Pitkään esikoista yrittäneiden löpinät jatkuvat täällä. Uudet tervetuloa mukaan!

Peppi tervetuloa tänne :) Laitoin sut listoille. Ollaan muuten samaa vuosikertaa :D

Paiju, niin, toivotaan että se pas kuitenki tehtäis. On siinä onneksi niitä päiviä millä vähän pelata. Sulla punktio edessä, onnea siihen! Ihan hyvin kuulostas olevan tulossa muniksia. Toivotaan, että pakkaseen saatte alkioita, niin paljon helpompaa sieltä sitten siirellä niitä, varsinki jos tehdään luonnolliseen kiertoon :)

murppa, toivottavasti se painonnousu nyt ei vaikuta siihen hoitojen alkamiseen, jos ne sokeritki on hyvässä tasapainossa.

maikkikselle tärppionnea inssin kanssa, aattele ku tuliski kaksoset :D Ois aik hurjaa hih.

karmilla, toivotaan että clomien avulla onnistutte :)

ON: eipäs kummempia, maanatain ultraa odotellessa ja jännäillessä :D Alotin karkinsyönti-kuurin :D En juurikaan karkkia syö, suklaata joskus, mut sitäki aika harvoin ja mullahan on alipainoa vähäsen, niin aattelin että jospa ottasin spurtin ja yrittäsin saada kilon tai kaks lisää, ainaki ennen seuraavaa icsiä. Jos se parantas mahdollisuuksia alkion kiinnittyä :D Ei vaan meinaa kilot kertyä :/ Ja jos kertyy, niin tippuuki aika nopeasti.
 
Katsoitteko eilen yle teemalta: meille tulee vauva ohjelman? Minusta oli kyllä hyvä. Mieskin katsoi innoissaan ja oli hyvä kuulla kommentteja. Tuli keskusteltua lapsettomudesta ohjelman äärellä hyvin. Ymmärsi kuulemma taas vähän paremmin minua ja lapsettomuuttamme.

Oma napa: olen yrittänyt olla tiedustelematta oireita. Tänä iltana kokeilen ensimmäistä kertaa vyöhyketerapiaa. Jännää.

dyffy: joskus aikoinaan minullakin oli paino alhaalla ja söin jopa sokeria, jotta olisi paino noussut (tein tuolloin 20 v. raskasta ruumiillista työtä ja paino tahto laskea koko ajan).

Tuntuuko teillä ovis aina molemmilla puolin? Minulla useasta kierrosta tuntunut molemmin puolin. Tarkoittaako tuo sitä että munasolu olisi irtoamassa kummaltakin puolelta vai voiko vain tuntemukset olla molemmin puolin.
 
Kirjoittelempa minäkin tänne jos huolitte mukaan. Eli meillä tilanne tällainen: Minä 29 (kohta 30) ja mies 35. 4 vuotta esikoinen ollut haaveissa. Vuosi sitten tutkimuksissa mulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta (lievänä), johon sain Thyroxin lääkityksen. Miehellä siittiöitä paljon, mutta normaaleja vain noin 3%, lääkärin mukaan ei kuitenkaan pitäisi olla syy lapsettomuudellemme eli jäimme selittämättömiksi. Kesällä menimme naimisiin, jonka vuoksi hoidot olleet tauolla. Nyt perjantaina kävimme hoidon suunnittelussa ja tähän kieroon ois tarkoitus kokeilla inssi Puregonin avustuksella. Huomenna pitäisi alkaa pistokset. Itse en ole kovin luottavainen insiin onnistumiseen, mutta lääkäri totesi että mennää kuitenkin tyvestä puuhun. Kuitenkin vain tarkoitus 1 inssi tehdä ennen IVF siirtymistä.
 
