---------Plussat viikolle 48+49 ---------

Heips kaikille! :wave: Toivotaan yöperhonen sulla viivan vahvistumista!!! :heart:

Mä taas vahvistelen viivaa ovistestiin, eilen oli jo vähän vahvempi viiva, täytyy tänään testailla ja kattoa oisko lisää vahvistunut :) Testauspäivää tietääkin vasta sitten jos onnistun tuon oviksen bongaamaan :)

Montakos plussaa veikkaatte tähän pinoon? :) Mä veikkaan, hmmmmm, kuutta plussaa! :D

Mukavaa päivää kaikille!!
 
Onpas tänne juttua tullut! Great! Oon ollu niin muuttohässäkässä, että ihan taitaa jäädä nyt plussaaminen. Mut toissapäivänä tikutin ovista ja oli hieman haaleampi viiva kuin kontrolliviiva ja aattelin et kohta on, mut eilen ei tullu viivaa ollenkaan. Mitä se tarkoittaa? Ihan ihmeellistä. Mut eilen oli kyllä sellaset nippailut ja verensekaista limaa jne., että ehkä se ovis sit oli ja meni. Muutaman kerran ollaan ehditty sänkyynkin asti, mutta en nyt suuria toiveita elättele tässä kiireessä. Olis vaan ollu niin kiva ajatus elokuussa saada vauva, itsekin olen elokuussa syntynyt. Mut eihän sitä tiedä vielä, täytyy nyt koettaa ahkeraan pupuilla vielä.

Tosi jännää seurata muiden plussaamisia! Kyllä nyt plussia ropisee paaaaljon! Minulle voisi joku, joka osaa päivittää, niin laittaa testipäiväksi pe 5.12., toivottavasti silloin ei ole menkat alkanu ja täälläkin vielä vois jollekin tuulettaa. Kohta päästään sit vertailemaan ihka ekoja raskausoireita. Ekasta muistan, että ainoa oire oli et muutama päivä ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa minua huimasi kaupungilla ja ikinä aiemmin ei ole pyörryttänyt. Tai mistä lie johtunut...

Aurinkoa viikkoon!
 


Kiitos Hudjuke neuvoista. Heti pitää kokeilla :p

Minä veikkään meille 8 plussaa!

).( Minä olen ihan kireenä näiden ovis juttujen suhteen. Tikuttelut on mennyt seuraavasti;
kp 24 haamu
kp 25 lähes saman vahvuinen kuin kontrolli
kp 26 kontrolliviivan vahvuinen
kp 27 kontrolliviivan vahvuinen
kp 28 - Tänään siis - kontrolliviivaa vahvempi ja lämmöt ei ollut vielä aamulla nousseet. Nyt kyllä vaikuttaa lupaavalta, koska otin äsken päivälämmöt ja ne oli 37 tasan. Normaalisti olisi max 36.7 tuolla mittarilla. Eli jos tulisin tässä kierrossa raskaaksi niin juuri tällä hetkellä munasolu saisi kyytiä oikein kunnolla :LOL:



Olisi kyllä mieletöntä kun tärppäisi heti. Tuon epäsäännöllisen ja pitkän kierron takia on ihan järkyttävää kuumeilla. Eli tsemppiä teille muillekin epäsäännöllisen kierron kanssa painiville. Kierto onkin siis näillä näkyvin 42 päivää pitkä sittenkin ja testipäivä on ..mulla on niiiin paljon testejä kaapissa, että alan varmaan testaan aikaisemmpin, mutta dpo 10 pitäisi jo näkyä, eli laitetaan 28.11 IIK :D

Terkuin P123 täpinöissään
 
tervehdys.!!

ensinnäkin kiitos tasapuolisesti kaikille tsemppaajille.!!!! :)

Filuuri, oon vaan niin sekasin näitten kaikkien oireitten kanssa... HUOH..

pisita, tänään oli töissä niin sählinkiä, että tulin kotiin vain lepäilemään :) huomenna ajattelin käydä testin ostamassa.. siihen asti siis odotellaan, odotellaan...

tänään ollut ihan uskomatonta närästystä.! mistä ihmeestä voikaan johtua, kun en ole syönyt mitään sellaista mistä voisi tulla.....?!

nytpä toivottelenkin kaikille oikein mahtavia ovishetkiä ja pian jännäillään :)
 
Huomenta!
Voi, voi, nyt meillä mies on turhankin virtuaalinen, sit kun pitäis jaksaa niin silloin ollaan väsyneitä :headwall: Ei mene tasan nämä meidän ns. oikeat päivät mut otetaan harjoituksen kannalta seuraavaa kiertoa katsastaen :ashamed:
Mulla siis täti pitäis tulla jo ensviikon tiistaina viim. vierailulle vaik saisi kyllä ohittaa tämän osoitteen ;) Täälä ei mitään kummemmpaa, kaikenlaiset tuntemukset kateissa

