Pitkään esikoista yrittäneet-2010-tervetuloa uudet!

Alkuperäinen kirjoittaja Vaapeli:
Jännä miten eri tavalla me reagoidaan asioihin. Itse kun kuulin, että ehdottavat suoraan ivf-hoitoja pisti vihaksi. Lapsettomuus on meillä selittämätön (kehuvat koko ajan että hyvät mahdolisuudet ilman hoitoja, kaikki kunnossa jne) Teki mieli kiljua päin naamaa että miksi sanotte että kaikki kunnossa ja sitten sanotte että keinohedelmöitykseen. Toivon että osaisin ottaa asian niin kuin te.
Myönnän, että itselläni tuli noita vihan tunteita syksyllä, kun just toisessa lauseessa sanoivat, että on mahdollista myös luomuna onnistua ja toisessa, et teidät laitetaan IVF-jonoon..
Niin on vaan ajatukset tässä muutamassa kuukaudessa muuttunu..voihan se olla, että vasta IVF:ssä löytyy kunnon syy tähän koko asiaan..Meillä lääkäri suositteli, et osalle munasoluista tehdään IVF ja osalle ICSI, mut labrahan se sit kattoo mikä on meille just paras..

AaVee mä oon varmaan vähän pimee, ku oon niin helpottunu, et menin äske lenkin tanssiaskelin ja hymy huulilla :ashamed: :D eniten mä varmaan oon ilonen siitä, et ei tarvii clomeja enää syödä :p vielä en jaksa murehtia mitä ne seuraavan hoidon lääkkeet mulle tekee
 
Heippa vaan...
Mä soittelin äsken gynen polillle hoitajalle mun kadonneista kuukautisista. Oli ensin että "joo, hyvin voi mennä 4-5 viikkoo ennenkö kuukautiset tulee" korjasin sitte että siitä on kyllä nyt mennyt yli 2 kuukautta... :attn: No, sainkin sitte puhelinajan lääkärille heti huomiseksi. Hoitaja puhui hieman jostain 10 päivän keltarauhashormonikuurista, mutta saa nyt nähdä.

Kysyisin teiltä, jotka ovista olette enemmän tikutelleet:

Tiedän kyllä, että ovis on silloin kun testiviivat ovat yhtä vahvat, mutta kertooko haalea viiva että onko ovis tulossa tai menossa? Oon huvin vuoksi tikutellut nyt satunnaisesti, ja ensin oli haalea viiva ja nyt ei minkäänlaista viivaa. Voisko tästä päätellä että ovis on menny jo? Tosin en tähän oikein usko, kun ei vuotoakaan ole tullut....
 
Noopu, mulla on oviksen kans silleen, et jos on haamu edellisenä iltana ni seuraavana päivänä oli positiivinen.

Mulla tänään ainoa vapaapäivä ja kauhee stressi ollu. Toista clomikuuria syön tänään neljättä päivää. Aamulla kello 6 heräsin kun huimasi niin kovin ettei ikinä ole huimannu! En voinu pitää silmiä auki ku kaikki pyöri. Aiemmin yöllä oli kuumia aaltoja. Pelästyin tosi kovin, nukuinkin melkein tähän saakka, nyt suht ok olo. Olin jo varma et kyse on jostain aivoverenkiertohäiriöstä!! |O
 
Moikka pitkästä aikaan!

Perjantaina selviää jatkuuko inssi hoidot vai siirrytäänkö seuraavaan hoitomuotoon, annostusta on vähennetty ja vähennetty ja aina on ollut liikaa folleja, toivottavasti ei ole enää..
 
HalleBerry Mulla vaihtelee päivittäin mielipiteet että lähdetäänkö ennen häitä siihen seuraavaan ivf hoitoon, toisaalta mietin että jos tulee taas km ja huonolla tuurilla vuoto/ mahdollinen kaavinta osuis hääviikonloppuun niin se olis kyllä tuskaa. Mulla niin kipeät menkat muutenkin että oksat pois. Ja en kyllä uskaltaisi varaamallemme häämatkalle lähteä jos olisin raskaana, jos jotain menisikin pieleen niin mä ainakin haluan suomen terveydenhuollon (nää on nyt ihan pahimpia kauhu skenaarioita, mutta minkäs ajatuksilleen mahtaa) en ole vielä perunut hoitoaikaa enkä tiiä perunko.... tää on niin vaikeeta.