Piipahdanpa minäkin täällä kurkkaamassa mitä teille kuuluu. Kiva, että monilla asiat etenevät. Mies on jo piristinyt ja kävi Felicitas-klinikalle hänet aikoinaan tutkineen lääkärin vastaanotolla. Siellä suositeltiin DNA-testiä, jossa pureudutaan tarkemmin siittöiden laatuun ja niiden hedelmöityskykyyn. Monesti selittämätön lapsettomuus kuulemma selittyy sillä, että siittiöiden DNA pilkkoituu sen yhtyessä munasoluun, jolloin ne eivät pysty yhtymään, eikä siittiö pysty hedelmöittämään. Mies käy siinä testissä nyt sitten tässä meidän aikalisän aikana, ennen kuin aloitettas inssi-hoidot. Jos DNA:sta löytyy vikaa, ei inssistä ole mitään hyötyä. Siihenkin vikaan löytyy kuulemma hoitoja, joten tilanne ei ole toivoton. Aika kallis tuo testi on, reilut 200?, mutta mielestäni kannattaa tehdä, että säästyis monelta surulta, jos siitä löytyisi häikkää. Itse olen koittanut rentoutua ja olla katsomatta kalenteria/kiertopäiviä... Aamulla juolahti mieleen, että pitäiskö laskea missä mennään, mutta koitan nyt pidättäytyä siitä vielä tämän työviikon ainakin.

Tsemppiä kaikille ja uusille tervetuloa!
 
sussu80, tervetuloa mukaan :) Minäpä lisään sut listaan.

Voi paskanmarjat! Mulla ei oo tullu vieläkään yhtään ovislimoja ja tänään kuitenki kp11. Jos kierto jää ovuloimattomaksi, niin ei sitä passia sitten tehdä tähän kiertoon :headwall: Jumalauta mitä tuuria taas!! No huomenna ultra niin näkee onko ees johtofollia kasvamassa.
 
sussu80: tervetuloa joukkoon.

duffy: mihin aikaan sinulla yleensä on ovisoireet? jospa olisi vasta tulossa. Minäkin odotin malttamattomana, sieltä ne tulikin jaksoi odottaa (siis ovislimat, oviksesta ei tietoa).

vyöhyketerapia testattu. kipeitä paikkoja löytyi (mm. kilpirauhanen?) muuten rentouttavaa (meinasin jopa nukahtaa) otin sellaisen kolmen kerran kuurin joten jatkan vielä. saa nähdä auttaako tässä asiassa (no ei kai haittaakkaan).

en aloittanut lugeteroneja kun se saanut selvää oviksesta. loppuviikolla kai täti taas kurvailee paikanpäälle:(
 
Duffy jospa ne sun h-hetket vaan olis ystävällisesti siirtymässä pois viikonlopuista?? Mitä näyttää ovistestit, oletko katsonut?

Cicconilla tervepä vaan taas. Eiköhän tuo testi ole varsin hyvä, jos sillä syy selviää. Ei tarvitse sitten IVF:ssä yllättyä.

Huomenna on arvostelussa meidän 7 alkioehdokasta. Toivottavasti joku on riittävän kelvollinen siirrettäväksi. Jännittää ja vaikea keskittyä mihinkään muihin hommiin, niin että tulee täällä pyörittyä. Kai se on ihan luonnollista sitten...
 
luin teidän jutut, mut en jaksa nyt kommentoida.. :ashamed:

olen surullinen, kun ystäväni vauva meni taivaaseen..

on: nyt kp12, ovis-oireet alko jo viime keskiviikkona, hyödynnetty on, mut olo on toivoton..
 
Halle, voi ei :'( Oliko se se ystävä, kenestä kerroit täällä? :hug: sulle ja ystävälles.

Vaapeli, just mietin tänään etät millon mulla yleensä ovisoireet on alkanu, niin näihin aikoihin kyllä on alkanu limottelemaan.

