
 
Vappisvappuviuhka :hug:
Elä hyvä ihminen pidättele, jos "putoat". Se on sallittua ellei pakollista. Mutta onneksi niin hetkellistä. Me täällä jos ketkä se tiedetään. Jos vaan teistä itsestänne tuntuu, että on putkihommien aika, olette varmasti siihen valmiita.

Näin unta aamuyöllä, joissa te Miru ja Namimami olitte! Me käytiin juoksukilpailuissa, etelän aurinkorannalla ja vietettiin joulua yhdessä. Mirulla oli 5 poikaa, kaikki saivat kauko-ohjattavat autot lahjaksi. Namin kaksostytöt vilistivät letit pitkällään rannalla. Omista lapsistani en saanut ihan selvää, välilä niitä oli ja välillä ei... Juoksukilpailun maalissa huhuilin omiani, mutta ne oli kuulemma (jonkun) kaksosten kanssa... :D
 
Auris, aika mahtavat unet sulla! :D

Mun hcg oli sitten alle 3, eli ihan normaali, kuten labran täti sanoi. :ashamed: Mutta siis joo, ei edes yritystäkään kiinnittyä tälläkään kertaa. Tietty tästä on suunta vaan ylöspäin, eli pienempikään toi arvo ei juurikaan voi olla. Mutta kyllä tää miettimään pistää, sillä neljällä top-alkiolla yritetty jo, eikä siis yhtään mitään tulosta... :eek: Ei edes yritystä. Uh, nyt pitäis soittaa klinikalle ja koittaa saada se yksi siirto jotenkin onnistumaan. Pala kurkussa vaan siksi, että viimenen aukiolopäivä on 13.6. ja tässä on todella kiire, kun Moniquetakaan ei tietty näy missään. :headwall:
 
Ihana uni, Auris! Mua alkoi hymyilyttämään aivan vietävästi: Mirulla 5 poikaa... Siinä teille tavoitetta, Miruseni. Ja Namimamillekin Auris povaa kaksosia, tietty :)

Kurre: Ai hitto, toi klinikan kesäloma/muutto totta tosiaan sotkee kuvioita kun ne lähtee lomille jo niin aikaisin. Mutta kyllä sä varmaan ehdit - tossa kun katselin kalenteria, niin jos ei sulla ihan viikkoa myöhästy, vaan Monique rientäisi paikalle täydellä puhdilla jo tällä viikolla, niin kyllä sä siirtoon vielä kerkeät!


(.) Ei mitään uutta. Harkitsen tässä oikeesti kiireisen työpäivän keskellä kaikenlaisia vaihtoehtoishoitoja akupunktiosta ja meridiaanihoidoista lähtien mutta toistaiseksi olen edennyt hankkeessani vasta googletus-vaiheeseen. Katsotaan nyt. Josko ton kesän osaisi ottaa jotenkin ilman minkäänsortin hoitoja.

PS Hassua, tajusin just, että en ole kyllä tainnut nähdä koko hoitojen aikana näistä hoidoista - enkä raskautumisesta myöskään, en edes raskaustestin tekemisestä. Tai en ainakaan nyt muista, että olisin. Mistäköhän se sitten kertoo? Uniin kun kuitenkin pitäisi heijastua kaikki päiväsaikaan koettu. Mulla on varmaan jotain siihenkin liittyviä vasta-aineita ja unimetrioosia...
 
Voi hyvänen aika Auris! Viisi poikaako meille olet povaamassa? Ennustajakin näki vain kolme. Ehkä ne kaksi ylimääräistä olikin ne teidän kadoksissa olevat lapsoset :D Eiköhän se elämä tuollaisen lapsikatraan kanssa ole yhtä juoksukilpailua, mutta mehän ollaan niin sporttisia, että vartavasten vielä kisoihin lähdetään etelän hiekkarannoille. :LOL:

Nami, mitä kuuluu???
 
Voi kun sä Stella aina jaksat kantaa huolta meistä muista. :hug: :flower: Sain sitten soitettua tuloksesta klinikalle, ja aina sama juttu, että puhelun aluksi kyyneleet puskee silmiin ja äänestä kyllä kuulee, ettei tässä mitään lottonumeroita luetella. Ja ei varmasti ole helppoa kuultavaa siellä toisessakaan päässä... No, kun saa kakistettua sen epäonnistumisen ja pettymyksen, niin sitten hieman helpottaa ja asiaa auttaa se, että siellä luurin toisessa päässä ollaan valmiita auttamaan parhaansa mukaan. Nyt siis koitetaan ehtiä siirtoon ennen kesätaukoa keinolla millä hyvänsä. :) Ja esitin myös toiveeni kortisonista taikka minidisperiineistä kiinnittymisen tueksi, vaikken edes tiedä mihin niiden on tarkoitus auttaa, mutta jotenkin se auttais mua henkisesti. Hullu nainen. :LOL:

