Pitkään esikoista yrittäneet-2010-tervetuloa uudet!

Täällä vihdoinkin menkat lugejen jälkeen... Clomit aloitin taas, odottelen milloin päästään yrittämään. Näytti jo ettei ala menkat ollenkaan mutta kymmenen päivän kuurin jälkeen vihdoin pääsin "nauttimaan" tästä. Nyt positiivisilla mielin eteenpäin yritykseen, vaikka välillä tuntuu että eihän tästä kuitenkaan mitään tule. :/
 
Huhhuh.. Täällä on aika uskomattomat fiilikset. Tuli ilmeisen hyvin hyödynnettyä parin viikon takainen, harvinainen ovisplussa koska eilen illalla ilmestyi testiin haalea viiva ja hetki sitten tuijotin itkuisilla silmilläni tekstiä " Raskaana". :heart: :heart:

 
Alkuperäinen kirjoittaja HaLLeBeRRy:
Pinon alkuperäinen päivittäjä Duffy plussasi, joten minä voin jatkaa tästä sitten..:)
Voimia ja jaksamista kaikille! Kaikki tunteet sallittu tässä pinossa!

Esikoisesta haaveilevat:



Murmelin.....................yritystä 9/07alk...................Clomifen
Ibu..............................yritystä 7/08alk....................?
kiharapää....................yritystä 8/07alk.....................?
kaz..............................yritystä 7/08 alk....................4.inssi
onlyer.........................yritystä 11/05 alk...................1.inssi
muskotti84.................yritystä 03/06alk....................1.Ivf
Willow........................yritystä 01/08 alk....................?
jns..............................yritystä 07/08 alk...................?
Paiju...........................yritystä 02/08 alk...................IVF
Ciconilla......................yritystä 06/06 alk...................clomit
murppa86...................yritystä 07/05 alk..................1. icsi tulossa
Via..............................yritystä 11/07 alk...................?
Vaapeli.......................yritystä 06/07 alk..................?
karmilla......................yritystä vuosi........................?
maikkis123.................yritystä 02/08 alk..................3.inssi
HaLLeBeRRy...............yritystä 03/08 alk..................1.IVF/ICSI
Milli81.........................yritystä 05/07 alk.................ivf tulossa
lapseton81.................yritystä 08/05 alk...................tutkimuksissa
MotherToBe................yritystä vuosia.......................1. ivf menossa
mirkas.........................yritystä 08 alk.....................
bitterwseet.......................................................lisätutkimuksissa
Peppi1981.................yritystä 09/05 alk.................. 1.ivf
liinatiina.....................yritystä 11/07 alk................tutkimuksissa
Sharona.....................yritystä 07/08 alk...................
tiinuli77......................yritystä 2 vuotta.................1ivf takana
AaVee........................yritystä 11/08 alk.................2.ivf vk10
Smirg..........................yritystä 11/07.....................4.inssi
Piiuli-74......................yritystä pari vuotta............ 1.ivf/icsi
serafiina80.................yritystä 2v 4kk.....................
kizu............................yritystä 04/08.....................
rusina85.....................yritystä 1,5v...............suunnitteluasteella
verri...........................yritystä 4v........................
Moonbride.................yritystä 03/09.................
Noopu.......................yritystä 2,5v................tutkimuksissa
Minttuska83..............yritystä 12/07...................2.inssi
missy09....................yritystä 6v..................
haaveluja84..............yritystä 1v...........tutkimukset alkamassa
Halla82......................yritystä 3/05 alk..............2.IVF?
Terhi-76.....................yritystä 04 alk..................2.inssi
pirpana74..................yritystä 6/06 alk...............2.IVF?
Inkku83.....................yritystä 11/06 alk.............2.IVF
hugsy........................yritystä useampi vuosi......1.IVF
apsu..........................yritystä takana kohta 2v...clomifen
wippii.........................yritystä 8/08 alk................3/10 suunnittelu käynti
Tinttara......................yritystä 8/08 alk................2.inssi
J83.............................yritystä 6 vuotta................1.inssi
yöperhonen...............yritystä 2v2kk......tutkimukset käynnissä
Katjuska-79...............yritystä 3v.........................2.inssi
Opaali78....................yritystä 4/09 alk........tutkimukset käynnissä
Helmi00.....................yritystä .............................
estelle.......................yritystä 2-3v.......metformin,lisätutkimukset
äidiksikkö..................yritystä ..............................3.ICSI
sannek......................yritystä 01 ja 07 alk...........2.inssi
nöppö........................yritystä 05/08 ...................Inseminaatio maalisk. 2010




Plussanneet:

Alisa84.....................yritystä 2/08 alk
Sartsa83...............................................
Diodium......................yritystä 2,5 vuotta
pohtijatar..................yritystä -06 alk.
sussu80....................yritystä 4 vuotta
Rosetta.....................yritystä 07/07
Pipopi........................yritystä 7/08alk
onnellinen onneton...yritystä 6v 2. inssi
Duffy..........................yritystä 3/08alk...................2.icsi
tyhjäkehto................yritystä 11/06...3 inssiä takana,ivf edessä,luomu


 
Wippii, onnea!!!!!!!! Voi että miten ihanaa! Kunpa me kaikki muutkiin pien perässä...