Paiju, jos tosiaan pitkittys pikkusen kierto ja ois siirtymässä vknlopusta pois ovis, niin ois aika hienoa! En oo vielä tehny testejä ku aattelin eka käydä siinä ultrassa että näkyykö siellä sitä johtofollia, huomenna pitäsi kai sitten alkaa testaamaan, ei mulla oo ees testejä vielä :D Täytynee käydä ostamassa huomenna ne apteekista.

 
Sussu80: tervetuloa minunkin puolesta.. :)

Lueskelin äsken pikaisesti noita aikaisempia kirjoituksia ja huomasin, että jossain vaiheessa on ollut puhetta noista ongelmista tuolla alhaalla, siis ei ole meinannut aukiolotutkimus onnistua, yms.. itselleni taas sanottiin papa-kokeessa, kun pari viikkoa sitten viimeksi kävin, että paikat eivät mene ihan suoraan.. ongelmia on ollut myös aukiolotutkimuksessa ja kummassakin inssissä eli siis ei ole meinattu saada sitä katetria paikoilleen.. inssissäkin käytettiin sitten sitä jota käytetään normaalisti vasta IVF:ssa, koska se normaali koko ajan tökkäsi johonkin.. mietin vain, että miksiköhän tuosta ei ole minulle mitään puhuttu ja voisiko se olla yksi syy, miksi en ole tullut luonnollisesti raskaaksi.. minun piti kysyä siitä,kun kävimme lääkärillä puhumassa IVF-hoidosta, mutta unohdin sitten.. harmittaa, kun ei tiedä ja se sitten pyörii välillä mielessä..
 
tevetuloa sussu80 :wave:

voi halle... jaksamista sinulle ja ennenkaikkea ystävällesi :hug:

tsemppiä paijulle, toivottavasti pääsette siirtoon!

Mulla on jotenkin tosi epätoivoinen olo, vaikka ei tässä ole kuin vasta pp7 menossa, eli kaikki mahdollisuudet ainakin teoriassa vielä olemassa. Mutta nyt vaan ei millään jaksa uskoa, että tästä tulisi mitään :ashamed: Lisäksi (anteeksi vuotojuttuja) valkovuoto on jo muuttunut vähän rusehtavaksi, mikä on ainakin normaalisti ollut merkki tiputtelun ja lopulta menkkojen alkamisesta. Viime kierrossa progesteronit piti tiputtelun nätisti poissa, mutta jos niistä ei olekaan mitään apua :(
 
maikkis, tiedän tunteen! Mutta älähän luovu toivosta vielä, sitä nimittäin on!

Peppi, kannattaahan siitä kysästä, mut jotenki tuntuu että ei kai se voi olla luomuraskauden esteenä. Tuntuu että kyllähän nuo paikat tuolla menee vaikka miten sikin sokin.

).( Täällä käyty ultrassa ja johtofolli näky, vissiin! Eli se rakkula ei ollu ihan sellane pyöreä/soikea vaan jotenki röpelöinen tms. mut kai siitä sitten kehittyy munis, toivottavasti. Torstaina alotan ovistestit ja lääkäri arvioi, että vknloppuna näyttäs plussaa, mikä olis tosi hyvä, koska siirto olis sitten tiistaina/keskiviikkona. Eli Vaapeli tais olla oikeessa, että kroppa ite siirtäny ovista ton vknlopun tieltä :D
 
Paiju Peukkuja teille hirveesti, toivotaan että tulee hyviä alkioita.

Halle voi itku, ihan kamalia uutisia. Voimia ystävällesi ja sinulle.

Peppi voit varmaan soittaa hoitajalle ja pyytää soittoaikaa lääkärille, jos on kysyttävää. Muakin aina ärsyttää kun ei saa selkeitä vastauksia ja asioita jää kaivertamaan.

Maikkis Piinapäivähaleja sulle! Koita jaksaa, äläkä vielä luovu toivosta.

Duffy Onnenpotkuja tulevaan!