 
Mukavaa alkanutta päivää täältäkin kaikille!!! :)
Luulin jo eilen, että täti kurvaa kylään. Niin kovasti alkoi kipuilla masu. Jännittää... tuleeko täti vai pääseekö ensi viikolla testailemaan. Mitään oireita ei ole. :/
 
:heart: KESKIVIIKKO 19.11.2008 :heart:



E-V-A..............kp19/29-32.............yk2...............kolmas toiveissa
Noppis............kp19/30..................yk5...............toinen toiveissa
pisita..............kp17/29-31.............yk5...............kolmas toiveissa
Hensku00.......kp21/28................yk4...........ensimmäinen toiveissa
äiti vm70.........kp24/28...................yk2...............neljäs toiveissa
L3nen.............kp16/24-26.............yk6...............kolmas toiveissa
lenan..............kp23/26-28.............yk2...............toinen toiveissa
Flora-79..........kp19/29-31.............yk2........ensimmäinen toiveissa
Hemppu81......kp20/28..................yk4...............toinen toiveissa
Emmama.........kp23/27-33............yk5.................kolmas toiveissa
yöperhonen-....kp16/28.................yk10.......ensimmäinen toiveissa
paimentyttö.....kp15/28.................yk1...............toinen toiveissa
hempukka87....kp15/26-30..........yk25.........ensimmäinen toiveissa
Irmeli09...........kp14/25-29............yk4................kolmas toiveissa
kellopeliappelsiini.....kp14/29...........yk7..............toinen toiveissa
Filuuri..............kp15/28-30.............yk1..............toinen toiveissa
delfis...............kp28/30-34...........yk3..........ensimmäinen toiveissa
Hudjuke..........kp19/28.................yk2..............3. (1.yht.) toiveissa
äiti 07.............kp22/28-30...........yk?.................kolmas toiveissa
ma-ii
Mandy81........kp24/28................yk1...........ensimmäinen toiveissa
P123..............kp29/?...................yk1..................kolmas toiveissa



TESTIPÄIVÄT:

VKO 48:
MA 24.11
TI 25.11: delfis (kp34), lenan
KE 26.11
TO 27.11
PE 28.11
LA 29.11: Hemppu81 (kp30)
SU 30.11: Hudjuke
VKO 49:
MA 1.12: E-V-A (kp31), L3nen, Flora-79 (kp31)
TI 2.12
KE 3.12: pisita (kp31),
TO 4.12
PE 5.12: paimentyttö
LA 6.12
SU 7.12

HAAMUILIJAT:



PLUSSANNEET:
[/quote]
 
Blää. Mä vaan testailen tasavahvoja ovishaamuja eli ei-ovista. Eipä taida tulla tästä yhtään mitään. Tietty, jos kierto on yhtä pitkä kun viimeksi eli 30 pvää, niin pe olis kai vielä mahdollisuus, mutta kyllä mulla vaan alkaa niin jo usko mennä. :(
 
L3nen..ei sen pitäs ihan hirveen kallista olla...nettisivuilla on vähän hintahaitaria..riippuu tietty montako kertaa sit tarttee käydä ja mitä tehdään jne.. mut halvempaa on ultrat ainakin ku muissa yks.asemilla..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Filuuri:
Blää. Mä vaan testailen tasavahvoja ovishaamuja eli ei-ovista. Eipä taida tulla tästä yhtään mitään. Tietty, jos kierto on yhtä pitkä kun viimeksi eli 30 pvää, niin pe olis kai vielä mahdollisuus, mutta kyllä mulla vaan alkaa niin jo usko mennä. :(
:hug: taitaa aikas kinkkistä olla noitten testien kanssa leikkiminen, onnex en siihen taaskaan ryhtynyt.. jospa laitat testit vaan piiloon ja koitatte hommailla joka toinen pvä?! ja oletus ov aikaan vaikka joka pvä :whistle: ei menis hermot ja masentas niin kauheesti..
 
