Ilmoittautuisin minäkin mukaan. Joku ehkä muistaa minut aikoinaan vauvakuume-puolelta, ja sitten täältä lapsettomuuspuolelta. Olin tuossa raskaana syyskuisissa, mutta vajaa pari viikkoa sitten todettiin, että sikiö ei ollut kasvanut enää pariin viikkoon. Np-ultrassa sain tämän suru-uutisen kuulla. Mutta olen heti alusta asti koittanut tomerasti nostaa katsetta tulevaisuuteen, en halua jäädä roikkumaan surussa. Nyt jo ok-fiilis ja uutta plussaa odotellessa.
Lapsettomuutta takana noin pari vuotta, lisäksi pitkä aika, jolloin lapsi sai luvan tulla, mutta ei yritetty erityisesti. Mulla PCO, ovuloin kyllä, mutta kemiallisia raskauksia yli 10kpl takana. Ja lisäksi tämä keskenmeno. PCO:n oireina luteaalivaiheen acne, insuliiniresistenssi. Nyt hoitona Metformin.Tutkimukset on läpikäyty ja sieltä tuli lähete lapsettomuushoitojonoon. Nyt keskenmenon aikana kävin lääkärissä, kerroin taas taustani ja hän sanoi, että meille on annettu aivan väärä hoitopäätös. Ei hedelmöityshoidot auta mitään keskenmenoihin/kemiallisiin raskauksiin!! No, tätä olin itse miettinyt jo pitkään, mutta vihdoinkin joku lääkäri sen sanoi! Tutkimukset jatkuu, mutta mahdollisuus luomuraskauteen onneksi on edelleen.
Nelli onhan tuota tullut mietittyä... Meidän avioliitto on vahvempi kuin ikinä. Kun pariskunta päättää pysyä yhdessä, vaikka lapsia ei tulisi, niin se on iso päätös. Ja todella vahvistava. Me olemme se tärkein yksikkö ja jos siihen päälle vielä lapsi saataisiin, niin se olisi upea palkinto ja unelmiemme täyttymys, mutta emme varmasti myöskään laiminlöisi toisiamme lapsen kustannuksella--niinkuin liian monessa suhteessa käy. Ymmärtääköhän kukaan mitä tarkoitan?
Helmi, voi hitsi millaisessa tilanteessa oletkaan! Toivottavasti asiasi selviävät nopeasti ja hoitoihinkaan ei tulisi hirveän pitkää taukoa! :hug:
Minä muuten plussasin juurikin palstailutauolla, joten suosittelen sitä ajoittain kaikille!
Muuten nämä palstat ovat todella korvaamattomia! :heart:
Öitä, toivottelee Estelle