Nöppö, kiitos päivityksistä!

tyhjäkehto, olen niin pahoillani keskenmenostasi. Itsekin sain keskenmenon tuossa vasta hetki sitten. :( Ei sitä uskallakaan enää iloita, ei todellakaan ainakaan ennen kuin eka kolmannes on ohi. Sain kuulla huonot uutiset vasta np-ultrassa ja jouduin lääkkeelliseen keskeytykseen. Hyvä että surette nyt kunnolla, ei sekään ikuisesti kestä vaan kohta nostatte jo katseenne valoisaan tulevaisuuteen. Jaksamista!

Aavee, lykkyä, lykkyä! ;) pidän peukkujaaaa! Kuulostaa ihan sille, kuin siellä olisi kiinnttyminen tapahtunut. Eli enää on kyse siitä, että mitä sitten tapahtuu...

Smirg
, voi ei!! Ens kerralla parempi onni teille ja koittakaa ottaa aikaa siihen yhdessäoloon h-hetkellä. Ymmärrän kyllä että jos toivo menetetty, ei vaan jaksa ja tuskin sillon ovistakaan ollut... Mä uskon että oot hyvin voinut ovuloida silloin kun sulla oli ne ovistuntemukset, mutta jospa sun luomuovis ei vaan tällä hetkellä riitä hedelmöittymiseen tms. Kantsii silti aina yrittää silloinkin, eihän se oo mistään pois! Älä vajoa epätoivoon, jos ja kun nyytti teille suotaisiin joku päivä, niin se olisi kaiken koetun vaivan arvoista! Tsemppiä ja jaksamista sulle!

).( Ovis oli ja meni joskus torstain tienoilla. Huomasin jo viime alkuviikosta ovisoireita, mutta normaalisti ne kestää mulla pitkään ennen kuin itse ovis on. No, sitten ne oireet loppuikin ja totesin että oli ne yhdet nippailut sitten varmaan sitä itseään. Yleensä nippailee kylläkin kovemmin kun munasolu irtoaa. Ehdittiin hyödyntämään ovis joka tapauksessa, kun yli parin viikon tauon jälkeen oltiin tietenkin innokkaita muuten vaan. Mutta jotenkin en usko nyt tähän, olis aikamoinen tuuri jos samantien km:n jälkeen. En vaan usko. Koitan keskittyä kaikkiin muihin asioihin, mä en halua plussaamisen suhteen enää ikinä tippua korkealta, oon sen liian monta kertaa kokenut.

Mut kaipa mulla ois nyt sit anyway dpo 5.

T.Estelle
 
Tässä vähän diajuttuja joten turha kaikkien näitä lukea, tiedoksi vaan :)


Yöperhonen ja Murppa86 : pumppu sopii kuulemma joillekin tosi hyvin, itse en ole sitä ikinä harkinnut, mutta tokihan se toisi vapautta pistämisten suhteen. Murppa kyseli neuvoja ja mulla on kyllä tosi hyviä neuvoja, mutta eihän ne mitkään oo kivoja ja "helppoja", vaan työtä joutuu tekemään hyvän tasapainon takia. MUTTA kun siihen työhön tottuu niin se ei enää tunnukaan työltä, vaan osalta elämää. :)

1) mittaa usein (pyydä diahoitajalta maksimimäärät liuskoja ja älä säästele mittauksissa). Monesti mitatessa tulos on korkea, koska ei ole ollut mitään hajua paljonkohan se on. Olisi voinut korjata tilanteen jo tunteja ennen jne. Olen miettinyt, miten helppoa olisi pitää sokerit koko ajan hyvinä, jos koko ajan tietäisi missä arvot huitelee, eli olisi kello joka näyttää tms. Joskus voi mitata jopa vaikka 30min./ tunnin välein esim:

nukkumaan mennessä arvo 6,0 ja siitä puolen tunnin kuluttua 7,5-> menisin rauhassa nukkumaan
tai jos 5,5-> syömään jotain pientä ja sitten nukkumaan

nukumaan mennessä 11,0 ja siitä puolen tunnin kuluttua 10,2 ->menisin nukkumaan
tai jos 12,0 ->pistäisin 1 yksikön ja sitten nukkumaan

2) etsi sopiva annos pitkävaikutteiselle. Jo muutama yksikkö lisää pitkävaikutteista insuliinia saattaa aikaansaada sen, että sokerit ei salakavalasti kipua ylöspäin. Aterioillehan pistetään erikseen hiilihydraatteja vastaava määrä, ja jos pohja on kunnossa pitkävaikutteisen avulla, on helppoa arvioida lyhytvaikutteisenkin määrät syödessä. Liika pitkävaikutteinen taas aikaansaa matalia ja turhaa lisätankkaamista, eli sekään ei ole hyvä.

