Pitkästä aikaa tämmönen turha murre kysely!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kumpi vai kampi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pötköttää vai köllöttää? pötköttää
Luijaa esim. auto aijaa luijaa, auto kulukee luijaa. lapset kiikkuvat lujisa vauheisa
Sairas vai kipeä? sairas ja kipiä esim. ookko nää vielä sairas, kävi kipiää
Kehdata vai viitsiä? esim. en kehtaa siivota
Kärryt vai rattaat? kärryt
Sesse vai hauva? sesse
Perunamuussi vai perunamuusi? pottumuussi
Korjata vai kerätä astiat ym. ruokailun jälkeen pöydästä? korijata
Lätty vai lettu? lätty
Ruveta vai alkaa? ruveta esim. mää rupian
Sankko vai ämpäri? sankko
Tykönä vai luona? tykönä
Iletä vai kehdata? (jos hävettää ymv. ) iletä. esim. emmää ilikiä tulla sinne
Sihveri vai kihveli? (rikkalapio) sihveri
Pesuhuone vai kylpyhuone? pesuhuone
Itikka vai hyttynen? itikka
Viruttaa vai huuhtoa? viruttaa ja huuhtua

Alkuperäinen kirjoittaja tuttujuttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kumpi vai kampi :
höh miksi tämä ketju näin lyhyeen loppu? :( :( :(

Syy miksi ei vastata on se ettet oo rekisteröitynyt. Jos oisit rekisteröitynyt vakkari, niin vastauksia ja kysymyksiä ois vähintään kaksinkertainen määrä.

muutamat sentään alentuu vastailemaan harmaalle, mutta huomattavasti enemmän mustat saa vastauksia riippumatta kysymyksestä. jos oisit kysynyt mustana vaikkapa, että montako kertaa on paskonu tänään ja paskan koostumus, ois jo älytön määrä vastauksia.

Tai sitten syynä on ihan vaan se, että ihmisillä on myös muuta elämää kuin kaksplussan nettisivut. Ja kun täytyy tehdä jotain muutakin kuin istua koneella, ketjut alkaa tippua etusivulta ja tuo hakukone on niin hanurista, etten mä ole ainakaan löytänyt koskaan hakemaani.

Pötköttää
kovaa
kipeä
Kehdata ja viitsiä
rattaat
koira
perunamuusi
Korjata
Lätty
alkaa
ämpäri
Tykönä
kehdata
sihveli
Pesuhuone on saunan yhteydessä oleva suihkuhuone ja kylpyhuone suihkullinen wc
sääski
Viruttaa vai huuhtoa sekä että

Alkuperäinen kirjoittaja tuttujuttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kumpi vai kampi :
höh miksi tämä ketju näin lyhyeen loppu? :( :( :(

Syy miksi ei vastata on se ettet oo rekisteröitynyt. Jos oisit rekisteröitynyt vakkari, niin vastauksia ja kysymyksiä ois vähintään kaksinkertainen määrä.

muutamat sentään alentuu vastailemaan harmaalle, mutta huomattavasti enemmän mustat saa vastauksia riippumatta kysymyksestä. jos oisit kysynyt mustana vaikkapa, että montako kertaa on paskonu tänään ja paskan koostumus, ois jo älytön määrä vastauksia.

juuri näin ikävä kyllä. rekisteröimättömät on monien mustien mielestä roskasakkia, eikä niille tartte vaivautua vastaamaan. kysyin kerran esimerkiksi 'mitä ruokaa teillä oli tänään', sain korkeintaan 10 vastausta ja neki muutamaa lukuunottamatta harmailta. mustien kysyessä saman kysymyksen vastauksia tulee älytön määrä.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaahiirulainen:
juuri näin ikävä kyllä. rekisteröimättömät on monien mustien mielestä roskasakkia, eikä niille tartte vaivautua vastaamaan. kysyin kerran esimerkiksi 'mitä ruokaa teillä oli tänään', sain korkeintaan 10 vastausta ja neki muutamaa lukuunottamatta harmailta. mustien kysyessä saman kysymyksen vastauksia tulee älytön määrä.

Ihan naurettava ajattelutapa. Tuskin (ei kai?) kukaan tietoisesti jättää vastaamatta rekisteröitymättömille. Eiks lapset enemmän harrasta tuon tyyppistä dissaamista?

Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaahiirulainen:

Ihan naurettava ajattelutapa. Tuskin (ei kai?) kukaan tietoisesti jättää vastaamatta rekisteröitymättömille. Eiks lapset enemmän harrasta tuon tyyppistä dissaamista?

ei oo naurettava ajattelutapa, vaan kyllä asia on juuri noin. toki toiset mustat vastailee myös harmaita kuten esim. sinä.

tietääkö kukaan mitä tarkottaa jaakata? mä oon sen ilmeisesti äidiltäni oppinu ja ketään ei oo tullu vielä vastaan joka ton sanan tietäis, että ihmettelen vaan et mistä se on tullu..

holjan joku laittokin jo :) mut mikä on kesseli?

Alkuperäinen kirjoittaja kkki:
tietääkö kukaan mitä tarkottaa jaakata? mä oon sen ilmeisesti äidiltäni oppinu ja ketään ei oo tullu vielä vastaan joka ton sanan tietäis, että ihmettelen vaan et mistä se on tullu..

Jaakata hidastella tmv.?

Alkuperäinen kirjoittaja Onko:

Jaakata hidastella tmv.?

ei

Jaagata on metsästää.

Alkuperäinen kirjoittaja Onko:

Jaakata hidastella tmv.?

Jaakata - aikailla, eli sehän on sama kun hidastella.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Muutama murresana arvattavaksi:
Kirkastua, hantuuki, kahveli, juilia, kouho, mäikätä

Kirkastua = seljetä?

Voisi muuten olla... Lukee vaikkapa jostakin reseptikirjasta piparkakkujen valmistusohjeen ja sen seurauksena piparkakkujen tekotapa 'kirkastuu' lukijalle...

Yhteistyössä