:)
 
kaz
Heippa kaikille. Pahoitteluni, että en ole ehtinyt/pystynyt enempää kirjoittelemaan. Meillä on ensi viikolla yhteiskäynti, jossa sovitaan IUI hoidosta.

Onnea kaikille hoitoihin. Toivottavasti suurin osa meistä plussaa ennen joulua :heart:

Ja suuren suuret :hug: tippuneille

Käyn täällä aina katselemassa, kunhan pääsen koneelle :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Duffy:
Ai niin!

bittersweet, tervetuloa! Lisäsin sut listoille :) Toivotaan, että tutkimuksissa tulis jotain valaisevaa sun tilanteeseen ja pääsisitte hoitoon pian. Eikös hoitojen yhteydessä voi jotain verenohennuslääkettä tms käyttää?
En halua edes kurkkia mihinkään listasivuille, ahdistaa tarpeeksi ilman muistutustakin :(

En tiedä mistään tarvittavista lääkityksistä vielä. Piikityksiä on kuulema otettava ainakin jos raskaus onnistuu. Mutta toistaiseksi lääkärit pistivät pannaan kaikki tähän asti syötetyt tabut liian vaarallisina, eikä lapsettomuushoidoista enää edes puhuta ennen kuin selvitetään mikä muu on vialla.
 
halleberry: kauheata. osanotto. lapsen menetys kuitenkin vielä paljon pahempaa kuin lapsettomuus.
oman kaverini lapsi voi hyvin, mutta äitillä ollut isoja ongelmia raskausmyrkytyksen, laskimotukoksen ja kiireellisen sektiohaavan kanssa. elämä ei ole reilua.

bittersweet minäkin haluaisin kyllä tutkituttaa tuon tukostaipumuksen. mm. isällä ollut useampi tukos. kuinkahan kallis tuollainen testi olisi yksityisellä. onko jollakin kokemusta?

dyffy: olitko se sinä jolla mies oli myös viikonloppuisin metsällä? silloinhan oviksen siirtyminen viikolle on hyvä asia ja silloinkin jos olette hoidoissa joita tehdään vain viikolla. kyllä sulla on viisas kroppa.

oma napa: täti kai tulossa loppuviikosta. laskujen mukaan ovis kai oli (jos oli) joskus la-su välillä, joten viikonloppuna odotellaan pettymystä taas. tuskin tämä tästä mihinkään muuttuu. oireita löytää jos niitä mietin, mutta yritän olla ajattelematta koko asiaa. viikonloppuna sitten nähdään (täti :'(
 
Vaapeli :hug: Pahoittelut... Ei taas pysty sanomaan paljon mitään... Voimia.

Bittersweet On teillä ikävä tilanne. Toivottavasti tutkimukset etenevät vauhdilla, kun sinne asti pääsette.

Oma napa: Oli sitten pakko mennä kurkkimaan kalenteria ja laskemaan päiviä viime menkoista. Viikonloppuna tiedossa reissu Tampereelle ja mietin pitäiskö varautua siihen, et täti tulee mukaan matkalle. Vikoja piinapäiviä sitä vietellään, kp 28 tänään. Toivo on kova, että aikalisä ja suunnittelemattomuus toisi plussan, mutta valmistaudun pettymykseen. Nyt kun oon ollu luomuna, niin on varmaan taas pitempi kierto.
 
Hei vaan kaikille! Ajattelin tulla ensimmäistä kertaa kurkistamaan tälle puolelle, ja kappas vain, ainakin muutama tuttu nimimerkki löytyi heti listasta. :)

Voisin liittyä tänne pinoilemaan, kun alkaa olemaan reilu vuosi yritystä takana, (since 07/08) ja tutkimuksiin ollaan menossa marraskuun alussa. Itse epäilen yhtä sun toista "syytä" tälle lapsettomuudelle, yrityksen puutteesta ei ainakaan voi syyttää.