3) Kannattaa miettiä vähähiilihydraattista ruokavaliota, koska se ensinnäkin on kaikille terveellinen, mutta lisäksi sokerit pysyy todella pareemmin hallinnassa, kun elimistöön ei laiteta päivittäin satoja grammoja enemmän hiilihydraattia, kuin mitä se tarvitsee. Diabeetikkohan saa syödä mitä vain ja itsekin syön karkkia yms. herkkuja kerran viikossa ja pistän silloin myös reilusti. On yllättävän vaikea käsittää, miten paljon pitääkään pistää jos syö vaikka ison karkkipussin! Hyviä hiilihydraatteja tulee täysjyvätuotteista, marjoista, hedelmistä ja vihanneksista ja maitotuotteista. Itse en syö pastaa, perunaa, en paljonkaan leipää tai herkkuja (paitsi yhtenä päivänä viikossa ja silloin tällöin extra-herkkuja). Tätä en tee vain helpon diabeteksenhoidon takia (tuskin motivaatio riittäisi), vaan samalla koitan päästä ihannepainooni ja tuloksia on tullutkin.

4) liikunta usein, vaikka kävelyä paikasta toiseen, ei sen tarvitse olla ihmeellistä. Liikkumattomuus lisää vanhuusiändiabetesriskiä ja huonontaa insuliinin imeytymistä (juuri luin uuden tutkimuksen).

Olen huomannut, että hyvät asiat tukevat toisiaan. Eli diabeteksen hoito tuleekin helpommaksi, kun sen yhdistää terveyden tavoitteluun ja/tai painonhallintaan. Vähän kuin huonotkin asiat tukevat toisiaan: alkoholin kulutus ajaa monesti syömään roskaruokaa seuraavana päivänä ja liikunnan voi sitten täysin unohtaakin!

Tsemppiä ja muistakaa, että hyvät arvot tuo plussatuulet tullessaan! :)
 
Onnittelut onnistujille. En ole jaksanut lueskella enkä kirjoitella, mieli maassa. Kävin gynellä, kuulemma ei onnistu ilman hoitoja. Vaikka oli varma että endo taustalla ja nyt jo jopa ulostuksen kanssa ongelmia (siis niiden jo olleiden oireiden lisäksi) ei irronnut lähetettä laparoskopiaan. FSH ja LH verikokeet oli kuulemma ihan kunnossa. Minun haaveilut taitaa olla sitten tässä, kun toista ei voi pakottaa hoitoihin. Yritetään luomuna mutta en enää usko ihmeisiin.
 
Vaapeli :hug: Onko sun mies ihan järkkymätön tuossa päätöksessään? Toivottavasti saisitte puhuttua asiat niin, että pääsisitte hoitoihin ja saisitte pikkuisen kyytiin.

Tää sairasloma laiskistuttaa mut ihan sata nolla. Ulkona on aivan mahtava keli, mut ku on niin turvonnu olo ton hyperin takia niin ei jaksa pukea ulkovaatteita ja lähteä pihalle... :ashamed:
 
Kiitos Estelle, onhan tää rankkaa, mutta kaipa tästä selviää ja sitten kun se oma pieni on vihdoin hoidettavana, niin sitä osaa arvostaa. Kyllähän me koitettiin pupuilla sillo, kun lääkärin mielestä oli oikee hetki, mutta mulle iski juuri sitä ennen pissiitti. Ja silloin kun mä tunsin ovulaation, niin onneksi silloin oli aikaa keskenään. Nytten sitten varmaan menee ensi syksyyn omin avuin ja seuraavana meille IVF, jos en tästä tuu raskaaksi. Ensi viikolla sen sitten näkee. :D
 
Smirg :hug:

wippii onnea! :flower: onneksi välillä näin:)

Vaapeli :hug: no voi hemmetti.. :/ toivottavasti miehesi mieli muuttuu

:hug: kaikille muillekkin kyllä me vielä tästä!