Mun kaikki läheiset ja perhe kyllä tietävät tästä lapsettomuudesta, mutta miehen vanhemmat tai suku eivät. Ja vielä kun koko heidänpuolen suku on tosi lapsirikasta ja rakasta niin sieltä voi tulla jotain jos tulee ja miehellä on tosi iso läheinen suku.

Ottaisin mieluusti sen linkin ja salasanan sinne sun blokiin

mä kavin ottamassa sen possupiikin päivä alkion siirron jälkeen, aattelin että parempi siinä vaiheessa kuin vasta sitten jos raskaus olisi pidemmällä. Sain kolottavan käsivarren ja seuraavaksi päiväksi 38 astetta kuumetta (tuo kuumehhan ei ihan paras juttu oo kait alkiolle?).

tämmöstä tännään.
 
Tänään oli ultra ja saalis oli mun mielestä ihan kiva. Oikeella puolella muniksia oli kasvanu seuraavasti: 1 15mm-16mm, 4 6mm-10mm ja 4 11mm-14mm. Vasemmalla puolella 6 6mm-10mm ja 2 11mm-14mm munikset. Piikittely jatkuu samalla 150 annostuksella ja sumutteet 4 suihketta/pvä. Jouduin hakemaan lisää Suprecuria ja Fostimonia. Samalla hain myös Pregnylin. Ootellaan taas pari päivää ja katotaan sit minä päivänä on punktio. :)
 
kävin tänään labrassa ja ne pumppas musta 6 putkiloo verta :D lisäks otti EKG:n ja halus vielä et toimitan yövirtsan ja jonkun toisen virtsanäytteen...
noissa verikokeissa oli mm kilpirauhaskoe, joka on kuulemma hyvä ottaa kun menee lääkärin kanssa keskustelemaan lapsettomuushoidoista...
viikon päästä keskiviikkona meen sitte hoitajalle kuulemaan tuloksista ja 15.pv lääkäriaika, jossa keskustellaan sitten lapsettomuushoidoista ja kuinka lähdetään etenemään tästä :)
 
Mukavia uutisia YP! On aika kiva tunne kun asiat alkaa rullaamaan. :heart:

AaVeelle onnittelut hyvästä saaliista!!

ON: Ovistikut on näyttäneet aika lupaavilta =) sitä ei ookkaan hetkeen tapahtunut!! Jännää :LOL:
 
Jep ultra takana. Massiiviset munasarjat kuulemma.. Hyperin vaara... ja onko ihme. Oikeella puolella 14 munasolua. 8 11mm-14mm, 1 15mm-16mm ja 5 > 17mm (muistaakseni 3 yli 20mm). Vasemmalla kans 14 munasolua 1 8mm, 6 11mm-14mm, 4 15mm-16mm ja 3 > 17mm. Maanantaina punktio! Nyt vaan soitteleen apteekkiin jos ne ottais takas ne turhaan ostetut Fostimonit. Tuskin ottavat...
 
Hei! Saako liittyä joukkoon kun yritystä on takana vuosi? Minulla pco, miestä ei vielä tutkittu. Olen käyttänyt clomeja yhden kierron verran ja kaksi kiertoa on vielä lupa käyttää ennen kuin siirrymme rankempiin keinoihin. Nyt ei ole käytössä mitään lääkkeitä koska olemme pienellä tauolla. Menkatkin pysyy poissa, nyt jo kp 50-51 meneillään, ei muistakaan enää. Gynen polille pitäisi soitella, kaipa ne määrää luget taas käyttöön. Niitä olen syönyt aiemmin.


Takana on yksi keskenmenoksi luultu tapaus, joka osoittautui hormonihäiriöksi. Luulin siis olevani raskaana ja vuodon alettua lääkäri diagnosoi km:ksi, ja vasta kaavinnan jälkeen paljastui ettei löytynyt mitään raskauteen viittaavaa vaan solumuutoksia joiden perusteella se oli hormonihäiriö. Kesti aika pitkään toipua tuosta, kun ehdittiin tehdä lääkkeellinen tyhjennys ja kaavinta ja vuodin niiden jälkeen todella pitkään ja rajusti. Kävimme läpi keskenmenon ja kun aloimme sen hyväksymään, saimme tietää etten voi tulla ilman apuja edes raskaaksi. Laparoskopiassa vuosi sitten oli todettu pco, josta minulle ei oltu kerrottu. Papereissa se luki, mutta eihän minulla ollut tietoa mitä se tarkoittaa. Silloin tutkittiin endoa, jota ei ollut joten elin uskossa että kaikki on kunnossa.