Nyt olen ottanut avuksi ovistikut, mutta ongelmana on, että plussa löytyy useana päivänä peräkkäin, eli edellisessä kierrossa 6pvää plussa kunnes lakkasin testaamasta, ja tässä kierrossakin useamman päivän, kunnes taas lakkasin testaamasta mielenterveyden vuoksi.

Viimeksi Suomessa gynellä käyneenä sain ultrakuvat kohdusta ja munasarjoista, kun gyne oli juuri saanut uudet laitteet ja halusi vain testata, enkä koskaan kiinnittänyt mitään huomioita siihen lausuntoon, kunnes nyt satuin sen löytämään ja siellä luki "munasarjat rakkulaiset, ei kuitenkaan selkeä PCO" ...

Toivottavasti joukkoon mahtuu! :hug:
 
Moi!

Kiitos haleista, nyt vasta parempi mieli, et voin kirjottaa..

Tervetuloa uudet! Sharona mä vast kävin kurkkaamassa tuolla yhessä pinossa, et mitä sulle kuuluu ja nyt tulitki tänne..:) Mä olin ennen HaLPe jos muistat tuolta esikkopinosta..?

Peppi mä kans mietin sitä, et ku aukkarissa se katetri ei meinannu mitenkää mennä sinne kohtuun ja just tökkäs aina jonnekki, et mitenköhän miehen hitaat ja vähäiset siittiöt pääsee siitä läpi..kuitenki ajattelen, et jos kuukautisvuoto mahtuu tulee, ni kyl siittiötki mahtuu sieltä menee..oon vaa nykyää jääny pitemmäks aikaa makaamaan peittojen heilutuksen jälkeen, et ei kaikki mee heti reisille

maikkis peukkuja b:)d älä menetä toivoa!:)

kaz moi pitkästä aikaa! oletteko julkisella vai yksityisellä hoidossa, ku noin nopeasti tapahtuu?

Vaapeli toivottavasti kaverisi paranee pian! :hug: tädistä.. :/

Duffy oispa hyvä, jos kroppas tajuais vaihtaa ovulaation ajankohtaa! b:)d

bittersweet :hug:

Ciconilla toivotaan et tulis plussa..b:)d

:hug: :hug: kaikille tippuneille ja niille joita en tajunnu kommentoida..:)

on: Puottakaa mut täältä pilvilinnoista! Mä kuvittelen, et voin ensviikon la(miehen synttärit), ilmottaa miehelle synttärilahjana, et oon raskaana! :headwall: just..
Eilen oli kamala nännikipu/vihlonta töissä koko päivän..mitälie seki.. Mies ihan pulassa mun kaa, ku oon ihan kauhea..haastan riitaa kaikesta ja hermostun ihan pienestä..voe, voe..
 
HaLLeBeRRy No tottakai muistan!! :hug:

Juu, ajattelin, että josko sitä pitäis uskaltautua tälle puolen kurkkimaan.
Kuulostaa lupaavalta, joten en ainakaan minä ammu alas, senkus leijut!

;)

Mulla on ihania mielikuvitusoireita myöskin taaskin. Mutta joo, niinhän niitä on aina |O
 
Heippa ihmiset!

Täällä olis eka lapsi ollut toiveissa jo 11/07 alkaen. Tuolloin kun yritys aloitettiin, niin ekasta kierrosta heti tärppi, joka osoittautui noin 10. raskausviikolla tuulimunaksi ja kaavittiin poies. Siitä lähtien enemmän ja vähemmän yritystä on ollut kehissä, mutta vailla tuloksia. Tänä syksynä otettiin itteämme niskasta kiinni ja saatiinkin lähete lapsettomuuspoliklinikalle. Eka aika pariskuntatutkimukseen on ens kuun lopulla. Sinne asti siis jännäillään sitä, mitä meidän tulokset yhteenlaskettuina tarkoittavat.
Pitkältä tämä aika on tuntunut, aivan liian pitkältä :(
 

Yhteistyössä