Stella, mäkään en ole nähnyt kertaakaan unia hoidoista taikka lapsettomuudesta taikka vauvoista. Aika harvoin näen muutenkaan unia, mutta nää asiat sitten ei mulla ainakaan prosessoidu yön aikana. Jää kaikki päiväpuhteiksi siis. :D

Vaihtoehtohoidoista sen verran, että vyöhyketerapiaa voin suositella erittäin lämpimästi. Ei se mulla raskauteen ole johtanut (toistaiseksi), mutta rentouttaa ja tekee hyvää tälle ylikuormitetulle mielelle ja keholle. Ah, se on ihanaa! :heart:
 
Kurre, hienoa, miten jaksat suunnata jo eteenpäin. Onhan tässä kuitenkin vielä useampi viikko, joten varmasti ehditte vielä yhteen - ja toivottavasti siihen viimeiseen - siirtoon. Lueskelin myös noista minidisperiineistä, joita joillain klinikoilla määrätään automaattisesti. Mitäköhän Annika niistä tuumaa?
Auringonvaloa ja rakkauden säteitä (ja Monika jostain vähän äkkiä ) :hug:
 
Tiistai 20.5.

Kurreliini....................pas.....................................kp34/-/ktt
Taivaansilpoja...........icsi (syys)............................kp30/-/ktt
Neilikka78..................inssi/kesä..........................kp29/27/ktt
Kamilla.......................Pupuilua.............................kp25/29-31/ktt
Dreamer-88................clomit+menopur.................kp15/-/ktt-3
mmm.........................inssi....................................kp11/27-31/ktt
Ukkovalta..................Pupuilua..............................kp10/33/ktt
Merikeiju.....................2.ivf....................................kp8/ -/ktt
Auringokukka.............pas.....................................kp4/-/ktt
Hobelix......................hystero+laparoskopia.........kp4/30-32/27.5
Vappuviuhka..............inssi/ivf?.............................kp3/28/ktt
Stella08.....................pupuilua.............................kp2/27/ktt
Soraya.......................1.ivf (vko24)........................kp2/-/ktt
Minea81.....................Pupuilua..............................kp/-/ktt
EllaElias......................Pupuilua.............................kp/-/ktt
Ulpu78.......................pupuilua.............................kp/-/ktt
PeePee77...................pupuilua............................kp/-/ktt
Meikku........................ivf......................................kp/- /ktt
Retuli82......................1.ivf...................................kp/-/ ktt
Simmu.......................2. inssi.................................kp/-/ktt
Haave........................ivf (esikierto).......................kp/-/ktt
Milja71.......................icsi.......................................kp /-/ktt
Kinky cat....................ivf........................................kp/-/ktt
Nippe81.....................inssi....................................kp/-/k tt

Testailijat :p
Dreamer-88 - La7.6

Plussanneet :heart: :flower:
Miruliini + Papu & Nuppu (neuvola 19.5) :D
Marli + Maukat (+ & +) :D
Krisseli79 :D - ultra 28.5
Sahranami :D
 
Kurre - Tätyli saa nyt lento-ohjeet Suomeen. Tehtävä täällä täytetty. :hug: ja muutenkin lähettelen sulle. Ja vappiksellekin pari :hug: .
Mulle ehdotettiin muuten apuhoidoksi mutakylpyjä, pitaisi olla kuulemma tehokkaita (vanhan kansan mukaan) heti kaikki tulee raskaaksi. :LOL:
 
PeePee, :'( :hug: Rakas pömppis, valtaisasti rakkautta ja voimaa lähetän sinulle ja miehellesi. :hug: Kyyneleet valuu täälläkin, kun yritän miettiä, mitä sinulle osaisin sanoa... :'( Käy kaikki se surutyö läpi rauhassa ja tee niitä asioita, joita jaksat. Me olemme täällä sua varten aina kun tarvitset. Olen niin pahoillani! :hug:
 
Kiitos kaikki muruset tsempeistä ja lohdutuksesta. Olette ihania. :flower: Nyt on vaan suunnattava nokka kohti aurinkoa ja mentävä eteenpäin. Oon sen teille ja itselleni velkaa. Ja Hobsku, kiitos kaunis paloauton lähetyksestä! :)

Miru, jätin Annikalle viestin noista tukilääkityksistä, ja en oikeen tiiä mitä se tykkää ajatuksesta, kun ei ole vasta-aineita eikä muita edes testailtu. Katotaan. Noita minidisperiinejähän saa kai ostaa itekin (näppärä ja aina niin viksu omalääkitys), mutta mä oisin myös kiinnostunut Prednisonista, eli kortisonista.
 