Eli monenlaista tähän on mahtunut, pettymyksiä toisensa perään. Yk:ta en ole laskenut edes kun kierrot on heittäneet miten sattuu. Yritystä on kuitenkin 3/09 alkaen. Kiitos jos huolitte mukaan :flower:
 
Noopu joillain testiviiva ei tummu yhtä tummaksi, kuin kontrolli vaik onki plussa, mut viivan pitäs kuitenki olla selkeesti tummempi, kuin muissa kierron vaiheissa..mä yleensä varmistelen CB:n digitaalisella onko plussa vai ei

Terhi kaikkee ne clomit tekee.. :eek: toivottavasti tuottaa tulosta!:)

onlyer mites kävi?

Inkku :hug: voimia päätöksen tekoon..on se niin ristiriitanen valintatilanne..

YP toivottavasti pystyvät ihan pienellä avulla auttamaan raskaaksi!

wippii eikun hyödyntämään vaikka ihan varmuuden vuoksi ;)

AaVee sähän rupesit munimaan! toivottavasti ei hyperi iske! Jännittääkö jo punktio?

Moonbride tervetuloa! :flower:

on: LOMA alko B) huomenna lentskari lentää meijät kauas pois :D
 
Perjantai-iltapäivää!

Myös minä liittyisin mielelläni joukkoon. Olen tuolla esikoishaaveissa kirjoitellut alussa innokkaammin ja viime kuukausina vähemmän... Syyt samoja kuin Yöperhosellakin. Vähän on ehkä ulkopuoliselta tuntunut.

Meillä nyt yk 11, kp 13/28-31, tila: tutkimukset käynnissä.

Kävimme tutkimuksissa jo vajaa puoli vuotta sitten ja ei löytynyt mitään huolestuttavaa. Simppojen laadussa oli jotain pientä häikkää, mutta lääkäri kommentoi, että ei pitäisi estää raskautumista. Mulle suositeltiin laihduttamista ja miehelle tupakoinnin lopettamista. No nyt on laihdutettu (vähän jäljellä vielä) ja mieskin on lähes kokonaan lopettanut tupakoinnin. Myös ruokaan ja vitamiinien saantiin on kiinnitetty paljon huomiota. Eli tässä alkaa olla keinot vähissä. Siskolla oli tosi vaikea (vuosia) tulla raskaaksi (selittämätön), joten siksi hakeuduttiin alustaviin tutkimuksiin tosi nopeasti.

YP:n tapaan kävin tällä viikolla luovuttamassa julkisella puolella verta putkiloihin ja virtsatestin. Maanantaina pitäisi saada tulokset. Ajattelin tuossa ensin, että yritetään päästä julkiselle puolelle tutkimuksiin ja siirrytään sitten yksityiselle, jos on ihan järkyttävät jonot... Mutta voi olla että mennään heti yksityiselle. No, säästää tässä ainakin sen verran, että saa verikokeet julkiselta puolelta.

Hyvä puoli tässä on se, että puoli vuotta sitten kun käytiin tutkimuksissa yksityisellä, olin kaukaa viisas ja kysyin tarkalleen mitä mun pitää tehdä jos en tule raskaaksi. Nyt on yksityisellä lähete valmiina pariin lisäverikokeeseen (hepatiitti ja joku hormooni...), saan varata ajan suoraan aukiolotutkimukseen ja lääkäri kommentoi, että aloitetaan inseminaatiolla. Kertoi myös minä kierron päivänä pitää kuhunkin toimeen ryhtyä.

Lapsettomuushoitoihin en ole sen enempää vielä tutustunut - mutta eiköhän se tieto tässä ajan mittaan kasva. Kiva, että on paikka, jossa jakaa tuntoja ja kysellä neuvoja!
 