Kyllä tää taitaa olla aika selvä peli kun ei ole ollut mitään tuntemuksiakaan ja kuivaa on kuin autiomaassa ja yleensä on huomannut oviksen hyvin niistä eritteistä. Peittoja on pöllytetty varmuudeksi vähintään joka toinen päivä, eli katsotaan nyt sitten. Taisi kyllä jäädä mun ainoaksi seikkailuksi ovistestien ihmeelliseen maailmaan.
 
oikeen ihanaa huomenta kaikille (tai päivä jo taitaa olla :D) .!! :)

mullakin noita o-testejä on tuolla vaikka millä mitalla, mutta empä jaksa niitten kanssa stressata... ollaan menty sillä asentella että joka toinen päivä peuhaillaan, mutta nyt ollaan kyllä melkeen päivittäin noita peittoja heiluteltu :ashamed: :D
yrittämistä vaan niin eiköhän se siitä, tosin luulen, että keltään sitä ei edes puutu :)

kertoisiko joku minulle noista lämmöistä.? en ihan ole varma mitä ne tarkoittavat... tyhmä minä :headwall: aamusin mulla on nyt ollu sellasta 36,3- 36,8 jo aika pitkään ja muutamana aamuna vähän päälle 37... mitä siis tarkoittaa.?
 
Alkuperäinen kirjoittaja yöperhonen-:
kertoisiko joku minulle noista lämmöistä.? en ihan ole varma mitä ne tarkoittavat... tyhmä minä :headwall: aamusin mulla on nyt ollu sellasta 36,3- 36,8 jo aika pitkään ja muutamana aamuna vähän päälle 37... mitä siis tarkoittaa.?
Eli siis lämpöjä seurataan sen takia, kun aamulämpö nousee ovulaation jälkeen. Joillakin tulee ovulaatiopäivänä pieni "pudotus" aamulämmössä, josta voi päätellä ovulaatiopäivän, muussa tapauksessa lämpöjen avulla saa vain tietää ohittaneensa ovulaation. Lämmöt pysyvät koholla seuraaviin kuukautisiin saakka tai sitten jäävät koholle, jos on tärpännyt :heart: Tai joskus esiintyy toinen lämmönnousu ja se voi olla merkki raskaudesta.

Itse seuraan aamulämpöjä FertlilityFriendin (www.fertilityfriend.com) avulla.. se taulukoi ne valmiiksi ja osoittaa ovulaation (jälkikäteen siis). Siellä voi pitää kirjaa myös muista "oireista". Siellä on myös mainio kurssi, joka tulee sähköpostiin, jos englanninkieli suinkin sujuu - siinä käydään läpi lämmöt, limat yms..





 
mulla taitaa tää kierto olla menetetty :'( ja voi olla että mulla venyy kierto. mutta siis tarkkaa testipäivää mä en osaa sanoa, pitää katella tilanteen mukaan, toivoa kuitenkin koitan pitää yllä, jos se ei oiskaan turhaa....
 
Alkuperäinen kirjoittaja yöperhonen-:
L3nen, selvensi paljon.! kiitos. eli siis minun lämmöistä voisi siis vain päätellä että ovis on ollut.? vaikö.?
Mahdollisesti. FF:n mukaan lämpöjen tulisi pysyä koholla ainakin 3 päivää, että ovulaation ajankohta varmistuu. Huono puoli tuossa tietty on se, että ovulaation ajankohta on tiedossa jälkikäteen kun esimerkiksi ovistikuilla pyritään siihen, että tiedetään etukäteen oviksen ajankohta. Minä en vaan ole saanut ovisplussaa tikuilla (kaksi kiertoa niitä testaillut), mutta nyt ekaa kiertoa seurasin lämpöjä ja niiden perusteella ovulaatio olisi tapahtunut (juuri silloin kun ovistestissä hailakkaa viivaa kun muulloin ei mitään).

 
Alkuperäinen kirjoittaja yöperhonen-:
öh... en mä voi tajuu :D ihan sekasin oon.... ehkä kaikki selvii vielä :)
Tosiaan jos englanninkieli sujuu niin tuo aiemmin mainitsemani "kurssi" on mainio.

Ja tässä on vielä noita FF:n tekemiä taulukoita lämmöistä, ehkäpä tämä selventää?

http://www.fertilityfriend.com/ChartGallery/index.php?cat=3

Kaikilla on hieman omanlaisena tuo lämpöjen muutos, mutta yhteistä on se lämmönnousu ovulaation jälkeen. FF merkitsee ovulaation ajankohdan niillä punaisilla viivoilla noissa taulukoissa.

muoks. Vaihdoin linkin niihin taulukoihin, jotka ovat johtaneet plussaamiseen =) :heart:



 
Alkuperäinen kirjoittaja yöperhonen-:
mut ku en mä osaa englantia :D:D

Oukei :) Tässä aiheesta löytämiäni sivuja suomeksi, toivottavasti selkenee..

http://www.vau.fi/templates/Article____86790.aspx

http://www.hedelmallisyys.fi/finland/concern/Evaluating_Your_Fertility/Body_Temperature.jsp


 

Yhteistyössä