Voi PeePee. Olen niin pahoillani. Ja manaan itseni alimpaan helvettiin kuukausi sitten mieleni vallanneista ajatuksistani, että olisin ottanut edes hetkeksi hcg:tä nollatuloksen sijaan.


Tänä yönä nojaan vihreään,
nojaan silmuista pienimpään.
Sen katseesta kasvaa kumous
ja kätketty korkeus.

Jos oppisin, siemen, sinusta
miten juurtuu juureton,
niin tekisin metsän kivusta
ja surusta kuutamon.

- aulikki oksanen -
 
Kurre: Joo, mäkin olen noista tukilääkityksistä yrittänyt joskus vihjailla sinne Annikan viereiseen huoneeseen mutta toistaiseksi ilman tuloksia. Mutta kuten sanoin, aion ottaa ne vasta-ainekokeet syksyllä ennen ivf:ää ja sitten jos tilanne sitä edellyttää (miten mua jotenkin niin pelottaakin, että se sitä nyt sitten tulee edellyttämään), niin sitten kai alan vetämään sitä Prednisonia. Luulen, ettei sitä voi määrätä noin vain ilman jotain indikaatiota ongelmista. Aijoo, sellaisen jutun olen myös löytänyt jostain googlettamalla (jostain ulkomaisilta saiteilta), että kortisoni on ihan jees jos immuniteettiongelmat on vaan ihan lieviä, mutta jos jotain olisi isommin vialla, siitä voisi olla haittaa...???? Who knows. Tästä(kään) asiasta tuskin on olemassa yhtä ja selkeää vastausta.... Minidisperiniä saa tosiaan ihan käsikauppalääkkeenä apteekista: sehän siis lisää verenkiertoa (ohentaa verta), ymmärtääkseni. Mutta toisaalta, jos googletat asperiinit ja disperiinit raskaus-sanan kera niin löytyy tekstiä, joiden mukaan nissä vaikuttava lääkeaine alentaisi raskaaksi tulemisen mahdollisuuksia...Että ota sitten siitä selvää. VAIKKA sinänsä olen muuten sitä mieltä, että itse pitää olla aktiivinen ja selvittää kaikki, niin en ehkä itse alkaisi niitä kuitenkaan ottamaan ennen kuin olisin saanut lääkärin luvan.

Miru: mä en vielä ole sua etähalaillut ihanien ultrauutistesi takia :) Nyt se tulee - TÄSSÄ! Kun suljen silmät, nousee mieleni kuvaksi se ultraruutu ja kaksi pientä poikaa - pystyn kuvittelemaan...Oih, onnea!

Voi että, vaikka kuinka yrittää katsella toiveikkaasti ulos keväiseen päivään niin tulee niin paha olla PeePeen surullisten uutisten takia.
 
Stella, mä pikkasen odotinkin, että sä varmasti omaat asiantuntemusta myös tästä aiheesta. ;) Toi kortisoni mua kiinnostaa kovasti, sillä meillä tosiaan se kiinnittymisyrityskin on ollut neljällä hienolla alkiolla puhdas nolla. Ja koska olen siis superallerginen atoopikko muutenkin, niin Prednison on itse asiassa tuttu lääke vuosien takaa myös näihin pahoihin allergisiin reaktioihin. Ja siis koska nyt raskautta yritettäessä mun kaikki tehokkaat lääkitykset on muutenkin kielletty, niin toi Prednison vois myös auttaa tähän ihoon ja oloon. Tietty se nyt on vaan sivuseikka, tärkeintä ois saada alkio kiinnittymään. Mutta koska mulla ei ole vasta-ainetestejä tietenkään tehty (lääkäri viimeksi sanoi siitä, ettei kannata, ei johdu siitä... ), niin en tiedä suostuuko ottamaan mukaan kuvioon lisälääkityksiä. Mutta mikäli siitä ei haittaakaan pitäisi olla...? Ja siis jos immuniteettiongelmat on isoja, niin sitten kai se kiinnittyminen on muutenkin todella vaikeaa.... Tää itsediagnotisointi on jotenkin aika järjetöntä ammattitaidon täysin puuttuessa, mutta kun en vaan jaksa enää uskoa huonoon tuuriin. Enkä tiedä mitä muuta voisin tehdä.
 
