K
Kippuravarvas
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja d:Mie ruukaan.... Mitä se on???
On tapana tehdä jotain...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:Alkuperäinen kirjoittaja d:Mie ruukaan.... Mitä se on???
Savolainen ja turkulainen sekoitettuna?
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:No mitäs on holja ja rumppaaminen??
Mistäspäin suomee tollaset sanat on?Holjasta tulee mieleen väljä....sori....ja rumppaamisesta rynkyttäminen eli nussiminen ilman sen kummempaa nautintoo... =)
Hämeessä ollaan, Forssassa siis tarkasti![]()
Täällä on ihan Holjat markkinatkin joka kesä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Kumpi vai kampi:Kumpaa vaihtoehtoa käytät vai jotaki muuta? mulla nuo ekat. Sanon murteella sanat mikkä voi murteelle vääntää ja kääntää.
Pötköttää vai köllöttää?
Lujaa vai kovaa? esim. (auto menee.. ) (lapset kiikkuvat.. )
Sairas vai kipeä?
Kehdata vai viitsiä? esim (en .. siivota)
Kärryt vai rattaat?
Sesse vai hauva?
Perunamuussi vai perunamuusi?
Korjata vai kerätä astiat ym. ruokailun jälkeen pöydästä?
Lätty vai lettu?
Ruveta vai alkaa?
Sankko vai ämpäri?
Tykönä vai luona?
Iletä vai kehdata? (jos hävettää ymv. )
Sihveri vai kihveli? (rikkalapio)
Pesuhuone vai kylpyhuone?
Itikka vai hyttynen?
Viruttaa vai huuhtoa?
Muut saa keksiä lisää.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:Ei jumankauta!?Oikeesti?Ja mää oon Tampereelta enkä tajuu noista sanoista mitään!!Ny jäi häiritteen mikä toi holja on??Tai rumppaaminen?
Alkuperäinen kirjoittaja d:Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:Alkuperäinen kirjoittaja d:Mie ruukaan.... Mitä se on???
VIHJE.........Mie ruukaan siivota sunnuntaisin...
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:Ei ketään saamelaista löytys sekottaan pakkaa??? =)
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:Alkuperäinen kirjoittaja d:Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:Alkuperäinen kirjoittaja d:Mie ruukaan.... Mitä se on???
Juu, kyllä mä tiedän mitä ruukaaminen on, mut en tienny, että sitä käytetään muuallakin kuin Turun seudulla.
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:Alkuperäinen kirjoittaja d:Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:Alkuperäinen kirjoittaja d:Mie ruukaan.... Mitä se on???
Juu, kyllä mä tiedän mitä ruukaaminen on, mut en tienny, että sitä käytetään muuallakin kuin Turun seudulla.
Alkuperäinen kirjoittaja d:Jep se on vain murresana yleiselle tekemiselle... Ja asun Lounais-lapissaAsuin joskus uudessakaupungissa ja ne aina nauroi minua ko ostin muovipussin..
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:Ei ketään saamelaista löytys sekottaan pakkaa??? =)
Älä ny herran tähden, sit loppuu multakin mielikuvitus!![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:Alkuperäinen kirjoittaja d:Jep se on vain murresana yleiselle tekemiselle... Ja asun Lounais-lapissaAsuin joskus uudessakaupungissa ja ne aina nauroi minua ko ostin muovipussin..
No mikäs vika muovipussissa nyt on? Sehän on just se, mihin ostokset lapataan. Uudenkaupungin ihmiset ei tiedä mistään mitään, nehän jättää puolet sanoistakin sanomatta.
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:Alkuperäinen kirjoittaja d:Jep se on vain murresana yleiselle tekemiselle... Ja asun Lounais-lapissaAsuin joskus uudessakaupungissa ja ne aina nauroi minua ko ostin muovipussin..
No mikäs vika muovipussissa nyt on? Sehän on just se, mihin ostokset lapataan. Uudenkaupungin ihmiset ei tiedä mistään mitään, nehän jättää puolet sanoistakin sanomatta.
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:miehen siskon mies pohjanmaalta puhu ettei saa tehdä TINKIÄ ...??????????
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:miehen siskon mies pohjanmaalta puhu ettei saa tehdä TINKIÄ ...??????????
Tinkiminen liittyy vaan kaupankäyntiin, ei sitä tehdä. Pohjanmaalaiset on muutenkin outoja, ei ne osaa edes sanoa d-kirjainta
![]()
.
Alkuperäinen kirjoittaja Kuka tietää:Vulle Vuojas?
Hánes Eahki?
Alkuperäinen kirjoittaja Kuka tietää:Vulle Vuojas?
Hánes Eahki?
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:Alkuperäinen kirjoittaja Kuka tietää:Vulle Vuojas?
Hánes Eahki?
Ja olisko toka Hannu Hanhi?
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:Alkuperäinen kirjoittaja Kuka tietää:Vulle Vuojas?
Hánes Eahki?
Eka on Aku Ankka.