Moikka!
Mäkin voisin pikkuhiljaa tulla tälle puolelle,jos mukaan huolitte? Tuolla esikoisissa haaveillu kanssa..
Alustavat tutkimukset on käyty ja miehellä on jotain pientä häikkää simpoissa mut ei pitäs olla mitään muuta. Insseihin päästäis jos vaan saatais joskus aikataulut sovitettua ja päätettyä et ollaanko oikeesti valmiita henkisesti hoitoihin.. Yritys alotettu 06/07
 
HaLLeBeRRy siinähän kävi niin että ens viikon tiistaina on ensimmäisen inssin vuoro. Tällä kertaa ei ollu liikaa folleja ja lääkäri määräs pistämään vielä yhden annoksen että siitä yhdestä follista tulee just täydellinen:) Suu loksahti auki kun lääkäri rupes selittään että mitä seuraavaks, itse olin koko ajan ihan varma että siellä on taas ihan liikaa kaikkea. Joten kohta alkaa piinaviikot:)
 
Hei, uusi keskustelija haluaisi pyrkiä mukaanne. Olen seurannut tätäkin palstaa jo muutamia kuukausia kun olemme hoitojonoissa olleet mutta en ole halunnut osallistua keskusteluihin ennen kuin itse oikeasti hoidoissa.
Taustasta sen verran että 08/2008 asti olemme yrittäneet aktiivisesti lasta mutta ei ole tärpännyt. Minussa ei ole löytynyt vikaa mutta miehen siittiöissä on vasta-aineita ja siksi liikkuvuus huono. Olemme julkisella olleet jonossa marraskuusta asti mutta arvioitu hoitoon pääsy on vasta 2011 alussa eli siksi menimme nyt yksityiselle jossa alkaa ICSI-hoito parin viikon kuluttua. Puregonilla pistelyä siis tiedossa ja tosi paljon jännittää koska en ole ikinä piikkiä kädessä pitänyt. Mutta niin vaan satoja muita reippaita naisia on jotka siihen kykenee täälläkin päivittäin niin enköhän minäkin :) Ja eihän tässä ole vaihtoehtoja...
 
täällä vauvakuume vaan kasvaa jos mahdollista... olen hoitamassa kummityttöä (kohta 2v) ja hänen pikkuveljeään 2vko.... herra on aivan mahtava pikku paketti :heart: niin kiltti ja tyytyväinen lapsi.!! HALUUN KANS TOLLASEN PALLERON KOTIIN :heart: :heart:
 
Bitter ilmoittautuu taas :ashamed: IUI I ja II takana. Ihan turha päivittää mua listoille, koska kierrot ei toimi ollenkaan niin että voisin jännäillä jossain oikeissa kohdissa.
IUI I (clomit, pregnyl, puregon, luget): vuoto alkoi hoidon jälkeen 2. päivänä, ja pieleen meni of course.
IUI II (sama lääkitys): vuoto alkoi hoidon jälkeen 4. päivänä ja kesti 2 päivää. Ja ilouutisena, että sitten se loppui! Ja huomenna on juhlapäivä, jos pysyy sisällä vielä hetken: Ensimmäinen viikko vuoteen ilman tippaakaan veristä vuotoa! Aion leipoa jotain hyvää tai käydä ostamassa kakun :)

Onko muilla tullut eteen muuten tällaista:
Kun olen kertonut tilanteestamme lapsettomille kavereille, he ovat säikähtäneet ja alkaneet heti paikalla tekemään itsekin vauvoja, siltä varalta ettei niitä sit tuliskaan :| Vaikka hetkeä aikaisemmin olivat olleet sitä mieltä, ettei nyt muutamaan vuoteen vielä oo ajankohtaista..... Niinpä tuntuu, että aiheutan jo itsekin tuota vauvabuumia ympärilleni :ashamed: enkä puhu enää kenellekään muusta kuin ryyppäämisestä ja matkustelusta ja shoppailusta
 
En kai ole ilmoittautunut jo aiemmin mukaan kun tuolla listalla näyn olevan kaksi kertaa? Oikea yrityksen aloitus on 3/09 :)


Täällä vauvakuume sen kun kasvaa. Menkkoja ei näy vieläkään. Hermoilen lääkärin soittoa kun en ole vielä käyttänyt niitä clomeja ja pelkään että siitä tulee valitusta. Seuraavassa kierrossa varmaan aloitan. Kun ensin saisi ne menkat tulemaan! Nyt mennään jo kohta kp 60... |O
 

Yhteistyössä