AaVee jännittää mikä on sun tulos! toivottavasti on onni potkaissut:)

on: aika menee häitä suunnitellessa, joten ei oo oikee aikaa käydä täällä kirjottelemassa. Mä voin kuitenki päivittää aina tota etusivua, ni on helppo kaikkien löytää toi lista
 
Huomasin, et tossa listassa mulla on 2. IVF ekassa (ja toivottavasti viimeisessä) mä vasta oikeesti oon. :)

Tuleeko teille HaLLe isotikin häät? Onnea tulevalle morsiamelle! :heart:

Täällä edelleen piinaillaan. Mä oon niin vainoharhainen ja paniikissa testaamisen suhteen, et en haluais huomenna tehdä sitä raskaustestiä. Mä ihan oikeesti pelkään. Sairasta. :(
 
Voi Aavee, tiedän tunteen... Onko sulla jo dpo 14? Ihan mielelläänkin kannattaisi testata pikkusen myöhemmin, niin ei sitten tarttis ahistella mahdollisten haamujen kanssa. Ite testasin plussan ekan kerran "vasta" 4+3 ja sillonkin sain haaleahkon tuloksen ja vasta 3pv myöhemmin kunnon viivan... Mä pidän sulle peukkuja tosi kovasti, mutta muista pelätä pahinta koko ajan... Parempi yllättyä positiivisesti kuin negatiivisesti! :)

).( mä en usko edelleenkään plussausmahdollisuuksiini. Valkovuoto on hivenen värilistä, ns. vaaleanruskeaa ja luulen että se johtuu jotenkin siitä, että limakalvot on liian heikossa kunnossa tms. Tavallaan ärsyttää, mut toisaalta hyvä että jo ajoissa asennoituu keskittymään ajatuksissaan jo seuraavaan kiertoon.

Minultakin Halleberrylle onnittelut tulevien häiden johdosta! Itse pian pari vuotta aviossa olleena voin vaan todeta, että on ihanaa olla rouva! :)

T.Estelle
 
onlyer tsemppiä ja onnea tulevaan inssiin!:)

estelle kiitos, kiitos! :) Ihanaa olla kohta rouva! Mä en pysty ees kattoo noita hääohjelmia, ku alkaa vaan itkettämään..Pelottaa miten mä pysyn kasassa sen päivän..oon niin herkkis.. :'( :heart:

AaVee mä jotenki arvasin! ONNEA :flower: :heart: toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti!:)

on: kp1 ja soitin polille..lähettäävät reseptit...12.päivä alkaa sumuttelut :eek:
 
AaVee Onnea.. :heart:

Itsellä on kaikki tuo edessä mut perästä tullaan.. ja näyttäis että ekasta hoidostaki voi tärpätä =)

YP vastailen hallen puolesta, sumuttelut liittyy IVF/ICSI hoitoon joka tehdään pitkällä kaavalla, eli oma hormonitoiminta ajetaan alas sumutteella ja sitten pistoksilla yritetään kasvattaa useampia munasoluja kerrallansa

Halle En tiiä kuin tarkkaan tässä pinossa laitetaan tuohon etusivulle tietoja mut meillä alkaa ekan IVF sumut ens tiistaina eli 30.päivä, punktio suunnitteilla viikolle 17, voit päivitellä sitten ku ehdit. Ja onnea tosiaa tuleviin häihin.

Estelle toivotaan et pupuilu tuottaa tulosta, eikös sitä sanota et km jälkeen raskautus kuiten helpommin ku keho on tavallaan siinä raskaustilassa :)


).( välillä ahistaa ja pelottaa mitä kaikkia oireita lääkkeistä tulee ja tuleeko muniksia ja kaikki mahollinen mikä vois epäonnistua..
Mut pitää jostain kaivaa se positiivisuus ja ajatella et eka hoito onnistuu ja kaikki osoittautuu sen arvoiseksi!

 
milli, kiitos vastauksesta :) oon niin ulapalla kaikista näistä termeistä yms :D mut ehkä täs oppii....
toivon että teillä ekasta hoidosta onnistuis ni ei tarttis miettiä ainakaan mitään lääkeoireita :) ehkä ennemminkin sitten raskausoireita :)
 
kiitti AaVee :) ja onnea vielä kerran! Voisikohan meilläkin olla niin hyvä tuuri, että ekasta tärppäis? Pakko kai sitä on yrittää uskoa, että niin voi käydä..toisaalta on kyllä niin "pessimisti ei pety"-fiilis..

Milli kiitti, ku vastasit puolestani YP:n kysymykseen:) Hirmuisesti tsemppiä ja onnea tulevaan hoitoon! b:)d

nii estellelle piti kirjottaa, et toivottavasti ois käyny niin ihanasti, et heti uudestaan ois tärpänny :heart:
 
YP Voin sanoo, et vaikka onnistut ekasta IVFstä on nää lääkeoireet niin vahvat, et sä saat ittes ihan epätoivon partaalle ku mietit kumpia lääke- vai raskausoireita sulla on. :)

Kaikille teille oikein paljon plussa tuulia. Mä odotan näkeväni teidät tuolla odotuspuolella pian. :heart:

Käyn täällä kuitenkin kurkkimassa ja kirjoittelemassa aina välillä. En vielä tunne oloa kovin kotoisaksi tuolla odotuspuolella...
 

Yhteistyössä