Kurre: mä just täydentelin edellistä tekstiäni ja kas, sehän sopii sulle kuin nakutettu. Jos nimittäin oot tosi allerginen, niin oothan varma, ettet ole allerginen asetyylisalisyylihapolle? Nimittäin noi disperiinit voi olla siinä suhteessa aika huono homma, luulisin? Mitä tulee Prednisoniin, niin mullahan sinänsä sama ongelma: ei Niklas myöskään ole mitenkään tunkemassa mua niihin vasta-ainekokeisiin, koska "ei johdu siitä" . Hehe...Noh, aion ne nyt joka tapauksessa vaatia. Ja mä olen aika allerginen kanssa, tosin en enää atoopikko. Lapsena/nuorena olen kortisonia joutunut vetämään.

Joo, aika lailla hulllllluksihan sitä tulee, kun tätä oravanpyörää mielessään pyörittää (siitäkö sun nikki...) ja tuntuu, että teki niin tai näin, niin joku menee pieleen. Mä olen tässä jos mennyt niin pehmeäpäiseksi että en tiedä miten päin olisin. Luin tänä aamuna jostain, että hoitamaton punkinpurema on voinut aiheuttaa piilevän borrelioosin ja se "voi aiheuttaa lapsettomuutta". No mikäjottei! Mähän nimittäin olin viime kesänä AI-VAN varma, että mua puri punkki ja siihen tuli sellainen punanen läikkäkin mutta kun kiiruhdin sitä sairaalaan näyttämään niin komennettiin kotiin ja sanottiin, että jos se katoaa viikossa, niin ei se sitten ole sitä...No, se katosi. Mutta nyt se palasi - nimittäin painajaisena mieleen kummittelemaan.
 
Voi PeePee. Ei ollut sitten pieni jaksanut. Voimia ihan hirmuisesti. Lohtuhaleja lähetän.
Olet meidän kaikkien pömppäreiden ajatuksissa.


Stella, kiva kun olet palannut!




Sahranami, voi jepulis, minkä menit tekemään! =) =) =)


Kurrelle ja Vappikselle pahoittelut negasta. :hug: :hug:


Täällä kp2 ja tulva! Pahin vuotopäivä on käytettävä yösiteitä ja niitäkin vaihdettava puolentoista tunnin välein. Oon rakennusalalla töissä ja koska sosiaalitilat on yleensä puutteelliset tai niitä ei ole, saan aina silloin tällöin päivän pähkinän purtavaksi. Nytkin on kivasti alkanut ulkomaalaus-kausi, joka on ihan mukavaa, saa olla raittiissa ilmassa ja vähän väriä poskille, eikä ole vielä liian kuuma paahdekaan. Mutta nämä tietyt naiselliset "askartelut" saan suorittaa ihmisten ulkovarastoissa...:D He ovat itsekin töissä ja kotinsa ovet tottakai visusti lukossa ja wc saavuttamattomissa. Ens viikon keskiviikkona sitten katsotaan, kuinka jarrupiikki on tehonnut ja saan kuulla, mitä alan pistelemään. Vielä ei ole vaihdevuosioireet kiusanneet tai en ole huomannut niitä. Kolmen viikon päästä punktio&siirto. :)

 
Heippa ystävät! Olipa harmillisen kiire päivä tänään, kun olisi ollut niin paljon kaikkea kommentoitavaa täällä. Nyt joutuu vissiin kirjottamaan sitten monologia jonnekin yöhön asti, että kaikki jutut muistaa ja ehti...

Valtaisa kiitos kaikille ihanista kommenteistanne! Näköjään olen tuolla plussalistalla ja varmaan se nyt sit näin menee tällä hetkellä. Vaikka lause tietenkin jatkuu omassa päässä, että ktt... Tuo homma tuli niin täydellisesti puskista eilen, että on vaan puulla päähän lyöty olo ja eilinen päiväkin tuntuu lähinnä unelta. Todellakin, käsittämättömiä asioita tapahtuu, ihan jo senkin takia kannattaa jaksaa sinnitellä eteenpäin.

Mieheni on innokas luonto- ja lintuharrastaja. Sunnuntaina olin päivän töissä ja mies kamera selässä pyöräilemässä tuolla rantoja pitkin. Illalla kertoi innoissaan nähneensä ruovikossa haikaran (harmaasellaisen), jota oli seuraillu pitkään. Täällä kulmilla ei ole ennen noin isoa lintua näkynyt ja pohdittiin yhdessä, että miten se nyt näin - kyhäisikö jopa pesää sinne pöpelikköön? No eilen sitten selvisi syy haikaran harvinaiseen näyttäytymiseen. Jos olis älynnyt enteeksi, olisi saattanut testipisu jännittää hiukka enemmän... Ihana sattuma!

Stella, joo laparoskopian jälkeinen kierto...
 

Yhteistyössä